چه باید کرد؟ مشوره شما چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۰    ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ کد خبر: 161803 منبع: پرینت

با گذشت هر روز ما امیدوار بودیم که وضعیت بهتر شود اما متاسفانه نمیشود که نمیشود. ما انتظار داشتیم امنیت بیایید که نیآمد، ما انتظار داشتیم که نقش مردم برازنده شود که نشد.

حالا ما در یک بن بست سیاسی قرار گرفتیم، اگر خاموشی اختیار کنیم، صدا بلند نکنیم خیانت ملی را مرتکب شده ایم، اگر در رسانه ها حضور پیدا کنیم حرفی بزنیم تهدید به مرگ میشویم، اگر حقیقت را بگوییم بر دهان ما کوبیده میشود اگر نگویم وطنفروش هستیم.

در چنین حالتی که کشتن است و بستن است، و هیچ امیدی برای فردا هم دیده نمیشود و هر روزی ما بدتر میشود؛ دزدی، چپاولگری، قاچاق، خیانت ملی، تعصبات قومی و بدبختی ها زیادتر شده میرود.

آخر چه باید کرد؟ مشوره شما چیست؟ آیا ما توان آن را داریم که جلوی این همه نابسامانی ها را بگیریم؟ آیا ما و شما میتوانیم با بلند کردن صدای خود بخاطر ملت قربانی بدهیم، آیا قربانی ما جای را خواهد گرفت؟
بیایید با هم مشوره کنیم، برای نجات این وطن و مردم از این همه بدبختی، ظلم و استبداد راه و چاره ی بجوییم.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشوره
بن بست
نظرات بینندگان:

>>>   جناب سعیدی صاحب!
همه مانند شما در صدد چاره جوی ودرمان این درد مهلک اند به نظرم این ندای برحق که از حلقوم جناب عالی وعده ای دیگر از دردمندان این مرزوبوم بلند گردیده بعد از وقت بوده وخیلی دیرشده حد اقل بیست سال دیر تر صدا بلند کرده ایم در حینی که ریشه های استعمار مستحکم گردیده وایادی انهامناصب ومقامهای عالی را کسب نموده وچهار طرف وطندوستها وازادیخواهان را در حصار دارند وزمام امور کشوری ولشکری این سرزمین را در اختیار گرفته اند وکنترول زمین وهوا رااداره مینمایند واین همه نابسامانی ها ونا ملایمات زندگی را هم انها به دستور تعمیم می بخشند کم از کم دوملیون افغان را به شهادت رسانیده اند وتقریبا به همین مقدار را اواره ومهاجر کرده وسه ملیون هم وطن مارا معتاد کرده اندوانچه از صید ناپاک شان در امان مانده بی روزگار وپریشان اند لیدران تقلبی وخودساخته ای انها از قبل دربست در خدمت انها بوده واست وخواهند بود وحکمتیار وطالب وداعش هم از قومانده ای انها بیرون نبوده جلو همه در دست خودشان میباشدچنانچه شاعر میگوید
در میان قعر دریا تخته بندم کرده ای
باز میگوی که دامن تر مکن هوشیار باش
معلم محمد داود بیگ ازلیسه ای صمیم سانچارک

>>>   سعیدی صاحب محترم
تهدید ها را مستند بسازید یعنی وقتی از مقامی یا فردی به شما تلیفون میشود لطفن آنرا ثبت کنید و اگر افشا نمی کنید حد اقل برای آینده نگاه دارید تا چهره این کثیف ها یک روزی افشا شود.
تا ماه حمل انشاالله که گشایش رخ میدهد و متقلب اعظم چهره در نقاب خاک فرو میلرد.
ار خدا خواهد چنین خواهد شدن

>>>   آقای سعیدی درود!
این راه و چاره را اول در وجود خود جستجوه نما! آیا بگونه ایکه صدا بلند مینمایی درست است؟ آیا به شکلیکه چون پیام های بزرگانی بمنظور رونق دادن برنامه های تلویزیونها گاهی از این پرده و گاهی از آن پرده آشکار میگردی، مبارزه همین است؟ قهر تان نیاید اما شما از خود بیگانه شده اید و آنچه میگوئید از حالت از خود بیگانگی است! شما یک هفته کار خانگی گرفته تاریخچۀ زندگی سیاسی تانرا مرور نمائید، در جریان مرور خالیگاه بوجود آمده در این تاریخچه را دریافت نمائید، اگر پیدا نمودید، قبل از همه برای پر کردن این خالیگاه اقدام نمائید، بعد میتوانید به سایر مشکلات بپردازید.
اشتباه بزرگ تان این است که شما باور دارید که امریکا به راستی برا ملت افغانستان دموکراسی آورده است و یا دموکراسی می آورد. اشتباه دیگرتان این است که شما هم فکر میکنید که در دو دهۀ اشغال افغانستان توسط اشغالگران، ما دست آورد هایی داریم! جان برادر! برآمدن شما از دریچۀ تلویزیون ها تمسخری به شخصیت خود شما است، شما آنچه میگویید، یک کلی گویی است که هیچگاهی با منافع امریکا در تضاد نیست، شما را آزاد گذاشته اند که با این کلی گویی مصروف باشید و آنان به طرف مقصد اساسی شان پیش میروند. گفته های شما فقط تسکین دل خود شما و شاید هم تسکین دل عوام را باعث شوند اما از نگاه عمق مبارزۀ سیاسی به پشیزی نمی ارزند. حالا بعد این گفته های جسته و گریخته مشورۀ من به شما:
1- انسجام مبارزین واقعی در یک چوکات سیاسی موافق به اصول جهانبینی علمی.
2- گزینش روند مبارزۀ طبقاتی که یگانه شکل مبارزه بر ضد استثمار و استعمار میباشد.... و
3- مبارزۀ آگاهانه بر ضد امپریالیزم و حامیان داخلی شان.
باقی همه کلی گویی ها گپ های مفت و میان تهی اند که هیچ نتیجه نخواهند داد

میهن زرغون

>>>   آقای سعیدی ! درقدم نخست باید این انسان فاشیست و متقلب اعظم از قدرت به زیر کشیده شود ، منبع اولی فساد ، بی قانونی ، چور ، چپاول ، زور گویی ، رشوه خواری ، مزدوری و وطن فروشی همین حکومت فاشیستی ، تک قومی و بیکاره غنی - عبدالله است . بعدآ در مقابل داعش ، طالب و هرمزدور دیگری باید سلاح بدست گرفت و ازمرزوبوم دفاع کرد.

کوه کن

>>>   راه جا اين است كه همه باييد همه به حزب جمعيت بپونديد و از ان پيروي كنيد تا اين نا بساماني ها و ظلم و استبدا از بين برود و همچنان از محترم صلاح الدين رباني فرزند رهبر جمعيت اسلامي مردم خواهش دارند تا رهبري حزب جمعيت را به پيشتازان جمعيت اقايان سيد اكرام الدين معصومي يا امير اسمعيل خان يا استاد بزرگوار عطا محمد نور تحويل دهد و از اين بيشتر باعث ضعف جمعيت نشود. وصيت شهيد صلح و رهبر جمعيت هم همين بود كه بعد از وي سيد اكرام الدين معصومي جمعيت را با معاونيت استاد عطا و اسمعيل خان رهبري كند.
وسلام سلطان سنجر

>>>   سعیدی ابن الوقت مشوره میدهم که قبر سلیمانی را در محوطه سفارت ایران بیاورد وشما هروز به زیارت شان بروید ودعا کنید مزدور

>>>   اول امریکایی ها وشرکای جنایتکارش از کشور خارج شده وبگذارند تا ملت حکومت دست نشانده شان را سقوط داده و قدرت بدست ملت بیافتد .با خروج غربی ها رژیم مزدور وفاشیستی غنی وهم گروه تروریستی طالیان نیز بزودی ازبین رفته و ملت بسوی رفاه ازادیگام برداشته ونظام انسانی وعدالت الهی بر کشور حکمفرما میگردد.
نوت:هرجا امربکا وشرکای جنایکار وتروریست اش بروند انجا تباهی سیه روزی رنج فقر فحشا بیسوادی فاشیسم تروزیزم دزدی غارا بیکاری وووو را با خود بهمزاه میبرند وانکسور را نابود میسازند.
خان از هالند

>>>   بهترین کار پناهنده شدن و تابعیت گرفتن از یک کشور که دران جا انسان ها زندگی میکنند ، جائیکه بنام دین تجارت آدم کشی تهمت زنی ودسیسه بازی نباشد از سال 1350 تاحال بنام دین هزاران هزار اننسان درافغانستان کشته شده اند یکی بنام کمونست دیگری بنام اشرار سومی شا بنام طالب چهارمی اش بنام وطن فروش ، پنجمی اش بنام جاسوس ؛هرطرف برای کشتن دیگری از جیب خود یک پتوا صادر میکند وعمل میکند

>>>   سعيدي صاحب بهتر است به احمد مسعود بيعت كني و ايشان را به حيث امير و رهبر خود و رهبر جمعيت بپذيري چون همه مردم به او بيعت كردند در غير ان به تنهايي هيچ كاري نميتواني چون افغانستان كشور سخن نه بلكه كشور تفنگ است اگر تفنگ داشتي گپت را قبول دارند اگر نداشتي پايمال ميشوي .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است