سکرتر مشاورغنی بدون هیچ کاری تنخواه دریافت میکند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۵    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161361 منبع: پرینت

طلوع‌‌ نیوز به سندهایی دست یافته‌ است که نشان می‌ دهد شادمحمد سرگند مشاور بلندپایه ی رییس‌جمهور در امور زیربناها زنی را به سکرتریت خودش گرفته‌ است که سند تحصیلی وی ناقص بوده‌ است و نیز ماه‌ ها است این بانو بدون حاضر شدن به محل کار اصلیش تنخواه می‌ گیرد.

در یک نامه ی رسمی وزارت امور زنان که به روز دهم ماه حمل سال جاری به ریاست اداره ی امور ریاست‌ ‎جمهوری نگاشته شده‌ است آمده‌ که این وزارت تمامی سندهای مربوط به بانو دل افروز را که کارمند پیشین این وزارت بود و سپس به سکرتریت شادمحمد سرگند گماشته شده‌ است به اداره ی امور فرستاده است اما در نامه‌ ای‌ که ریاست اداره ی امور به روز هجدهم ماه ثور سال جاری به وزارت امور زنان نگاشته‌ است دیده می‌ شود که اداره ی امور از مشکلات در سند تحصیلی بانو دل‌ افروز پرده برداشته‌ است.

منابعی به طلوع‌ نیوز می‌ گویند که این بانو با شناخت پیشینی که از شادمحمد سرگند داشته است به مقام سکرتری او گماشته شده‌ است و درحالیکه در حدود ده ماه از دست‌ یافتنش به این کرسی می‌گذرد تاکنون به کارش حاضر نشده‌ است و ماهانه تنخواهش را نیز دریافت می‌ کند.

خود شادمحمد سرگند هم می‌ پذیرد که در سند تحصیلی سکرترش مشکل وجود داشته‌ است و می‌ گوید که این بانو در بخشی بیرون از دفترش برای او کار می‌کند: «غلطی در سن شده بود. باز آن را پسان به من گفتند که اصلاح شده بخاطر این من پشت همین موضوع نگشتم. در عین زمان چون در ارگ جای بسیار کم است برای دفتر و در عین وقت ما یک لابراتوار در پل چرخی یک لابراتوار مواد تعمیرات تیار می‌ کنیم در آنجا من بسیار کار می‌کنم در آنجا همین (دل‌ افروز) را روان کردیم.»

از سویی هم برخی از منابع در ولایت‌ ها از دوستی شادمحمد سرگند با برخی از مقام‌ های محلی به‌ ویژه در ولایت‌ های کنر و نورستان سخن می‌ گویند و از اینکه وی بارها به‌ بهانه‌های گوناگون با چرخبال‌ ها به این ولایت‌ها سفر کرده‌ است یاد می‌ کنند. عکس‌ ها نیز نشان می‌ دهند که امسال در مرکز ولایت نورستان تفریحگاهی نیز به نام سرگند ساخته شده‌ است و گشایش این تفریحگاه هم از سوی سرگند و والی نورستان انجام شده‌ است چیزی که خود این مشاور رییس جمهور آن را «تقدیر و خوش ساختنش» از سوی مردم نورستان می‌ داند.

شادمحمد سرگند تاکید می‌ ورزد که سفرهایش با چرخبال‌ ها ازبهر بررسی پروژه‌ های زیربنایی در ولایت‌ ها بوده‌ اند اما هنگامیکه دراینباره از وزارت دفاع ملی پرسیدیم که آیا در یک‌ سال اخیر از این وزارت درخواست رسمی‌ برای دادن چرخبال به سرگند شده‌ است یا نه پاسخ این وزارت منفی بود.

شادمحمد سرگند در اینباره گفت: «توسط طیاره می روم، صبح می روم شام پس می آیم. یک دفعه در یک ولایت من یک شب را تیر کردم، در کنر بخاطر اینکه یک پُل کلان چپه شده بود و من می‌خواستم که همان پُل را ببینم شخصا در عین روز من نمی‌ توانستم آن را ببینم.» عبدالغنی مصمم سخنگوی والی کنر نیز افزود: «تاکنون سه چهار بار سرگند صاحب به اینجا سفر کرده‌ است.»

در روزهای پیش طلوع‌ نیوز به سندی دست یافت که نشان می‌ دهد شادمحمد سرگند از دو سال بدین سو همزمان با اینکه مشاور اشرف غنی بوده است از سوی دانشگاه اوهایوی آمریکا مسوول عملی شدن قراردادی در وزارت فواید عامه تعیین شده‌ است و از این رهگذر سالانه هفتاد و پنج هزار دالر تنخواه می‌گیرد. به روز جمعه در مراسمی در ولسوالی سروبی کابل همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه نیز از آنچه که مسوولیت‌ های کنونی شادمحمد سرگند در آمریکا می‌ گوید یاد کرد.

قیومی اظهار داشت: «از جلالتماب سرگند صاحب نهایت امتنان دارم که با وجود مسوولیت‌های زیادی که در آمریکا دارد با وجود آن وقت خود را همراه ما کار می‌ کند.»

پیش از این هم درباره ی اینکه مقام‌ های دولتی افزون بر کار در حکومت افغانستان برای شماری از نهادهای خارجی کار کرده‌ اند و از این نهادها تنخواه‌ های هنگفت گرفته‌ اند گزارش‌ هایی پخش شده‌ اند چیزی که با استفاده سوء از صلاحیت‌ ها از سوی این مقام‌ ها نیز همراه بوده‌ است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرگند
سکرتر
فساد مالی
نظرات بینندگان:

>>>   جان باز خان سفیر کشور دوست امریکا گفت:
هیچکس درمقابل فساد مسئولیت را قبول دار نمیشود
یعنی از رئیس جمهورتا سکرتر مشاور همه غرق پساد هستند

>>>   غنی کوچی ریس قبیلهای ها یعنی غوده یی سرطانی زار در جامعه ما او مردم شریف با دیانت افغانستان هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید
غنی مغز گنده وفرسوده تعصب شوونیسنت فاشیست عویض اینیکه برنامه برای رشد و تحول و توسعه کشور می داشت برنامه آن طی 18 سال حکومت زیر دست اشغال از روی دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.

از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی وحلیم تنویر مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

>>>   خودش گفت كه در ارگ كار نميكند جاي تنگ است ، تنها در تخت خواب براي اين زنكه باز نصوار كپ كار هاي زياد ميكند، اما اين طلاقي غربزده فريب خورده باشد كه سكرتير صاحبه عمر خود را كمتر نوشته بود كه دل سرگند را بدست بياورد، ولي اين حرامي تجربه كار فهميده كه عمرش زياد است.

>>>   از سرگند ها بیش از این انتظار نمی رود.

>>>   واقعا در این مملکت قحط الرجال است که کله خالی مانند سرگند چند شغل را داشته باشد. لعنت به این تبعیض .

>>>   یقین دارم این آقا نیز روزی در امریکا مانند آقای نورستانی به جرم کلاه برداری محاکمه و‌مجرم شناخته خواهد شد.

>>>   وقتی منسوب به قبیله باشی و در گروپ شرارت فاشیسم عضو فعال باشی
هرچه میخواهد دل تنگت بکن
کس نمی پرسد چرا یا بهر چیی؟

کم مانده
عنقریب این دم و دستگاه شیطانی سقوط میکند.

>>>   قیومی اظهار داشت: «از جلالتماب سرگند صاحب نهایت امتنان دارم که با وجود مسوولیت‌های زیادی که در آمریکا دارد با وجود آن وقت خود را همراه ما کار می‌ کند.»
ازین جلالتماب پرسان شود که تا هنوز با اخذ این همه معاش و امتیازات چه کاری را کرده است اگر نشان داد باز مردم قضاوت کند. که این کار ها ارزش همین طیاره سواریها را دارد در غیر آن همان است که مردم می بیند و دیروز سفیر ان امریکا و انگلیس بصورت واضح و بی پرده در محضر تمام اراکین حکومت برای غنی گفت که کمک های ما بنام پروژه ها به جیب چند نفر می رود و بس و ما نتیجه آنرا نمی بینیم !
داستان ریس اسبق کمیسیون انتخابات (نورستانی ) را که غنی سناتور تعین کرد بود امروز از صدای امریکا شنیدم شرم آور است. این آقا چنان تقلبی را انجام داد که در تاریخ هیچ کشوری نظیر ندارد به عوض آنکه مجازات شود مکافات شد و حالا بویش از امریکا برامد و محکمه در امریکا در نظر دارد تا ۱۰ سال حبس و ۲۵۰۰۰۰ دالر جریمه نماید سناتور بر حال ما را پس وای بر ما و شرم و ننگ بر ما!

>>>   ...ا به غنی و دور و بری هایش. کم مانده فردا از اواع دیگ فساد از قصر خبر بیرون بیاید. پناه بر خدا. بی دلیل نیست که افغانستان رو به اصلاح نمی رود.
محمد صابری

>>>   شما چی خبر دارید که « سکرتر مشاورغنی بدون هیچ کاری تنخواه دریافت میکند»؟ حتمن یک کاری انجام می دهد که لایق این همه پاداش شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است