اعلام نتایج ابتدایی انتخابات با واکنش ها روبرو است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۹    ۱۳۹۸/۹/۳۰ کد خبر: 161433 منبع: پرینت

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات چه پیامدی را بدنبال خواهد داشت؟

به گفته ی محمد حنیف دانشیار یکی از کمیشنران کمیسیون انتخابات قرار است تا فردا نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری بعد از نزدیک به سه ماه بدون توجه به سیصدهزار رای جنجالی که خواست و پافشاری تیم های انتخاباتی بخصوص تیم ثبات و همگرایی بر ابطال آن است اعلام شود.

تا هنوز دیدگاه و موقف کمیسیون انتخابات و کمیسیون سمع شکایت در مورد آرای مذکور واضح نیست احتمالا نتیجه ی بدون ابطال این آرا مورد قبول تیم های انتخاباتی بخصوص تیم ثبات و همگرایی، تحت ریاست داکتر عبدالله عبدالله تیم انتخاباتی حکمتیار و تیم انتخاباتی رحمت الله نبیل واقع نخواهد شد از سویی هم برخی اعضای تیم ثبات و همگرایی به آرای بازشماری شده 27 ولایت به دیده ی شک می نگرند و می گویند شمارش آرا در 27 ولایت مجددا صورت گیرد.

آیا اعلام نتیجه انتخابات در چنین شرایطی بحران انتخاباتی را پیچیده تر و اوضاع کشور را بدتر نخواهد ساخت؟ بلی، به احتمال زیاد شاهد اعتراضاتی گسترده ای از سوی هواداران این دسته های انتخاباتی در ولایات مختلف خواهیم بود پس پیش از بزرگتر شدن و پیچیده تر شدن این بحران نیاز است تا در این زمینه توجه لازم صورت گیرد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نتایج ابتدایی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر مردم خاموش ماندند معنی آن اینست که با انتصاب امریکایی ها موافق اند و طبیعتأ همه شاه شجاع هستیم. بنأ بجایی مصرف و ضییاع پول بنام انتخابات یک معاهده امضا شود که بعد از این ریس جمهور کشور از طرف امریکا باید تعین شود.
آزاده

>>>   ع و غ دو روی یک سکه اند هیچ نفع برای مردم افغانستان ندارند . هر که در تطبیق پروژه های بیرونی موفق دانسته شد بر اریکه قدرت تکیه خواهد زد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است