هیچ تضمینی در قبال سیاست های غنی وجود ندارد
حکومت و دستگاهی که تمام محاسبات‌، سیاست‌ها و تصمیمگیری‌ هایش در پنج سال گذشته بر مبنای تبعیض و تعصب بوده چه تضمینی وجود دارد که در چنین حکومتی در آینده، دیگران در ابعاد گوناگون سیاسی، نظامی، اداری، فرهنگی، بازرگانی و اقتصادی در امان باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۴    ۱۳۹۸/۱۰/۷ کد خبر: 161563 منبع: پرینت

این سخنانم نه از سر تعصب تباری‌ است و نه به تحریک و سود یک گروه ویژه‌ ی سیاسی این سخنان را می‌نویسم و می‌گویم. از کسانیکه از آقای غنی حمایت می‌ کنند و چشم داشت بهبود حکومتداری و تمرکز نیرو را از وی دارند و به حکومت آینده‌ی وی خوش بین اند در برابر این پرسش‌ های من چه پاسخ روشن، مدلل و قناعت‌ بخش دارند؟

1. چرا در حکومت وی نزدیک به 800 میلیون روپیه از بانک ملی اخاذی شده است؟ کسی که ادعای پاسخگویی و حساب‌ دهی دارد چرا حاضر به پاسخ دهی نیست که این پول‌ ها و پول‌ های هنگفت دیگر که وزیر مالیه تاکنون برداشت کرده است و هفت میلیار روپیه‌‌ی گم شده از کد 91 در چه زمینه‌ی ملی مصرف شده اند؟

2. آنانیکه مالیات‌ های سنگین بر مردم وضع می‌کنند و ادعای شفافیت و بلندرفتن دروغین عواید را دارند چرا در برابر این پرسش‌ ها و تاراج‌ های دارایی‌ های مردم از بانک ملی و کدهای 91 و 92 پاسخ نمی‌دهند؟

3. گفته باشم آنانیکه منتظر بهبود وضعیت اند و خوش‌ بین اند که غنی در این دور پنج‌ساله‌ی حکومت اگر پیروز شود، حکومت متمرکز و قانونمند می‌سازد و سرمایه‌ های سرمایه‌ گذاران در امان خواهد بود در اشتباه اند. آنان در برابر روند راهبردی نهادینه‌ سازی تعصبات، پاکسازی قومی و از دست‌ دادن فرصت‌ ها چه پاسخی دارند؟ آیا نوبت کنار زدن‌ همسویان و سیاست‌ زد‌ه‌ ها و معامله‌ گران اقوام دیگر در بدنه‌ی نظام نوین غنی نخواهد رسید؟ آیا نوبت پرسش و حساب‌ دهی سرمایه‌ گذاران غیر پشتون فراهم نخواهد شد؟

4. کسانیکه فکر می‌ کنند غنی بهتر از دیگران است چه ضمانتی در برابر استبداد رای، خودکامگی و برخورد گزینشی و سلیقوی او با قانون، مجرمان و سرمایه‌ گذاران دارند؟ آیا غنی و حواریون تمامیتخواه وی مجال رشد و حضور دیگران را در ساختار نظام (نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) خواهند داد و آنان را برخواهد تابید؟

5. حکومت و دستگاهی که تمام محاسبات‌، سیاست‌ها و تصمیمگیری‌ هایش در پنج سال گذشته بر مبنای تبعیض و تعصب بوده چه تضمینی وجود دارد که در چنین حکومتی در آینده، دیگران در ابعاد گوناگون سیاسی، نظامی، اداری، فرهنگی، بازرگانی و اقتصادی در امان باشند و علیه همه‌ شان پرونده‌ سازی نشود و از تیوری ترفند و توطیه برای حذف و کنارزدن آنها کار نگیرد؟

6. دیگرانی که تاکنون با تمام نیرو و امکانات مادی و مردمی و اقتصادی و وجود آزادی بیان و رسانه‌ها و برنده‌ شدن انتخابات نتوانستند صاحب رای مردم، مسندها و ملکیت‌ های بادآورده و حلالشان شوند در حکومت نیرومند و یک مرجعیت تصمیمگیری قاطع و دیکتاتوری چگونه برای حضور و بقایشان مطمین اند و چگونه پس از این در برابر تک‌ روی‌ ها و استیلای سیاسی و قومی آن حکومت خواهند ایستاد و با چه ابزاری ایستادگی خواهند کرد؟

7. آیا این‌ همه توجیه‌ های خوش‌ بینانه و بهانه‌ های رنگین و ساده‌ لوحانه همه و همه به گونه‌ ای گریز از عذاب وجدان و فریب‌ دادن خود و دیگران نیست؟

8. حکومتی که حاکمان و عاملان آن مترصد زبان و گمان شما هنگام ورود در نهادهای دولتی و حکومتی هستند و شما را به لحاظ اینکه به زبان ویژه‌ ای سخن نمی‌ زنید و نمی‌ نویسید یا نمی‌ پذیرند یا تبدیل می‌کنند و یا هم در روند گمارش و گزینشتان تعلل و تاخیر می‌کنند پس چگونه می‌ شود در پیوند به حکومتداری آینده‌ی آنان خوش‌ بین بود و سلوک و سیاست آنان را در آینده به فال نیک گرفت؟

9. عمال حکومتی که در پیوند به روند گماردن شما در نهادهای دولتی، کانکور و فشرده‌ ساختن فهرست آزمون‌ دهندگان اصلاحات اداری در نهایت بجای تخصص، تجربه‌ ی کاری، درجه‌ی تحصیل، کارآزمودگی، دانش و کوشش شما شناسنامه و رخنامه‌ تان را تفتیش می‌کنند و معیار پذیرش قرار بدهند چه اطمینان خاطر و امنیت شغلی وجود خواهد داشت که آنان دگرگون شوند و همای بخت و عنقای قبول ما گردند؟

10. سرانجام چه تضمینی وجود دارد که سناریوی ذهنی غنی و حواریونش دگرگون شود و معجزه‌ آسا یک انقلاب بهبود برای حقوق شهروندی و برابری اجتماعی به وجود بیاید؟

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
حکومت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد رئیس جمهور متفکر ما ،
براستی که انسان شناسی خوانده وخوب خوانده ، ببینید همی شروپساد ودزدای شمالی وجنگ سالارهای غاصب را پارچه پارچه ساخت وبجان هم انداخت ، آنها حلالا مصروف دریدن یکدیگر هستند و راه از پیش شان گمشده یک یک تسلیم شده روان هستند واز گذشته خود ندامت می کشند ، جناب رئیس صاحب جمهور لطف کرده آنان را عفو می نمایند،
پارسال زمانیکه جناب رحیمی واستانکزی صاحب به مزار رفتند گوش های عطارا باز ساختند گفتند حسابهایت ر ا می بندیم ، دزدی های گمرک حیرتان را از تو می خواهیم ، عطا مخفیانه تسلینم شد ودست هایش رابالا کرد،
بعدا امرالله یا بگفته محقق صاحب دوتائی پشه تسلیم شد وحالا هم کسیکه طرح ها می ریخت ویکبار رئیس جمهور خطزاب به او گفته بود : با این طرح های احمقانه ات کاری ساخته نیست، احمد ولی مسعود تسلیمی جدید، او گفته است : من حالا حقانیت رئیس صاجب جمهور را درک کردم دیگر مشکلی ندارم ونه دیگر کدام طرحی دارم، هرچه رئیس صاحب جمهور هدایت دهند عین صواب است، معلوم شود فردا وپس فردا کدامش تسلیم میشود این پروسه دوام دارد،
ر

>>>   هرکه با غنی پیوست
از مردم و ملت برید و در دام شیطان اسیر شد
غنی در ماه جنوری خواهد مرد و گورش چون گور
تره کی خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است