این امریکا بود که رنج را به افغانستان آورد....
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ کد خبر: 161845 منبع: پرینت

ملا عبدالغنی برادر، رییس هیات مذاکره کنندۀ طالبان با امریکا و از بنیانگذاران گروۀ طالبان می‌گوید که جنگ در افغانستان «زمانی ختم می‌شود که آمریکا از افغانستان بیرون شود.»
به گزارش طلوع، ملا برادر، در گفتگو با رسانۀ «فرونت لاین»، گفته‌است که ایالات متحده با آمدن در افغانستان، اشتباه کرده‌است: «امریکا با آمدن و آغاز کردن جنگ در افغانستان، اشتباه بزرگی را مرتکب شد. بخاطری‌که هدف اصلی آن‌ها، یک نفر بود – اسامه بن لادن – و او حالا نیست. ما حالا موظف هستیم که از کشور ما با دادن جان خود دفاع کنیم.»

این عضو گروۀ طالبان، امریکا را متهم کرده‌است با آمدنش به افغانستان باعث بی ثباتی در افغانستان شد: «این امریکا بود که رنج را به افغانستان آورد.... می‌شد این تراژدی خلق نشود و جان‌های بی شماری نیز از دست نرود.»

او در پاسخ به این‌که اگر امریکا از افغانستان برود، طالبان خواهد توانست به مشکلات دیگر رسیدگی کنند؛ آیا داعش را شکست داده خواهند توانست؟ و آیا با حکومت افغانستان توافق خواهند کرد؟ گفته‌است: «اگر امریکا [در افغانستان] نباشد، مطمینأ ما به یک توافق در میان خود خواهیم رسید؛ چون آن‌ها [حکومت افغانستان] افغان استند و ما هم افغان هستیم.»

اما، پاسخ ملابرادر دربارۀ زنان مبهم است. او می‌گوید زنان می‌توانند به حقوق شان دسترسی داشته باشند؛ اما تنها بربنیاد تفسیری که این گروه از شریعت اسلام می‌کند: «در اینباره نزد طالبان هیچ تفاوت [نظر] نیامده‌است. ما تمام حقوقی را که خداوند برای زنان داده‌است، قبول داریم ... در روشنی قانون اسلامی؛ اگر آن‌ها [زنان] می‌خواهند زندگی کنند و کار کنند، مطمینأ که ما اجازه می‌دهیم.»

این در حالی است که به گفتۀ ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان، طالبان و ایالات متحده، در حال رأی‌زنی دربارۀ تفاهم روی «کاهش خشونت» و یا «برقرای آتش‌بس» در افغانستان استند.
اما ریاست‌جمهوری افغانستان، تأکید می‌کند که اگر طالبان به آتش‌بس تن ندهند، تلاش‌های صلح بی نتیجه خواهند ماند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آمریکا
ملا برادر
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان ...
طالبان ....
نوکران پاکستان
به یاد داشته باشید که آمریکا شما را ساخت و پرداخت و پیشقراول آمدنش به افغانستان کرد.
مگر ما ملت افغانستان فراموش نمی کنیم که شما کثافات چه جنایاتی را به دستور پاکستان انجام دادید.
شما نه دین را میدانید و نه دنیا را
فقط نوکری پاکستان را خوب انجام میدهید و بس
کثیف های لعنتی خواب دوباره به قدرت رسیدن را میبینید مگر یادتان باشد که جز رفتن جهنم دیگر هیچ دست آوردی نه از دنیا دارید و نه از آخرت.

>>>   نمیدانم آقای ملا برادر در کدام سن و سال است . مگر دخالت سیاسی و
ایدولوژیک اتحاد شوروی سوسیالستی و سپس تجاوز بی شرمانه نظامی
اورا نادیده میگیرد یا فراموش کرده است .که تهداب اصلی همه مداخلات است
بهاوالله

>>>   زنان افغان این قدر بی حیا شده اند که نه پروای شریعت را دارند و نه کدام چیزی دیگر همه شان در دوایر دولتی و خارجی مصروف حیای اند و مردان افغان هم خوش اند که زنان و دختران شان کار می کنند لعنت خدا به غربت انها

>>>   پیش از آمدن امریکا افغانستان جنت بود!!!

>>>   طالبان احمق این فکر را ازسر دور کنید تا بنام اسلام وبه زور حکومت کنید به مردم حاضریم بمیریم ولی زیر حکموت جهل طالبی زندگی نکنیم

>>>   رنج را شما اورديد كه با قشون سياه پاكستاني يكجا شديد و به كمك عرب هاي زير دار گريخته و چچني ها و ازبكستاني ها و تاجكستاني ها و اويغور هاي چين و غيره زير دار گريختگي ها يكجا عليه حكومت اسلامي افغانستان كه اتحاد جماهير شوروي را شكست داده بود بغاوت نموديد و كشور را به تباهي و رو سياهي كشانديد ميليونها انسان را سر بريديد و اثار تاريخي كشور را از بين برديد و پارچه هاي انرا با ساير اثار موزيم كشور به پاكستان فروختيد به انسان ها و اشجار و تاك هاي انگور و حتي حيوانات هم رحم نكرديد . تعصب زباني را دامن زديد و ترانه به تاجك و ازيك و هزاره ساختيد كه وايم رباني ته زه تاجكستان ته زه . مردم افغانستان انقدر هم مفلوك نشدند كه جنايات تان را فراموش كرده باشند. امريكا را هم شما باعث شديد كه باييد با اوردن عربها و سر دسته مشهور شان زمينه امدن امريكا را مساعد ساختيد. فعلا كور خود و بييناي مردم نباشيد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است