بیکاری و افسردگی سیاسی کرزی (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۶    ۱۳۹۸/۹/۲۳ کد خبر: 161334 منبع: پرینت

حامد كرزى سياستمدار بازنشسته از فرط بيكارى و افسردگى سياسى روز تولد هنرپيشه هاى هندى را سرچ نموده و بدون درنظرداشت موقعيت خود كه روزى ریيس جمهور كشورى بوده به آنها پيام تبريكى مى فرستد.

جالبتر از پيام انگلیسی كرزى، پاسخ دری و پشتوی دليپ كمار است كه با كنايه گفته: تشكر! باشد كه خداوند شما را (كه جفاهاى زيادى در حق مردم افغانستان نموده ايد) بيامرزد. (و از گناهانتان بگذرد.)

مسلما دليپ كمار 97 ساله نه هوش و حواسى برايش مانده و نه هم دنبال فيسبوک و توييتر است بلكه حتما يک جوان هندى كه فيسبوک و توييتر چلونكى دليپ كمار است جواب كرزى را داده است.

امان از بيكارى و بيهودگى!


کرزی دلیپ کمار بازیگران هندی سیاستمداران افغانستان



محمد عارف منصوری

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
کمار
بازیگران هندی
سیاستمداران افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   منصوري صاحب ؛ يگان وخت گپ هايي ميزني كه هيچ از تو توقع نميره . اگر يك رئيس جمهور برحال هم براي يك هنرمند ( چه داخلي و چه خارجي) زاد روزش را مبارك بگويد هيچ اشكالي ندارد چه رسد به اينكه يك رئيس جمهور باز نشسته، اين كار را كرده باشد. احترام به هنرمند و دانستن ارزش هنر، نمايانگر فرهنگ عالي است . بعد از اين لطفاً گپ هاي بيهوده نزن كه يك مثقال قدر و منزلتي هم كه ميان خواننده گان اين پيج داري، از ميان خواهد رفت.

>>>   هنردوستی انسان، به شمول هنردوستی رئیس جمهور برحال و یاسابق، قابل ستایش است نه قابل مزمت. آقای منصوری در این مورد خاص، بی خریطه فیر کرده است. ولی باید گفت: طبیعت بشر همین است که گاهگاهی بی خریطه فیر کند. بنابرین، بر آقای مننصوری نیز نباید خرده گرفت. هیچ کسی از اشتباه خالی نیست.
داود

>>>   شما از اصل قضیه یی که در عقب این تبریکی به مناسبت سالگرد تولد دلیل کمار صورت گرفته است،خبر ندارید.
دلیب کمار یکی از هنرمندان برجسته سینما هند است که نام اصلی او یوسف خان است و مسلمان است و در پشاور تولد شده است و از قوم پشتون است.
او را یکی از دختران هنرمند هندی در بازار بمبی که پدر یوسف خان در اًنجا دکانداری میکرد و یوسف خان نیز در دکان بود،طور تصادف ملاقات میکند و از چهره او خوشش می آید و از او دعوت میکند که به سینما بیاید و در فلم ها کار کند.
یوسف خان به سینما روی می آورد و بخاطر شهرت بیشتر نام خویش را نیز تغیر میدهد و بنام دلیب کمار شامل سینما هند میشود.
بعداً یک تعداد مسلمانهای دیگر نیز به سینمای هند روی آوردند،مثل فیروز خان و قادر خان و امجد خان و غیره.
دلیب کمار بخاطری که تغیر نام خود را از مسلمانی به هندی جبران کرده باشد،فلمی ساخت که فعلاً نام اش یادم نیست،اما در آن فلم اًهنگی بود به این مطلع:
پیتی پیتی کبی جام بدل جاتی هی.
جام بدل حاتی هی،لوگو کی نام بدل جاتی هی.

ترجمه:
از بس که من نوشیدن،جام شراب من تبدیل شده است.
جام شراب را چه میکنی که حتی نام آدم هم تبدیل میشود.
یعنی که حتی خودش از تبدیلی نام اش از یوسف خان به دلیب کمار پشیمان بود.
بعد ازین قلم،او را در فلم ها کمتر رول دادند.
باز بخاطری که دوباره در سینما موقعیت پیدا کند و دوباره به او در فلم ها رول بدهند،یک تظاهرات گسترده سینمایی را با اشتراک تمام هنرمندان سینمای هند.برضد وارد شدن کلتور غربی در سینمای هند براه انداخت و در آنجا چتین شعار میداد:
ای غربی ها:
شما میتوانید صادرات و واردات کمپیوتر هایتان را به کشور های ما انجام دهید،اما هرگز موفق نخواهید شد که کلتور خود را در کشور های ما صادر کنید.
درینجا منظور اش از کلتور.در مجموع کلتور شرقی بود که شامل تمام ادیان شرقی از بودایی گرفته تا هندوییرم و مسلمان ها بود.
خصوصاً بعد از حمله شوروی به افغانستان،در هندوستان یک اندازه واهمه در مقابل ادامه حملات روس ها به سمت جنوب به هندوستان زیاد شد و باعث اتحاد هندو ها و مسلمان ها در مقابل این حملات روس ها به افغانستان شد.
درین اواخر در پارلمان هندوستان قانونی تصویب شده است که به اساس آن حق پناهندگی به تمام پیروان ادیان دیگر،بشمول هندو ها و سیک ها و بودایی ها و یهودی ها و مسیحی ها داده میشود،اما به مسلمانها پناهندگی داده نمیشود.
خصوصاً بعد ار حمله بودایی ها میانمار به مسلمانان و سرازیر شدن آنها به بنگله بیش و هندوستان،دولت هند واهمه دارد که با جابجایی و پناهنده شدن آنها در ایالات شرقی هند،تعداد مشلمانهای آنجا نظر به هندو ها زیاد میشود و برای هندو ها پروبلم ایجاد میکند.
بنأ این پیام کرزی به دلیب کمار،بخاطر تصویب همین قانون جدید پناهندگی در هند بود.
بنأ برای تحلیل بعضی موضوعات.شما ضرورت به آگاهی اخبار و حوادث تاریخی در عرصه های مختلف دارید و با پیوند دادن این اخبار و حوادث،باید در قبال مسایل.تحلیل همه جانبه کنید.

>>>   راستی که بیکاری و وقت گذرانی هم سخته
باید از برادرهای ناراضی خود یاد بگیره نشد انتحاره یک تست کنه که چی میشه

>>>   دیلیپ کومار، با نام اصلی محمد یوسف خان - پشتونتبار، از بزرگترین بازیگران تاریخ سینمای هند، زاده‌ی 1922 ميلادى در پیشاور هند برتانيوى ( پاکستان از سال 1947)است. پيام تبريكى کرزی اساس پختونخواه اى و پشتونوالى دارد. باوجود همه پشتون هاافغان تبار و تاجيکها اکثرا با لقب چنگيزى خان در هند به انسانيت و آدميت خود و با هنر و کار و زحمت براى مردمان هندوايرانى وتورانى خدمت مى کنند.و هيچ وقت تبار و دين و پشتونيت وافغانيت و مذهبيت خود را بزرگنماىي نمى کنند.
همه اين هنرپيشان سینمای هند مانند شاهرخ خان افغان يا پشتون و پټانتبار و امير خان تاجيک تبار تفکر قبيله اى قومگرانه افراطى تا به حد فاشيستى کرزى را به حد فاشيستى کرزى را ندارند. آنها در هنر خود نقش هر انسان را با تبار و رنگ و نژاد و اديان و مذهب وغير مذهبى بازى مى نمايند ولى حاکمان پشتون از حمد خان ابدال تا عبدالرحمان قاتل عام و نادر خان غدار تا کرزى او غنى عملکرد هاى آدمکشان جنايت کاران و خاکفروشان و فاشيستان وآله دست اشغالگران بيگانه ازقبيل انگليس وامريکا را اجرا مى کنند.

>>>   جالب! و افسوس به قضاوت شما
وقتی یک جوان هندی میتواند فيسبوک و توييتر چلونكى دليپ كمار باشد آیا یک جوان افغان نمیتواند فسبوک چلوونکی کرزی باشد.
افسوس به بیکاری و بیهودگی شما منصوری!!
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است