از عبدالرحمن و نادر، غني قومگراتر است!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ کد خبر: 161759 منبع: پرینت

به زبان ساده بايد گفت؛ غني بيخ اقوام غير پشتون را به بهانه هاي مختلف كنده و ريشه شان را در حال خشكاندن است و تمام اين سر كوب ها و نسل كشي هاي قومي با برنامه هاي دقيق و سنجيده پيش مي رود و هيچ يك از رهبران شناخته شده براي رهايي مردم از اين گرگ دندان تيز كرده راهكار مناسب را ارزيابي و در دست نمي گيرد.

رهبران و جنگجويان طالب در خط مقدم جنگ دستگير مي شوند بعد مدتي به علت پشتون بودن شان دوباره آزاد مي شوند حتی در زندان بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار می دهند و درمقابل تاجیک ها، اوزبیک ها، هزاره ها حتی اگر برای دفاع از کشور در خط مقدم نبرد جنگ کنند محاکمه و مجازات می شوند و نمونه اش دوستم، علیپور، قیصاری و... است.

رهبران شناخته شده را همراه ستون هایشان اشرف غنی از میدان جنگ ‌و سیاست چید، جنگ و نا امنی را از مناطق پشتون نشین به بدخشان، بغلان، قندوز، بلخ، فاریاب و... انتقال داد اما کینه اش نگذاشت آن آرام باشد حالا نوبت باز مانده ها است حتی در خانه های شان بر علیه آنها عملیات انجام می دهد خواب شبانه را از آنها می گیرد یا به کام مرگ آنها را همراه خانواده می فرستد.

تاجيك ها بزرگترين تشکل قومی این کشور قرباني سياست تصفيه هاي قومي و سرکوب اقلیت پشتونوالی اشرف غني شده است، اگر این گروه اکثریت قومی راه حلی برای بقای خود نیابد نه تنها خود از پرتگاه پرت می شود بلکه اقوام دیگر نیز بعد آنها بنام های همه افغان هستیم، شیعه، هندو، قزلباش و... سرکوب یا هضم خواهد شد.

سیاست های پشتونیستی و سرکوبگرانه اشرف غنی یکی از دوچیز را در آینده رقم خواهد زد «اگر برخوردها شدت و عمل بیشتری بگیرد و یک نوع حس انتقام را در اقوام دیگر پدید آورد جنگ قومی مانند قبیله های رواندا را رقم خواهد زد و به یک نسل کشی قومی تمام عیار تبدیل خواهد شد آنگاه پیروزی یا شکست پشتونها را در پی خواهد داشت و از آنجا که پشتونها به شدت متعصب و افراطی هستند در کشتار انسانها ترحم نخواهد کرد از این رو برنامه کتاب مقدس دویمه سقاوی پشتونها که کشتن، راندن از زمین ها و حل اقوام در میان اوغان ها است وعده اش تحقق خواهد یافت اما اگر این برنامه بر عکس شد پشتونیست ها در این برنامه شکست خوردند به علت ترحم ذاتی اقوام غیر پشتون در آتش نفرت نخواهند سوخت اما زوال حکومت و قدرت شان رقم و به تاریخ خواهد خواهد پیوست و تا ابد به هیچ افراط گر پشتون اجازه برگشت به سکان قدرت داده نخواهد شد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالرحمن
نظرات بینندگان:

>>>   فعلا غنی مورد حمایت آمریکاست و دوباره با تقلب پیروز انتخابات شده نمایندگان افغانستان هم بیشتر گرایش به پاکستان و آمریکا دارند غنی هم پشتون و طرفدار آمریکاست فقط امیدوارم طبق گفته ترامپ افغانستان توسط آمریکا نابود نشود چون به احتمال زیاد ترامپ بار دیگر رییس جمهور آمریکا میشود و ظلمهایش را ادامه میدهد فشار بر ایران ، سوریه و...

>>>   تاثیرکمک های لــــــــروبــــــر بر جوانان ساحات جنوب افغانستان :
برای نیم ساعت به یک رادیوی اف ام گوش دادم که درین قسمت برنامه سوالات چهارجوابه از شنوندگانش داشت:
- دراز ترین شب سال کدام است ؟
برات شپه ؟ نوروز ؟ یلــــــدا شپه ؟ اختر شپه ،
جواب دهنده ازکنـــر : نوروز !
- مرکز ولایت سمنگان کجاست ؟
دره صوف ؟ ایبک ؟ حضرت سلطان ؟روی دو آب ؟
جواب : دره صوف
- درکدام ماه سال تــولـــــــد یافته ئی ؟
جواب دهنده از زابل : پسرلی ،
نطاق :پسرلی فصل است تو ماهش رابگو ،
جواب : حمل
این مصیبت از طرف کی است ؟
همان برادران لـــــروبر چهل سال است درمناطق پشتون نشین معلم ترور میکنند مکتب ویران میسازند سرک وپل رابا بولـــدوزر وماین تخریب میکنند ،نصیرالله بابر ،مولانا پضل رحمن ،جنرال حمید گل ،جنرال امام ،مولانای ترورست دیگر پدرمعنوی اشرار سمیع الحک ،همه اینها پختون لــروبـــر بودند
جوانان مستعدومظلوم ومحروم هزاره در سطح بین المللی مقام اخذ میکنند، اختراع میکنند ،ورزش میکنند، اما جوان پشتون ما تاحال نمیداند مرکزولایت سمنگان کجاست ،ماه تولدش را پسرلی میگوید،نوروز را دراز ترین شب سال میداند،
این به معنی آن نیست که برادران پشتون ذاتا بی استعداد هستند ، شناخته ترین افراد علمی در سطح کشور پپشتون ها بودند اما زمانیکه پشتون های لروبر فرصت یافتند بزرگترین خساره را برای کسانی وارد کردند که می گویند : لروبر یکیست !!!
هــــدایت رئیس صاحب جمهور برای اینکه وحدت ملی ازین هم بیشتر محکم شود کانکور ، گوانتانامو، زندان بگرام ، وپلچرخی باید سهمیه بندی شوند بردانش این جوانان خواهد افزود؟؟

>>>   از عبدالرحمن و نادر، غني قومگراتر است!
الهی شکر!

>>>   غنی از عبد رحمن و نادر احمق تر است.

>>>   غنی کوچی با سهو استفاده از نیروی نظامی و اقتصادی خارجی ها میخواهد حکومت تک قومی عبدالرحمن خاینی بر مردم تحمیل کند که حتمن ناکام است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است