حقایق جالبی راجع به اردوی هند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ کد خبر: 161796 منبع: پرینت

حالا توجه شما را به نقاط بارز تاریخ اردوی هند جلب میداریم.

1. تاریخ اردوی هند به سال 1895 باز می گردد، زمانی که ریاست های اردوهای بنگال، بمبئی و مدراس در یک اردوی واحد هند متحد شدند.

2 . اردوی هند شاهد بازسازی جهانی در سال 1947 بود که هندوستان بریتانوی به هند و پاکستان تقسیم شد. اردوی هند بریتانوی بین دو کشور تازه ایجاد شده تقسیم شد و چهار از 10 غند گورکاها به انگلیس منتقل شدند.

3. قطعات تفنگداران اسام که در سال 1835 تشکیل شده بود، قدیمی ترین نیروی شبه نظامی در کشور بود.

4. اگرچه ارتش هند با زمانهای متغیر سازگار شده است، اما گذشته را کاملاً رها نکرده است. 61- غند سوارکاران احتمالاً تنها غند سواره نظام در دنیای معاصر است. اگرچه امروزه سواره نظام عمدتاً برای اهداف تشریفاتی مورد استفاده قرار می گیرد، در صورت نیاز در وضعیت داخلی نیز می تواند از آن برای امنیت داخلی یا حفاظت استفاده شود. در جریان جنگ هند و پاکستان در سال 1971، 61 سواره نظام کار گزمه ها با سواری اسب را بر عهده گرفتند.

5. قطعه کشف اردوی هند که به نام اداره اطلاعات نظامی یاد میشود، در سال 1941 تشکیل شد. این اداره کار اطلاعات فرامرزی انجام میدهد و بر تفتیش فساد در اردو نظارت می کند.

6. اردو در چهار جنگ بزرگ با پاکستان - 48- 1947، 1965، 1971 و 1999 جنگیده است. در هر جنگ، جسارت سربازان هندی دشمن را شکست داده و حاکمیت این کشور دست نخورده باقی مانده است. ولی از جمله تمام نبردهایی یادشده، مشهورترین آن نبرد لونگیوالی می باشد که در دسامبر سال 1971 صورت گرفته است. این نبرد را بخاطر به خوبی به یاد دارند که در آن فقط 120 سرباز جلو پیشروی بیش از 2 هزار سرباز پاکستانی را گرفته بود. این نبرد تمام شب ادامه داشت و وقتی که طیارات نیروی هوایی هند صبح روز دیگر دست به آتشباری از آسمان زدند، سربازان پاکستانی فرار کردند. آنها 34 تانک را به جا گذاشتند.

7. پرتگالی ها بیش از 400 سال گوا را اداره کردند. هنگامی که انگلیس ها کنترول هند را در سال 1947 رها کردند، پرتگالی ها از تسلیم گوا خودداری کردند. عملیات Vijay در دسامبر سال 1961 آغاز شد که به خاتمه حکمروایی پرتگال در هند و بازگشت گوا، دامان و دیو به اتحادیه هند منجر شد.

8. یکی از بزرگترین پادشاهی هند، حیدرآباد، از پیوستن به اتحادیه هند خودداری کرد. عملیات چوگان در سپتامبر سال 1948 آغاز شد و موفق ثابت گردید. این عملیات که 5 روز طول کشید و منجر به تلفات 32 نفر از طرف هندی و 3500 نفر از طرف دشمن شد، به ادغام شهزادگی ایالت حیدرآباد به هند منجر گردید.

9. جنگ کارگیل که در سال 1999 رخ داد، یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ هند بود. ارتش هند توانست تعدادی از مواضع طرف هند را بدست آورد که در آن نیروهای و شبه نظامیان پاکستانی نفوذ کرده بودند. تخمین زده می شود که حدود 3 هزار تن مجاهدین و 700 سرباز پاکستانی کشته شدند.

10. پل بیلی که توسط اردوی هند در سال 1982 ساخته شده، بلندترین پل جهان است. این پل بین رود دراس و رود سورو در دره لاداح واقع است.

11. Para Vir Chakra - بالاترین مدال هند به خاطر مردانگی است. این مدال به خاطر بالاترین درجه شجاعت یا ایثار در حضور دشمن اعطا می شود. تاکنون 21 بار مدال به برندگان داده شده که 14 مدال به مستحقین پس از مرگ داده شده است.

اسپوتنیک
کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اردوی هند
حقایق
نظرات بینندگان:

>>>   درجنگ بین هند وپاکستان قوماندان جبه هردو طرف هم صنفی بودند اردوی هند چنان شکست تاریخی براردوی ناکام پاکستانی وارد کرد که بزرگترین رقم اسیرجنگی درتاریخ جنگ را ریکورد زد قوماندان جبهه پاکستان با سرپائین وشکست خورده تفنگچه را از کمرش کشیده وبه علامت تسلیمی با دودست تقدیم قوماندان اردوی هند نمود درین روز ذوالفقار علی بوتو درملل متحد سخنرانی دشات ومیگفت تاصد سال دیگر هم اگر جنگ دوام کند ما می چنگیم ! لحظات بعد با خبرشد که حتی صد ساعت هم اردویش نجنپگیده وافتخار تسلیمی را کمائی کرده اند،

>>>   پاکستانی رشادت و شهامت ندارد آنچه دارد خصلت غلامی است و غلام پروری .
خود غلام انگلیس است و طالبان غلام پاکستان

>>>   خداوند پاکستان ترورست پرور و مرکز ترورستی در جهان و بخصوص در افغانستان را از روی نقشه دنیا بردارد تا جهان و بالاخص کشور ما افغانستان از شر پاکستان مرکز و پرورشگاه ترورستان در امان گردد تعدادی که بنام طالبان با دولت افغانستان در جنگ هستند همه شان افغانان نبوده بلکه تعداد زیاد شان ملیشای پاکستانی است نفرات جنگی القایده مستقر در پاکستان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است