داعش در شمال افغانستان تقویت شده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۸/۱۰/۹ کد خبر: 161595 منبع: پرینت

داعش حمایت شماری از گروه های مسلح در شمال افغانستان را بدست آورده است.
به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) موفق شده است تا حمایت شماری از گروه های مسلح در شمال افغانستان را بدست آورد.

این موضوع را دومینیک استیل‌هارت، مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مصاحبه با یکی از خبرگزاری «روسیه» بیان داشته است.
وی افزود: "در طول دو، سه سال گذشته در افغانستان، ما شاهد تقویت گروه هایی ترورستی هستیم که خود را حامی دولت اسلامی می دانند.
من نمی توانم بگویم که تعداد این گروه ها زیاد است، اما اگر تعداد حملات در افغانستان که مسوولیتش را این سازمان بر عهده می گیرند نگاه کنید، می شود گفت که داعش در حال افزایش است".

استیل‌هارت، خاطرنشان كرد: "شدت درگیری در افغانستان طی دو سال گذشته به طور جدی افزایش یافته است. به عنوان مثال ، در سال 2018 ، حدود 22 تا 23 هزار نفر در افغانستان جان باختند، حالا این رقم درسال 2019 به 44 هزار نفر رسیده است که دو برابر افزایش را نشان می دهد".
وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که اکنون گروه های تکه تکه ای وجود دارد که با داعش بیعت می کنند. این امر به ویژه در شمال افغانستان توجه را به خود جلب می کند.

از جمله مشکلات، لازم به ذکر است که در مقایسه با دوره قبل، این درگیری‌ها اکنون به مناطق شهری منتقل شده است، جایی که حملات انتحاری بی شماری و سایر حملات، از جمله حملات هوایی، که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان می شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
شمال
نظرات بینندگان:

>>>   داعش را اشرف غنی تقویت میکند بس m r

>>>   این همان ادامه پروژه قتل مسلمانان توسط وهابی هایی مفسد عرب است. و رژیم طالبی ارگ اکمالات لوژستیکی آنرا بدوش دارد.
آنطور که از قضایا استنباط میشود زنده گی مردمان این سرزمین عینأ شباهت به زنده گی گوسفندان عید قربان دارد.
ایرانی ها با یک همت کرد شان چهل سال است که پوز امریکای خبیث را بخاک می مالند.
راه نجات مشکل و دور نیست تنها باید از خواب سنگین بیدار شد.
آزاده

>>>   داعش در افغانستان وجود ندارد اینها همگیش شایعه است که مردم را بترسانند داعش چطور از کشورهای غربی به افغانستان آمده همگیش دروغ است که فکر مردم مشغول شود و امریکایها و ناتو بهانه برای ماندن در افغانستان داشته باشند.
فرید افشار

>>>   وقتی برتری طلبی وزیاده خواهی یک قوم در کشور باشد نتیجه اش همین میشود

>>>   در حقیقت باید بگوئید پیاده نظام امریکا در شمال افغانستان تقویت شده است
قلی ترکمن

>>>   امریکاییهای جنایتکار داعش را از عراق و سوریه به افغانستان انتقال داده اند. جلوی این جنایتکاران پلید باید گرفته شود

>>>   نابودی کامل داعش قربانی میخواهد همانطورکه مردم عراق و سوریه با دادن قربانی های زیاد موفق به نابودی داعش شدند در افغانستان هم مردم یک پارچه و متحد برضد تروریستهای داعش و طالب عمل کنند تا این وحشی ها کامل نیست و نابود شوند.
حیدر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است