نبیل: اعلام نتایج کودتا علیه دموکراسی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۱    ۱۳۹۸/۱۰/۲ کد خبر: 161466 منبع: پرینت

رهبر تیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان اظهار داشت: اعلام این نتایج کودتا علیه دموکراسی است.
«رحمت‌الله نبیل» رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون انتخابات افغانستان بدون توجه به اصل بی‌طرفی و چارچوب‌های حقوقی، به‌صورت جانبدارانه نتایج ابتدایی را اعلام کرده است.

این بیانیه تصریح کرد که نتایج ابتدایی ریاست‌جمهوری افغانستان کودتا در برابر دموکراسی و روند مردم‌سالاری است؛ بنابراین تیم انتخاباتی امنیت و عدالت آن را نمی‌پذیرد.
نبیل در این بیانیه گفت که کمیسیون انتخابات آخرین میخ را بر پیکر نیمه‌جان دموکراسی در افغانستان کوبیده است.

تیم «امنیت و عدالت» درباره تیم «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی نیز خاطرنشان کرد که آنها در امور کمیسیون انتخابات مداخله کرده‌ و روند انتخابات را از مسیر قانونی‌ به طرف بحران سوق داده‌اند.

این بیانیه از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان خواسته است که با حفظ بی‌طرفی کامل آرای سفید را از سیاه جدا کند و عاملان تقلب‌های سازمان یافته نیز به نهادهای قضایی معرفی شوند.

تیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» در ادامه نیز تأکید کرده است که اگر کمیسیون شکایات انتخاباتی بحران بزرگ چند لایه ناشی از حکومت برخاسته از تقلب را مهار نکند، مردم افغانستان تاوان آن را خواهند داد.
به گزارش اطلاعات روز، کمیسیون انتخابات افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرده و یک‌میلیون و 824هزار و 401 رأی را معتبر شناخته است.
براساس این نتایج، اشرف غنی با گرفتن 923هزار و 868 رأی (50.64 درصد) در صدر و عبدالله عبدالله با گرفتن 720هزار و 990 رأی در ردیف دوم قرار گرفته است.

ساعتی قبل تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله نیز گفت که نتیجه‌ تقلبی اعلام‌شده از سوی کمیسیون انتخابات مشروعیت ندارد.
اما تیم «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف‌غنی از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات استقبال کرد و از طرف‌های دخیل در انتخابات خواست که نتایج اعلام‌شده را بپذیرند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نبیل
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   تا پنج سال دیگر باز هم جیغ های دلخراش و مسخره گی های خنده آور

>>>   همهااین گلون پاره کردن ها به هدف رسیدن به یک معامله است، آقای نبیل باید بگویند که کمیسیون باید چی میکرد که کودتاه تلقی نمیشد؟ باز کجا است آن دموکراسی ایکه مورد کودتاه قرار گرفته باشد؟ کمیسیون باید چگونه اعلان میکرد که همه شما خوش میشدید؟ اصلاً شما استید که به دموکراسی گردن نمی نهید ورنه کمیسیون نتیجۀ یک انتخابات را اعلان نموده است که تعداد حد اقل مردم در آن شرکت داشتند، مگر کسانی که به تیم برنده رأی دادن به نظر شما مردم نبودند؟ خود را بیرون کنید از این جهالت اخوانی گری!
میهن زرغون

>>>   نتیجه تقلب را متقلب می پذیرد و بس.
هر کاندید یکصد هزار کاپی تذکره را به کمیسیون سپردند و بعد شامل رقابت شدند.
۱۸ کاندید بود یعنی ۱۸ لک تذکره
هر کاندید حد اقل باید یک لک رای میداشت چون یک لک کاپی تذکره داشت.
حال که یکی ۹ لک رای و دیگری ۷ لک رای و در مجموع اضافه تر از ۱۶ لک رای از دو نفر شد.
۱۶ نفر باقیمانده یا در ارائه یک لک کاپی تذکره تقلب کرده بودند که کمیسیون مسئول است که چرا متوجه نشد یا کمیسیون در آرای شان دستبرد زده.

>>>   جناب اقاي نبيل، شما و چند كانديداي ديگر ، از همان روزي كه براي رياست جمهوري ثبت نام كرديد ميدانستيد كه رأي نمياوريد. شايد هدف شما اين بوده كه در كابينهء كانديد پيروز، به مقام خوبي برسيد. حالا كه پيش بيني خود تان و حدس مردم به يقين تبديل شد و شما كمتر از دو فيصد رأي بدست آورديد با راه اندازي قيل و قال ، در صدد جلب توجه برندهء انتخابات برآمده ايد.
چرا آبرومندانه باخت تان را نميپذيريد و خود را براي دوره هاي بعدي انتخابات، آماده نميسازيد؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است