اسماعیل خان یا حشمت غنی؟
در آخرین نشست زلمی خلیلزاد و انس حقانی، آمریکایی ها بیشتر به ریاست حشمت غنی احمدزی (برادر اشرف غنی) و طالبان به ریاست اسماعیل خان فرمانده جهادی حوزه غرب افغانستان تمایل نشان داده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۸/۱۰/۸ کد خبر: 161577 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)هماهنگونه که بارها تذکر داده ایم که همراهی و همیاری با اشغالگران و همچنان نوکران شان مانند طالبان، راه آینده روشن این سرزمین را تیره تر می سازد، اینک نیز تاکید می کنیم که کشورهای غربی و عمال شان در منطقه هرگز برای افغانستان سعادت و رفاه را به ارمغان نمی آورند بل آنان بیشتر بفکر بدتر کردن اوضاع هستند تا از این آب گل آلود ماهی های دالخواه شان صید گردد.

از دوسال قبل با اطلاع از نقشه حکومت موقت توسط آمریکایی ها در افغانستان به اطلاع همه رساندیم که بیایید و حالا که طرح خارجی ها برای افغانستان حکومت موقت است، چه بهتر که مردم ما و سران متدین و صادق ما پیشگام باشند اما متاسفانه با این پیام بدیده شک نگریسته و بازهم طرح ترسیم شده خارجی ها را نادیده گرفتند که امروز به سردرگمی رسیده اند و نمیدانند در مقابل اعمال انجام شده خارجی ها به کدام سو روان باشند.

متاسفانه هنوزهم هرکدام از سران گروه ها و نامزدان مطرح ریاست جمهوری تلاش دارند تا در مسیر حکومت موقت بصورت جداگانه وارد شده و امتیازات این طرح را بیشتر از آن خود سازند که این نیز راهی باطل در دام طرح های خارجی ها است.

هرچند غارتگران برنامه های مدون و طرح های از پیش تعیین شده ای برای افغانستان دارند، اما هوشیاری و ذکاوت سران حکومتی و حزبی ما می توانست راه را برای آنان دشوار و در مسیر رفاه عمومی گام های موثری را رهنمون باشد که متاسفانه دنباله روی این سران از ماموران آمریکایی و خودشیرینی شان در مقابل آمریکایی ها و دیگر متجاوزان، زمینه عبور از بحران فعلی را از بین برد و میدان را برای طرح های اشغالگرانه خارجی ها بیشتر از پیش فراهم آورد.

اینک که بحران افغانستان به نقطه غیر کنترل رسیده و سران حکومت وحدت ملی قسمتی از بحران شده اند، راهی بجز ایجاد حکومت موقت نمانده است. حکومت موقتی که خارجی ها از قبل برنامه ریزی کرده اند تا این کشور یک دوره دیگر از ناآرامی ها و سرگردانی ها را طی کند تا آنان به تداوم اشغال و تسلط منطقه ای و غارت شان بپردازند.

در همین راستا زمزمه هایی بگوش می رسد که برای ریاست اداره موقت دوساله دونفر درنظر گرفته شده است، اسماعیل خان و حمت غنی! در آخرین نشست زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان و انس حقانی رییس گروه سیاسی طالبان در قطر، این موضع مطرح شده و آمریکایی ها بیشتر به ریاست حشمت غنی احمدزی (برادر اشرف غنی) و طالبان به ریاست اسماعیل خان فرمانده جهادی حوزه غرب افغانستان تمایل نشان داده اند.

در هر حال، هرکدام از این دو تن که به عنوان رییس دولت موقت برای دوسال دیگر انتخاب شود، اوضاع را بدتر از گذشته خواهد کرد. زیرا هیچکدام از این دو تن توانایی اداره موقت دوساله را نداشته یکبار دیگر کشور را به تکرار گذشته تاریک رهنمون خواهند بود.

خداوند عاقبت ما را بخیر کند!
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
حشمت غنی
نظرات بینندگان:

>>>   امیر صاحب اسمعیل خان میتواند بخوبی هم میتواند افغانستان اداره کند ونظم بیاورد وهم انتخابات خوبی انجام دهد.

>>>   از دیر باز بدینسو حشمت غنی احمد زی نوای مخالفت با برادرش را بلند میکرد گاه گاهی سیاست های اقای غنی را جرح وتعدیل مینمودازان هیچ سر درنمی اوردم وتوجیهی به ان نمیدیدم حال که سروصدا های ریس حکومت موقت بلند گردید ناگهان خاطرم ارام وخیالم اسوده گردید وهمان که میگفتند سردمداران مزدور را ده ها سال قبل نامزد وتعیین میکنند تعبیر درست گردید درقدیمها میگفتند که معلوم نیست مرغ دولت بر سر چه کسی می نشیند حال باید گفت دیده شود کلاه غلامی را بر سر که میگذارند انهای که به اشغالگران درد سر ومزاحم بودند اهسته اهسته از صحنه کشیدند از مزاری ومسعود تا ربانی واحمد خان و مطلب بیگ وداود داودواخیرا رازق قومندان حال ماندیم من واسماعیل خان وحشمت غنی همه باب دندان ولقمه ای بی خار وخاشاک برای انهاکه جویدن وبلعیدن ماسهل وگوارا میباشد هر وقت که خواسته باشند وهر طوریکه دلشان باشد تناول نمایند وبه هرنوع که استعمال کنند میتوانند
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیمی سانچارک

>>>   اگر راست باشد که آمریکا دوباره بازی جدیدی را در کشور ما تحت عنوان دولت موقت به رهبری حشمت غنی برادر اشرف غنی راه اندازی می کند فاجعه بزرگی دیگری در راه است. ما تا کی باید به ساز آمریکا برقصیم. ما تا کی از نسخه های آمریکایی استفاده کنیم. هم ساز و هم نسخه های آمریکایی ما را تخدیر نموده و هیچ اراده ای برای ما نمی گذارد. به خدا آمریکا دشمن مااست و هرگز به نفع ما قدمی بر نمی دارد. هر تصمیم و نقشه جدید او بدتر از گذشته است. چرا مردم این قدر بی خاصیت شده و مقدرات خود را به دست آمریکا داده اند. مگر بر سر این مردم چه آمده است که روزی امپراتوری بزرگی را در دنیا مدیریت می کردند. کجاست غزنویان، کجاست سامانیان، کجاست غوریان کجاست تیموریان، و کجا رفتن بزرگان علمی ، سیاسی و فرهنگی گذشته ماکه جهان بشریت به آنان افتخار می کند. چه چیزی به جای آنان مانده اند؟ واقعا که ما فرزندان ناخلف آنان هستیم و هیچ اثری از آنان در ما دیده نمی شود. ذلت و خواری را به جای آقایی و سربلندی، جهل و نادانی را به جای علم، ترس و جبن را به جای شجاعت و اقتدار، خیانت و مزدوری را به جای خدمت، ظلم را به جای عدالت، ضعف و ذبونی را به جای قدرت، بردگی را به جای استقلال، فقر و گدایی را به جای غنا و مالداری انتخاب نموده ایم. به پولهالی دجال زمان آمریکا و اقمارش چشم دوخته و در برابرش از همه چیز خود گذشته ایم. شخصیت، حیثیت، ناموس ، عزت ، انسانیت و شرافت خود مان را در زیر چکمه های بیگانگان قرار داده ایم. ترامپ فرعون زمان به راحتی و هر زمانی که بخواهد وارد کشور ما شده و با رئیس جمهور ما همان رفتاری را انجام می دهد که یک ارباب با نوکرش انجام می دهد. آیا همه چیز ما بر باد نرفته است؟ به خدا برباد رفته است و چیزی برای ما نمانده است تا بتوالیم سرمان را بلند نگه داریم.

>>>   هرچه امریکا وپاکستلان بخواهدد هماتن میشود

>>>   سال مکتب میخواند
۴ سال پوهنتون‌ میخواند
۲ ماستری خود را‌ میگیرد
۲۶ سال پدر و مادرش زحمت میکشه
آخرش با یک مرمی که قیمت اش ۲۰ افغانی است برای همیشه از این دنیا میرود😪
این است زندگی مردم افغانستان😥۰
بخاطر نه گفتن به خشونت و صلح پایدار شیر کنید

>>>   تازمانی که آمریکا وعربستان خواسته باشند برای افغانستان برنامه ریزی وتصمیم گیری کنند از عاقبت بخیری خبری نیست که نیست×÷پخ پخ

>>>   از زیر چکک خیست و زیر و ناوه نشست!
قدری

>>>   هر دو غنی .....امریکا هستند.تامام تامام

>>>   بیرار گل درود.
اگر محمد محقق یا کریم خلیلی یا سرور دانش یا سیما سمر یا رمضان بشر دوست رییس حکومت موقت شود چه فکر می کنید:آیا افغانستان گل و گلزار می شود؟
شما بیرارهای گلم همیشه بین اقوام دیگر تفرقه می اندازید. اما ایران و حکومت ولایت قبیح به زودی سرنگون می شود و آنگاه شما دنبال سایه ....اسماعیل خان هم زانوزده می دوید.
این سخنم را در ذهن های پوپنک زهد خود درج کنید.

>>>   حشمت غنی احمد زی هم مانند برادرش کله خراب وقومگرا است.این استعداد را ندارد کشور را مانند برادرش به بحران میکشاند.فایده ندارد.
عبید.

>>>   امیر به کسی گفته میشود که غاصب خائن آدم کش دزد و دروغگو نباشد که متاسفانه امیری که شما مینامید بد تر ازینهاست زمانیکه به هرات آمد را با کنون مقایسه نمائید فامیل های شهدا که بنام جهاد همراه با این خائن شهید شدند احوال آنها را بگیرید همه در یک صف بودند بهترین تحصیلکرده ها که شهید شدند زندگی آنها را با این فرد مقایسه نمائید شرم است که کسی کلمه امیر را بعد از شناخت این فرد بالایش بگذارد .آزموده را آزمودن حطاست نه تنها ریاست جمهوری بلکه پست یک پیاده دفتر هم بالا تر از سویه این شخص است . بس است حقایق را درک کنید و کلام تان را با گفتن امیر خراب نسازید

>>>   این دو نفر خود را اداره کرده نمیتوانند وطن را چی قسم اداره خواهد کرد ؟؟؟

>>>   اگر امیر اسماعیل خان تنها و بدون سنجش و پلان تن به این معامله بدهد این یک خودکشی (انتهار) سیاسی اش است!

>>>   هيچ كدام شان براي فعلا شايسته رياست كشور نيستند بنابرين محترم شاه دولا پتاقي به حيث سرپرست تعيين گردد تا پيدا شدن ملا صاحب لندي ملاقي.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است