تاجيک ها نيازمند رهبر اصيل هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۳    ۱۳۹۸/۱۰/۲ کد خبر: 161486 منبع: پرینت

سنگ بنايی كه در بٌن توسط يک عده ملانماهای غافل از دنيای سياست تاجيک گذاشته شد و فرشی در ميدان هوایی كابل و ارگ براي كرزی پهن كردند و در ادامه در انتخابات ها به تقلب گردن نهادند، استاد عطا را سلحشور ساختند، عبدالله را رهبر برگزيدند دچار چند دستگي شدند و مردم را از هر تصميم شجاعانه نااميد كردند و امروز نتيجه ی همان اشتباهات ديروز ملانماهای تاجيک شد كه می بازيم و تن به تقلب می دهيم.

اشتباه تاجيک ها اين است براي يكديگر تن نمی دهند و يک رهبر واحد انتخاب نمی كنند از همينرو دچار از هم گسستگی شده اند عبدالله را برای تاجيک ها رهبر ساخته اند و يک عده فرصت طلب به غني رو آورده اند. روز گذشته كه نتيجه ی ابتدایي انتخابات تقلبي اعلام شد حمايت ضمني سفارت آمريكا، سازمان ملل، اتحاديه اروپا همراه با رسانه هاي غربي را از اشرف غني داشت.

براي آن كشورها و نهادهاي تحت نفوذشان نظير سازمان ملل، نهاد حقوق بشر و... آزادي، انتخابات شفاف، مردم سالاري مهم و غيره مهم نيست آنها براي اهداف و منافعشان گام برمي دارند در چنين شرايطي ما تاجيک ها نيازمند رهبري بوديم شجاعت برخورد، شهامت ايستادگي و ارزش نيروها و قدرت مردمي را مي دانست كه هيچ نيروي خارجي و داخلي احساسات مردم را به آزمون نمي گيرد و در مقابل آنها قرار نمي گيرد بويژه اينكه مردم در شرايط حساس انتخابات قرار داشته باشند و همه از حاكميت و تقلب بيزار باشند به خود اجازه نمي دهند در كنار متقلبكاران ايستادگي كنند.

قرارگرفتن و بزرگنمايي عبدالله در مقابل اشرف غني كار پشتونيست ها بود آنهایي كه توانستند در چند دور وي را راضي كنند تا از نتيجه ی واقعي انتخابات صرف نظر كند و در چيدمان كميسیون انتخابات افرادي خودفروخته، رشوت بگير و فاقد ارزش هاي ملي را بكار بردند كه اينگونه بي شرمانه نتايج تقلبي را اعلام كنند.

تاجيک ها بايد خودخواهي، برتربيني و محلگرايي را كنار بگذارند از چوكي غرور كاذب، تعصب بيهوده و كينه نفرت فردي پایين بيایند و به پٌشت افراد مجهولي مانند عطا و پشتون زاده به نام عبدالله نروند رهبر اصيل تاجيک انتخاب كنند و چه بهتر است اين رهبر در شرايط كنوني از نسل گذشته باشد از آنهايی كه در دستگاه حكومت ببرک كارمل وظيفه اجرا مي كردند و شناخت دقيق از پشتونيست هاي افراطي و استعمارگران غربي داشتند و دارند مهم نيست اين رهبر از كابل، هرات، بدخشان، مزار باشد بايد پيرامون آن جمع شوند و از آن مستفيد گردند.

اين است راه پايان بخشيدن تاجيک ها از يوغ فاشيست ها...

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم تاجیک
رهبری
نظرات بینندگان:

>>>   گل امیری تاجک گفته تاجک گفته ک .... پاره کردی اما جای نگرفت کوشش کن ازاین تفرقه اندازی و ملیت پرستی ملی اندیش باش به عوض گپ های بی معنی منحیث یک انسان گپ های که به نفع مردم و کشور باشد بگو غرق هستی در تعصب خداوند تو را هدایت نیکی بدهد که از این جنجال خلاص شوی
احمد از ترکیه

>>>   اگر تاجک های گل امیری وامسال ان را داشته باشد هرگز صاحب رهبری اصیل نخواهید شد

>>>   یک کاردیگر هم باید تاجک ها انجام دهند وآن اینکه دزدان شمالی وشروفساد را از خود دور سازند چون درغیر آن مردم وجهان فکر میکنند همه تاجک ها دزد هستند

>>>   تاجیک هابه رهبر نیاز ندارند. هرتاجیک رهبر خوداست.رهبر بودن تنها در جوامع قبیلوی اهمیت دارد. هرکدام ما قدرت این را داریم که خودمان یک تنه با مراکز قدرت وارد معامله شویم وباخضوع وخشوع سهم ناچیزی به دست آوریم.وآنچه به دست می آوریم اگرکمی بیشترازنیاز های خودمان بودبه نزدیک ترین خویشاوندان خود بدهیم.

>>>   کل امیری را رهبر خود تعین کنید مطمین که این شخص با این روحیه خانه خودرا اداره کرده نمی تواند

>>>   تاجک ها نگو بلکه افغانها نیازمند یک رهبر اصیل استند که دزد نباشد ، تیکه دارقوم نباشد ، تیکه دار دین ومذهب نباشد ، بلند منزل و دربانکهای داخل وخارج پول دزدی را ذخیره نکرده باشد، غاصب زمین های شخصی ودولتی نباشد ، به تفرقه قومی ، سمتی ، لسانی ودینی دامن نزند همچو اشخاص بکارما است .
اگرهرکدام ما دفاعگر یک قوم خاص شویم فکرنکنم کاروان ما به منزل مقصود برسد

>>>   در شرایط فعلی بهترین رهبر برای تاجیک ها پدرام است .

>>>   تاجک ها فاصت ترین خاین ترین انسان ها را در راس خود قرار دادند به همین سبب مردم ملت برایشان را نه می دهد.زلمی

>>>   زلمی جان نادان
وقتی ندانی که فاسد به س نوشته می شود و یا به ص، پس چطور میتوانی در مورد اقوام دیگر قضاوت کنی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است