چهار شرکت مخابراتی ۲۰۰ میلیون دالر داده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ کد خبر: 161753 منبع: پرینت

چهار شرکت مخابراتی (افغان بیسیم، اتصالات، ام‌تی‌ان و روشن) اعلام کرده‌اند که این شرکت‌ها از زمان آغاز به کارشان بیش از ۲۰۰ میلیون دالر به صندوق انکشاف خدمات مخابراتی کمک کرده‌اند.

در یک اعلامیه‌ی مشترک چهار شرکت مخابراتی که روز (شنبه، ۲۱ جدی) منتشر شده، آمده است که این شرکت‌ها از زمان آغاز به کارشان، بیش از دو میلیارد دالر در بخش زیرساخت شبکه در افغانستان سرمایه‌گذاری و بیش از ۲۰۰ میلیون دالر دیگر به صندوق انکشاف خدمات مخابراتی «TDF» کمک کرده‌اند.

در اعلامیه همچنان آمده است که کمک ۲۰۰ میلیون دالری این شرکت‌ها به صندوق انکشاف خدمات مخابراتی به‌خاطری صورت گرفته است تا از آن به‌صورت منصفانه و شفاف برای منافع مردم افغانستان استفاده شود.
به نقل از اعلامیه‌ی مشترک این چهار شرکت مخابراتی، این کمک به توسعه خدمات و زیربنای مخابراتی در افغانستان کمک می‌کند.

براساس قانون مخابرات، صندوق انکشاف خدمات مخابراتی تنها برای تمویل مالی «دسترسی جهانی» به مخابرات استفاده می‌شود. تمام پروژه‌هایی که نیازمند تخصیص کمک مالی است، باید از طریق یک پروسه‌ی داوطلبی کاملا شفاف و رقابتی عبور کند.

شرکت‌های مخابراتی افغان‌بیسیم، ام‌تی‌ان، اتصالات و روشن پیشنهاد همکاری با حکومت افغانستان و اداره‌ی تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) را داده‌اند تا استفاده از صندوق انکشاف خدمات مخابراتی برای حمایت بیشتر از رشد پایدار افغانستان و تسریع روند بهبود خدمات ضروری، توسعه یابد.

این چهار شرکت مخابراتی همچنان گفته‌اند که فرصتی برای استفاده موثر از صندوق انکشاف خدمات مخابراتی وجود دارد تا از آن در بخش توسعه خدمات مخابراتی در روستاها، فراهم‌سازی «برودباند» برای مناطق دوردست و حمایت از این صنعت برای ترمیم و بازسازی محلاتی که در فعالیت‌های شورشیان تخریب شده، استفاده و از عدم اختلال در خدمات مخابراتی در مناطق روستایی اطمینان حاصل شود.

به نقل از اعلامیه، چهار شرکت مخابراتی یادشده گفته‌اند که به سرمایه‌گذاری و بهبود خدمات مخابراتی برای تمام افغان‌ها متعهد هستند و در این زمینه با حکومت افغانستان، وزارت مالیه، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و اداره‌ی تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) از نزدیک همکاری می‌کنند.

این در حالی است که اداره‌ی تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) پیشتر اعلام کرده بود که این اداره در سال مالی گذشته (۱۳۹۸ خورشیدی)، ۸۷۸ میلیون افغانی درآمدهای صندوق انکشاف خدمات مخابراتی را به یک حساب وزارت مالیه انتقال داده است.

به نقل از سید محمد انوری، مشاور رییس بورد اداره‌ی اترا گفته است که این درآمدها از دونیم درصد درآمد خالص شرکت‌های مخابراتی است که در حال حاضر به مثابه‌ی بودجه‌ی غیراختیاری وزارت مالیه به این وزارت انتقال یافته است.
معاون سخنگوی وزارت مالیه نیز در صحبت با طلوع نیوز دریافت ۸۷۸ میلیون افغانی را تأیید کرده است.

به گفته‌ی مسوولان اداره‌ی اترا، در حال حاضر مسوولیت پروژه‌سازی از این پول به عهده‌ی نهادهای دولتی است و برای تمویل پروژه‌ها از این اداره تنها اجازه گرفته می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مخابرات
وزارت
نظرات بینندگان:

>>>   دو برابر ان را به طالبان هم داده اند . يكي از بخش هاي درامد مالي طالبان پول همين چهار شركت مخابراتي مذكور است.

>>>   جای افتخار نیست اینها از جیب خود چنین مقدار را هدیه وصدقه نمیکنند ده تا پنجاه چندان این مبلغ را از جیب ملت بیچاره دزدیدند وبخشی کوچک ازان را به صندوق انکشاف مخابراتی انهم با هزار نیرنگ وخدعه احتمالا داده اند ودرین راستا حکومت نابکار کرزی وغنی وعبدالله یار وهمکار انها بوده اند وخواهند بود گرچه توسعه ای خدمات مخابراتی از ضروریات مبرم حیات گردیده امروزه بدون ان بخشی از زندگی فلج میگرددبا انهم این شرکت ها ودونر های خارجی شان ملیارد ها دالر را از جیب این مردم فقیر وبیچاره دزدیده به خارج انتقال میدهند به این دزدی اشکار وسیستماتیک هم قناعت نکرده یک مالیات کمرشکن وغیر قابل تحمل را هم دولت هرزه وبیهوده بالای مکالمات روزمره افزوده اند ودرین میان خارجی ها هم از همکاری با این دزدان حرفوی خصوصی وحکومتی کوتاهی نکرده اند وقتی خارجی ها چشم به تریلونها دالر منابع زیر زمینی وروی زمین وطن را زیر نظر دارند وبه ان چشم طمع دوخته اند وکشور مارا اشغال کرده اند باید تمام مسولیت های مالی ونظامی امنیت این کشور را متحمل گردند ویخاطر انتقال مصون ومطمین این چپاول همه روزه وضع امنیتی این کشور را خراب مینمایند وهر روز صدها وهزار ها افغان را به قتل میرسانند
شیخعلی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است