به عقاید یگدیگر احترام گذاشته و یگدیگر پذیر باشیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۲    ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ کد خبر: 161838 منبع: پرینت

اگر میخواهیم وضعیت کشور هایی چون (عراق، سوریه، یمن و غیره) در کشور ما تکرار نشود باید به عقاید یگدیگر احترام گذاشته و یگدیگر پذیر باشیم.

هیچ شکی وجود ندارد که اختلاف عقاید و برداشت های متفاوت از متون دینی نه از امروز بلکه از زمانهای دور و طولانی در جوامع اسلامی سابقه دارد و پیروان هر مذهبی برداشت خود را از متون دینی داشته و دارند. بطور مثال بحث جای نشینی پیامبر اسلام بعد از وفات شان که سبب ایجاد دومذهب شیعه و سنی گردیده که تعداد بر این باور بودند و هستند که تعیین جانشین پیامبر حق خداوند (ج) است لذا بر این باورند که اولاد پیامبر اسلام بعد از وفات شان با الترتیب جانشین پیامبر میگردند و عده دیگر جانشینی و خلافت را حق مردم دانسته و بر اصل شورا تمرکز مینمایند.

همچنین مسایل و موضوعات دیگری چون صفات خداوندج بحث معصومیت غیر انبیا (ع) -بحث تقدیر خیر و شر بحث جبر و اختیار- بحث شفاعت و استمداد از غیر خدا - حتی در فروعات دین بطور مثال در نماز دست ها بسته شود و یا رها گردد؟ اگر بسته شود زیر ناف بسته شود و یا بالای سینه؟ پاها مسح شود و یا شسته شود؟

چنانچه قبلا تذکر دادیم که بعد از وفات پیامبر اسلام (ص) بحث جانشینی یکی از عوامل عمده ایجاد همین دو مذهب اهل سنت و تشیع گردید و هر یک از پیروان این دومذهب آثار و کتاب های زیادی برای اثبات مذهب خویش نوشته و بدسترس خود دارند و تا امروز بندرت دیده شده که شیعه سنی شده باشد و یا سنی شیعه و هر دو مذهب به راه های خود همچنان روان اند اگر میخواهیم که جامعه ما دارای گسستگی و از هم پاشیدگی بیشتری نگردد و با هم درگیری نداشته باشیم باید یکدیگر خود را با همان عقاید دینی و باورهای مذهبی که داریم بپذیریم

والسلام
سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عقاید
شیعه سنی
نظرات بینندگان:

>>>   به باور و برداشت من مطالب زیادی ازین مقال و این نبشته base و پایه های قرآنی برای متتبع دارد با اینکه تفسیر ها استنباط ها و التقاطات گوناگونی خواهد بود بطور مثال که شما از مثال ها یاد کرده اید.
بسم الله الرحمن الرحیم :
ءامن الرسول بما انزل الیه من ربه و المومنون کل ءامن بالله وملا یکته و کتبه و
رسلهِ لا نفرق بین احدٍ من رسله و قالو . . . آیه ۲۸۵ سوره دوم

والذین یومنون بما انزل الیک و ما انزل من قبلک و بالاخرت هم یوقنون آیه مبارکه
۴ سوره دوم
ازین آیات و آیت های مبارک دیگری که در تحقیق و تعمق و مطالعه دریافت خواهد شد همان یکدیگر پذیری خاصتآ در بین ادیان الهی و مذاهب دین مبین
اسلام به دست متتبع میرسد. همچنان در آیات مبارک زیادی در موارد دیگر
تبیناتی ذهن را معطوف میدارد . به تحلیل و قول شما برای جلو گیری از گسستگی و ویرانی های بیشتر جامعه اسلام و تضعیف خصوصآوخصوصآ ما مسلمان ها
در بین هم ، همدیگر پذیری داشته به نفاق افگنی ها که مارا به هم می اندازد
توجه کنیم . خداوند ، پیمبر و کتاب مادر دین مبین اسلام واحد است .
م . ش .ف

>>>   وطن ات از عراق و سوریه و یمن بدتر است. انها حد اقل یک کشور مستقل و هویت مستقل دارند و یک عراق کمی زیر تسلط امریکا غیر مستقیم قرار دارد.
حقگو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است