خانواده‌های‌‌ داعش به اقارب‌شان تحویل داده شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ کد خبر: 161738 منبع: پرینت

دفتر رسانه‌های ولایت ننگرهار در اعلامیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرد، نوشت که براساس پیشنهاد یک جرگه مشترک بزرگان قومی در این ولایت ۱۲۶ نفر از اعضای خانواده جنگجویان داعش پس از تثبیت هویت‌شان توسط این جرگه به اقارب‌شان تحویل داده می‌شوند.
در این اعلامیه آمده است که در نخستین اقدام ۵۰ زن و ۷۶ کودک از طریق جرگه مشترک بزرگان قومی دو طرف خط دیورند به اقارب‌شان سپرده شدند.

ملک عثمان، یکی از بزرگان قومی ننگرهار و عضو جرگه مشترک بزرگان قومی افغانستان و مناطق قبایلی پاکستان به بی‌بی‌سی گفت: "در این جرگه علما و بزرگان قومی ننگرهار شرکت کرده‌اند که این خانم‌ها را از طریق جرگه به کسانی که محرم‌شان هستند، تسلیم کنند."
در دو ماه گذشته بیش از چهارصد جنگجوی داعش همراه با حدود ۹۰۰ زن و کودک در ولایت ننگرهار به نیروهای امنیتی افغانستان تسلیم داده شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
دیورند
نظرات بینندگان:

>>>   مردان داعش را باید حد اقل حبس ابد نمود در غیر آن داعش و دولت غنی یک سیب و دو نیم است.

>>>   باييد اعدام ميشدند . با وجوديكه پاكستاني بودند ، چون پشتون بودند اشرف غني رهايشان كرد . تاجك ازبك هزاره هنوز هم پند نميگيرند .
در عراق و سوريه همه شان را به شمول خانواده شان اعدام نمودند تا شكست شان قطعي شود. ولي در افغانستان هم طالب پشتون را اشرف غني ميبخشد و هم داعش را كه همه پشتون اند. اگر يكي شان غير پشتون ميبود يقينا اعدام ميشد. اينست اصل نا أمني در كشور. و همين است دليل ارامي در دوران مارشال فهيم كه طالب جرات نداشت بگوييد من طالب استم ولي فعلا علنا در تلويزيونهاي كشور از طالب دفاع ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است