سیاستی نیست که به این بی عدالتی ها پایان دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۶    ۱۳۹۸/۱۰/۴ کد خبر: 161527 منبع: پرینت

امرالله صالح: «یکی از مجالسِ به اصطلاح اپوزیسیون را در خانه ی یک بزرگوار دیدم. من گفتم می فهمین، تمام جُد و جهد اینها بخاطر چه است؟ همین حلقه از این سر قطار تا آن سر قطار ماهانه حدود سه میلیون دالر حفط مراقبت خود، تاسیسات، بادیگاردهای اینها از هزینه ی دولت می شود. این غوغا و فغان بخاطر سرنوشت ملت نیست همین است که این سه و چهار میلیون دالر چطور از جیب این ملت ادامه پیدا کند؟»

بدون تردید این یکی از ده ها بی عدالتی و تبعیض در این کشور است که عامل و مجری آن، دولت و زمامداران آن یعنی حامد کرزی و اشرف غنی می باشد. من بارها این پرسش را مطرح کرده ام که وقتی وزیر، معین، رییس، وکیل و هر مقام دیگر حکومتی و دولتی از مقامشان کنار می روند چگونه به همان امتیاز پیشین از بادیگارد تا موتر زرهی برخوردار هستند و کوچه و سرک اطراف خانه شان همچنان با دیوار بلند سمیتی احاطه شده و راه را برای رفت و آمد مردم بسته نگه می دارند؟

چرا این تشکیلات دفتری و امنیتی کرزی رییس جمهور پیشین به حد یک رییس جمهور برحال است؟ مگر رییس جمهور غنی در این پنج سال زمامداری اش هزینه ی تمام اینها را از بودجه ی دولت و بیت المال تامین نکرد؟

از اینکه بگذریم همانگونه که جناب صالح قطار اپوزیسیون و مخالفان و منتقدان غنی و دولت ساز را در آن تصویر دیده است که سه میلیون دالر را خرج بادیگارد، دریور، دسترخوان و سیر و سیاحت خود می کنند قطار دیگری در کنار جناب غنی و دولت ساز هستند که از بیت المال و خیرات خارجی ها که برای ساختن این کشور بدبخت هزینه شود اینگونه هزینه ی آنها می شود.

اما سوال این است که آن سیاست گم شده و ناپیدای ملی و آن سیاستمداران ملی، قانونمدار و عدالت محور کجا هستند که به این بی عدالتی ها نقطه ی پایان بگذارند و مجرمان و فاسدان را به دو دسته ی خودی و غیرخودی تقسیم نکنند؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست افغانستان
بی عدالتی
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانیکه مردم در خواب خرگوش باشند و از خود عکس العمل نشان دهند غنی، غنی تر شده و فقیر، فقیر تر شده خواهد رفت.
مظلومیار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است