نتیجه انتخابات را مذاکرات آمریکا با طالبان تعیین می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۳۹۸/۱۰/۷ کد خبر: 161566 منبع: پرینت

نتیجه ی نهایی انتخابات را چگونگی پیشرفت مذاکرات آمریکا با طالبان تعیین می کند.

رسیدگی به تعداد 16500 شکایت توسط اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی کار بسا دشوار و زمانبر است در حقیقت این انتخابات چنان آلوده به تقلب است که صاف کردن آن از دایره ی عقلانی و توان انسانی خارج است.

مشکل اصلی در این است که میزان تقلب به اندازه ای بالا بوده است که دیگر مردم کوچکترین باور به نتیجه ی آن را ندارند و نتیجه ی تقلب هم هرچه باشد بیشتر شباهت به تقلب دارد، چگونگی تقلب چنان آشکارا است که تمام جوانب بشمول ارگی ها در این اتفاق نظر دارند که در انتخابات تقلب گسترده و سازماندهی شده صورت گرفته است.

اگر مذاکرات آمریکا با طالبان آنگونه که رسانه‌ های بین‌ المللی خبر می دهند نهایی و در شرف امضا قرار داشته باشد دیگر نیازی به نتیجه ی نهایی انتخابات دیده نمی شود، انتخابات را به دور دوم راهنمایی نموده و دوسیه آن را مختوم اعلام می کنند چون زمینه و ذهنیت برای اینکار کاملا آماده گردیده است.

بعد از امضای توافقنامه ی آمریکا با طالبان آنگاه مرحله ی گفتگوی نیروهای ضد طالبان با طالبان آغاز می گردد تا روی یک اداره و ساختار جدید که قابل قبول برای همه جوانب باشد به میان آید و تا ختم این پروسه شاید ارگی ها بدون درنظرداشت نتیجه ی انتخابات در ارگ باقی بمانند تا در اثر توافق نیروهای ضد طالبان با طالبان جای خود را برای یک اداره جدید خالی نمایند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نتیجه انتخابات
مذاکرات
آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   نويشته درست ومعقول و ضع فعلي مقتضاى همين راميكند.

>>>   تعداد تقلب از تعداد رای دهندگان بیشتر است
تیم ها فکر میکنند هرکس تعداد شکایاتش بیشتر باشد برنده میشود

>>>   انتخابات را عبدالله برده . معلم نور در اخير اوگين كرد.

>>>   خداوند کسی را که بخواهد شرمنده کند مثل عطامحمد نور چنان شرمنده و خجالت زده کرده که اصلا کسی فکر انرا نمیکرد غنی احمدزی را همین عطامحمد نور بی ریشه و بی پشتوانه مردمی خاین و عوام فریب در تمام مجالس و سخنرانی هایش به ان نام های بد خطاب میکرد چنان درمانده و از هر طرف رانده شد که بزیر جل پر کیک . خسک همان شخص بگفته عطامحمد نور بی پشتوانه و عوام فریب قومگرا بی ریشه پر تاب شده فراشتی در امده و فرمانبدار همان شخص گردیده ایجاب میکند که نزدیکان عطامحمد نور از وی بدرسند چه شد که خود را بزیر جل غنی در امدی اا سخنان دیروزت را که در مورد غنی زده بودی فراموش کردی و در ماندگی و بیچاره گی ات به حدی رسید که ناگزیر بزیر جل پر کیک و خسک غنی در ایی و دوستان و همکاران قدیمی ات را که ترا به جاه و جلال رساندند برقاسا فراموش کنی و فرمانبردار غنی احمدزی گردیدی این بهتر نبود که بجاییچنین کار ات با داگتر عبدالله و تیم مردمی و پر قدرتش یکجا میشدی تا هم هم خدا خوش و هم قوم و تبارت ازتو نمی بریدند و هم همان شان و قدرت وتوانت محفوظ میماند سر انجام نتیجه عصبانیت بی جا همین است که بدون تعقل انجام دادی خود را منفور و ذلیل و خوار کردی .

>>>   تقلب پيروز است چون همه جهان به شمول سازمان ملل انچه را كه كميسيون انتخابات اعلام كند به حيث نتيجه انتخابات ميپذيرند. چون ان كشور ها فكر ميكنند افغانستان كميسيون مستقل انتخابات دارد و نميدانند كه كميسيون امتخابات در دست رييس جمهور اشرف احمد زي است. اگر عبدالله هوشيار ميبود در اين شش سال يك كميسيون واقعا مستقل انتخابات را ايجاد ميكرد و افراد پاك و متدين و امانت دار را در راس ان ميگماشت تا دست اشرف احمد زي از تقلب كوتاه ميشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است