انتخابات، دسیسه خارجی در افغانستان
برگزاری انتخابات یک دسیسه خارجی در افغانستان است که هرگز به سرانجام و شفافیت نمی رسد. همانگونه که حقوق بشر، جوامع مدنی، امنیت اجتماعی، حقوق زنان و کودکان و ده ها موارد دیگر هرگز به سرانجام نیک نرسید 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۸/۱۰/۲ کد خبر: 161469 منبع: پرینت

برگزاری انتخابات یک دسیسه خارجی در افغانستان است که هرگز به سرانجام و شفافیت نمی رسد. همانگونه که حقوق بشر، جوامع مدنی، امنیت اجتماعی، حقوق زنان و کودکان و ده ها موارد دیگر هرگز به سرانجام نیک نرسید و هر روز که می گذرد مردم به این پروژه های غربی بنام دموکراسی بی باور می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) برگزاری انتخابات در کشوری که مستعمره دیگر کشورها است و تمامی مسوولان آن از رییس جمهور گرفته تا پایین ترین فرد در یک نهاد دولتی از جانب سفارتخانه های خارجی منصوب و یا تایید می شوند، انتخابات چه معنایی دارد؟

واقعیت قضیه این است که قدرت های بزرگ به هربهانه ای که وارد یک کشور شده اند، در ابتدا بگونه عمل کرده اند که تمامی زیربناهای آن کشور اعم از ارتش و نظام و اقتصاد و اخلاق و... نابود شود و سپس همه را بگونه ای بخود وابسته کنند تا هیچکسی از آن کشور نتواند در مقابل اهداف غارتگرانه و سلطه جویانه شان قد علم کند.

سازمان ملل را در اختیار خود دارند و در موارد متعدد مجوزهای تجاوزگری شان را با حمایت آن سازمان توجیه کرده اند، مخالف و موافق را خودشان تجهیز و تمویل می کنند، ناامنی و امنیت را خودشان طراحی و عملی می نمایند، زمنیه های فساد اقتصادی و اختلاس و رشوت را خودشان به وجود می آورند، فساد اجتماعی و سوءاستفاده جنسی و تجاوزهای جمعی را خودشان برنامه ریزی می کنند و... تا آن کشور در همه موارد غرق در منجلاب باشد و آنان راحت و بدون مزاحمت، به غارتگری و اهداف سلطه جویانه شان بپردازند.

برگزاری انتخابات نیز از همین موارد است که شواهد آن به تدریج روشن می شود.
شماری از مقام‌های پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی و تحلیلگران سیاسی بارها گفته اند که بنیاد انتخابات افغانستان از سوی سازمان ملل متحد بگونه‌ای نهاده شده است که تقلب آفرین باشد.
این مقام‌ها اظهار کرده اند که در آغاز سازمان ملل متحد می‌توانست بنیاد انتخابات افغانستان را بگونه شفاف و معیاری بگذارد، اما این کار را نکرد و امروز افغانستان آسیب پذیرترین و پربها ترین انتخابات را دارد.
در نظام کنونی سازمان ملل متحد می‌توانست بنیاد انتخابات را بهتر و معیاری بگذارد، اما با اینکه صدها میلیون‌ دالر در این زمینه هزینه شد، این نهاد بنیاد یک انتخابات معیاری و شفاف را در کشور نگذاشت.
سازمان ملل متحد مثل خیلی از سازمان های جهانی دیگر گرفتار فساد است، این فساد یا سازمان یافته اجرایی می شود و یا در بعضی موردها ناشیانه به انجام می رسد.
بارها و به کرات نمایندگی های سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده اند که نظام انتخاباتی را مدیریت و نظارت کرده و به پیش می‌برند اما همیشه نظام انتخاباتی در افغانستان نمونه ای از تقلب و جعل و فساد اداری بوده است.

در سایه هیاهوی انتخاباتی و درگیری تیم های رقیب و مشغولیت ذهنی مردم در این زمینه، اتفاقات ناکوار دیگری در انجام است که بعدا مشخص خواهد شد. شاید ورود طالبان به بدنه حکومت باشد و یا برنامه ریزی برای تجهیز داعش و گروه های مسلح دیگر....!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
خارجی
دسیسه
نظرات بینندگان:

>>>   درجریان این چهل سال شروشور قوم پشتون یا برادر بزرگ اصالت خویش رابه اثبات رساند، طوریکه همه میدانند احزاب تنظیمی قومی جهادیون شروفساد ودزدان شمالی ده ها مراتبه ائتلاف ساختند صبح باهم جنگیدند شام اعلان کردند سو تفاهم بوده فردا یکدیگر را تکفیر کردند پس فردا برخلاف او ائتلاف را شکستانده با دیگری که تادیروز سخت مخالفش بود پیوست ،اما پشتون ها ردمان با وقار سنگین دوراندیش هیچگاهی یکدیگرا از پای نگرفتند ورسوا نساختند کاریکه شروپساد قبلا وفعلا بارها انجام داده ، مثلا اشرف غنی وکرزی دراصل رابطه خوب ندارند اما حرفی نمیزنند که دیگری را دوزخی معرفی نمایند ، حتی همان طالبان جاهل هیچگاهی برعلیه یکدیگر از طریق رسانه ها علنی سروصداوتخریب ومذمت نکردند گرچه باهم مخالفت های داشتند
همه شنیدند که عطا گفت: طالبان بهتر از دوستم هستند ده روز بعد با همان دوستم ائتلاف کرد ، یکماه پیش همان ایوب سالنگی به گفته جناب پرتو نادری ( دزد تفنگ بدست) کلیپی را از زمری پیکان به اشرف غنی سپرده تا غضبشرا برضد پیکان بجوش آورد ومزد خوش خدمتی این دزد جادی را بدهد وقوماندان امنیه پروانش تعیین کند ،ده ها مثال از گفته های عطا چور برعلیه برادران مرحوم مسعود وبرعکس ، عبدالله قانونی مارشال رفتن وتخریب یکدیگر نزد خلیل زاد این ها همه اعمال های ناپسند مردمان دون صفت است
ر

>>>   وقتی سیاسیون آمریکایی نظر خود را در مورد مسائل و مشکلات داخلی کشور میدهند و قیم مردم وملت شده از دولت دست نشانده خود شان خواهش میکنند همه را به تهوع وا میدارد

>>>   همه تقصیر از خارجی هاست !!!!
درد این وطن از بیگانه ها است، این چون و چرا ندارد !!!!
اگرخارجی ها نمی بودماتاحال درکره زمین نبودیم سال ها پیش به مریخ کوچ میکردیم!!!
ر

>>>   بله دقیقاً پاکستانی ها واقعی تر و شفافتر عمل کردند و ایرانی ها بیشتر تخریبی عمل کردند تا فقط نفاق عمق بگیرد و بازار ایران بزرگتر بماند.
مهاجر در ایران حتی ۴۰ سال زندگی کرده و تا اشتراک در جنگ عراق نیز همکاری و سازندگی ها داشته ولی از میلیون ها نفر حتی یکی هم تابعیت نگرفته ، یک متر زمین یا یک وسیله نقلیه و دکانداری بنام خود نداشته ، با یک همسطح محاسبه شده ، و ... و در داخل افغانستان نیز شاید فقط در دو سال اخیر به اندازه ۴۰ سال پاکستان، از خود هزینه کرده(خصوصاً در جنگ نرم و عدم حسن همجواری)!
موسوی بلخابی

>>>   آنچه به نام انتخابات به خورد مردم از خود بیخبر این سرزمین داده می شود، در حقیقت، انتخابات نه، بلکه نمایشنامهٔ تراژیدی و طوطئه ای است که توسط قدرت های طاغوتی به منظور ریشه دار ساختن استعمار و دوام اشغال براه انداخته شده است. ع و غ نقش رقاصان اصلی و حواریون آن ها نقش رقاصان ضمنی و کومکی را به عهده دارند. تا که این رقاصان و مفعولان در صحنهٔ سایست می چرخند، میدان سیاست افغانستان میدان لهو و لعب، بیدینی و تن پروری خواهد بود.
ای جماعت خوابیده، بیدار شوید!
داود

>>>   ههه انگار نخبگان سیاسی افغانستان پاک ومطهرند هرچه چتلی را خود میکنیم می اندازیم به گردن خارجبها بد تان نیاید تا الاغ باشد الاغ سوار. هم پیدا میشود احمد

>>>   یک عضو حزب ترند سبز بنام رزاق احمدزی در سویدن دزد برآمد او قرضه های از بانک سویدن گرفته ومدد معاش می گفته ، حالا پولیس آن کشور از موضوع آگاهد شده اینهم کاری کرده که نورستانی کرده بود حتی بد تر از او
افغلان های باغیرت! ع.درا درجهان رسوا ساختند

>>>   همی عصمت قانع راببنید بجای تبریک گفتن به جناب اشرف غفنی چی نوشته :
جناب محمد اشرف غنی
کمیسیون اعلان کرد که برنده انتخابات هستید.
اصلا کی شما را قبول میکند؟
دهقانان قریه سرخاب (زادگاهت) به تو رای نداده است، از شش میلیون نفوس کابل بیشتر از شصت هزار رای نداری،
ششصد هزار نفر قوای مسلح نظام و محافظان کشور که به تو رای نداده،
صاحبان آرای میلیونی نظام معارف و تحصیلات عالی، شاگردان معارف، محصلان دانشگاه ها، استادان و کارمندان اداری که اصلا در انتخابات اشتراک نکردند.
دلالان جذب شده به زور پول غارت شده‌ی بیت المال، سودا گران وجدان های خفته، تاجران‌ دین وفروشندگان آرا به قیمت لیلامی مردم، عمده فروشان و دوکانداران پرچون تمام اینها بعد از نقد کردن پول شان تف و لعنت بر تو می فرستد.
طالبان ترا قبول ندارد، حزب جمعیت تورا نمی پذیرد، مردم جنوبی تورا قبول ندارند، شمال کشور تورا نمی پذیرد، شرق تورا با فیر رد میکنند، غرب کشور سایه ات‌ را با توپ میزند، هزاره ها هزاران بار برایت لعنت میگویند،
ازبک ها بالای ... ات خنده هم نمی کنند، ترکمن ها طردت کرده است، نورستانی ها تو را طلاق داده است،
آخر در این وطن با تو کی موافق است که به تو رئیس جمهور بگوید؟
و تو بالای که حکومت خواهید کرد؟
مگر دهلیز های خیالی هوائی را تحت حاکمیت بیاوری.
و تو میخواهی که مردم مجبور شوند و تورا با سر در کثافت دانی تاریخ بیاندازد

>>>   اوج عـــــــدالـــت درجکومت اسلامی :کشورسعودی،حکومت خادم حرمین شریفین ،! همه میدانند که ولیعهد دیکتاتور عربستان دستور کشتن فجیعانه خاشقچی را صادرکرد وبه امر او آن ژورنالست توته توته شد ،چون مورد خشم کشورهای انسانی غربی اروپائی قرار گرفت حالا برای اینکه گویا عدالت را تامین کرده می خواهد جان پنج فرددیگر را هم بگیرد ، محکمه تحت امر ولیعهد پنج فرد رابه اعدام محکوم نموده است ، درکشورها وحکومات اسلامی جان انسان برابر یک موش ارزش ندارد ، به هر تعداد حکومات خو استه باشند می کشند ترور می کنند زندان می اندازند ، چون درین کشورها قانون جنگل برقرار است ،

>>>   مردمك هاى گوسفندى ما را اشغالگران در خوب چيز ها مصروف ساخته اند . مثلأ انتخابات ، مواد مخدر ، سازنده گرى ، رقاصه گرى و غيره مصروفيت هاى بيهوده . مى گويند يكوقتى كه دزدها در خانه اى كه سگ داشت و براى دزدى مى رفتند يك پارچه گوشت را در يك خريطه اى جالى دار براى سگ ها مى انداختند تا أنها ساعت ها مصروف خوردن گوشت شوند و راحت دزدى كنند . اسغالگران هم از همين تتخنيك استفاده نموده اند .

>>>   دولت و مسئولین افغانستان حتی توان اجرای یک انتخابات آزاد بدون تقلب را ندارد،وانگهی مسئولیت ایجاد صلح و ثبات سیاسی اجتماعی کشور افغانستان وظیفهً حاکمان و به عهدهً ماست، پس با انحراف افکار عمومی صلح را از بیگانه تمنا نکنیم. کسانی که بر علیه آمریکا و صلح و امنیت شعار می دهند، در اصل در جبهه طالبان و متحدان ضد آمریکایی طالبان و تروریستها ایستاده و آنانرا نمایندگی و حمایت می کنند.چپیهای ورشکسته و تروریستها و حامیان آن هرجا که نقصان داشته و کم می آورند، به آمریکا می زنند و ضعف و بی مدیرتی و ندانم کاری و بیعملیهای خود را به خارج ربط و نسبت و حواله می دهند. به این شکل هرگز در افغانستان صلح پایدار نخواهد شد. ما باید قبل از همه تکلیف خودمان با خودمان را مشخص کنیم که آیا شاخص و معیار و ترازوی ما برای تشخیص و تفکیک و شناخت دوست و دشمن چیست؟ در کدام جهت و جبهه هستیم؟ آیا در طرف و جرگهً آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و یا در طرف تحجر و ترور و جنگ و عقبماندگی فعالیت کرده و ایستاده ایم؟ اگر این مرز و جبهه بندی برای هر آدم عاقل و سیاسی و مدعی و وطن پرستی مشخص شد، آنوقت می توان علت و چاره دردها و مشکلات کشور را نیز پیدا کرده و حل نمود. پیروز باشید

>>>   از چار چيز بايد حذر كرد، "ديوار شكسته"، "سگ درنده"، "زن سليطه" يا "شلیته" و "همه کارهاى افغانيه"
"همه کارهاى افغانيه" : انتخابات افغانيه اکنون:
زن شليته افغان کرد
چيغ زد و داد وبيداد کرد.
دشنام به غير پشتون کرد
چون تنخواه از امريکا تمنا کرد
نتايج انتخابات بيان کرد
غنى تنخواه گر امريکا را راهبر فغان کرد
وى را با راى هاى قلابى با شليتگى کامياب کرد
مريکا را خوشحال کرد

انتخابات تقلبى و جعلى ( افغانى) ریاست جمهوری افغانستان پس از سه ماه اعلان شد؛ غنی با 923 868 راى (خوب نگاه کنيد کمتر از يک ميليون) برنده است.
فرض کنيم تخمين جمعيت افغانستان با 35 ميليون درست باشد. فرض کنيم 50 در صد شان زيرسن 18 ساله باشد. پس 17,5 ميليون جمعيت افغانستان واجد شرايط راى دادن است . و پشتون يا اوغنى هم اکثريت? حزب گلبدين حکمتيار نيم ميلون جمعيت هوادار دارد. تقلب است. صدها هزار تاجيکان با پدرام بودند.
گلبدين به صدها هزار هوادار داشت. صدها هزار نه تنها تاجيکان با پدرام بودند.
* نام کشور افغانستان - افغان کيست? پشتون
اصطلاح "افغان" به معنای واقعی کلمه به معنای فریاد و ناله، گریه ، تاسف زدن ، افسوس ، زوزه ، وای ، التماس ، ناله کردن ، گول زدن ، شکایت، غالمغال، قيل و قال ، واى ويلا ، داد و بيداد و چيغ ، شيون و هنگامه، غوغا، شور و مشغله، نعره آوازهای بلند پی هم و درهم ، بانگ، هیاهو،واه ويلا و شکايت فغ و فغان و افغان است
پس اين خانه از کل ملتهاى هندوکش است? نى اين "پشتونخانه" است
در انتخاباتی که بودجه آن را بادران خارجی حاکمان"پشتونخانه" می پردازند و نظارت آن را هم همين بادران حاکمان "پشتون " يا افغان ملت فاشيستى می کنند و نتیجه آن راه هم بادران خارجی شان تعیین می کنند، رييس جمهور و همه والى هاى شان راانتصاب مى کنند اين را دموکراسى ناميد? و يا ديکتات باداران اشغالگران حالمان اشغالگر پشتون . اين نظام افغانى را ديکتاتورى مطلق ناميد. قوه چارم دولت آلمان روزنامه هاى آلمان نگاريدند که ايالات متحده امريکا و 49 کشور ديگر ومنجمله آلمان براى سوق دادند افغانستان به سوى دولت قانونى و نظام دموکراسى در کشور افغان ناکام شد. رييس نهاد مذهبى آلمان در سال 2010 گفته بود: " در افغانستان هيچ چيز خوب نيست" اين خانم مورد پيگار قرار گرفت. اکنون پس از ده سال اکثريت مردم آلمان از دولت ناکار آمد افغانستان متنفر است. در سال 2001 که دولت آلمان در جنگ عليه تروريزم و براى آزادى زنها ... نظام دموکراسى وغيره مبارزه مى کند:"
انتخابات تقلبى و جعلى و افغانى سرانجام به انتصابات واقعى باداران حاکمان پشتون مى انجامد.
خوشى به "شلیته" و حاکمان پشتون در خانه اشغالى!
همدرى به مردمان اصلى اين خانه تورانى وهندوايرانىانتخابات تقلبى و جعلى و افغانى سرانجام به انتصابات واقعى باداران حاکمان پشتون مى انجامد.
خوشى به "شلیته" و حاکمان پشتون در خانه اشغالى!
همدرى به مردمان اصلى اين خانه تورانى وهندوايرانى
چرا انتخابات افغانستان یک نمایش مسخره است. در کتاب "افغانستان و جهان در قرن ۲۰ و ۲۱ از طرزى نقل و قول مى کند: "پادشاه بزرگ قوم محمد زايى پدر تنخواه كريم است همه قوم جليل كه بر خاندان سنيه أفغانيه منسوب است تنخواه سنيه دادند. تنخواه سنيه اينست كه هر فرد از افراد ذكور اين قوم همين كه از سن طفوليت به سن بلوغ مبلغ چارصد روپيه کابلى همین منوال برای صنف اناثیه سه صد روپيه مقرر شده است.
بلى
براى تورانتبار وهندو سيک جزيه!!!
نفرين بر حاکمان افغان پشتون- پشتون افغان از نسل کش و غارتگر هند تا وتا اوغنى امروز
چه شاه ! چه کم و نيست و چه ديو کرات!
افغان حاکمان افغان جور شدنى نيست
ستان ام مى ستانم! افغان ات به تو زيبنده است افغان براى من زننده ومنحوس وکاذب است
اما اظهارات، رویاها، امیدها و آرزوها واقعیت ها و اقدامات براى چنين آرزوهاى متفاوت در سوى متخاصم حقايق و واقعيتهاى گذشته قرار دارند. تاريخ 19 ساله انتخاباتى افغان ستان باحاکميت باداران اصلى حاکمان افغان يعنى ايالات نتوانست يک انتخابات پاک را به انجام برساند و 19 سال پس از اين ايالات متحده امريکا قادر نخواهد بود يک انتخابات باآروزهاى شروندان ستانم منجمله مردم با نام صادق پشتون ونه کاذب انجام دهد.
1- کشور یا دولت افغانستان به هزارن فرسنگ دور از قانونی بودن و نظام مشروعيت افتاده است.
روش ها و آمادگی های انتخابات بر اساس روش ها، ابزارها و امکانات دولت قانونى و مشروعت دولتى نبودند، بلکه بر مبنای نتایج دلخواه حاکمان قبل از انتخابات و نه بر مبنای حکم شروندان و انداختن کاغذ راى در صندوق يا پيش از پيش ٬ قبل از راىگيرى تعين شده و مى شود. انتخابات يک مانور و خرسکبازى عمل مضحک و خنده آور وهجو و طنزآميز مسخره (farce) است .
2- کشور یا دولت افغانستان مستقل نيست و سر پاى خود استاده نيست نه تنها که استقلال ندارد شريان حياتى اقتصادى و نظامى اش در خرطوم قطره چکان بويژه امريکا بسته است.
3- انتخابات فقط و فقط يک برگ درخت خرما در شرمگاه رييس جمهور است وهمه وبازيها و عمليات و تقلب و دستکارى براى اکثريت سازى و موفقيت حاکمان پشتون اند تا ادعاى کاذب شان مبنى بر اکثريت بودن "پشتون" بدون آمارگيرى واقعيت جلوه کند.
4- انتخابات در جو آمن و جاى آرام امکان پذير است.
«مشروع سازی" به یک پدیدۀ نامشروع موجب می‌شود که نمایندگان آی اس آی و طالبان در صالون‌های بین المللی مورد قبول دیپلومات‌ها قرار بگیرند.
بادار زاده ها که به برده گان پدر وپدرکلان هميت نمى داد وخود مانند چپ و راست اينطرف وآنطرف کش و مش مى شد مانند لاشتک يا پلاستيک در تدارک تالارسازى تروريستهاى طالبان دست کم بازى نکرده است. آنها در کرسى هاى اساسى و عمده دولت و حکومت حاکمان پشتون بالا شده بود حاکمانيکه باداران شان امريکا در قدم اول تهداب مشروعيت بخشيدن طالبان را در سطح بين الملى داد. مگر من که قوم افغان يعنى پشتون نيستم طالبان را برادر وافغان پشتون خواندم و يا رييس جمهور هاى فريادستان
آيا من گفتم که با تروريسم طالبان صلح و صفا کن يا حکومات آمريکا و آلمان? آلمانيکه همين باداربچه ها در آنجا تربيت سياسى شد?
آيا من در قطر براى طالبان دفترساختم يا امريکا با عربهاى وهابى?
بلاخره خلیلزاد و علی احمد جلالی و کرزى و غنى شاه شجاع هاى امريکا طالبان را در قندهار اساس گزارى کردند چون ايشان افغان پشتون اند
کشور حکومت و دولت به نام افغانستان (معنى و مفهوم ناله و فريادستان) مشروعيت ندارد.
نامشروعى و غير قانونى بودن اش پيوند ناگستنى با عدم استقلال اش يعنى عدم استقلال نظامى٬ عدم استقلال سياسى٬ عدم استقلال اقتصادى٬ عدم استقلال سياست خارجى و داخلى استقلال فرهنگى.
چون اين کشور ساختگى يک کشور حايل است و حکومات اش به ساز بيگانگان چه انگليس و چه روس و چه اکنون امريکا مى رقصند.
-سرنگون باد حاکمان نامشروع کوديهاى زنجيرى امريکا
-لغت افغان از ستان حذف شود
اشغالگران فوران از سرزمين رستم و بهمن و اسپنديار و دارا بيرون شوند
اشغالگران فوران غلامان خود را از ستان و شهرستان و دهستان ما با خود ببريد!
علی احمد جلالی و زلمی خلیلزاد وغير لاشه هاى متحرک بيش نيستند.

>>>   انتخابات اصل عمده مردم سالاري است. خارجي و داخلي همه طرفدار مردم سالاري اند . صرف افراد ديكتاتور كه نفع در مردم سالاري ندارند مخالف مردم سالاري اند . تقلب در انتخابات زهر كشنده براي مردم سالاري محسوب ميشود و اين زهر توسط افراد خايين به كشور و خايين به حق مردم برنامه ريزي شده . كميسيون انتخابات را اله دست خود قرار داده اند.
در رژيم هاي مردم سالار كميسيون انتخابات مرجع امانت داري است ولي متاسفانه در افغانستان كميسيون مستقل انتخابات هميشه اله دست دولت بوده است و اين حالت مايوس كننده و بحران زا ميباشد .
سلطان سنجر

>>>   خلیفه نوشته گر ، به خودت و امثل خودت زیاد گفتنی ها دارم .
قسمی بزرگان گفته اند پیش کله خر یاسین خواندن و جواب ابله خاموشیست.
خداوند توها را به راه نیکی حدایت کند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است