تحلیلی از جلسه کمیسیون شکایات
جلسه کمیسیون انتخابات را تیم حکمتیار و شورای نامزدان ریاست جمهوری تحریم کرده بودند اما همه ی دسته های انتخاباتی ظاهرا در جلسه کمیسیون شکایات شرکت کرده بودند که این شاید نشان دهنده مورد اعتماد بودن کمیسیون شکایات باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۱    ۱۳۹۸/۹/۲۳ کد خبر: 161344 منبع: پرینت

برداشت من از جلسه روز گذشته کمیسیون شکایات

1) کمیسیون شکایات به وضوح بن بست انتخاباتی را به رسمیت شناخته بود و به همین خاطر مکررا از تکت های انتخاباتی می خواست که برای شکستن این بن بست راه حل ارایه کنند. این برخلاف اظهارات کمیسیون انتخابات بود که کارهای تکنیکی را خاتمه داده و آماده "یک کلیک" می دانست و بر مانع تراشی یک تیم در روند انتخابات تاکید می کرد.

جلسه کمیسیون انتخابات را تیم حکمتیار و شورای نامزدان ریاست جمهوری تحریم کرده بودند اما همه ی دسته های انتخاباتی ظاهرا در جلسه کمیسیون شکایات شرکت کرده بودند که این شاید نشان دهنده مورد اعتماد بودن کمیسیون شکایات باشد از سوی دیگر سفیران "گروه حمایت از انتخابات" اما در جلسه کمیسیون شکایات به دلیل نگرانی های امنیتی شرکت نکرده بودند ولی در جلسه کمیسیون انتخابات که امنیتش بهتر است و جا برای هلیکوپتر دارد شرکت کرده بودند.

2) در طرح مساله، منشی کمیسیون شکایات این بن بست را ناشی از دو دسته رای دانست و خواهان ارایه راه حل شد:
الف) 102012 رای خارج از زمان
ب) 137630 رای با تفاوت رای دهندگان طی مراحل شده و داده های بایومتریک

3) سخنان رییس کمیسیون انتخابات بیشتر بازپردازش و بازگویی سخنان هواداران تیم دولت ساز در نشست خود کمیسیون به تاریخ 8 دسامبر بود. در آن نشست هواداران و متحدان تیم دولت ساز بیشتر استراتژی تحریک مردم علیه به تاخیر افتادن نتایج انتخابات را در پیش گرفته بود. روز گذشته رییس کمیسیون دقیقا همین کار را کرد. او سوخت نخریدن مردم را هم با اعلان نتایج انتخابات گره زد و انگار کل مشکلات مردم ناشی از تاخیر در نتیجه انتخابات است.

4) تاکید تیم دولت ساز بر اعلان نتایج، حمایت از کمیسیون انتخابات و احتمال تقلب در 7 ولایت بود که از سوی هواداران تیم ثبات و همگرایی مسدود شده است. درضمن، استراتژی هواداران تیم دولت ساز کف زدن و تشویق کمیشنران کمیسیون انتخابات بود. این کف زدن ها فکر می کنم به ضرر کمیسیون انتخابات تمام شد چون باعث شد که رییس و معاون کمیسیون تحریک شوند و با احساسات اعلان کنند که "امشب نتایج را اعلان می کنیم" و دست همه خلاص.

5) تیم ثبات و همگرایی خونسرد در جلسه شرکت کرده بودند و شاید تندترین گپشان این بود که یکی از اعضای این تیم خطاب به تیم دولت ساز گفت که شما که به زبان زور گپ می زنید "ما هم لسان زور" را ببریم. بیشتر می خواست بحث شکل حقوقی و فنی به خود بگیرد اما تیم دولت ساز حاضر نبود وارد بحث های حقوقی و فنی شود و ظاهرا آن را بی فایده می دانست و می خواست وانمود کند که این سروصداها ناشی از شکست تیم ثبات و همگرایی است.

6) تیم عدالت اسلامی هم بحث های حقوقی و فنی خوبی ارایه کرد و تا آخر آرام بحث ها و جنجال ها را دنبال کرد.

گپ های سلطانزوی به یکی از شرکت کنندگان که از تقلب گفت زننده بود. اینکه بخواهی جوانان را با این گپ که "دهنت بوی شیر می دهد" خاموش سازی مایوس کننده است.

علی عادلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون شکایات
تحلیل
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت چند ماه پیش تعداد مامورین وزارت خانه هارا بایو متریک ساخت میگویند همین بایو متریک شده هارا درکمپگیوترهای کمیسیون انتخابات انتقال داده اند ، والله اعلم بالصواب

>>>   اگر کمیسون شکایات انتخابات با توجه به اینکه قسم بروی قرانکریم یاد کرده بودند که به هیچ وجه نه خیانت در ارای ملت میکنند و نه به خیانتکار و تقلبکار همکار میشوند صادقانه منحیث یک مسلمان معتقد به قران کلام ربانی اندکتری خیانت را در حق هیچ کاندید ریاست جمهور و رای پاک مردم نمیکنند با این گفته شان صادقانه عمل کنند انتخابات سالجاری اول اینکه شاید برنده ای خاصی از کدام کاند را نخواهد داشت و اگر دار یگان برنده انتخابات جاری داکتر عبدالله عبدالله است ک اکثریت اقوام مختلف با رهبران شان رای پاکشانرا به تیم ثبات و همگرای داند نه به تیم غنی احمدزی و دلیل عقلی ومنطقی برنده بودن داکتر عبدالله عبدالله در مقاب غنی اینست
۱- سابقه تقلبکاری و جعلکاری در ارا پاک مردم چه در زمان انتخابات سال ۱۳۹۳ و چه در حال حاضر مانند افتاب به همگان بشمول ریس کمیسون انتخابات خانم حوا نورستانی و اقایان ننگ ریس دبیر خانه و اورنگزیب و دانش از کمیشنران انتخابات همکاران مخفی و پروتوکولی با غنی اظهر من الشمس است
۲- مدافع در مقابل صدای تقلب از هر جا که صدا برمده و بر اید سلطانزوی و سادات و شرم اورت اینکه هود من کسی که به اثر فحشا و زناء خودش و همکار هم رفتارشرا با زنان فحشاکار پولیس هندوستان بلفعیل گرفتار و زندانی کرده بودند که به اثر تقاضای سفارت افغان در دهلی نو بخاطرجلوگیری ابرو ریزی بیشتر دولت افغان و مسولین سفارت افغان در انکشور از بند ازاد گردیدن بکابل دیپورت گردیده انداین خاینین بد نام کن کشور ما در سطح جهانی حال هود من فحشاکار وکیل مدافع متقلبین از جمله روسای انتخاباتی غنی صاحب است هر روز دررسانه ها ظاهر میگردند و بنفع غنی وبرضد دیگران ابراز نظرمکند ایا شرم اور نیست که ریس تیم انتخابتی غنی چنین شخص است صدای فحشا کاری از داخل ارگ انهم توسط مشاور غنی درجابجایی دختر خانم هابه کرسی پارالمان کم بود که صدای ان در رسانه ها بلند گردیه بود که ستاد انتخاباتی غنی هم از جمله فحشاکار است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است