موج دوم حملات ایران علیه امریکا به اجرا درآمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ کد خبر: 161697 منبع: پرینت

موج دوم حملات ایران علیه امریکا به اجرا گذاشته شد.
در اثر حملات موشکی ایرا در موج دوم، پایگاه نظامی التاجی مورد هدف موشک‌های بالستیک قرار گرفت که از استان کرمانشاه شلیک شده بود.

قبل از آن و در موج اول حملات ایران بر پایگاه‌های نظامی امریکا، پایگاه عین‌الاسد مورد هدف بیش از پانزده موشک قرار گرفت که به گفته‌ی شاهدان عینی، این موشک‌ها بر پایگاه نظامی امریکا اصابت کرده است. هم‌چنان پایگاهی دیگر از امریکاییان در کردستان عراق مورد تهاجم موشکی ایران قرار گرفته است. گفته می‌شود این حملات تلفات و خساراتی در پی داشته که تا کنون رقم دقیق آن مشخص نیست. هرچند برخی از منابع وابسته به سپاه پاسداران از کشته و زخمی‌شدن هشتاد نظامی امریکایی خبر داده‌اند.

تا کنون امریکا در این زمینه موقفی اتخاذ نکرده و خبرها حاکی از آن است که جلسه‌ی شورای امنیت ملی در کاخ سفید آغاز شده است تا پس از بررسی موقف امریکا را در این زمینه اعلان کند. خبرها حاکی از آن که خانم پلوسی رئیس مجلس امریکا خواستار قطع حملات موشکی از ایران شده و این کشور را به خویشتن‌داری دعوت کرده است.

در عین زمان گفته می‌شود طیاره‌های جنگی امریکا بر فضای عراق به پرواز درآمده‌اند در حالی که ایران تاکید کرده که در صورت استفاده‌ی نظامیان امریکایی از خاک یکی از کشورهای منطقه بر ضد ایران، آن کشور مورد هدف نظامی ایران قرار خواهد گرفت. هم‌چنان ایران تاکید کرده که در صورت تهاجم امریکا بر خاک ایران، سپاه پاسداران موج سوم حملات خود را به اجرا خواهد گزارد که هدف آن اسرائیل است.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات آمریکا
عراق
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   Baha Baqaie
فنآوری نظامی ایران و آمریکا :
رادار های هشدار دهنده آمریکایی در پایگاه های نظامی اش در عراق در برابر موشک های بالستیک ایران از کار افتاد و اا
صلا" کاری نکرده و ارزشی ندارد...‌. هههههاااااا
ایران ساعت ۳:۳۰ دقیقه شب گزشته ۳۵ موشک میان برد بالستیکی اش را موفقانه به اهداف اش در پایگاه های نظامی آمریکا در انبار و اربیل عراق پرتاپ کرد.

>>>   یک فرضیه؟!
امیدوارم این فقط یک توافق پشت پرده بین تهران ـ واشنگتن باشد که به تلافی ترور جنرال سلیمانی، سپاه پاسداران تعدادِ محدودی موشک به پایگاههای مشخص امریکایی درمنطقه بزند!
تجربه نشان داده که ایران و آمریکا در اوج تنش، راهی در پشت پرده برای گفتگو گشوده اند. "ماجرای مک فارلین" در دهه 1980 یک نمونه از این بازی پشت پرده میان این دو دشمن دیرینه می باشد.
گسترش تمام عیارجنگ هم برای امریکا، هم برای ایران و هم برای خاورمیانه مرگ و ویرانگری نامحدود و مهارنشدنی به بار خواهد آورد.
حمزه واعظی

>>>   Hasan Ali Adalat
امیدوارم که جنگ متوقف گردد !
جنگ میان ایران و آمریکا جنگ ساده نخواهد بود و تلفات سنگینی را برای جوانب جنگ به دنبال خواهد داشت .
هنوز هم امکان آن وجود دارد که خرد انسانی کامیاب گردد و از جنگ همه جانبه جلوگیری به عمل آید .
اگر جنگ ادامه یابد دامنه آن بسیار وسیع خواهد بود چه بسا که پای بسیاری از کشورهای منطقه در آن درگیر خواهد گردید .

>>>   راحل موسوی
انتظار ترامپ پایان یافت. او هشت دقیقه قبل از حملۀ موشکی ایران به پایگاه‌های امریکایی در عراق توییت زده بود که: «چه خبر از انتقام؟ ما منتظریم.»

>>>   Nasr Minaa
توئیت دونالد ترمپ پس از حمله ایران به مقر نیروهای آمریکایی در عراق .
که "همه چیز خوب است!
از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات هم اکنون در جریان است.
تا حالا همه چیز خوب بوده!ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم!!!

>>>   Press TV:
در نتیجه حملات راکتی ۸۰ امریکایی کشته شده اند.
Fox New:
هیچ امریکایی ای کشته نشده است.

>>>   Nazar Mawj
ایران ساعت های 5 و چند صبج به دو پایگاه قوتهای امریکایی در ولایت الانبار و اربیل کردستان 15 راکت فیر کرد, قرار خبر ها 4 راکت منفجر نشده , یک.راکت به پایگاه اربیل و بقیه به پایگاه و اطراف پایگاه الانبار اصابت کردهِ.

تا حالا ازتلفات چیزی گفته نشده , امریکایی ها تا این دم گفته اند تلفات نداشته اند.
اما گمان می رود ,کشته ویا زخمی میان عراقی ها داشته , ولی هنوزخبری از ان نرسیده است.

ایران چاره ای نداشت تا این کار را نکند.

در غیر ان وقار و اتوریته را کاملن در داخل , در منطقه و در جهان ازدست میداد که بسیار سنگین برایش تمام میشد.
ایران کوشید کاری کند که هم بینی خمیری برایش بسازد و لاف ها و گزافه سرایی ها را پوشش دهد ,هم تلفات چندانی ویا هیچ به امریکایی ها وارد نشود.
اقای ظریف بسیار با شتاب و تکرار تکرا ر با صدای بلند که هم امریکا بشنود و هم جهان گفت:
کار ما تمام شد و از این بیشتر اقدامی نمی کنیم.
احتمالن ( تاکید میکنم احتمالن ) ترامپ که ادم بشدت بی ثبات و متلون مزاج و در فکر اقدامات بسیار جدی و شاید پر تلفات ازسوی ایران بود که در انصورت جنگ.حتمی میشد و جنگ.را حتا ترامپ نمیتواند حتمن خواهنده ان باشد , کمی سبک شد و خوش. و سرحال ,چون ترامپ. در تویتر اش گفت:
اوضاع خوب است و...
و بیانیه ایکه عاجل بعد ازجلسه شورای امنیت اش خطاب به ملت میداد را به تعویق انداخت, یعنی زیاد جدی نگرفت این حملات راکتی را.
ایران کاملن تا اینجا برنامه کرده بود و حتا اعلان کردند که " انتقام سخت " !!! وعده داده شان را گرفتند, قطعن به انکشاف وضع علاقه ندارند.ِاما امریکا در کل و ترامپ شیزوفرینک و غیر قابل پیشبینی را نمیشود حدث زد که چه میکنند.
پیش می روند به تلافی ویا توقف میکنند و دیگر روی حملات و گزینه نظامی برای فعلن تمرکز نمیکنند.
دیده شود !

>>>   Nawid Farda Farda
#گفته میشود بالگردهای آمریکایی قصد دارند تا قبل از روشن شدن کامل هوا، همه کشته‌ها و زخمی‌های احتمالی را از پایگاه عین الاسد به نقطه دیگر منتقل کنند.
♦️منابع محلی می گویند بالگردهای سنگین آمریکایی به صورت گسترده در حال پرواز به سمت این پایگاه هستند. این احتمال می رود که هواپیما و شلترهای مستقر در عین الاسد منهدم شده باشند
#نوت:بایکوت خبری بی بی سی نشان میدهد ضربه کاری بوده. این در حالی است خبر شهادت سلیمانی را بلافاصله با تیتر #فوری منتشر کرد.

>>>   ایران به متحدان امریکا هشدار داد
کوچک ترین اقدامی از کشوهای تان علیه ایران
با حملات موشکی پاسخ داده خواهد شد.

>>>   وقت آن رسیده که امریکا باید سر جایش نشانده شود چون لجام گسیختگی را از حد گذشتانده ودنیا را به تباهی کشانده و می کشاند .
ایران چند موشک بالستیک بر پایگاهای امریکا در عراق زده به خاطر گرفتن انتقام از ترور قاسم سلیمانی ،
کابینه امریکا تشکیل جلسه داده گفته که اول امار تلفات دیده شود ، بعد اقدام خواهند کرد .
وزیر دفاع ایران گفته که امریکا هر چه عاجل نیروهای تروریستی خود را از منطقه خارج کند و گر نه همه را نابود می کنیم .
از وضعیت معلوم می شود که راکت های ایرانی زیاد تلفات داشته ، معلوم می شود که ایرانی ها هم سلاح خوب دارند که‌ توانسته از سپر دفاعی امریکا عبور کند و به هدف اصابت نماید .
وزیر خارجه ایران ظریف گفت که طبق ماده 51 قانون سازمان ملل ما از خود دفاع کرده ایم .
وقت ان رسیده که امریکا سر جایش شانده شود و گر نه دنیا را تباه می کند..
Angelica Babak

>>>   نتایج حمله موشکی ایران به دو پایگاه امریکایی در عراق :
تا اکنون آمار بدست آمده نشان میدهد 400 سرباز آمریکایی کشته شده، تمام هلیکوپتر ها از بین رفته و هوا پیماهای بی 52 منهدم گردیده
و هواپیما های اف 16 و اف 22 کاملا تخریب شده،
کنترول پهباد ها نیز کاملا ازبین رفته است.
#بی_بی_سی_فارسی

>>>   بیش از ۳۵ موشک به عین الاسد خورده و چشم شیر کور شده بیش از ۸۰ کشته امریکایی روی دست انها مانده
از اینجا به بعد کار گروه های مقاومت هست
پیشنهاد من تا دندان مسلح کردن طالبان هم هست تا حتی یک خوک امریکایی در منطقه زنده نماند
و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه

>>>   ترامپ دور بعد رای نمی اورد چون هیبت امریکا فرو ریخت

>>>   رهبر ایران گفته است: بحث انتقام سرجای خود هست
این فقط یک سیلی بود.
هشدار:افعان ها برای ایمنی از پایگاه های شیندند(سبزوار) و فراه فاصله گیری کنید از ما گفتن است چند بار گفتیم خود دانید.

>>>   ترامپ دور بعدی رای می اورد چون مردم آمریکا جنگ طلب هستند و کوچکترین عذاب وجدانی بابت جنایات آمریکا در عراق و افغانستان و لیبی ندارند

>>>   عمران خان گفته است: از ترور سردار سلیمانی حمایت نکرده است. و عاجل شاه محمود قرشی را به تهران خواهد فرستاد تا ایران را دعوت به صلح کند.

>>>   الصمادی، تحلیلگر مرکز مطالعات الجزیره، بر این باور است که پس از اعلام خبر ترور سردار قاسم سلیمانی، به دستور ترامپ، در فرودگاه بین المللی بغداد، تهران عمدا تصمیم خود را برای پاسخگویی به این اقدام واشنگتن اعلام کرد. تا به این ترتیب، راه را بر هرگونه وساطت و میانجیگری بین المللی به بهانه حفظ صلح و ثبات منطقه ای ببندد. عمانی ها یک روز پس از ترور سردار سلیمانی برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر کرده بودند. اما وقتی با این پاسخ مقامات ایرانی مواجه شدند که هیچ گونه وساطتی را نخواهند پذیرفت، به عمان بازگشتند.

الصمادی با بیان اینکه در این تردید وجود ندارد که تهران صد در صد پاسخ آمریکا را خواهد داد، خاطر نشان کرد که این پاسخ هم به طور مستقیم از جانب ایران و هم از جانب هم پیمانان منطقه ای آن خواهد بود. وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تهران دارای بانک اهداف آمریکایی بزرگی است که با استفاده از آن می تواند، آمریکا را مورد هدف قرار دهد و انتقام ترور سردار سلیمانی را بگیرد.

الصمادی درباره گزینه های روی میز تهران جهت پاسخ به آمریکا گفت که به نظر می رسد، عراق اولین گزینه باشد. به این جهت که عملیات ترور در آنجا صورت گرفت و ایران نیز نفوذ بسیاری در عراق دارد.

به اعتقاد این پژوهشگر، افغانستان به جهت حضور هزاران نظامی آمریکایی در آن می تواند، دومین گزینه مطرح باشد. به ویژه آنکه در سال های اخیر روابط تهران و «طالبان» شاهد تحولات بزرگی بوده است.

وی در این باره به گفتگوی تلفنی «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی، با مسئولان سعودی و اماراتی و تشکر از ریاض و ابو ظبی اشاره کرد که می تواند، به نوعی بیانگر دست داشتن این دو کشور در این ترور باشد، در غیر این صورت واقعا چه نیازی به تماس و تشکر مایک پمپئو از آنها وجود داشت.
وی میگوید:در این تردید وجود ندارد، اگر دست داشتن عربستان و امارات در ترور سردار قاسم سلیمانی برای تهران ثابت شود، این اقدام، برای اماراتی ها و سعودی ها عواقب وخیم و بسیار زیانباری به همراه خواهد داشت و این دو کشور را به میدان های اصلی انتقام گیری ایران تبدیل خواهد کرد.

>>>   تمام پایگاه های موشکی آمریکا در همان ساعات اولیه شروع جنگ از بین خواهند رفت. نظامیان امریکایی صرفا از کشورهای منطقه باج خواهی می کنند و هزینه های هنگفت می گیرند و هیچ کمکی به امنیت کشورهای منطقه نمی کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است