سخنان توهین آمیز سلطانزوی نشان از جهل او است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۴    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161368 منبع: پرینت

وقتی سخنان توهین‌ آمیز سلطانزوی را در نشست کمیسیون انتخابات، شکایت‌ های انتخاباتی و نمایندگان احزاب سیاسی شنیدم واقعا متعجب شدم.

سلطانزوی که خود دچار افت اخلاقی فاحش است و در نفاق‌ افکنی و توهین به هویت‌ های قومی و گروه های سیاسی شهرت جهانی دارد. او با جرات ناشی از نافهمی می‌خواهد بر دیگران درس ادب و اخلاق یاد دهد.

باری در جایی از یک دانشمند خوانده بودم که گفته بود: «بزرگی فرد به تعداد کتاب‌ های خوانده شده اش است نه در لباس‌ های کهنه کرده اش». سلطانزوی یکی از کسانی است که هنوز انتظار دارد مردم به نسبت لباس‌ های کهنه کردگی و بروت‌ های بلندش او را احترام کنند در حالیکه جنابعالی در نزد مردم افغانستان به گذشته سیاه و به یک نفاق‌ افکن منفور زبانزد خاص و عام است.

او بزرگمرد که مورد هجوم سخنان غیراخلاقی و رکیک سلطانزوی زیر نام «دهنت هنوز بوی شیر می‌ دهد» قرار گرفت نزد ما قهرمان است، سنگینترین پاسخ او قهرمان همان بود که در مقابل سلطانزوی گفت: «من دارای دو مدرک ماستری هستم». این سخن بیانگر آن است که دیگر علم جای جهل و نفاق را گرفته است، نسل جوان افغانستان دیگر از اولین افتخار که یاد می‌ کنند افتخار دستاوردهای تحصیلی و علمی است نه یاد از مال و منال و اشرافیت قومی و مذهبی و مثل آنها.

عصمت الله راغب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلطانزوی
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   مه نشناختم کدام سلطانزی است این شخص نادان؟؟ همو کی طیاره را دزدی کرد هموره میگین؟؟
اگراو ردارای دوماستری است سلطانزوی صاحب هم دارای مردک ربودن واختطاف طیاره است

>>>   غنی کوچی ریس قبیلهای ها یعنی غوده یی سرطانی زار در جامعه ما او مردم شریف با دیانت افغانستان هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید
غنی مغز گنده وفرسوده تعصب شوونیسنت فاشیست عویض اینیکه برنامه برای رشد و تحول و توسعه کشور می داشت برنامه آن طی 18 سال حکومت زیر دست اشغال از روی دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.

از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی وحلیم تنویر مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

>>>   یوسف نورستانی به دزدی درامریکا مجرم شناخته شد ،او گفته است پول های دزدی شده را واپس نمیدهم ، ، اگر آغا صاحب تایمنی کاری نکند ده سال حبس درانتظار این مسلمان قراردارد ،
واقعا که افغانها خیلی غیرت دارند !!!
( 5000سال )

>>>   سلطانزوی دزد بیت المال(طیاره) است گناه کبیره کرده اگر دولت ملی حاکم میبود مورد محاکمه قرار میگرفت.

>>>   حتما از ماستری های همانند کاکه دگه که هفت دانه دعوا دارد خخخخخخخ اما منطق زیر صفر هندوستان برو اسناد بخر، بیا فخر فروشی کن.

>>>   دور از چشم طالبان
روایت یک دختر ایرانی از افغانستان به دور از چشم طالبان!
این فیلم روایت من است. روایت دختری ایرانی‌، از سفر به کشور افغانستان.

می‌گویند اهل ایرانم. اما از ته دل بر این باورم که اهل هیچ کجا هستم و اهل همه‌جا. روزی ایران، روزی مجارستان، روزی اهل مغولستان و روزی هم از اهالی افغانستان.

در این ویدیوی کوتاه، تنها 6 دقیقه از سفر 60 روزه‌ام را خواهید دید. خلاصه‌ای از آنچه که "دور از چشم طالبان" به تصویر کشیده‌ام.
بعد از آن سفر، روزی نیست که به افغانستان، مردم بی‌نظیرش و هر چیزی که دیده‌ام فکر نکنم. هر بار هم تنها یک شعر در ذهنم مرور می‌شود. چه زیبا می‌گوید نجیب بارور:

هرکجا مرز کشیدند، شما پُل بزنید
حرف «تهران» و «سمرقند» و «سرپُل» بزنید
هرکه از جنگ سخن گفت، بخندید بر او
حرف از پنجره‌ی رو به تحمل بزنید
نه بگویید به بت‌های سیاسی نه، نه!
روی گور همه‌ی تفرقه‌ها گُل بزنید
مشتی از خاک «بخارا» و گِل از «نیشابور»
با هم آرید و به مخروبه‌ی «کابل» بزنید
دختران قفس‌‌افتاده‌ی «پامیر» عزیز
گُلی از باغ خراسان به دوکاکل بزنید
جام از «بلخ» بیارید و شراب از «شیراز»
مستی هر دو جهان را به تغزل بزنید
هرکجا مرز… -ببخشید که تکرار آمد
فرض بر این که- کشیدند، دوتا پُل بزنید

--مناینشعر زیبای بارور صاحب رابار اول بود خواندم ف براستی که بارور هستند
(ر )

>>>   بوي شير و آنهم شير مادر علامت پاكي و صفائي انسان است ، جاي تأسف بوي شراب و بير است انسان بي شخصيت ، تو متقاعد شرم كن كه بعد از سالها بيكاري در غرب بوساطت خانمت فكر سياست در سرت زد، و پيلوت خو شده نميتواني نظر به سابقه و عمرت. و اينكه گفتي جناب مخاطبت نميداند تقلب با (ت ) نوشته ميشود و يا با (ط ) ؟ در جوابش بايد گفت كه چون تقلب شما بسيار بزرگ و كلان است بايد آنرا با (ط ) نوشت همان قسميكه ....
مهاجر

>>>   سلطان زوی اگر آدم می بود در ارگ نمی بود.

>>>   سلطانزوی را همه میشناسند که یک خاین پولپرست نفاق افگن است خانم جنابعالی بنام زهره داود یوسف سلطانزوی تا پینجسال قبل در تلویزیون اریانایی افغانستان بریاست مسکین یار در در ماه و بعضی اوقات در بین هفته نیم ساعته روی سیاست جاری در دولت افغانستان از پول گدایی از هموطنان ما در امریکا یک برنامه داشت پس از دسترسی اشرف غنی به کرسی ریاست جکهوری روی ارتباط قبلی خانم زهره ریس دفتر خان رولا غنی با معاش ماهوار ده هزار دالر با دادن سایر امتیازات اینکه خانمش چه گل ها را به اب داده میگذاریم در جایش حال که سلطانزوی اختطافچی طیاره اریانا چاپلوس و بوت پاک و طرفدار غنی نباشد پس کی باشد مستی ده هزار دالر است که سلطانزوی خود را عقل کل مردم میداند سر پشقل سوار است لندن و کلکته را در رویا میبیند فکر پسر نادان خودش را در این چهره این جوان تحصیلگرده دیده که پسر اش در موضوع قاچاق مواد مخدر در امریکا زندانی گردیده بود شرم باد به داوود سلطانزوی خاین بکشور و ملت .

>>>   سلطانزوی یک طیاره دزد بی خواصیت هست!

>>>   اوغان و فرهنگ۰۰۰ هههه۰۰ آنهم پنچ هزار ساله۰
پنچ هزار سال عقب شتر ها سرگردان روان بودن و دعوای پرهنگ او اپتخارات پنچ هزار ساله دارند۰
ههههه۰۰۰ کدام فرهنگ؟؟؟ از کردار رفتار صداقت و عدم همه پزیری و روش های نا انسانی تان معلوم است۰ نام تاریخ و فرهنگ را بد نکنید بدوی های جاهل و نیمه وحشی انسان نما۰

>>>   سلطانزوی که با شجاعت کارنامه های کودتاچیان سال های هفتاد را که در یک اتحاد نامقدس پلان صلح ملل متحد و داکتر نجیب الله را نامردانه سبوتاژ کردن افشا ساخت، آفتاب به دو انگشت پت نمیشود هر که میداند عمل نابخردمندانه گروهای شر و فساد و امضاء کنندگان نشست نامیمون جبل السراج را.

>>>   این کدام توهین نیست.
دهنت بوی شیر میدهد،به این معنی است که صبحانه شیر نوش جان کرده اید.
اگر میگفت که دهنت بوی نسوار میدهد.شاید توهین میبود.یعنی یک کپه نسوار در دهانت کردی و دندان هایت را نه شستی.
گذشته از آن همین سلطان زوی در پروگرام کاکتوس در مقابل سوالی در مورد پچق بودن بینی های هزاره ها و سهم آنها نظر به ساختمان بینی شان،خیلی احساساتی شده بود و نزدیک بود گریان کند.اظهار داشت که با وجود که بیتی هزاره ها پچق است،با وجود آن هزاره ها نزد من محترم است.
شما دیگر از سلطان زوی چه میخواهید؟
من که طرف قواره سلطان زوی میبینم،چون خود او از غزنی است،قواره اش نیز یک اندازه به هزاره ها میماند.حتماً یا پدر و یا مادرش هزاره بوده است و اگر پدر و یا مادرش هزاره نباشد،حتماً با به و نیکه و یا بی بی اش هزاره بوده است.
این که در غزنی کدام هزاره همسایه شان بوده باشد،درین هیچ شک و شبه نیست.

>>>   غنی کوچی ریس تفکر قبیله ای کوچییان یعنی غوده یی سرطانی زار در جامعه کثیرالملیت ما او مردم شریف با دیانت افغانستان هر چه زوتر این ریس جمهور کثیف دارای تفکر حذف گرایانه لیاقت های اقوام را از ارگ بیرون کنید
در کشور جهان حکومت ها بر اساس لیاقت ها حکمرانی می کنند ،غنی مغز گنده وفرسوده تعصب شوونیسنت فاشیست عویض اینیکه برنامه برای رشد و تحول و توسعه کشور می داشت برنامه آن طی 18 سال حکومت اشغالگران از روی تعصب قومی دشمنی از روی حسادت به لیاقت های اقوام غیر افغان بوده است ، غنی مغز تفکر حذب لیاقت ها درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.

>>>   سلطانزوي و خانمش دلقكان دربان اند. در پنج سال گذشتاده تا كه توانستند سوء استفاده كردند بطور مثال حيف و ميل زهره از پروژه پروموشن. اما سلطانزوي هنوز راضي نيست و گفت از انرژي و استعداد او استفاده نشده است. باينخاطر براي پنج سال آينده با غني تجديد تعهد كرده تا زيادتر از مقام يك وزارت سوء استفاده كند. ممكن وزير اقتصد وَيَا هم هوانوردي.

دنیا طلبان ز حرص، مَستَند همه
موسی کُش و فرعون پرستند همه
هر عهد که با خدای بستند همه
از دوستی حرص شکستند همه

عطار

>>>   امروز درافغانستان بسیار مردم که در زنده گی خود روی مکتب را همه نه دیده اسناد دوکترا ، ماستری وپروفیسری برای خود جورکرده اگر مردم ما واقعٱ درس و مکتب میخواند امروز ما یک کشور مترقی ومردم باسواد و دلسوز میداشتیم وزیران معینان ، رئیسان و مدیران این کشور دارای اسناد تحصیلی جعلی میباشد که ما شاهد ان هستم و اکثرا اوقات از رسانه ها دیدیم و شنیدیم.
احمد از ترکیه

>>>   سلطان روی کسی بود که در زمان نجیب طیارات افغانستان را تسلیم پاکستان کرد

>>>   بلی بلی سخنان سلطانزی ازروی جهل مرکب است ،واز سراپای سخنانش جهل وجهالت می بارد

>>>   از این فاشیست های چون سلطانزوی جرعت و شهامت را یاد بگیرید، خود را بشناسید، هویتفروشی و خوش خدمتی نکنید، و علیه این کثافت های قبیلوی اوغان مصمم ایستاد شوید.
کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.

>>>   از شدت و عظمت تقلبی که تیم آغای سلطان زوی انجام داد دیگر «ت» بیچاره توان حمل ملامتی آن را ندارد. فقط «ط» باشد که طاقت آن را داشته باشد.
شمشیر سنگ.

>>>   با شنیدن حرف های مزخرف سلطان زوی «ت» خندید و «ط» به گریه آمد:
«ت» که با هربارانتخابات در افغانستان سر آغاز بدنام‌ترین کلمه می شود خوش شد که اقلن دیگر در این بدنامی تقلب تیم دولت ساز تنها نیست و حالا «ط» هم با او همراه شده است. «ط» از فرط غصه گریه کرد که هیچ گناهی نکرده و او چرا پایش در کمیسیون انتخابات کشیده می شود. «ط» ادعا کرد که مگر در قانون اساسی شما نیامده است که هیچ کس به گناه کسی دیگر مجرم شناخته نمی شود؟ «م» از گوشه ای دیگری سر بلند کرد و به طعنه به «ط» بیچاره گفت : با ماه نشینی ماه شوی، با دیگ نشینی سیاه شوی.
شمشیر سنگ

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، اوزبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند. پشتونها هیچگاهی از تمامیت خواهی خود دست نمیکشند۰
خلقی، گلبدینی، طالب، تکنوکرات، اوغان ملیتی، لنگی دار، نکتاهی دار، تعلیم یافته، بیسواد، نابغه شرق، متپکیرغرب، یا خرکار ویا هرچه باشند همه و همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰
بر تمام غیر پشتون های کشور لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها باهم متحد شوند۰
پشتونها نام تمام اقوام دیگر را حذف میکنند و همه را بزور اوغان یا افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی نام گذاشته اند، در حالیکه در بین خودشان از یک قوم حتی یوسفزی را امرخیل یا احمدزی ویا پوپلزی را نیازی وغیره گفته نمیتوانی۰ ما نمیخواهیم این وحدت ملی یکطرفه و جبری را۰
پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را

>>>   اتحاد هزاره تاجیک ترکمن اوزبیک بلوچ و بقیه غیر اوغان ها راه نجات غیر اوغان ها از یوغ برتری جویی و تمامیتخواهی اوغان ها است.
غیر اوغان ها باید باهم متحد باشند و بخاطر خطای یکی بر کُل حمله نکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است