عضو سنا: اشرف غنی از مسایل روز کشور آگاهی ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۸    ۱۳۹۸/۹/۲۸ کد خبر: 161426 منبع: پرینت

زلمی زابلی رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنای افغانستان با اشاره به دستورهای اخیر «اشرف غنی» تاکید کرد که رییس جمهور کشور نسبت به مسایل جاری آگاهی لازم را ندارد.

وی بطور نمونه درباره دستور رییس جمهور درباره بازداشت ژنرال «زمری پیکان» فرمانده پولیس نظم عمومی گفت که این جنرال افغان در فرانسه است و پس از اظهارات غنی با انتشار تصویری را از خود مقابل برج ایفل در واقع گفته که نیروهای دولتی قادر به بازداشت وی نیستند.

اشرف غنی در نشست سالانه مبارزه با فساد اداری گفت که دولتش در مبارزه با این پدیده موثر و بی‌سابقه عمل کرده اما سفیر آمریکا اظهارداشت که دولت کابل در این راستا هیچ پیشرفتی نداشته است و پس از آن نیز غنی از وزیر کشور که در این نشست حضور داشت خواست تا فوراً نسبت به بازداشت وی اقدام کند.

این جنرال در سال دو سال پیش توسط دادستانی افغانستان به 8 سال و 6 ماه حبس تنفیذی متهم شده بود اما تاکنون حکم وی اجرا نشده است.

زابلی گفت که وقتی اشرف غنی موضوع بازداشت فوری پیکان را صادر کرده با خود گمان می‌کرد که این فرمانده نیروهای نظم عمومی در داخل افغانستان است در حالی که وی در فرانسه به سر می‌برد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلمی زابلی
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی یهودی مردم ما را فریب می دهد

>>>   نه تنها از مسایل جاری کشور اطلاع ندارد بلکه از هیچ چیز دنیاواخرت خبر ندارد به ناحق اورا مغز متفکر دوم جهان گفته اند اگر هم باشد از طرف اخیر است نه از طرف اول وحتی از طریق تقلب ونحوه ای اجرای تقلب هم اگاهی نداشته وگرنه به این سادگی ها افشا نمیگردید انهای که ملیارد ها دالر اورا جهت انجام تقلب گرفته اند فقط کلوخ را مانده از اب گذشته اند حال بیچاره به انها گفته نمیتوانمد که چون تقلب هایتان تقلبی بود پولهای مرا واپس نماید وقتی خدا انسان را می شرماند مزدور میشود ودر مزدور ها هم بی عقل ترین وجبون ترین وسر سپرده ترینش به این هشتاد وچند سالگی باقبول این همه خواری وذلت بودن در ارگ کابل چه امتیاز است ریس ارگی که با یک اشاره ای ترامپ تا بگرام بروید!!! وباز اگر راستی ریس سیصد هزار رای تقلبی هم باشی چرا این قدر چیغ وفریاد میزنید ارام وبا سکون در چوکی غلامی بنشین واگر نمیدانی سکوت نما زیرا گفته اند< ان انکر الا صوات لصوت الح...>وباز گفته اند

بی تمیزی های عالم از سخن پیدا شود
پسته ای بی مغزاگر لب بازکندرسوا شود
وفتی مغز متفکر ما از طرف اخیر اینگونه باشد حال عبدالله وحکمتیار واخوان واخواتشان ازین بدتر میباشد ازین رو میگویند

اندهون مین کهانا راجا یعنی در شهر کور ها یک چشمه بادشاه است گرچه حضرتشان چشم هم ندارند بازهم از سایرین بسیار زیاد بد نیستند یعنی کم بد هستند
ولایت خان از کاپیسا

>>>   غنی فاشیست و قوم پرست ، رولا غنی یهودی و عیسوی ، وزیر مالیه دزد و فاسدش و صد ها فاسد و مزدور دیگر که در حکومت غنی مغز متعفن قرن مصروف استفاده از بیت المال اند ، باید محاکمه شوند ، این ها خاینین ملی اند. در غیر ان محکمه سایرین و مامورین پایین رتبه دولتی فقط خاک پاشی به چشم مردم و مغشوش ساختن اذهان عامه است.
کوه کن

>>>   مجلس سنا خود دزد هستند و تمام لندغر و بی ....در آن حمع شده اند و باید گفت که اشرف غنی یک نفر است و همرایی یک میلیون دزد دست به یخن است گرفتن پیکان مشکل نیست در این جا پولیس انتر پول وجود دارد دزد و قاتل هر جایی که باشد به جزایی خود می‌رسد

>>>   نیت غنی از این امر به وزیر داخله ترفندی بیش نبود. یقین دارم که او خبر دارد که پیکان در افغانستان نیست وگرنه چنین امری را صادر نمیکرد. او صرف برای خوش ساختن خارجی ها و نشان دادن این که او بر ضد فساد مبارزه جدی می کند به صورت گفتاری امر گرفتاری پیکان را صادر کرد.
شمشیر سنگ

>>>   غنی کوچی ریس تفکر قبیله ای شخص متعصب دوری بی برنامه حقیقت آن درغین آن رفا و اقتصادی را در طی پنح سال حکومت آن خوب مردم آگاه قلم بدست درک کرده اند زن غنی و زن داود سلطان زوی ظهره مشاور زن رولا غنی 280 میلون دالر را پروژ پروموت حق میلونها کودک بی پدر و زن بیوه و بی سر پنا را دزد ده اند وامید وارهستم همه مردم شریف ما این دزذان حرفوی را نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی غنی کوچی ریس قبیله کوچییان پاکستان را با یک شخص صادق بوطن دوست تسلیم شود.

>>>   او حتی خبر ندارد که همین وکیل های تیل فروش وکمیشن کار هفته دوروز دروظایف خود حاضر نیستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است