اعتراض به محدودیت مشاغل مهاجران در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۸/۱۰/۴ کد خبر: 161510 منبع: پرینت

ابراهیم حجازی مسوول امور مهاجران در سفارت افغانستان در تهران می‌گوید درباره اظهارات منصور حاجی، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران، خواستار روشن شدن این سخنان از سوی وزارت کشور ایران شده است.

ابراهیم حجازی، مسوول امور مهاجران در سفارت افغانستان در تهران ضمن اظهار “شگفتی” از سخنان این مقام ایرانی به بی‌بی‌سی فارسی گفت این سفارت در دیدار با مقام‌های وزارت کشور ایران خواستار رفع محدودیت‌های شغلی برای اتباع افغانستان شده است.
به گزارش رنا، آقای حجازی می‌گوید در طرح آمایش اخیر اتباع افغانستان در ایران “دامنه مشاغل” برای این اتباع “توسعه” پیدا کرده و پذیرفتن “خوداظهاری” آنان درباره شغل‌شان فراتر از لیست تعیین شده بوده است.

چند روز پیش منصور حاجی، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران از اینکه “بسیاری از اتباع با واسطه قرار دادن یک ایرانی” ملک می‌خرند انتقاد کرد و گفت “بخشنامه‌ای در حال تنظیم است و به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.”

او همچنین تاکید کرده بود که “اصناف، شبکه بهداشت و نهادهای مرتبط باید دقت کنند که ورود اتباع به مشاغل آشپزی و خوراکی ممنوع است، هرگونه اقدامی که در حوزه اتباع خارجی قرار است صورت گیرد حتما با فرماندار شهرستان هماهنگی لازم انجام شود.”

آقای حاجی “یکی از معضلات جدی” اتباع خارجی را “وجود هفده دستگاه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری” و “تعارضات” این دستگاه‌ها دانسته و از “اداره کار و دیگر نهادهای مرتبط” خواست “جدی‌تر” به این موضوع رسیدگی کنند که “بسیاری از اتباع افغانستانی یا دیگر اتباع خارجی از حالت کارگری خارج شده‌اند و در حال تبدیل به کارفرما هستند.” آقای حاجی همچنین گفته بود اعتراض‌های اخیر ایران “متاثر از حضور اتباع بوده و متاسفانه در شهرستان‌های استان تهران، تقریباً محور اصلی به اتباع داده شده بود.” به گفته او استان تهران “بالاترین میزان پذیرش و میزبانی” از اتباع افغانستان را داشته است.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران، “در یک مقطعی اتباع افغانستانی به عنوان مهاجرت ناشی از جنگ وارد کشور شدند اما اکنون بعد از گذشت چهار دهه ما با گروه دیگری مواجه شدیم که در کشور ما به دنیا آمدند، بزرگ شدند و الان دارای مطالبات بسیار جدی در همه حوزه‌ها هستند و به نوعی خودشان را ایرانی می‌دانند و هم به نوعی افغانستانی.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشاغل
ایران
مهاجرت
نظرات بینندگان:

>>>   شماها چه مهمانهاي پررويي هستيد ايراني ها نودشون بيكارند باد اينهمه مهاجر هم تو ايران هستند انتظار چي داريد شماها كه از هيچ كشور ديگه اي نداريد همين تركيه هزارتا افغان رو قبول نميكنه مثل آشغال با مهاجراي افغان رفتار ميكنه اما هيچ جاتون درد نمياد اما از ايران هزارتا توقع داريد تقصير اين حكومت اشغال ايرانه كه شماها اينقدر پررو تشريف داريد

>>>   باباهرچه میشه سرمانشکنید دیگه دولت به این خوبی داریدکارمیکنه بنزین شد۳۰۰۰تومان آسمان که زمین نیامده یعنی به هرکدام شما۱۰۰۰دلار در روزهم بده بازیک صدای ازیک جاتون درمیادچندتابدبخت اومده توکشورتون چپ وراست میزنیدتوسرشون اون ازعراقچی این هم ازاین حاجی یارورفته فروشگاه راغارت کرده برده بازن وبچهش میخوره حلال وحرام اصلا...آخی این هم شدزندگی

>>>   مهاجرين افغان باييد از ايران برگردند .چهل ميليون نفر در كشور زندگي ميكنند انها از اين چهل ميليون چي فرق دارند؟ نباييد حقارت را در كشور هاي عقب مانده و گرسنه مثل پاكستان و ايران نسبت به زندگي در زير سايه جنگ و مشكلات در كشور خود ترجيح داد. حقارت بزرگترين بد بختي است.

>>>   بعنوان یک ایرانی متاسفم بخاطر داشتن همچین مسئول احمقی در بدنه حکومت کشورم و همینطور هم وطنان بی فکری که کامنت های ابلحانه نوشته اند . در کور های ارووپایی و امریکای شمالی و یا حتی قطر عمان امارات کویت لبنان و... به برکت محاجرین هر روز شاهد پیشرفت هستیم اما در ایران و افغانستان هر روز شاهد بدبختی مردم و تنگ نظری همان مردم هستیم. چه زمان میخواهیم بفهمیم که زمین خدا صاحب ندترد و انسانها ازاد هستند برای زندگی و داشتن ارامش در هر کجای این زمین؟؟؟؟ تا زمانی که به این اصل نرسیم همچنان. بدبختانه زندگی خواهیم کرد

>>>   به عنوان یک افغانستانی پیشنهادمیکنم کتاب بخوانیدازلحاظ فرهنگی رشدکنیم کتاب تاریخ تمدن ویلدورانت میخواندم اینو متوجه شدم که جامعه مامسلمانان نسبت به اروپاازلحاظ فکری وفرهنگی 3000سال عقبیم چون خیلی متعصب هستیم جلوپیشرفت ماراگرفته تعصب یعنی یک فکربسته ونپذیرفتن واقعیتهای دنیادورخودچرخیدن وآزاردادن دیگران این یک فاجعه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است