در گودال افتادن اسدالله سعادتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۹    ۱۳۹۸/۱۰/۳ کد خبر: 161505 منبع: پرینت

یکی از جالبترین و ناامیدکننده ترین واقعیت های فصل های انتخاباتی افغانستان تغییر غیرقابل باور موقعیت و مواضع آدم ها و سیاستمداران افغانی است.

به همین اسدالله سعادتی که فعلا معاون دوم داکتر عبدالله تشریف دارند نگاه کنید. در انتخابات قبلی ایشان برای غنی و تیمش شمشیر می زدند. یک رقم در میزگردها و گفتگوها جانانه از اشرف غنی و تقلبش دفاع می کردند، به گونه ای بر تیم داکتر عبدالله می تاختند و از اصول بازی و نهادباوری سخن می گفتند که آدم فکر می کرد اشرف غنی بعد از رییس جمهور شدن زمین های پدریش را در لوگر به ایشان می بخشد.

اینک ایشان در همان گودالی افتاده اند و دست و پا می زنند که در کندنش غنی را کمک ها کردند. سابق می گفتند چاه کن در کجا است؟ خنده آورتر اما این است که ایشان پنج سال قبل هم از آرای پاک مردم دفاع می کردند و حالا هم مشغول دفاع از آرای پاک مردم هستند.

شاید باور نکنید اما سخنان آن روزهای سعادتی تقریبا کل ادعاهای امروز خود و تیمش را باطل می کند!

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسدالله سعادتی
عبدالله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   وطندار صاحب شاید سوتفاهم شده باشدویا ژورنالست ها گفته هایش را نادرست تعبیر کرده باشند

>>>   تمام بخت سعادتى پنبه و پخته شد در حزب وحدت فقط يكنفر ميخواست او معاون رييس جمهور شود خود خليلى ديگه اعضاى حزب بشمول پسر ارشد خليلى مخالف اين انتخاب بودند حالا از اوضاع معلوم ميشه كه سعادتى چانس نداره و قصه خلاص شد

>>>   سعادتی یک لاشخور گشنه است که آبروی نسل خود و جوانتر از خود را برده و بطرف هر لقمه ای خیز میزند کسی است که سیاست را فقط نان به نرخ روز میبیند و بس، و آبروی هرچه سیاستمدار را برده است.
حالی هم چنان به غم مانده که شاید بطرف ایران یا جایی دیگر فرار کند.
نسل جنگ

>>>   در هر اقدامی که خودخواهی باشد عاقبت ندارد. هر که باشد

>>>   اسدالله سعادتى چندان چيزى نيه

>>>   براى سعادتى پارلمان مناسبترين جاى ميباشد چوكى هاى دولتى خوب نيست تجربه در اين زمينه هم را هم ندارد

>>>   ای وطندار مردم ترا خوب شناخته است که از هوا خواهان و طرفداران غنی احمدزی چه در گذشته و چه در حال حاضر بودی و هستی این حرف های مفتت را در کدام جای دیگر بزن چهره هایشناخته شده مانند خودت هر حرف و لو که راست هم باشد برای مردم ما قابل قبول نیست بدلیل اینکه شماو دیگران تان دروغ گفتن عوام فریبی و طرز فریب دادن مردم را بنفع غنی احمدزی از خود ان عالی جناب اموخته اید اگر کس است یک کلیمه بس است .

>>>   زماني ؛ زناني را به كرايه ميگرفتند تا در مراسم فاتحه خواني زنانه ؛ گريه و مويه كنند و فاتحه را "گرم" بسازند. اكثراً ان خانم با شخص متوفي هيچگونه قرابت و شناختي نميداشت و فقط در مورد مشخصات ظاهري و سن متوفي از اطرافيانش ميپرسيد و بقيه ؛ ديگر كار خود نوحه سرا بود كه درگذشته را با چه صفات نيكي موصوف كند و با جلب رضايت باز مانده گان متوفي، پول بيشتري به جيب بزند و يگان بخششي و غذا و غيره را هم نصيب خود بگرداند.
همچنان هنوز هم كساني در كنار محاكم هستند كه در بدل پول شهادت ميدهند و بنام " شاهد هاي دهن محكمه" ياد ميشوند. اين شاهدان دهن محكمه ، مشتري هاي خود را پيش از ان اصلاً نديده اند و بار اول انها در همان مقابل يا محوطهء محكمه ميبيند اما وقتي مقابل قاضي قرار گرفتند ميگويند كه با طرفين دعوي و يا با خريدار و بايع ، معرفت كامل دارند و كاملاً در جريان معامله و يا دعوي طرفين ؛ قرار داشته اند.
شايد اقاي سعادتي هم از نوحه سرايان كرائي و يا از قماش همان شاهدان محكمه باشد و هر كه برايش وعدهء چرب تر بدهد به طرفداري همو سخن بگويد.

>>>   محترم وطندار صاحب :
فعلآ رسم چنین است این مهم نیست از کی دفاع می کنید تغیر موضع خیلی ساده است اگر باور نمی کنید به طرف نور و صالح نگاه کنید . خیلی مسایل است که باید نوشت اما چه فایده نه غیرت مانده و نه همت .

>>>   يكروز هم كار دولتى نكرده اسدالله چى قسم اموررا پيش ببرد سرگنسك و كسل ميشود

>>>   سعادتى نشان داد كه بسيار ظرفيت پايين دارد أولا داماد خوده مسول مالى دفترش جور كرد بعد يك چند نفر از قول خود ره اعضاى دفتر مقرر كد تمام پول ره كه از عبدالله بنام حزب گرفت به جيب زد از فرش گرفته تا ظرف دزدى كرد و به خانه خود برد واى به روزى كه يك فرد كم جاغور يك چوكى مهم دولتى ره بشيند حالا سعادتى دچار توهم شده كه لابد كسى است از خواب و خيال بيدار شود بهتره اگه خليلى نباشه اوره دو پيسه آدم كسى حساب نميكنه
ارزگانى

>>>   اسدالله سعادتى اوشتوكانه و حريصانه عمل كرد پول كمپاين را كه از عبدالله و خليلى گرفت بجاى مصرف در كمپاين به جيب خود و دامادش زد همه را نازاض ساخت و هنوز به كرسى معاونت نرسيده تكتازى را درپيش گرفت
ميثم

>>>   با دختر سيد منصور فرخنده جان يك تار دوانى كرده و پوتكى از فاميل خو بلده شى زنگ ميزنه و خبر ميرسانه

>>>   اسدالله سعادتى بسيار آدم توانا و با استعداد بوده در يكوقت كم توانسته پيسه،پرده و پرينتر و پطرول سرقت كرده كه همه از پول كمپاين خريدارى شده بوده هيچ سيرايي نداره اى بى غم باش

>>>   كريم خليلى در انتخاب معاون تكت انتخاباتى چندان ماهر نيست بينيد دانش سرسپرده چى شد خاين برآمد

>>>   ای گشنه بچه جیب خو ره تینگ جور کرد ده یکسال گزشته

>>>   بره سعادتى اميقه بس است خدا توفيقش بده خزانه خليلى ره خالى كد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است