حکمتیار روند بازشماری آرا در 7 ولایت را تحریم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۳    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161360 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات افغانستان امروز یکشنبه 24 قوس روند بازشماری و تفتیش آرای انتخابات ریاست جمهوری در هفت ولایت باقیمانده را آغاز می‌ کند. این کمیسیون بعد از نشست‌ ها و گفتگوهای مکرر با نمایندگان نامزدان معترض روز گذشته اعلام کرد که روی بازشماری و تفتیش آرای ولایات باقی مانده توافق شده است.

به گزارش رادیو آزدی، عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان روز گذشته گفت: "روند بازشماری و تفتیش آرا در هفت ولایت که شامل ولایات تخار، بدخشان، بغلان، سرپل، فاریاب، جوزجان و پنجشیر است رسما آغاز می‌ شود. ما از تمامی تیم‌ های انتخاباتی محترم، نهادهای ناظر انتخاباتی، احزاب و جریان‌ های سیاسی و در کل از شرکای انتخاباتی خود درخواست کرده ایم که بیایند و از این پروسه نظارت کنند."

اما تیم انتخاباتی "صلح و عدالت اسلامی" به رهبری گلبدین حکمتیار گفت که دامنه ی "تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گسترده است از اینرو روند تفتیش و بازشماری آرا در هفت ولایت باقیمانده ی افغانستان را تحریم می‌ کند.

فضل غنی حقمل سخنگوی این تیم روز شنبه گفت: "تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی با بازشماری آرا در هشت هزار محل موافق نبود ما این پروسه را تحریم کرده بودیم، ناظرین ما در این پروسه اشتراک نداشتند. این روند که فردا در هفت ولایت باقی مانده آغاز می‌ شود همچنان ما این پروسه را تحریم کرده‌ ایم، ناظرین ما در این پروسه شرکت نخواهند کرد."

در این حال تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری محمد اشرف غنی بطور محتاطانه ابراز امیدواری کرده که روند تفتیش و بازشماری آرا در هفت ولایت باقی مانده ی افغانستان با "آزمون های تازه" روبرو نشود.

عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی "ثبات و همگرایی" روز جمعه 22 قوس در یک گردهمایی به هوادارانش گفت که با آغاز روند تفتیش و بازشماری آرا موافقت کرده است. انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ششم میزان برگزار شد و براساس قانون انتخابات باید نتایج ابتدایی آن به تاریخ 27 میزان اعلام می‌ شد اما با گذشت بیش از دو ماه هنوز هم نتایج ابتدایی آن اعلام نشده و کمیسیون انتخابات دوبار اعلام نتایج ابتدایی را به تعویق انداخته است.

تا هنوز معلوم نیست روند تفتیش و بازشماری آرا در هفت ولایت باقیمانده چقدر وقت را در بر می‌گیرد اما کمیسیون انتخابات افغانستان ابراز امیدواری کرده که بتواند نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را تا اخر هفته جاری اعلام کند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
حکمتیار
ولایات افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد حکمتیار ! چیزی که می گوید به آن پابند است.

>>>   غلبدین راکتیار اجیر پاکستان صرف برای همین داخل افغانستان شده تا همیشه تفرقه بیندازد و نگذارد وطن عزیز ما بسوی آبادی برود این لی دین نوکر سوگند خورده ای پاکستان است.

>>>   اگر عبداله و تيمش هوشيار باشند بايد بدانند كه حكمتيار تقريباء چهرهء اصلى خود را نمايان كرد و بايد بدانند كه او بهر صورت در پشتيبانى غنى است.
ح ع.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است