غنی و عبدالله؛ آتش بس یا کاهش خشونت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ کد خبر: 161814 منبع: پرینت

یاست جمهوری و ریاست اجرایی درباره طرح آمریکا مبنی بر جایگزینی «آتش بس» با «کاهش خشونت» از سوی طالبان اختلاف نظر دارند.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا آمریکا در مذاکرات خود با طالبان بر «کاهش خشونت» و جایگزینی این طرح با «آتش بس» گفتگو می کند.

این اقدام آمریکا با مخالفت دولت روبرو شد. صدیقی صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری دو روز پیش در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح حکومت افغانستان برای آغاز گفتگوهای صلح، تامین آتش‌بس است و «کاهش خشونت» معنای دقیق نظامی، حقوقی و جنبه عملی ندارد».

با این حال، ریاست اجرایی از اجرایی شدن طرح «کاهش خشونت» استقبال کرده است. امید میثم، سخنگوی عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت افغانستان به رادیو آزادی گفت: «ما قطعا مخالف آتش‌بس نیستیم، اگر آتش‌بس برقرار شود یا گام بالاتر از آن برداشته شود، جنگ متوقف شود و طالبان به این نتیجه برسند که از راه گفتگو می‌توانند به خواسته‌های‌شان برسند و بالاخره جنگ راه حل نیست، طبیعتا ما از آن استقبال می‌کنیم.
اما مساله کاهش خشونت و کم شدن جنگ اگر جزئیات و معیارها و مصداق‌هایش مشخص شود، به باور ما می‌تواند یک گام برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باشد».

موضوع کاهش خشونت از سوی طالبان به جای آتش بس هنگامی بالا گرفت که دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اعلام کرد که توافقنامه صلح میان این گروه و آمریکا نهایی شده است. برخی رسانه ها اعلام کرده اند که آمریکا که پیش از این آتش بس را یکی از موارد مهم توافقنامه اعلام می کرد اکنون روی کاهش خشونت با طالبان به توافق رسیده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی عبدالله
آتش بس
کاهش خشونت
نظرات بینندگان:

>>>   کاهش خشونت یعنی چی؟

>>>   کاهش خشونت یعنی صد نفر نمی کشیم اما پنجاه نفر می کشیم. مشکل اینجاست از کجا بدانیم اول می خواستند ده نفر بکشند ولی پنجاه نفر کشتند.

>>>   بین ع وغ درین زمینه اختلاف است ع می گوید کاهش خشونت اما غ میگوید آتش بس ،

>>>   کاهش خشونت پیشنهاد امریکائی ها بوده،اگر آتش بس می خواهند امریکا پنج ملیارد دالر دیگر بازهم به پاکستان بدهد آتش بس برقرار میشود

>>>   کاهش خشونت هم یک گزینه خوب نسبت به شدت جنگ است همین کاهش خشونت اهسته اهسته منجر به برقراری اتش بس و ختم جنگ میگردد غنی و تیم همکار اش همیشه کوشش کرده اند تا بر خورد ضدیت با ختم جنگ کنند تا از قدرت بزمین نیفتند تا کنون طالبان حاضر به مذاکره با دولت غنی نیست اما غنی میخواهد رهبری با صلح و مذاکره با طالبان را در دست داشته باشد تا خود را در قدرت برای پینجسال دیگر داشته باشد غنی هیچکاره است هرچه که امریکا بخواهد همان میشود در حالیکه تمام مسایل اقتصادی و مالی را در داخل ارگ در زیر نظر خودش برده فساد اداری و مالی بیشتر شده که روزانه اسناد فساد مالی و اداری ان از طریق تلویزیون داخلی بخصوص طلوع نیوز مستند پخش و نشر گردیده وزارت مالیه تحت سرپرستی همایون قیومی مشاور خاص ریس جمهور غنی با سویی استفاده های مالی ان و چور انداختن گمرکات مایع شرم است و همچنان ریاست تدارکات مرکزی داخل ارگ با دادن قرداد ها به اشخاص و افراد نزدیک بخود شان و با معامله گری ها به فساد خانه مشهور شده نرد ملت در تعینات از جانب ارگ قوم و زبان و سمت در نظر گرفته شده تا دانش و لیاقت نا نا امنی و عوام فریبی و وعده دادن های دروغین در مبارزه علیه پدیده های منفی جامعه اذدیاد فقر و بیکاری اینست دستاور ریس جمهور غنی در طول بیشتر از پینجسال حکومت غنی .

>>>   آتش بس مفت نمیشود امریکاباید قدم بقدم برای هرگامی ملیارد دالر به پاکستان بدهد همانند همان خرس های که دربازی های نمایشی درمقابل هرکارش مربی او به عنوان مکافات چیزی دردهانش میگذارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است