مردم خواهان بررسی حمله هوایی شیندند هرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ کد خبر: 161737 منبع: پرینت

بزرگان اقوام و بستگان قربانیان حملۀ هواپیماهای بی‌سرنشین در ولسوالی شیندند ولایت هرات، خواهان بررسی این رویداد از سوی حکومت هستند.
به گزارش طلوع، این حمله که روز چهارشنبه (۱۸جدی) انجام شد، در آن ملا ننگیالی، از فرمانده‌هان مشهور شاخۀ انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول کشته شد. شورای ولایتی هرات، روز گذشته گفت که در این حمله بیش از ۶۰ غیرنظامی نیز کشته شدند.

روز (جمعه، ۲۰جدی) اما برای ملا ننگیالی در مسجد بزرگ شهر هرات مرام فاتحه خوانی برگزار شد.
تور محمد ظریفی، بزرگ قوم در ولسوالی شیندند هرات گفت: «شاخه‌یی است که از طالبان جدا شده و در ساحۀ حکومت است و ما این را از رییس‌جمهور، از وزیر دفاع، از وزیر داخله سوال می‌کنیم که چرا کسانی که از جنگ دست می‌کشند و کسانی که جنگ را نمی‌خواهند، ازبین می‌روند؟»

امیر محمد، دیگر بزرگ قوم در ولسوالی شیندند هرات نیز بیان داشت: «خانه‌های مردم تخریب شده‌اند در این رویداد. کودکان شهید شده‌اند.»
شماری از باشندگان ولسوالی شیندند و نزدیکان قربانیان نیز می‌گویند که در این حمله بیشتر غیرنظامیان جان باخته‌اند.
گل احمد، باشندۀه ولسوالی شیندند هرات اظهار داشت: «تقریبأ بیست نفر از دوستان ما و بقیه از افراد ملا ننگیالی – در حدود ۴۰نفر شهید شده‌اند.»

باگذشت دو روز از این حملۀ هوایی، مقام‌های محلی و امنیتی ولایت هرات از دادن جزییات در مورد این رویداد خودداری می‌کنند.
عبدالقیوم رحیمی، والی هرات گفت: «موضوع پیچیده است. من فکر می‌کنم که وزارت‌های مربوطه و ادارات مربوطه در مرکز به پرسش‌ها جواب می‌دهند – چیزی فعلا من گفته نمی‌توانم. ما هیئت تحقیقاتی را تعیین کرده‌ایم و این موضوع تحقیق می‌شود.»

در همین حال، جنرال خوشحال سعادت، معین امنیتی وزارت امور داخله بر بررسی این حملۀ هوایی تأکید می‌وزرد: «تیم بررسی تعیین شده و تحقیقات خودرا انجام می‌دهند؛ فعلأ پیش از وقت است که جمع بندی کنیم که چه شده.»
بزرگان اقوام در شیندند، می‌گویند که ملاننگیالی با حکومت همکاری می‌کرد و در نبرد با طالبان در کنار نیروهای امنیتی حضور داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله هوایی
شیندند
نظرات بینندگان:

>>>   تا جایی که اطلاع دارم آمریکا هر کشوری را اشغال کند بعد از اشغال درآن کشور قانون کاپیتولاسیون برقرار میکند این قانون یعنی اگر سربازان آمریکایی مردم آن کشور را بکشند هیچ نوع محاکمه و بازداشتی در خاو ان کشور نخواهند داشت و باید در خاک آمریکا محکمه شوند در خاک آمریکا هم که مسلمان یعنی تروریست و هرگز محاکمه ای شکل نمیگیرد مگر مثل زندان ابوغریب عراق ماجرا رسانه ای شده باشد این فقط مربوط به افغانستان نیست ،عراق و دیگر کشورها هم چنین قانونی دارد و آمریکاییها این را حق توحش از ان کشور میدانند یعنی مردم ان کشور را وحشی و حق خود میدانند که آنها را بکشند بی محاکمه در ایران هم قبل از انقلاب چنین بود

>>>   " ایالات متحده آمریکاو جوازنامه کشتار"
قوانین دفاع شخصى ایالات متحده آمریکا تحت فشار لابی اسلحه (فابريکات اسلحه سازى و فروش اسلحه) مجاز به قتل داده است.
در 15 ایالت متحده ایالات متحده حق دفاع از خود در ماههای اخیر را به شدت افزایش داده اند. هرکسی که فکر می کند تهدید می شود می تواند شلیک کند - و اگر آن سايه زباله دانى روى خيابان هاباشد.
مطابق قانون جدید ، تیرانداز دیگر نیازی به اثبات اینكه از امنیت خود می ترسد ، نیست. درعوض ، اگر كسی به طور غیرقانونی با استفاده از زور وارد ملك شود ، كافی است.
وکلا انتقاد می کنند که این امر به شهروندان امکان می دهد برای محافظت از اموال خود اقدام به کشتن کنند. همچنین در صورت امکان هیچگونه تعهدی قانونی برای جلوگیری از حمله در ملاء عام وجود ندارد. بنابراین ، کسانی که احساس تهدید می کنند می توانند تقریباً در همه جا اسلحه بکشند - به جز در بعضی از مکان های عمومی مانند بارها یا سینماها. طبق "خشونت" ، خشونت باید باخشونت پاسخ داده شود ، "از جمله خشونت کشنده".اين قانون اسلحه کشى در مورد دفاع تصورى در داخل کشور "اجتماع مفسد" را تقويت مى نمايد.
سياست قوانين دفاعى تحت فشار لابی اسلحه فابريکات اسلحه سازى و فروش اسلحه در داخل اجتماع مفسد در سياست خارجى مفسد هم بازتاب مى کند.
"جوازنامه کشتار" و قتل هدفمند (انگلیسی:targeted killing هدف از سوى ترامپ تدوين نشده است
"جوازنامه کشتار" (نامی که به فیلم جنایی باند جميز 007 داده شده بود) را ترامپ ادامه داد، سياست سازى آن و عملکرد جورج دبلیو بوش (پسر) و اوباما بر وزن اسامه (اوساما) است.

کشتن مخالفين دولت ایالات متحده با استفاده از پهپاد ها (هواپیماهای بدون سرنشین ) تحت کنترل بخش فعالیتهای ویژهٔ سازمان جاسوسى ایالات متحده س ی ا) و موساد اسرائيل به دلیل قوانین انسانی و بین المللی مورد تردید شديد است. ولى بيشتر کشورهاى ناتو و اتحاديه اروپا (متحدين امريکا) باوجود نقض قوانين بين الملى وحقوق خلقها از سوى آمریکا نابينا مى شوند.
و اگر مبارزات دفاعى از سوى چين و روسيه ونزوئلا با نام رسمی جمهوری بولیواری ونزوئلا وايران شود باشد زود "نقض قوانين بين الملى وحقوق خلقها" و تحرم اقتصادى و مالى و نظامى مى شود.
چين و روسيه وکشورهاى هندوچين وآسياى مرکزى در نظرداشتند "ارز يا پول بين الملى جديد" را بسازند تا از "دولار امريکايى" استفاده نکنند.
چين از نگاه اقتصادى و مالى توان ورشکست امريکا را دارد.

بار دیگر ، ایالات متحده شهرستان سبزوار (اکنون از سال هاى 1965 "شیندند" به پشتو شين سبز است) را تحت "مبارزه با تروریسم" بمباران مى کنند و شاخه جداشده از طالبان و مردم غير نظامى راقتل عام مى کنند.
دولت خون خوارایالات متحده آمریکا با طالبان تروریست مذاکره می کند. و کسانيکه از طالبان جدا مى شوند آنها را ناجوانمردانه مى کشند. دولت خون خوارا یالات متحده آمریکا جهبه مبارزه عليه ترورسيم طالبان با کشتن پشتونهاى ضد طالبان و سردار رزاق (سردار در پارسى براى جنرال گفته مى شود تپه سردار غزنه پارسى نو براى سوبهار پيش ازميلاد بود ) این قتل موجب کشته شدن مردم ديگر شد. اين قتل هدف بسيار دقيق داشت.
آيا طالبان نيم زيادتر کشور ساختگى و مريض دايمى حياتى به نام افغانستان را ندارند? دولت دستنشانده ایالات متحده
بى عزت و بى ناموس بى اعتبار و بى آبرویی کشتن وحشى بادران خود محکوم کردند
در اینجا شهروندان (چه مجرم بودند و چه نه ) کشور کشته شده اند.

پس از اينکه دولت وحشی ایالات متحده آمریکا با حملات راکيتى از پهپادها (هواپیماهای بدون سرنشین) شهروندان ايران و عراق را کشت پارلمان عراق تصمیم گرفت تمام نیروهای آمریکایی را از عراق خارج شوند.

این روند وحشى گيرى کشتن هدفمند از نظر قانونی ملتها و اخلاقی و انسانى بحث برانگیز است ، اما به طور کلی توسط کشورهای غربی یا متحدین آنها تحمل می شود. منتقدین غالباً این روال را به عنوان "اساساً غیرقانونی" و به عنوان "قتل مجازاتی از سوی دولت" توصیف می کنند ، و بر این اساس این اصطلاح را به معنای افسردگی و یا به عنوان حسن تعبیر توصیف می کنند. در گذشته های اخیر ، این عمل به تنش های سیاسی قابل توجهی منجر شده است ، به عنوان مثال بین ایالات متحده و پاکستان و همچنین اسرائیل و چندین کشور اروپایی. اخیراً ، ایالات متحده انتقادات قابل توجهی از طرف های مختلف ، به ویژه با افزایش حملات پهپادها به پاکستان به مظنونین تروریست ، دریافت کرده است. طبق مطالعات مستقل، چند صد نفر از رهگذران در پاکستان در حال حاضر درگذشتند. برخی از حقوقدانان آمریکایی نیز این عمل را در جلسات رسمی عنوان کردند: "نقض آشکار قوانین بین المللی.
تلفات یا صدمات جانبی به آسیبهای ناخواستهای گفته میشود که به هنگام هدف قرار دادن و ضربه زدن به یک هدف به افراد و سازه هایی غیر از هدف مورد نظر وارد میشود.
در عملیاتها و حملات نظامی به طور مکرر پیش میآید که افراد غیرنظامی نیز در جریان حمله یک طرف به دشمن خود جان باخته یا زخمی می شوند.
کشورهای غربی یا متحدین ایالات متحده آمریکا بايد از چنين " اقدامات ماجراجويانه" متحد بزرگ يا "برادر بزرگ" خود انتقاد کنند.
دولت چون قدرت اش قانونى است تخطى از قانونيت در کشتن غير قانونى متهم بر تروريسم دولتى مى شود. در حرفه تروريسم دولتى البته که ایالات متحده آمریکا و اسرائيل پيشتاز است.

>>>   قضیه معلوم است.
این شاخه طالبان احتمال دارد که از طرف ایران اکمال میشده و شاید هم طرفدار صلح و پیوستن به دولت بوده مگر آمریکایی ها فقط طالبان مربوط خود را زیر چتر مذاکره حمایت میکنند .
در آینده نزدیک طالب های روسی و طالب های چینی هم شاید ضربه ببینند.
طالب های پاکستانی که شامل مذاکره با آمریکا هستند خود را وارثان امارت حماقت طالبی میدانند و بس.

حیف مردم ملکی که در هر حالتی بی گناه شهید میشوند .
یک راه وجود دارد و آن اینکه مردم از ساحات مربوط خود هم طالب و هم دولت را بیرون کنند.
نه کل ماند نه کدو
خاک بر سر هردو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است