ناامنی‌ های غور مانعی برای بررسی قضایای خشونت
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۰    ۱۳۹۸/۹/۳۰ کد خبر: 161431 منبع: پرینت

رییس امور زنان در ولایت غور می‌ گوید به علت ناامنی‌ ها در این ولایت نتوانستند به قضیه‌ های خشونت‌ها در برابر زنان بطور درست رسیدگی کنند. آمارهای ریاست امور زنان نشان می‌ دهند که از آغاز امسال تاکنون 113 مورد خشونت در برابر زنان در این ریاست ثبت شده است.

به گزارش طلوع، رییس امور زنان ولایت غور می‌ گوید که تنها در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور و دو ولسوالی دولتیار و لعل و سرجنگل دسترسی دارد و بر وضعیت زنان نظارت کرده است.

در کنار آمار بلند خشونت‌ ها در ولایت غور همواره این ولایت فجیح ترین خشونت‌ ها در برابر زنان را گواه بوده است – از قتل‌های ناموسی گرفته تا دادگاه‌ های صحرایی. حلیمه پرستش رییس امور زنان غور گفت: «اگر وضعیت بهتر باشد و آرامش به غور برگردد به تمام ساحات و ولسوالی‌ های غور آگاهی‌ های پراکنده خواهیم داشت و همکاری بیشتر از همکاران تخنیکی و همکاران فرهنگسازمان خواهیم داشت و همچنان همکاران قانونگذارمان.»

فعالان عرصه حقوق زنان می‌ گویند که بسیاری از رویدادهای خشونت‌ های در برابر زنان پوشیده باقی می‌مانند. راحله رحمان زاده فعال عرصه حقوق زنان گفت: «امنیت بسیار خراب است. در نقاط دوردست امنیت وجود ندارد. در آنجا خشونت‌ ها به اوج خود رسیده است. همه روزه خانم‌ ها خودکشی می‌ کنند، خودسوزی می‌کنند، فرار می‌کنند، محکمه صحرایی می‌شوند و به هزار مشکل دیگر دچار هستند.»

خاطره غوری فعال عرصه حقوق زنان گفت: «نهادهای حقوق زن بخاطر عدم امنیت در آنجا آگاهی دهی کرده نمی توانند و همواره خانم ها از سوی طالبان محکمه های صحرایی می شوند، سنگسار می شوند. تقاضای ما از دولت این است که این مناطق را از وجود طالبان پاکسازی کند.»

تجاوز جنسی، ازدواج‌ های اجباری، ازدواج‌ های زیرسن و ضرب و شتم زنان و دختران در کنار دادگاه‌ های صحرایی انواع خشونت‌ هایی است که زنان در غور با آن روبرو هستند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان افغانستان
ناامنی
خشونت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است