ریفرم در وزارت خارجه به خاطر تصفیه کامل تاجیک ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ کد خبر: 161785 منبع: پرینت

ریفرم در وزارت خارجه به خاطر تصفیه کامل تاجیک ها در نظر گرفته شده است اما از روی شرم یک هزاره و یا اوزبیک را هم در تقرری های جدید در نظر نگرفته اند!

تیم قومی ارگ تنها در وزارت خارجه تسلط کامل نداشتند و چه در زمان کرزی و یا اشرف غنی احمدزی بخش از ایلیت تاجیک های وابسته به سران جمعیت اسلامی بدنه ، رهبری و تعداد از سفارت خانه ها را در اختیار داشتند چون وزرای وزارت خارجه از جمعیت اسلامی بودند ، با استعفای صلاح الدین ربانی تیم ارگ ریفرم را به خاطر تصفیه کاری تاجیک ها شروع کردند و بسیار زود بدنه وزارت خارجه را تک قومی نمودند و اکنون شروع کرده اند به تصفیه کاری سفارت خانه ها از وجود تاجیک های ایلیت وابسته به سران جمعیت اسلامی.

ریفرم قومی ارگی ها هم مانند تقرری های قبلی جمعیت اسلامی شکل خانوادگی را به خود گرفته است و در تقرری های جدید بیشتر از خانواده‌های سلام رحیمی و نادر نادری در پست های دیپلماتیک جابجا شده اند و حتی از روی شرم برای پنهان نمودن قومی سازی وزارت خارجه یک هزاره و یا اوزبیک را هم در تقرری های جدید در نظر نگرفته اند و حتی پروای دهل و سرنای هزاره ها و اوزبیک های که به ارگ بیعت کرده اند را هم ندارند ، واقعاً این هزاره ها و اوزبیک های که سورنی چه های اررگ هستند روز های دشوار را در پیش رو دارند و مجبور هستند تحقیر را روزمره ببینند و قبول نمایند.

ارگی ها اگر دونفر هزاره و یا دونفر اوزبیک را از میان همان سورنی چه های خود در تقرری های جدید در نظر می‌گرفتند بسیار به سادگی می‌توانستند لاف و گزاف بیعت کنندگان خود را در جهت قومی سازی وزارت خارجه استفاده نمایند و برای مدتی زیادی جامعه را مصروف نگهدارند اما دیده می شود که ارگی ها برای بیعت کنندگان خود پشیزی ارزش قایل نیستند ، گذشته از همه عذاب را که امرالله صالح و شورای شمالی وابسته به کد ۹۱ از این تقرری ها می کشند کمتر از تحقیر هزاره ها و اوزبیک های بیعت کنندگان ارگ نیستند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارتخارجه
تاجیک
نظرات بینندگان:

>>>   اگر جلو قومگرای خاین ریس ارگ و ارگیان گرفته نشود تا مدت زمانی که یک فرست برای غنی الی روشن شدن نتیجه نهایی از جانب کمیسون شکایاتی اعلان گردد وغنی گک پتکی سر شانه و لنگی چهار خانه از سرش به زمین اندازد و فرار را بر قرار را بر خود ترجیع دهد جای این قومگرا را یک شخص قانون مدار نه قومگرای معتصب نفاق افگن بگیرد ریس ارگ با تور مخ تصفیه های قومی را در تمام ادارات به اختطام میرساند بعضی ها میگویند که غنی با نفاق افگنی قومی تاریخ خود را سیاه کرده و سیاه تر ساخته نمیدانم که از کدام تاریخ غنی یاد میکنند کدام تاریخ خوب داشت که تاریخ خود را سیاه کرده یک شخص بی هویت و بی تاریخ و مشکوک بود یکبار به کذشته تاریخ کشور نگاه کنید خواهید دانستد که اصلا نه تاریخ داشت و نه شناخته شده مردم بود ونه در این کشور تا قبل از پرتابش از خارج کسی انرا میشناختند .

>>>   فاشیزم قومی روز های آخر عمر خود را سپری میکند.
هر حماقتی که یاد دارد انجام دهد .
مرگش حتمی است
نه رسیده به بهار
نعش فاشیزم به خاک خواهد رفت

>>>   یک ضرب المثل قدیمی است که میگویند: خیز پیشک تا کدان.بگذار هر چه می کنند؛ بکنند. به قول شاعر: من از روئیدن خار سر دیوار دانستم- که ناکس کس نخواهد شد از این بالا نشینی ها.
نه بدخشانی نماینده تاجک ها ست ونه پنجشیری. هر کس نماینده خود است ومن می خواهم که تنها مبارزه کنم وبه تخت و بخت خویش برسم.

>>>   صلاح الدين رباني يك شخص بي تجربه و دور از فهم سياسي است كه اب را ناديده پاي را از موزه كشيد و استعفي داد. ضعف فعلي جمعيت و فروپاشي ان هم هم از دست صلاح الدين رباني است . تا استاد عطا يا اسمعيل خان يا سيد اكرام يا پسر مسعود در راس جمعيت قرار نگيرند جمعيت را صلاح الدين خان از اين هم بيشتر ضعيف خواهد ساخت.

>>>   تاجیکها تاجیکستان را دارند ولی هزاره ها خیلی مظلوم واقع شدند هیچ جایی را ندارند اگر هم به ایران بروند انگ مزدوری میخورند البته ایران هم جای خوبی برای مهاجرت نیست به دلیل تحریمهای شدید آمریکا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است