از این بیچاره ها انتظار شفافبت نداشته باشید!
افرادی کم ظرفیت، بی ادب، خریداری شده، نادان و ناآگاه که هر روز یکی مانند بچه ها در بازی های طفلانه قهر می کند و دیگری تهدید می کند و آخرش هم از روی احساسات نتیجه انتخابات را اعلام می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۸/۹/۲۳ کد خبر: 161333 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) اعضای دبیرخانه کمیسیون انتخابات همان افرادی هستند که تا کنون روند انتخابات در افغانستان را به چالش کشیده اند. این افراد متقلبین اصلی هستند که در زمان کرزی در کنار او بودند و در حال حاضر در کنار غنی قرار دارند.

انتظار می رفت که با تغییر کمیشنران انتخاباتی در این دوره از انتخابات، جنجال میان کمیشنران و دبیرخانه انتخابات به وجود آید و افراد مزدور و متقلب انتخاباتی حذف گردند، اما با درایت ارگ و تیم توطیه تمامی کمیشنران در همان اول کار خریداری شده و یا تهدید گردیدند و بدینصورت پرونده چند دستگی و مخالفت در کمیسیون انتخابات بسته شد.

در کنار کمیسیون، افرادی در تیم های انتخاباتی ماوریت یافتند که نگذارند انتخابات مسیر اصلی خود را بپیماید. این افراد وظیفه داشته و دارند که اغتشاش و جنجال در میان نامزدان و کمیسیون های انتخاباتی را تشدید کنند و نگذارند اوضاع به حالت عادی باز گردد و حال انتخابات به بهبودی بگراید.

برگزاری نشست کمیسیون انتخابات با نامزدان و همچنین نشست کمیسیون شکایات انتخباتی مبین این موضوع بود و بخوبی روشن ساخت که جدال های انتخاباتی را پایانی نیست و این انتخابات مانند گذشته به سرانجام مطلوبی نمی رسد.

در کشورهای دیگر انتخابات در همان روز برگزاری به نتیجه می رسد. بتازگی بیش از ۳۲ میلیون رای انتخابات بریتانیا در ۱۰ ساعت شمرده شد و نتیجه بصورت رسمی اعلام گردید اما همین کشورها که بانی برگزاری انتخابات و ناظر بر انتخابات افغانستان نیز هستند، تلاش می کنند تا برگزاری و اعلام نتیجه انتخابات در افغانستان همواره با چالش تقلب و جعل مواجه باشد و هرگز مردم به این اصل دموکراسی به باور نرسند.

جای شرم است که نزدیک به سه ماه می شود هزاران کارمند و رییس و مدیر و ناظر و نامزد و... یک میلیون رای را شمرده نمی توانند. تا حالا اگر این صندوق ها را به کوچه مندوی می بردند ده ها بار شمارش شده بود.

انتخاب افراد در کمیسیون انتخابات نیز بر اساس اهداف خارجی در راستای ناامن سازی کشور و مشغولیت ذهنی مردم بیچاره بوده است. افرادی کم ظرفیت، بی ادب، خریداری شده، نادان و ناآگاه که هر روز یکی مانند بچه ها در بازی های طفلانه قهر می کند و دیگری تهدید می کند و آخرش هم از روی احساسات نتیجه انتخابات را اعلام می کنند.

البته این بیچاره ها تقصیری ندارند! مامور شده اند و معذور! هرآنچه بادار امر کند اینها عملی می کنند بدون اینکه از خود رای و نظری داشته و یا اجازه دخالت و اعمال نفوذ داشته باشند. پس از این بیچاره ها انتظار نداشته باشید که بدانند شفافیت چیست و انتخابات چگونه است و رای چه اهمیتی دارد!

در هر صورت، همانگونه که از قبل مشخص بود و ما در این سایت بارها تذکر دادیم، در افغانستان زمینه دموکراسی و انتخابات فراهم نیامده و خارجی ها فقط از دموکراسی و انتخابات، عوارض و معضلات و نکات منفی آن را به ما هدیه داده اند و ما را در منجلابی فروبرده اند که دیگر نه راه برگشتی در آن متصور است و نه راه پیشرفتی!

همانگونه که بجای حضور مثبت زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و نظامی، بهره برداری های جنسی اول را می زند، در دیگر عرصه های دموکراسی و ایجاد نظام قانونمند، تقلب و جعل و تزویر و فریب و...، جلوتر از بقیه موارد برما تحمیل شده است.

در این کشور تمامی نهادهایی را که خارجی ها به ما پیشکش داده اند، انحرافی است و فقط برای مشغول کردن اذهان عامه ایجاده شده و فقط نام ها و شعارهای قشنگی دارند وتا کنون باعث بدبختی بیشتر ما می شده است...!

در هر حال، تا زمانی که خارجی ها تصمیم گیرنده اصلی ما باشند این کشور و مردم این سرزمین بجایی نرسیده بل هر روز که می گذرد بحران های موجود عمیق تر شده و راه های بیرون رفت از بحران ها، بیشتر مسدود می گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
شفافیت
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی در کشوری عواقب تمامی اعمال و مسئولیتها به بشهت خیالی و کس ندیده و امر خدا و نایبش حواله شود، در آنجا دیگر دولتی و کسی به زندگی دنیوی و ساخت و ساز و سازندگی و رفع نیازهای فردی و اجتماعی کشور و خلق الناس توجه نداده و اهمیت نمی دهد، زیرا بنیادگراها و آخوندهای مرتجع مردم را فقط برای کشتن و یا کشته شدن دعوت کرده و فعالیت و زندگی می کنند. آیا عقبمانده تر و فلاکتبارتر از این بینش و تفکر و عمل هم چیز دیگری وجود دارد، که کشور و جامعه ایی را با دستان خود به کشتن و کشته شدن و خونریزی و ویرانی تشویق و یا مجبور سازند؟ در کشور آلمان و دیگر کشورهای آزاد و دموکراتیک وقتی صحبت از دادگاه و دادرسی و قضاوت و حکم می شود، قاضی و قاضیها به نام خلق و اقتدار ملی آنکشور قضاوت کرده و حکم صادر می کنند و نه بنام خدا و یا اسلام و دین و شریعت ویرانگر.با این حقایق ما مسلمانان متاًسفانه سرنوشت خیلی تلخی داشته و خواهیم داشت.خیلی.

>>>   تا موقعی که مردم و بخصوص روشنفکران و حاکمان در داخل کشور، حول محور شعار و اهداف ملّی و حاکمیت ملّی و قوانین دموکراتیک به وحدت نرسند، در کشور ما صلح و آرامش و امنیتی در کار نخواهد بود.کشور افغانستان از دو طرف تحت اشغال هست، یکی آمریکا فرصت بزرگ و طلایی برای مردم افغانستان که حامی و حافظ آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و صلح و امنیت و است، و طرف مقابل آن طالبان و متحدین ضد آمریکایی وی هست که به بهانهً مبارزه با اشغالگری، افغانستان را به میدان رقابت های قومی و حاکمیت دینی و مذهبی ویرانگر و نابود کننده تبدیل کرده است می باشد.

>>>   همین ها ی که به همین صفات بحیث کمیشنران انتخاب شدند - توسط مافیای تقلب که اکنون شوقی شفافیت هستند انتخاب شدند ، حالا تف را بالا میاندازند تا دوباره بروی شان بیافتد ، ل.... بر آنهاییکه این ها راگزیدند

>>>   قبل ازینکه خانم حوا علم نورستانی بکرسی ریاست کمیسون انتخابات رسیده باشد من فکر میکردم که در مورد ادعای خانم نور رستانی شوهرش مقصر است که از خود خشونت نشان داده اما حال با حرکات لجوجانه ان و کوبیدن به سینهاش بخاطر که حرفش را بالای دیگران تحمیل کنند برای من واضح شد که خانم نوررستانی خیلی انسان خود خواه لجوج پولپرست معامله گر است قهر و ناز عدم قبولی انتقعاد بالای خودش و ترکش را در جریان مجلس بگذارید بجایش .
بعوض اینکه خانم نوررستانی ریس کمیسون انتخابات از عملکرد ضعیفش و جابجایی برگه های تقلبی در صندوق های رای بجای رای پاک مردم خلاف قانون و مقررات بنفع یک تیم خاص برخلاف سوگندی که بروی قرانکریم یاد کرده بودند انجام داده اندکه سبب به دازا کشیدن نتیجه قسمی و ابتدایی گردیده معذرت خواهی از کاندیدان و ناظرین انها و رای دهندگان کند قهر و ناز و نزاکت و اکت خانم نوررستانی بیشتر تماشاگر مردم گردیده است .

>>>   رئیس کمیسیون انتخابات و رئیس شکایات هردو فاقد ظرفیت و توانایی های لازم برای مدیریت همچو یک پروسه بزرگ هستند.
رئیس دارالانشاء فاقد کمترین فهم و ابتکار در بخش اجرایی و مدیریت زمان و پرسنل است.
انتخاب رئیس دارالانشاء از جانب یک کاندید صد فیصد غلط است.

>>>   نجیب بارور
اصل رقیب آنقدر سر و صدا نمی‌کند که مزدورمنشان شان سر و صدا دارند. درد‌آور‌ است که هم‌قطارت را در صف دشمن ببینی. کسانی که زبونانه از صف برآمدند، امروز ترس آن دارند که اگر ببازند، دیگر هیچ چیزی آبروی از دست رفتهٔ شان را باز نمی‌گرداند. این رسم زمانه است، به اندازهٔ تمام مردها، نامرد و به اندازهٔ تمام مبارزین جهان بزدل وجود دارد. این دو مفهوم در موجودیت یکدیگر معنا می‌یابند، اما مزدورها، دهن‌های کرایی و بزدل‌های صف دیروز ما به حد کمال‌اند. این‌ها کم‌ترین کاری را برای این ننگ تاریخی فروگذاشت نکرده‌اند، چنان‌چه شنیدید یکی از آن‌ها در یک مجلس خصوصی گفته بود حتا حاضر است خواهرش را به نکاح اشرف‌غنی درآورد. با تمام این پوچ‌پرانی و تبلیغات بازرگانی دهن‌های کرایی، مطمئن باشید این‌طرف اراده جدی برای مبارزه و مقابله با جعل‌کاران وجود دارد. ما این‌بار یا میمیریم یا حق و عدالت را به کرسی می‌نشانیم.

>>>   گاو غنی!
یک نفر در پنجشیر که مربوط تیم دولت‌ساز و به نفع این تیم فعالیت می‌کرد، بعد از اینکه متوجه شد، کسی حتا حاضر نیست در آن ولایت پول بگیرد و برای غنی رای بدهد، رفته و از پول کمپاین گاو خریده. حالا آن گاو را مردم محل بنام «گاو غنی» می‌شناسند و معروف شده است😜.
#سید_عبدالله_سیار

>>>   Hamid Rahguzar
معترضين در برابر باز شماري آرا در ولايات، مشاورين رياست اجرائيه و اقارب آنها هستند.

رياست احراييه و حواريون آن به خاطر امتياز طلبي مي خواهند يك روند ملي را به چالش بكشند.
اما شخص داكتر عبدالله به درستي مي داند كه وضعيت ٢٠١٤ تكرار نمي شود، و به چند دليل:

اول اينكه نسل جوان از داكتر عبدالله نا اميد شده اند و هرگز به صداي او لبيك نمي گويند، به جز چهار نفر مزدبگير رياست اجرائيه!
دوم، اينكه محوريت فعلي، محوريت ٢٠١٤ نيست كه موج بزرگ ايجاد كند. اين حالت را عملا در خيمه لوي جرگه ديديم.

نيروي اصلي و متحركي كه به خيابان بيرون مي شوند، تعداد شان در خيمه لوي جرگه انگشت شمار بود.
نسل ميان سال در جاده بيرون نمي شود!

سوم اينكه تيم دولت ساز نسبت به انتخابات ٢٠١٤، يك تيم ملي، همه شمول و متخصص ست!
ديگر اينكه تبارز نسل جوان كه در واقع همان گذار نسلي است، در زمان حاكميت داكتر غني به صورت واضح ديده مي شود.

موضوع ديگر كه خيلي مهم است، داكتر عبدالله و تيم اش در محاسبات جهاني و منطقه اي شامل نيست!

>>>   انتخابات به بن بست نرسیده اراده ای ملت وخواست مردم ویگانه ارمان مردمی که امنیت وارامش است به مشکل برخورده انتخابات انطوری که برنامه ریزی شده به پیش میرود همانطوری که یکی از نویسندگان چندی قبل نوشته بودکه انتخابات نیست بلکه انتی خاکباد است وبه تعبیر ادبیش انتصابات میباشد شما از کسانی که ظرف بیست سال اخیرو قبل تر ازان در زمان حمله ای روسهاودوران مجاهدین بیش از دوملیون افغان را به قتل رسانیده اند ودوبرابر این تعداد را اواره وبی خانمان ساخته اند وعساکری را که محاکم خودشان جنایت کار جنگی فیصله نموده ومجازات نموده نه تنها انها را مورد عفو قرار دادند وزیری خودشان که نمیخواست این لکه ای ننگ عفوجنایت کارجنگی توسط ریس جمهورش را درصف نیروهایش بپذیرداز کار برکنار کردند وسبکدوش ساختنددیگر امیدی از انتخابات ازاد ومنصفانه ودموکراسی وانسانیت وحقوق بشر نداشته باشید بهتر است بگویم انتخابات به بازیچه واستهزا ومسخره گرفته شده واین نهاد ازاده به بازی گرفته شده وکم رنگ گردیده وبکلی رنگ باخته است ان کمپنی المانی که دستگاه بایمتریک را اجاره داده یا از ابتدا عضومهم دستگاه های استخباراتی بوده وازان طریق امده ویا استخبارات اورا مجبورنموده تا به نفع انهاعمل نماید واین کدیگک ارگ هم که مجبور به تقلب گردیده ویا خودرا به کرسی غلامی ارگ چسپانیده همه به اساس یک پلان وبرنامه ای از قبل تعیین شده میباشد اگر جهان ازاد وملت عزیز سیستم تقلبات را کشف وخنثی نمودند ویا عملا در انتخابات اشتراک نکردندوانهای هم که به پای صندوقهای رای رفتند به قوه های قهریه نه گفتندبلا خره چاره ای جز قرمان ترامپ وجانسون ندارندباید هرکه را انها انگشت بگذارند قبول نموده برایش امنا وسلمنا بگویند درین میان تکلیف عبدالله وسایر کاندید های ریاست ارگ چه میشود؟اینها نیز همه جزءی برنامه وشامل همین پروگرام هستند واز قبل نتیجه را میدانند وامده اند ویا اورده شده اند تا تمثیل دموکراسی نمایند وبه چشم ملت خاک بزنند برفرض انتخابات هم ازاد باشد وبرنده ای انتخابات هم از طریق ارای پاک به ارگ برود ان شخص نماینده ومنتخب یک ونیم درصد ملت است زیرا تعداد واقعی اشتراک کنندگان بیش از سه درصد نیست وازین جمله نیز یک ونیم در صدش به دیگران رای داده باقی می ماند ریش ارگ با یک ونیم در صد رای به قصورگلخانه ودلکشا!!! میرود کسی پهلوی اب کول واستاده وکثیف استاد بوداز ملا پرسید ملا صاحب با این اب وضو میشود ویاخیر؟ملا جواب دادنخیر اب مردار وحرام است ووضو به اب پاک باید کرد شوال کننده دست واستین برزدوشروع کرد به وضو گرفتن به این اب کثیف وبه ملا گفت دیدید که وضو شدبعد پرسید ملا صاحب با این وضو نماز میشود ویاخیر؟ملا جواب دادنخیر وضو باید با اب پاک صورت بگیرد سوال کننده پتوی خودرا انداخت وشروع کرد به خواندن نماز وبه ملا گفت دیدی که چطور نماز ادا شد!!!
درنتیجه من مرده وشما زنده دیگر به عبدالله ودوستم ومحقق و... فریب نخورید که اینها امکانات زیاد را میگیرند ودر نهایت به برنامه های اشغالگران انصراف مینمایند واز تبتدا میدانند اگر دوصد درصد رای هم بگیرند انها را ارباب ها به ارگ راه نمیدهند ازین رو به لبخند های ارباب ودلار های کره بند اکتفا مینمایند.
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   محمد نسيم جعفری
بینی یا جهان‌بینی؟
_____
اینکه فضل‌احمد معنوی یا یکی دیگر از اعضای تیم ثبات و همگرایی به بینی هزاره‌ها اهانت کرده یا اینکه صالح با جعل و دروغ، در پی استفاده‌جویی انتخاباتی است، فرقی نمی‌کند؛ زیرا این اهانت از جانب هرکسی باشد، محکوم است و باید پاسخگو باشد.

امروزه، دیگر آن دوران تاریک گذشته است که هزاره‌ها، بینی کوچک و چشم‌های بادامی‌شان را تحقیر به‌حساب بیاورند؛ بلکه از نظر زیبایی‌شناختی به آن، افتخار می‌کنند، ضمن آنکه مهم بینی نیست، بلکه جهان‌بینی است، هزاره‌ها دارای جهان‌بینی بسیار روشن و عالی است که در نتیجه‌ی آن، در ابعاد مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری برای کشور افتخارات بزرگی کسب کرده‌اند.

برعکس، هستند کسانیکه بینی‌شان بزرگ، اما جهان‌بینی‌شان بسیار کوچک است که غیر از خودشان کسی دیگر را نمی‌بینند و تا گلو در لجن‌زار جهالت و تاریکی غرق هستند.

>>>   Haroun Mir
قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۴ میلادی، روایت از گذار سیاسی به نسل جدید وجود داشت، که اما بدبختانه حکومت جبری وحدت ملی مانع آن قرار گرفت.
ولی یکی از دست آورد های انتخابات کنونی، گذار سیاسی از تیکه داران قومی به رهبران که دارای یک دیدگاه و برنامه سیاسی در محور مردم سالاری، دولت سازی، و بخصوص انکشاف اقتصادی می‌باشند، می باشد.
اما طبعا آنهای که در آستانه از دست دادن امتیازات مالی خود قرار دارند، و دیگر متکی به اقتصاد مافیایی و باجگیری از مردم مظلوم این کشور بوده نمی توانند، بدون شک آخرین کو‌شش های خود را انجام می دهند تا کشور و‌ملت را با خود به پرتگاه نابودی سوق بدهند.
این ها به نام ثبات در پی بی ثباتی و‌بنام همگرایی در فکر تجزیه کشور هستند.
این ائتلاف نه بخاطر ارزش ها مشترک بلکه به منظور حفظ امتیازات نا مشروع شان ایجاد گردیده است.
نسل آگاه امروز، خود، توانمندی تحلیل ‌و قضاوت از وضعیت را دارد.

>>>   aie
وزير صاحب، قواى مسلح موتر شخصى شما نيست، بلكه متشكل از فرزندان اين مردم اند. هر سرباز مغز دارد. مغز ان پر از آگاهى و جهان بينى و حب وطن و مردم است. احتياط كن در حكومت اينده روانه پلچرخى نشويد!

>>>   بلی! انتخابات به بنبست رسیده! زیرا موفق یکی ولی کاندیدان زیاد اند و همه موفق شده نمیتواند! غنی برنده واضح است! انوقتها از بین رفته که به شرارت دست دراز کرد!

>>>   Ariaie
محور مباحث و تصاميم در اخرين جلسه تيم دولت ساز چه بوده است.
محور بحث هاى اين جلسه در خصوص اعلان نتائج انتخابات،مديريت سالم ان و جلوگيرى از تظاهرات تيم هاى رقيب و أعمال فشار توسط متحدين بين المللى بالاى تيم هاى رقيب و ذهنيت دهى به انها بوده است.

نتيجه انتخابات؛ با انكه محور اصلي بحث را چگونگى اعلان نتايج انتخابات تشكيل ميداد اما در مجموع در اين خصوص چند دستگى جدي در نظريات و تيورى ها بنظر ميرسيد . گروهى به اعلان برنده شدن تيم از سوى كميسيون تاكيد مينمودند و پيش زمينه هاى عديده يي را براى بستر سازى ان پيشكش نمودند كه به انها بعدا پرداخته خواهد شد ولى عده يي ديگر محافظه كار پيامد اعلان برنده شدن را ناگوار و غير قابل پذیرش به تیم رقیب دانسته و تاکید به ابطال یک قسمت از ارای غیر بایومیتریک که انتخابات را به دور دوم بکشاند نمودند و دلیل شان هم بر مسند اینکه تا دو فصل دیگر امکان برگزاری دور دوم انتخابات نیست و تا انزمان در جهت فروپاشی تیم رقیب کار می‌کنیم و در دور دوم با جذب بخش اعظم از تیم رقیب پیروز قطعی خواهیم شد.

پیش زمینه های اعلان نتایج انتخابات؛ با آنکه پیش زمینه های عدیده ی مطرح شده است اما به نگاشتن چند موردیکه روی آنها توافق صورت گرفته است بسنده می گردد.
۱: به کمیسیون هدایت داده شود تا نتایج را در یکی از روز هایکه نهایت وضعیت جوی ناگوار پیش بینی می‌شود اعلان نمایند تا تیم رقیب توانایی مزاحمت چشمگیر را نداشته باشد.
۲: از طریق چینل ما با یوناما فعالتر دست بکار شویم و ذهنیت شان را نسبت به تیم رقیب مکدر سازیم و به آنها خبر دهید که تیم رقیب با استفاده از نفوذ شان در ارگان های دفاعی و امنیتی و موجودیت افراد مسلح غیر مسول دست به کودتای نظامی میزنند، این کار هم دوستان بین‌المللی را مجبور به همکاری ما میسازد و هم تیم رقیب را منفعل میسازد و پس از رسیدن به قدرت می‌توانیم صفوف ارگان‌های متذکره را هم تصفیه نماییم .
۳: با نشر و پخش این اخبار که گویا تیم رقیب به خشونت متوصل میگردد از نیروهای حمایت قاطع تقاضای کمک نموده و بر فراز شهر های بزرگ طیاره های اردو و همکاران ما را به پرواز در میاریم، این کار در گذشته هم نتیجه مطلوب داشته و رقیب جرات ایجاد بحران را دست می‌دهد.

۴: یکی از مشکل اساسی ما جمع شدن همه اقوام و رهبران سنتی به محور تیم رقیب است، با هر وسیله ممکن باید در بین شان فاصله ایجاد گردد، یک گروه وظیفه بگیرد تا از مسله قومیت و تفاوت ها و کشمکش های مذهبی و غیره را در اذهان عام از طرق مختلف برجسته سازد این خود می‌تواند تاجیکان را نسبت به داکتر عبدالله که درانی است بی اعتبار سازد هم اعتماد هزاره ها را از او بکاهد و پشتون بودن او را مورد سوال قرار دهید تا پشتون ها از او فاصله گیرند.

۵: فهرست ی از قطعات اردو، امنیت و پولیس که تحت فرمان بدون قید و شرط ما اند را ترتیب نموده و از ایشان جهت سرکوب هر نوع گردهمایی استفاده شود.
رو بردارى از داكتر صاحب ذكى

>>>   Haroun Mir
قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۴ میلادی، روایت از گذار سیاسی به نسل جدید وجود داشت، که اما بدبختانه حکومت جبری وحدت ملی مانع آن قرار گرفت.
ولی یکی از دست آورد های انتخابات کنونی، گذار سیاسی از تیکه داران قومی به رهبران که دارای یک دیدگاه و برنامه سیاسی در محور مردم سالاری، دولت سازی، و بخصوص انکشاف اقتصادی می‌باشند، می باشد.
اما طبعا آنهای که در آستانه از دست دادن امتیازات مالی خود قرار دارند، و دیگر متکی به اقتصاد مافیایی و باجگیری از مردم مظلوم این کشور بوده نمی توانند، بدون شک آخرین کو‌شش های خود را انجام می دهند تا کشور و‌ملت را با خود به پرتگاه نابودی سوق بدهند.
این ها به نام ثبات در پی بی ثباتی و‌بنام همگرایی در فکر تجزیه کشور هستند.
این ائتلاف نه بخاطر ارزش ها مشترک بلکه به منظور حفظ امتیازات نا مشروع شان ایجاد گردیده است.
نسل آگاه امروز، خود، توانمندی تحلیل ‌و قضاوت از وضعیت را دارد.

>>>   منابعي:
از يك ماه بديسو رابطه ميان صلاح الدين رباني و داكتر عبدالله به سردي گرداييده است، به همين دليل آقاي رباني در انقره بسر مي برد.

>>>   مذاکرات میان افغانی در چین بار دیگر به تعویق افتید.
طالبان مذاکره با ۲۸ نفری را که دولت افغانستان معرفی کرده است، رد کردند. طالبان گفته اند که این افراد وزیران و مسولان حکومتی هستند.

>>>   هشدار** احتمال فتنه و جنگ خیابانی در افعانستان بسیار بالا رفته است اگر توجه داشته باشید امریکا در طی سالهای اخیر برای کشورهای اسلامی پلان های بسیار مرموز کشتار آشوب اغتشاش کودتا جنگ خیابانی و..
تدارک دیده است در سالهای اخیر این موارد را در ترکیه سوریه عراق لبنان لیبی مصر یمن دیده بودیم حتی متاسفانه ایران که تا حدود بسیاری از این پلان های شوم ایمن بود هفته گزشته آشوبگران صدها میلیارد دالر به این کشور آسیب وارد کرده اند و تعدادی از مردم بی گناه را کشتند محاسبات امنیتی نشان میدهد اتفاقات کشورها سلسله وار و مانند دومینو به هم ارتباط دارد و لیدر این کودتاچیان همه با سرویس های mi6 و موساد ارتباط دارند بناءا کشور ما هم با توجه به حضور امریکا و محصور واقع شدن بین کشورهایی که تنوع قومیتی مشابه دارند ایمن از پروسه تخریب و آشوب نخواهد بود خصوص این که بارها مشاهده شده متاسفانه در سالهای اخیر مخصوصا دوره اشرفغنی افغانستان به بهشت تروربست ها و افراطیان فراری مبدل گشته است اوضاع کشور همانند قبل نیست و یک آتش زیر خاکستر در جریان است مزدوران یهود به اندک بهانه مانند اختلاف در قضیه ریاست جمهوری کافی است تا کشور را به بحران عمیق خانه جنگی مبدل سازد بنابراین درهمچونین شرابط خوب است مغز متعفن دوم عقل خود را بکارگیرد و محترمانه دست از جعل و تقلب بردارد و اوضاع را به سمت جنگ داخلی پیش نبرد در غیر این صورت عواقب شوم ان مستقیما به خود اشرفلنی و تیم فاشیستش برخواهد گشت اگر غنی براین باور است که ترامپ او را یاری خواهد نمود در اشتباه محض است امرکا اتفاقا هیچ برایش موصوع امنیت افغانستان کوچکترین اهمیتی ندارد و همانطور که میدانید او یک شخص تاجر است که از طرفی مشغول مسئله داخلی امریکا و استیضاح خودش میباشد.

>>>   برنده معلوم است هم جامعه جهانی میداند هم مردم که داکتر عبدالله برنده است پس بیایید و برایش تبریکی داده در کنارش بیستید تا وطن اباد شود با تقلب هیچ کاری نمیشود

>>>   از غنی کوچی توقع انتخابات پاک و سالم را نداشته باشید. کسیکه بر اساس تقلب خیانت و به مداخله خارجی بقدرت رسیده باشد هیچگاهی زمینه انتخابات بدون خیانت بدون تقلب و بدون مداخله خارجی را برای ملت فراهم نمیکند، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود و نه آنهائیکه غنی آنها را میخواهد خواهد بودند.

>>>   هزاره نور چشم ما است و متمدن ترین گروه قومی در کشور ما میباشند۰
هزاره و بقیه کل خوب هستند بجز اوغان که انسان شدنی نیست؛ ناصالح گک هم حال تازه اوغان توپ شده و از این خاطر یگان گ۰۰ خوری ها میکند۰

>>>   Rahmatollah Rezaie
ادبیات «فارسی» خانم نورستانی:
اگر 27 میس کردیم، مشکل تخنیکی درملوک بود. یک دفعه سرتیفیکیت‌شان اکسپایر شده بود؛ یک دفعه دیتای‌شان سلو انتقال می‌شد. تقریبا 14 روز ما را درملوک میس کرد...

>>>   من که نشست رابصورت زنده ومکمل تماشا نمودم در بین کمیشنران کمیسیون انتخابات و شکایات انتخاباتی چنین شخصیت وجود نداشت که منطق و استدلال اقایی سعادتی رادرک و هضم نماید
طرزدید کمیشنران کمیسیون انتخابات به سویه اطفال کودکستان عیار ساخته شده بود برایشان قبلا درس داده شده بود که از چار چوکات متن عدول نورزید
طرز بیان خانم ظریفی در مقابل یک مهمان ومقام عالیتربه اوهم به ان منطق عالی طفلانه بود
سریال تکراری وبازی با کلمات اقایی دانشیاد هم چیزی کم از حماقت چیزی دیگر نبود ایشان همه مردم را نادان وبیسواد پنداشته بودند و تشریحات دروغ را اغاز کرده بود جالب بود برایم برای اساتید محترم کمیسیونها دانش مسلکی واخلاق وادب مهمانی ارزو دارم
قیام

>>>   طرح چنین نشست های عوام فریبانه برای پنهان کردن برگه های تقلبی در صندوق های رای انهم به نفع یک تیم خاص به همکاری بعضی از کمیشنران و ریس دبیر خانه کمیسون انتخابات با ستاد های انتخاباتی تیم غنی راه حل نبوده ونیست و تیم های معترض را که با اتکا بقانون در برابر انچه تقلب خواهنده شد بجای نمیرسد جز اعتراضات خیابانی معترضین را در برابر کار خلاف قانون و لوایح و طرزالخمل که کمیسون انتخابات بروی ان پا گذاشته سرو صدا ها را بیشتر کند حاصلش چیزی دیگری نخواهد بود وهم نیست بعضی از سوالات را در برابر انچه کمیسون تا حال انجام داده قرار میگیرد.
۱- چرا کمیسون رای های ابطال شده بیشتر از یک ملیون رای تقلبی را واضح نمیگوید و اشکار نمیسازد که بنفع کدام تیم های انتخاباتی صورت گرفته بود
۲- چرا از پاسخ واضح و روشن در مورد یکصدو دوازه هزار رای خارج از وقت و بیشتر از پنجاه هزار رای گرفتن عکس از روی عکس و یکصدو سیوهفت هزار رای قرنطین شده شرکت درملوک که کمیسون انرا در غیاب نمایندگان کاندیدان شامل سیستم کرده جواب روشن و واضح و اقنا کننده ندارد و نمیدهد واز ان طرفه میرود .
۳- ایا جابجایی رای جعلی و تقلبی در سیستم که کمیسون انتخابات انرا انجام داده بنفع یک تیم خاص بزیر نام اشتباه کارمند استخدام شده از جانب کمیسون در محلات در روز انتخابات صبغه قانونی دارد یا خیر به نظر مه و از دیده قانون چنین کار اشتباه نه بلکه جرم انتخاباتی است و پیگرد قانونی را در پی دارد پافشاری و اسرار ریس و تعداد از کمیشنران بر قانونی بودن چنین چیز چیست و در کجای قانون جا دارد که شخص مرتکب چنین کار علاوه ازینکه تحت پیگرد قانونی قرار داده نشده به عمل جعل و تقلب ان صحه گذاشته شود ایا عملی کردن ان شریک جرمنیست که است .

>>>   کمیسیون نگداشت که تیم عبدالله عبدالله که مانند فرشته های آسمانی پاک و بی گناه اند همیشه قدرت این مملکت در دست شان بگیرند، زیرا دیگر زمین، زمان و مکان را خداوند خلق کرده وافغانستان را اینها. باید همیشه بدست اینها باشد.
نوید کابلی

>>>   تا آمریکا نخواهد هیچ کسی اشرف غنی را خلع کرده نمیتواند ؛ روزیکه امریکا خواست همان روزی است که دعای مردم مظلوم افغانستان قبول میشود و بخواست آمریکا اشرف غنی هم خایین ملی میشود و هم تروریست و ...
آمریکا ، اسرائیل ، انگلیس ؛ ناتو ، یوناما و متحدانشان این مزدور فرومایه خویش را بالای مردم مظلوم افغانستان تحمیل نموده اند و هر قدر مردم بیچاره افغانستان داد و فریاد دادخواهی میکنند ، کسی نیست که صدای شان را بشنود و این بار نوبت خانه ملت رسید و اشرف غنی را خایین ملی قلمداد کردند ، میدانیم که این خواست وکلا نیز به جایی نمی رسد و امریکآ و متحدانش از وی دفاع نموده و کشتار بی رحمانه و اعمال تروریستی شان را بر ضد مردم مظلوم افغانستان دوام میدهند . گرچه آمریکا و متحدانش غرض تحمیل جاسوسان خود چون کرزی و اشرف غنی احمدزی نزد مردم افغانستان نهایت منفور شده اند که عکس العمل مردم مظلوم افغانستان را در دفاع از آرای پاک انتخابات ریاست جمهوری در تمام افغانستان میبینید که با یک صدا فریاد میزنند :
مرگ بر تقلب ؛ مرگ بر تقلب کاران ؛ مرگ بر حامیان تقلب که معلومدار هدف شان آمریکا انگلیس و یوناما و ... میباشد ؛ باز هم آمریکا از سر اشرف غنی دست وردار نبوده و بخ حمایت ترور و تروریستان و آدمکشان و تقلبکاران ادامه می‌دهد ؛ این عمل وحشیانه آمریکا در مقابل مردم مظلوم افغانستان ثبت تاریخ خواهد شد
ام مردم به دفاع از حق خویش به مبارزه شان ادامه داده و انشاءالله پیروزی از آن مردم افغانستان خواهد بود

>>>   درسالهای 2009 _2014 _2019 که سه دوره انتخابات شد عبدالله وشورای نظار از تقلب میگویند وناکامی خویش را قبول نه دارد
کرزی اشرف غنی کمسوون انتخابات ملل متحد همه از نطر اشرار متقلب حتا درملوک هم متقلب کفتن کار را به جای نه میکشند بجز بربادی کشور
بی خبر

>>>   امریکا با این وضعیت افغانستان برای مرحله سوم هم می تواند اشرف غنی را رئیس جمهور بسازد. مردم ما در برابر آمریکا شکست خورده است و نمی تواند بر خلاف میل آمریکا از خودش ان حرکتی نشان دهند.

>>>   جناب نوید کابلی
من در مورد آن جلسه و چگونگی آن نمیتوانم قضاوت درست بکنم، ولی مثل روز روشن است که نه تنها تیم عبدالله مانند فرشته های آسمانی پاک نیست بلکه همانند تیم غنی تیم شیطانی و کثیف است. اینها همه چهار کلاهای فاسد وخیانت کار اند.
مهاجر دور ازوطن

>>>   تیم دولت ساز داماد نورستانی را چوکی داد شما چی میدهید؟؟

>>>   این دومین بار است که ریسان کمیسون انتخابات با نام نوررستانی در انتخابات این پروسه ملی اشکارا خیانت کرده اند یک خاین که در راس کمیسون انتخابات سال ۱۳۹۳ در پر کردن صندوق ها از رای های تقلبی بنفع غنی احمدزی نقش داشت با فشار مردم غنی انرا با همکاران خاین دیگر ان بحیث مشاور در داخل ارگ جبجا کرد با تمام امتیازات قبلی ان در انتخابات سالجاری هم یک خانم بنام نورستانی را بحیث ریس کمیسون انتخابات مقرر کردند با تجارب گذشته میدانستند که همین خانم حوا نورستانی در مورد برگه های تقلبی بنفع غنی بهترین همکاری را میکند که حال هم واضح و اشکارا گردید که خانم نورستانی با همکاری ننگ ریس دبیر خانه و اورنگ زیب و دانش کمیشنران با ستاد های انتخاباتی تیم متقلب غنی همکاری کردند و بازهم برگه های تقلبی را بنفع غنی خلاف قانون و مقررات و لواح و طرزالعمل های که خودشان ساخته بودند به رای غنی شمرده اند و درین پروسه ملی خیانت نابخشودنی را مرتکب گردیده اند و پروسه ملی انتخابات را با کار خاینانه شان به گند کشیده اند .

>>>   این معامله خانم نورستانی خود بر تقلب و طرفداری کمیسیون از تیم دولت ساز مهر تایید می گذارد. در افغانستان آنقدر بی حیایی به اوج خود رسیده که ما یک نمونه آنرا در این معامله می بینیم. بازهم وای بر مردم که در گرو این خاینین گیر مانده و رنج می برند.

>>>   همین خود واضح نشان میدهد که تیم اشرف غنی در رای تقلبی که دیگر کاندیدان کشیدن ان از ارای پاک مردم هستند و تیم غنی با کمیسون انتخابات مشترک همین دو علیه خواست قانونی سایر نامزادان قرار گرفته مبین این حقیقت است کهتمام همین رای های غیر قانونی بنفع غنی احمدزی در صندوق ها جابجا شده و تعداد از اعضای کمیسون انتخابات همکار با تیم غنی است همچنان در هر جا که خلاف رای های تقلبی حرف و حدیثی به میان اید با تغیر رنگ چهره ستاد انتخاباتی غنی فورنا بدفاع ان قرار میگیرند این خود میرساند که تیم دولت باخت تابوت ساز غنی در رای های تقلبی پر شده در صندوق های رای به همکاری بعضی از کمیشنران کمیسون های انتخاباتی و در راس همه ریس دبیر خانه بنام ننگ در جابجایی ارای تقلبی دست دارند این چیزیست که خود شان واضح ساخته اند .

>>>   این ده نامزد مانند این مسئولین هستند ک
به نقل از سلام‌وطندار، منابع در ریاست سیلوی پلخمری گفته اند، در نشستی میان نهادهای کمک ‌کننده و مسئولان محلی بغلان 170 تُن گندم برای کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌جا شده‌گان به رئیس و اعضای شورای ولایتی بغلان سپرده شده است.
اما شماری از خانواده‌های نیازمند و بی‌جا شده‌گان بغلان می‌گویند، با آنکه چند بار برای دریافت گندم نزد مسئولان شورای ولایتی مراجعه کرده‌اند، اما تا کنون برای آنان گندم توزیع نشده است.
به گفتۀ آنان، اعضای شورای ولایتی بخشی از این گندم را به مخافظان ‌شان و قسمت دیگر را در بازار به فروش رسانده‌اند.

>>>   این یک شورای دزدان و شورای وطن فروشان است پس کمیسیون انتخابات ومردم باید به این خردجالان هیچ اهمیت ندهد همه جوالی خردوان لندغر و دزد در این شورا جمع شده اند

>>>   همیشه می گفتند: "یک سر صد سر را نگاه میکند مگر صد سر یک سر را نگاه کرده نمی تواند." علت اصلی این همه پرابلم ها خودتان هستید وقتی برادران مسعود بین خود جور آمده نمی توانند جمعیت چگونه یک پارچه شود استراتیژی عطا و عبدالله هم که اصلأ معلوم نیست، بعد از مزاری هزاره ها ۶ توته شدند، ازبک و ترکمن یکی در جان دیگر هستندو از همه بدتر هر یکی ازاینها با جاسوسان دولتی مانند کرزی، اتمر، احدی و...جورآمد می کنند بجای آنکه بین خود جور شوند. وقتی توافق سیاسی نباشد حتی اشرفک پچول هم می تواند یکه دو میدان شود.
آزاده

>>>   همه چیز وابسته به بی بی گل است
اگر توانست ترامپ را خوش و راضی کند غنی جیغه بیغرتی را بلند تر زده و حاکم ارگ میشود در غیر آن تورسن باید با بی بی گل ملاقات کند.

>>>   قصه همه نامزادان در کله پزی مفت است نه انتخاب است ونه اعلان حیف پول های بی جای که به مصرف می رسد

>>>   ریس کمیسیون یک زن است ایا در افغانستان مرد نبود که زن را ریس کمیسونساخت

>>>   کمسیو ن که به دست یک زن رهبری شود او هر گز نتیجه نمی دهد خا طر جمع باشید فقط دولت مردم را بازی می دهد

>>>   اوغانها در کل از انتخابات شفاف هراص دارند و میدانند که میبازند پس مجبور هستند توسط مورده بابای خود ضمینه تقلب و خیانت را فراهم کرده برای بقای رژیم فاشیستی و اله دست هر اجنبی خود بکوشند

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.

>>>   Rassul Fedai
پشتونیزم و افغانیت به معنای برتری طلبی قومی و سلطه گری نژادی ، اندیشه و ایدئولوژی غالب و معطوف به عمل در میان اکثریت پشتون های افغانستان است:

همان کوچی بیسواد که به بهسود می رود و شترش را بر کشتزار هزاره می چراند و جوان هزاره را می کُشد و خانه ی هزاره به آتش می کَشد

تا تره کی که هزارستان را خالی از هزاره ها و چراگاه شتران کوچی ها می خواست

تا حفیظ الله امین که با توزیع اسلحه در میان پشتون ها سرش از ما و مالش از شما گفته پشتون ها را علیه هزاره تحریک می کرد

تا ملا نیازی که در مزار، هزاره ها را به گورستان حواله می داد

تا پشتون داعشی که سرِ تبسم را برید

تا پشتون طالبی که در جلریز قطاع الطریقی و آدم کشی می کند

تا کشتار در دهمزمگ

تا انفجار در مراسم جنازه ی پسر ایزد یار

تا تحریق و تخریب صدها مکتب و جاده

تا اجرای هزاران انتحار و انفجار

تا مخکش که برنامه ی هزاره روبی از ادارات دولتی طرح می کند

تا اشرف غنی که تعادل قومی در زندان ها بوجود می آورد

تا خلیلزاد که برای اجرایی کردن برتری طلبی قومی بر درگاه امپریالزم لابیگری می کند

تا حلیم تنویر که فرمول پاکسازی قومی ارائه می کند

تا . . . تا . . . تا . . .

و تا بی نهایت " تا " های دیگر ؛ همه و همه بر یک محور حرکت می کنند :
"محور پشتونیزم و افغانیت "

جای تاسف است که بسیاری از روشنفکران و قلم بدستان ما این محور شرارت را نمی بینند و اظهارات حلیم تنویر را شخصی تلقی می کنند ، اگر اظهارات حلیم تنویر ربطی به پشتون ها ندارد اظهارات اشخاص بی نام و نشان به آدرس قوم پشتون و احیاناً تعرض لفظی به اعضای خانواده ی حلیم تنویر هم و به طریق اولی شخصی است و ربطی به قوم خاصی ندارد .

شما چرا عزا گرفته اید و دایه ی مهربان تر از مادر شده اید و اشک تمساح می ریزید برای آن ها ؟!

>>>   یکی از نزدیکان مولانا عبدالله؛ تیم دولت ساز امشب به مولانا عبدالله وزارت داخله را همرای پنج میلیون دالر پیشنهاد کرده بود تا به نفع تیم دولت ساز سخن بگوید ،مولانا عبدالله در جواب گفته من سرنوشت پنج ساله ملت افغانستان را با چوکی و پول معامله نمی کنم
برای حمایت از قهرمانی این آقا تا میتوانید شیر نماید.

>>>   هرگاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را اصلاح کرده و ملّی و مدرن و با دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، عاقبت تبدیل به عمله و آلت دست گشته و منافع فرصت طلبان و سوجویان داخل و بیگانه را تاًمین می کند.

>>>   تجزیه افغانستان مبارک
و این است بالا ترین دست آورد کمیسیون ها

>>>   هيچ درامهٔ سی آی ای امريکا در افغانستان کوتاه نبود ، اين و آن انتخابات فقط بازی کنان اند ، جالب اينکه بازی کنان خود از آخر درامه آگهی ندارند .
.... .

>>>   خانم نورستانی بر علاوه نقدینه هاث فراوان ، حق خود را با یکجا کردن دامادش با اشرف غنی و وعده پست وزارت و یا سفارت گرفته و حالا دهن پر آب است نا گزیر است به همین تقلب تن و نتیجه را به نفع غنی اعلان کند اینکه فردا چه می شود خدا میداند.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
مورد تقلب در میان ۴۴ ملیون رای دهنده در انتخابات سال ۲۰۱۷ در بریتانیای نامسلمان:
۱ تقلب
مورد تقلب در میان ۲ ملیون و ۷۰۰ هزار رای دهنده در انتخابات سال ۲۰۱۹ در افغانستان مسلمان:
۱ ملیون تقلب

>>>   حبیب الرحمان ننگ رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات ماهانه ۱۳۰۰۰۰ افغانی به عنوان معاش، ۷۰۰۰۰ افغانی به عنوان مدد معاش و ۱۵۰۰۰۰ بحیث خرج دسترخوان دریافت می‌کند.
این امتیازات فوق‌العاده به دستور اشرف‌غنی برای ننگ در نظر گرفته شده است. البته این امتیازها همان طور که در تاریخ حکم درج است، از ماه‌های قبل است. به تازگی برای آقای ننگ مبلغ ۷ صد هزار معاش پیشنهاد شده است.

>>>   وقتی در کشوری عواقب تمامی اعمال و مسئولیتها به بشهت خیالی و کس ندیده و امر خدا و نایبش حواله شود، در آنجا دیگر دولتی و کسی به زندگی دنیوی و ساخت و ساز و سازندگی و رفع نیازهای فردی و اجتماعی کشور و خلق الناس توجه نداده و اهمیت نمی دهد، زیرا بنیادگراها و آخوندهای مرتجع مردم را فقط برای کشتن و یا کشته شدن دعوت کرده و فعالیت و زندگی می کنند. آیا عقبمانده تر و فلاکتبارتر از این بینش و تفکر و عمل هم چیز دیگری وجود دارد، که کشور و جامعه ایی را با دستان خود به کشتن و کشته شدن و خونریزی و ویرانی تشویق و یا مجبور سازند؟ در کشور آلمان و دیگر کشورهای آزاد و دموکراتیک وقتی صحبت از دادگاه و دادرسی و قضاوت و حکم می شود، قاضی و قاضیها به نام خلق و اقتدار ملی آنکشور قضاوت کرده و حکم صادر می کنند و نه بنام خدا و یا اسلام و دین و شریعت ویرانگر.با این حقایق ما مسلمانان متاًسفانه سرنوشت خیلی تلخی داشته و خواهیم داشت.خیلی.

>>>   کشوری که نامش تقلبی باشد پول رسمی و سرود ملی و تذکره اش تقلبی باشد هیچ عجیب و غریب نیست انتخاباتش هم تقلبی باشد

>>>   متاسفانه از بدی روزگار در کشوری تقلبی بدنیا امدیم که دقیقا قانون جنگل حاکم است یا باید طعمه شوی و لال باشی یا هم از جنگل فرار کنی اگر شیوه زندگی با تمدن و شرف و کرامت بدون اجبار و خشونت و وحوشت میخواهی و نمیتوانی تسلیم گرگهای فاشیست باشی راهی جز فرار نداری مگر این که خدا رحمی به حال ما کند و کشور ما را از فاشیست قبیله تجزیه نماید‌.

>>>   بیش از ۳۲ میلیون رای انتخابات بریتانیا در ۱۰ ساعت شمرده شد

>>>   تا موقعی که مردم و بخصوص روشنفکران و حاکمان در داخل کشور، حول محور شعار و اهداف ملّی و حاکمیت ملّی و قوانین دموکراتیک به وحدت نرسند، در کشور ما صلح و آرامش و امنیتی در کار نخواهد بود. کشور افغانستان از دو طرف تحت اشغال هست، یکی آمریکا فرصت بزرگ و طلایی برای مردم افغانستان که حامی و حافظ آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و صلح و امنیت و است، و طرف مقابل آن طالبان و متحدین ضد آمریکایی وی هست که به بهانهً مبارزه با اشغالگری، افغانستان را به میدان رقابت های قومی و حاکمیت دینی و مذهبی ویرانگر و نابود کننده تبدیل کرده است می باشد.

>>>   استعمارگران و سرمایهٔ بین المللی، این جماعت بی عقل و بی خبر را با سرکس انتخابات مصروف داشته و کار خود را می کند. هم هدف و هم نتیجهٔ قبلاً تعیین شدهٔ این سرکس بدنام و رسوا معلوم است: فریب مردم خوابیده و ساده دل مستعمرات و پیشبرد اهداف استعماری جهان خوران قرن بیست و یکم در سطح جهان.
جلندر کابلی

>>>   محترم معلم صاحب محمد داود انچه فرمودید روح مطلب را بیان کردیداگر در خانه کس است یک حرف بس است دلم میخواهد شما را استاد محمد داود بگویم با این بینیش ودانش حیف است شما در یکی از ولسوالی های دور افتاده معلم باشید من در شما نبوغ سیاسی وعقل وخبره ای بسیار زیاد می بینم وتحلیل های سیاسی ونظرات پر اب تاب تان را در ذیل اکثر مضامین افغان پیپر میخوانم اگر جوان باشید به شمااینده ای روشن پیش بینی میکنم امید از خداوند پاک وطن عزیز ما مانند شما فرزندان برومند وصادق بسیار داشته باشد
یکی از ارادت مند های نظرات شمااز مرکز ولایت سرپل

>>>   تحقیقات بازرس ویژه عمومی درباره بازسازی افغانستان - کانگرس این پست را در سال 2008 تأسیس کرد - نشان داده که ایالات متحده 133 میلیارد دالر هزینه کرده است. با در نظرداشت تورم، این حتی بیشتر از مبلغ است که برای بازسازی اروپای غربی طبق برنامه مارشال پس از جنگ جهانی تخصیص داده شده بود. و این فقط قله کوه یخ است. به گفته دانشمند سیاست شناس نیتا كرافورد (Neta Crawford) از پوهنتون براون، كل عملیات در افغانستان برای خزانه امریكا به مبلغ تقریباً یك تریلیون دالر تمام شده است.

برعلاوه، این تاسف آورتر است که این کمک هرگز به مستحقین نرسید، زیرا توسط سیاستمداران کثیف و مقامات فاسد در افغانستان غارت شده است.

ایالات متحده از فساد اطلاع نداشت و رسماً با آن مبارزه میكرد. بازسازی افغانستان بخشی از یک برنامه بزرگ بود. برنامه این که آنها باید هرچه سریعتر جاده ها، خانه ها، مدارس و غیره را بسازند، هر چه زودتر بتوانند امنیت افغانستان را تأمین کنند، و ایالات متحده میرود و بعد از خود دموکراسی کاری را بجا می گذارد.

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.

>>>   هر جا آزادی ( بیان، قلم، اندیشه، احزاب و فعالیت سیاسی...،) و دموکراسی حاکم نباشد در آنجا مردم در تاریکی و بی اطلاعی و نا آگاهی بدور از حق تعیین سرنوشت سیاسی خود و کشورشان نگهداشته شده و جامعه روز و شب و عمر خود را بیهوده و چشم بسته بسر می برند و لذا هر جا که آزادی نباشد در آنجا فساد دولتی نهادینه می گردد و فقر و فلاکت و عقبماندگی اقتصادی، فرهنگی...، گسترش می یابد.

>>>   ولاگه یکی ازین گاو های گنکس از کار باشند
نه غنی دذد و وطن فروش.نه عبدالله چرسی ونه دیگران چون
گلببو ،تورسن نبیل کرزی،مرزی و حتی لطیف
پدرام ..یکنفر به درد خورآسان می خورد که
او جمشید آزادمنش است و رهبر انقلاب پادشاهی
خوراسان است..او نه غلام امریکا است و نه از
روس..و پاکستان انگلیس،عرب و ملا های ایران
او از میان مردم برخاسته نه مانند دیگران که همه
سگ های دالر شده اند شعار او امنیت..عدالت..ترقی
قانون و سطح بالای زندگی مردم است..دیگر چه
می خواهید ؟ پادشاهی به این مهربانی در کشور
پهناور خورآسان ..نه در غوغوستان ،فغانستان
وطالبستان...ما تاوان این جنگ را از پاکستان
عرب،روس،امریکا انگلیس و ملاهای ایران
به زورخواهیم گرفت و یک قطره خون هر
هموطن را محاسبه و محاکمه خواهیم کرد
و هیچ ترسی ازین بیگاناگان متجاوز و خبیث
نداریم .....به پیش به سوی انقلاب پادشاهی خورآسان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است