حقيقتى كه بالاخره پرچمى ها به آن اعتراف كردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۸/۹/۲۲ کد خبر: 161323 منبع: پرینت

در يادبود از سالروز مرگ كارمل كه از سوى عده ى از اعضاى سابق فركسيون پرچم در مسكو برگزار شده بود. محفل شانرا با تلاوت قرآن مجيد و مخصوصاً با اين كلام الهى آغاز كردند كه:

هرگز اهل دوزخ ( كافران ) و اصحاب جنت ( مؤمنان ) یکسان و برابر نیستند; اصحاب بهشت ( مجاهدان ) رستگار و پیروزند! (20) اگر این قرآن را بر کوهی نازل می‏کردیم، می‏دیدی که در برابر آن خاشع می‏شود و از خوف خدا می‏شکافد! اینها مثالهایی است که برای مردم می‏زنیم، شاید در آن بیندیشید! (سوره حشر، آيه هاى 20 و 21) و در آخر گفتند كه : (خدايا ما را بر كافران پيروز گردان.) كه ندانستم منظور شان از كافران كى ها بود؟

سوالى كه از ديدن چنين صحنه هاى عجيب و غريب برايم پيدا شد اينكه: كشوريكه چهل سال است، مردمش قربانى اختلافات ايديالوژيك شده و هر جناحى، طرف مقابلش را بجرم ايديالوژى كشته، چرا ايديالوگ هاى آن چنين خنثىٰ و بى خاصيت اند و چرا مرز هاى ايديالوژيك اينهمه غير شفاف است؟

كمونيستانش، قرآن مى خوانند، مدعيان اسلام ناب محمدى اش، دهان شان از گفتن دموكراسى كف مى كند و عروسك هاى ساخته و پرداخته فرهنگ غربى اش، غرق در فاشيزم و قبيله گرايى اند. تنى و گلاب زوى كمونيست بديدار حكمتيار اخوانى مى روند، قانونى و عطاى مجاهد دنباله رو اتمر خاديست اند و غنى و كرزى سيكولار غرق در اختلاف قبيلوى درانى و غلجايى اند و روشنفكران غرب نشين شان با كشتن مردان و به نكاح درآوردن زنان اقوام ديگر، پديده ملت سازى را تطبيق ميكنند.

آيا اين تناقض در فكر و عمل شان، ناشى از جهل و نادانى و كوركورانه رفتن دنبال ايديالوژى هاست؟
يا اساساً هيچكدام شان به آنچه ميگويند، باور قلبى ندارند و عوامفريبانه تظاهر ميكنند؟
آيا هيچ اند يا پوچ ؟

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پرچمى
اعتراف
نظرات بینندگان:

>>>   به آنچه ميگويند هيچ باور قلبى ندارند و درين حال عوامفريبانه هم عمل ميكنند. و منهم به هيچ كدام اعتماد ملي و انساني كه خودشان پايبند آن باشند نميبينم.

>>>   اقای منصوری!
ایات قران مقدس اند.اما هرکس ازان تعبیر خودرادارد.ازنظر من کافران انانی اند که که همه تاسیسات دولتی را به اتش زدندویاهم به نام غنیمت چور وچپاول کردند ومسلمانان انهایی اند که هدفی جز اعتلای وطن نداشتند٫ولی احماقت سرتاسری مانع تحقق اهداف مقدس شان شد.
عاقل

>>>   منصوری صاحب پرچمی ها بالآخره اعتراف کردند اما همان اشرار قدیمی ماوشما هنوز اعتراف نکردند که بر ای چی زیرقوماند ه اس آی مکتب سوختاندند پُل تخریب کردند پایه برق سرنگون ساختند معلم ومامور کشتند دربین ملی بس برقی ماین منفجر کردند و ......مثنوی هفتاد من کاغذ شود
اما اینکه گفته ئی :"
ندانستم منظور شان از كافران كى ها بود؟
به نظر من نکند که منظور شان ازین مچاهد نماهای که اعمال شان با اسلام قابل مشایسه نیست باشد ؟ نظر شما چیست؟- یک حقیقت اثبات شده دیگر اینکه پرچمی ها هم مانند امرالله بسم الله عبدالله ابن الوقت متزلزل سست عنصر بودند چنانچه فرید مزدک درمصاحبه با بی بی سی در مسکواز وقوع کودتای ثور اظهار ندامت میکرد اما زمانیکه درقدرت بود ریشش را مانند ریش لنین استایل می زد وهمیشه از ماتریالزم ودوستی افغان شوروی یاد اوری میکرد ، برعکس گلابزوی وشهنواز تنی شاخه خلقی تاحال هم مردانه وار میگویند: دثوراســـــتــر انکلاب ،
همانگونه که هیچ اوغانی از راه منتخب خود برنمیگردد خلقی ، طالب ، وامثال اینها بقط یک حرف دارند وبه آتن استوار هستند خواه درست باشد خواه نادرست
اما برعکس طوریکه گفتیم چپچمی دزد های شمالی وشروفساد به هر رنگی میدرخشند وبه نرخ روز صحبت میکنند
ر

>>>   منصوری باید تکفیر شود چون درمتن ایات قرآنی دخل نموده ومجاهلین رامی خواهد تقلب وغار درمتنآیت بگنجاند ، تقلب تا این حد؟؟
اگر کاکا مراد به بهشت نرود آن کسی میرود که داروندار بیت المال رابه پاکستان انتقال داده است ،
یکی از همین مجاهدین که منصئور یصاحب واجب البهشت ساخته اند گل حیدر است که به نوشته رزاق مامون درکابل ودهلی پگروگرام ها ومصروفیت های لواط دارد فعلیکه خداوند یک قوم را به آن دلیل نابود ساخت
مجاهد دیگرش زاهد است که آنهم عین مصروفیت وشغل درتهکاوی خانه اش دارد اینهم به نوشته گذارش نامه از هموطن منصوری ،
اکرفراعنه مصر به بهشت رفتند فراعنه افغانستان هم میروندآنانیکه با موتر های شیشه سیاه وزرهی خود صد ها جرم وخلاف کاری انجام میدهند ، کدام عمل این مستحقین بهشت با عمل اصحاب پیامبر ذره ئی نزدیک است؟؟

>>>   سال 2019 راباید سال اعتراف ها نام گذاشت :
امرالله که تا چند سال پیش جناب اشرف غنی را بی ریشه ویهودی معرفی میکرد بالآخره امسال اعتراف کرد که جناب محمد اشرف غنی عین آمرصاحب است ،ذره ئی تفاوت وجود ندارد، گفته های قبلی من تحریف شده وبرداشت نادرست صورت گرفته ،
اما معلوم نیست یکسال بعد امرالله چی میگوید ،
عطای چور هم درهمین سال اعتراف کرد که نظامیان باید تظاهر کنندگان را توسط گلوله سرجای شان بنشانند وبرای هیچکس اجازه ندهند که بر خلاف تقلب حرفی بزند،
اینها همه کسانی هستند که با همان پرچمی ها هم ریشه هستند

>>>   اقای منصوری!
احترام به همه ادیان ومذاهب که کار بدنیست.
من هندونیستم٫اما بهترین دوستم هندو است وبه عقایدش احترام دارم.
مسلمان هستم وبه ان میبالم٫زیرا والدینم مسلم بودند.اگر انها یهود میبودندبدون تردید امروزبه یهود بودنم میبالیدم.
جاغوری

>>>   اقای منصوری!
برای نویسنده وتحصیلکرده تبصره منفی درمورد ح.د.خ.ا نارواست.زیرا انکشاف حوادث بعدی حقانیت طرز دید واعمال انهارا به اثبات رساند.
روف

>>>   اکثریت تام نزدیک به اتفاق تاانجا که من میشناسم انهاییکه توسط خلقیها وپرچمیها کشته شدند٫اخوانیهای مزخرف چون گلووسیفو بودندکه باید کشته میشدنددرغیران بدختی ماامروز ده چند میبود.
ناله

>>>   انهاییکه به اسلام عقیده ندارند فکر میکنم مجرم وقابل سنگسار نیستند٫زیرا عقیده امر اجباری نیست٫ولی احترام باید همه داشته با شند.زیرا این دین مربوط به یک ملیاردوچند صدملیون نفوس کره زمین است.
ناصر

>>>   برادرم منصوری صاحب السلام علیکم!
متاسفانه در کشور ویرانه ای ما احزاب واقوام حرکت های جاهلانه وکورکورانه دارند خلقی وپرچمی وشعله ای ومجاهد همه بدون فهم دقیق واستراتیجی ومفاهیم روش خود در سیر وحرکت بودندانها نه معنی ماتریالیزم وشرایط انها را درک داشتند ونه امروزه از مفاهیمی این قران کریم که تلاوت نمودند اگاه اندوشما میدانید انقلاب پروتری ویا پروتالیای در کشور ی که صنعتی باشد وطبقه ای کار گر وکار فرما وجود داشته باشد کار گران برای کسب خقوق خود انقلاب مینمایند در افغانستان نه فابریکه بود ونه هم کار گر همچنان لازیمه ای ماتریالیزم بودن منکر خدا بودن وضد ایدیالیزم میباشد که اکثر خلقی ها وپر چمی ناخود اگاه به خدا وقران قسم یاد میکردند پس انها را ملامت نکنید چون جاهلونادان اند
تبنگچی

>>>   هردو هیچ اند وپوچ!
مسعود

>>>   اصلاً این ملابچه، معنی آیت را نفهمیده قراآت کرده است.
همینطور که امروز دین اسلام در دست انگلیس و اسراییل است، فتوای اسلامی نیز از اتاق فکر این دو غول قدرت جهانی اصرار مییابد.
توصیه من به تمام مسلمانان ای است که قرآن شریف را به زبان خود بخوانند و آن را هضم کنند.آن را در انطباق با قرن بیست ویک عمل راه خود سازند؛ همچون سایر کتابهای آسمانی که هر روز در تحول است.
درین جا هم همان خبط نافهمی و عدم درک درست از قرآن مجید صورت پذیرفته است که به رسم ترادیشن در هرکجا مورد استفاده قرار میگیرد.
گلا جان

>>>   احسن آقای محمد عارف منصوری.
جرسم لالا. حالا خلقی ها و پرچمی ها و خادی های جنایتکار حج می روند و تعداد زیادی از همین نوکران کی جی بی که از پنجشیر هم هستند خود را در کنار شعله یی ها و ستمی های و گلبدینی ها و جمعیتی ها و وحدتی ها و جنبشی ها و طالبان پنجشیری طرفداران قهرمان ملی افغانستان یعنی طرفدار احمد شاه مسعود می خوانند. حالا کمونیست های حاجی شده نکاح اسلامی می بندند، امامت نماز می دهند، مشق دموکراسی می کنند، خود را مسلمان تر از عمر فاروق (رض) و علی حیدر کرم الله وجهه معرفی می کنند. نامرد تر از کمونیست پنجشیر در روی زمین پیدا نمی شود.

>>>   اگراین به اصطلاح سیاستمداران و رهبران (چه چپی و چه راستی) صاحب کمی عقل هم میبودند و یا حداقل می فهمیدند یا می فهمند که چه می کنند مملکت به خاک سیاه نمی نشست.
یک روز یک زن و شوهر پرچمی را (که شوهر در خاد کار میکرد) دیدم که از زیارت لب دریا برآمدند و خانمش گفت که بند بسته کردم که فلانی جان استفعا اش قبول شود.
آزاده

>>>   کمونیزم دو بعد دارد:
یکی بعد اعتقادی و دیگری بعد اقتصادی ایدیو لوژی.
از نگاه بعد اقتصادی شاید با طرح خصوصی سازی مالکیت شخصی به مالکیت دولتی و طرح اقتصاد دولتی که عاری از رقابت در بخش اقتصاد است و عاری از انباشت سرمایه و در نتیجه سرمایه گزاری و رشد کمی و کیفی تولید در اقتصاد است،شاید راه غلط را انتخاب نموده بودند،هرچند هنوز این بعد هم بصورت کامل و قطع معلوم نیست که آینده اقتصاد بازار آزاد،در نتیجه رقابت بین کشور ها و اعتراضات آنها بالای یکدیگر در مورد کسر صادرات کشور ها به یکدیگر به کجا خواهد کشید.چنانچه همین حالا دونالد ترامپ جنگ تجاری را علیه کشور هایی که در امریکا مازاد صادرات دارند،شروع کرده است.
دیگر بعد اعتقادی است که همانا عدم اعتقاد آنهادر مورد موجودیت خدا و جنت و دوزخ و غیره است،که در قرن بیست و یکم با پیشرفت علوم و تکنالوژی در عرصه های مختلف زندگی بشری، که در اثر انباشت سرمایه توسط کشور های سرمایه داری و در نتیجه سرمایه گزاری برای رشد علوم در بخش های مختلف علمی صورت میگیرد،کم از کم در زمان فعلی که دانشمندان هنوز موفق به در یافت خدا و رول او در پیدایش جهان و خلقت است،یا موفق نشدند و یا هم منحیث یک چیز بیهوده و بی معنی،در باره اًن تحقیق نکردند.
بنأ کمونیزم بعد اقتصادی در چین که دومین اقتصاد جهانی است و اگر از نگاه توان خرید مردم چین با عواید نا خالص ملی شان را با امریکا مقایسه کنیم،اقتصاد اول جهان هستند.تغیر کرده است.
اما از نگاه بعد اعتقادی که همانا عدم اعتقاد شان به خدا و رول او در خلقت جهان است،هنوز ادامه دارد و با پیشرفت هر روزه علوم پزشکی و علوم طبیعی و علوم روبانیک و هوش مصنوعی،که در آینده نه چندان دور با انسان که یک موجود بیولوژیکی است و توان و قدرت و عمر آن محدود است،در رقابت تنگاتنگ قرار خواهد گرفت،این بی اعتقادی اًنها به خدا و رول او در خلقت جهان کمتر میشود.
این بعد عقیدوی نه تنها در کشور های سابق کمونیزم،بلکه در کشور های پیشرفته سرمایه داری جهان نیز روز بروز اعتقاد شان به خدا با پیشرفت علوم و تخنیک و تکنالوژی کمتر میشود.تنها کشور های عقب مانده یی مثل افغانستان اعتقادات مذهبی شان برایشان مهم است.
حتی امروز در خود عربستان سعودی که مهد پیدایش دین اسلام است،سرمایه داران عربی و خاندان آل سعود و دیگر افراد تحصیل کرده شان که در بزرگترین دانشگاه های کشور های غربی تحصیل کردند،شاید روی زمانه خود را مسلمان بگویند.اما از ته دل هیچ کدام آنها دیگر اعتقادات مذهبی ندارند.
اگر شما به مکه و مدینه بروید،یک نفر عرب اصلی چلدار دار را درین دو مکان دینی شان نمی بینید.
بلکه اکثریت آنها همین مسلمان های پیراهن و تنبان دار از افغانستان و پاکستان و هند و بنگله بیش و برخی کشور های دیگر اسلامی از افریقا است.
پس کموتیزم بعد عقیدوی،نه تنها در جهان از بین نرفته است،بلکه زوز بروز تعداد بی خدایان زیاد تر میشود و حتی در خود افغانستان.
هرچند بخاطر ترس از محاکمه و مشکلات روز مره زندگی شان در جامعه شاید درین مورد ابراز نظر نکنند.اما در زیر دل شان میگویند که این چه قسم خدا است که ما در مسجد یعنی خانه اش برای او نماز میخوانیم و عبادت میکنیم،اما او توان حفظ خانه خویش را از حملات انتحاری ندارد.
چنانچه بت های افتاده و شکسته شده از دست ابراهیم نیز توان حفظ خود را نداشتند.

>>>   در افغانستان کمونیست بی خدا و غیر مسلمان وجود نداشت همه قرآن و خدا را قبول داشتند اما پروپاگاند طوری بوده که گویا حزب خلق و پرچم به قرآن و خدا عقیده ندارند

>>>   ملایش روز عیدتبلیغ می کند که روز عید به دعاخوانی نروید .امااول خودش میرود وایات ازکلام الله مجید میخواند .ماازدست همین بی عملی های (چپی وراستی )مان دربدرشدیم همه چیزرابعدازدست دادنش قدردانی میکنیم .که به دردما نمیخورد .متیقین هستم روزی ازغنی بابا هم قدردانی میکنند.

>>>   من به سیاست و سیاستمداران افغان که منکر مزهب بودند ویا نقاب اسلام به تن دارند هیچ باور ندارم .و انها را افراد ضعیف و نا فهم در سیاست و نا فهم در مزهب میدانم . افراد متذلذل و بلی گو و بیخاصیت بودند نه دوست داشتند ونه دشمن را میشناختند . خارجیها با یک خنده جعلی فریب شان دادند و ملت را زیر پا کردند . از سوسیالیزم و اسلام واهی که وجود نداشت حرف زدند و فریب دادند و فریب خوردند و مسخره و بی اب شدند . اما دلم به انسان افغان میسوزد که همیش قربانی اند .
صبور

>>>   من دلم به حال انسان افغان نمیسوزد چون همیشه دیگران را قربانی هدف خود خواهد ساخت اما دلم به حال انسان خراسانی هزاره و تاجیک میسوزد که از کینه اوغان روزگارش تباه میشود.

>>>   دوست عزیز آقای منصوری!
از تبصره های فوق پیداست که فهم معنای آنچه شما نگاشته اید، برای اکثریت این جماعت راه گمکرده ناممکن است. پس بهتر است خاموش نشست و نظاره کرد که این جماعت کودن و ناقلا چه بلاهای دیگری بر سر این ملت آشفته و درمانده خواهد آورد.
دوست محمد بارکزی

>>>   عزیز دل منصوری!
پرچمی ها هیچ چیزی را اعتراف نکرده اند.
چرا چنین خوشنود هستید؟
فقط یک ملایی را در بدل پول دعوت کرده بودند که به اساس عنعنه یک آیت بخواند. اما خودت جشن گرفتی که پرچمی ها اعتراف کرده اند.
پرچمی ها شاید مثل من و خودت معنی قرآن را نفهمند.
پرچمی ها اصلا هیچ خبر ندارند که ملا بچه ای که پنجصد و پنجاه روبل را گرفت و قرآن شریف را قراات کرده است در مورد چه ایت خواند. و این آیت در مورد چه بوده است. و خودت آب را ندیده موزه را از پای بیرون کرده ای.
دلم برایت درک و فهمت سخت غصه کرد. خداوند شمارا به را راست رهنمون کند.
گلا جان

>>>   ببرک کارمل ان شخصی است که امپریالیزم منحیث جاسوس دو جانبه امریکا وروس بود چون اکثریت تیم پرچم ستمیان بودند بالخره قدرت را به شاحه اخونیهای ستمی تسلیم و این روز ادامه دارد!
پرچمیها چون مزددک کاویانی وکیل و .... ان خاینین اند که در معاهده ننګین جبل سراج و طنرا بر اتش انداخت!

>>>   ایا از خود پرسیدی که تو مسلمان هستی اگر هفت خر را با کره خرهایش که افغانستان را از انسانیت به جهالت سوق داد چور و چپاول کرد انها را مسلمان ومجاهد میگویی از این معلوم می‌شود که در انسانیت خود تان شک است

>>>   خلقی ها وپرچمی ها جنایت کار ودز نبودن وطن پرستان واقعی بودن

>>>   تعدادکشته شدگان ازملت افغانستان درحکومت مجاهدین و(جمهوری اسلامی) بسیاربیشتر وزیادتر از حکومت به اصطلاح کمونیستی است دراینده جنایات پس از کمونیستها بیشتر نمایان خواهدشد
طارق هاشم

>>>   کارمل چند نفر راکشته حکومت های بعدازکارمل چه تعداد؟ آزادگان بررسی کنند وپاسخ گویند.

>>>   بر هر دو طرف باقي مانده اي وطن فروشان اين خاين هاي مجاهد نما ... بر همه اي شان نه كمونيست هاي واقعي باهدف مانده ونه مجاهد واقعي اين ها همه پست ترين انسان ها بشريت هستند يعني استفاده جو ...
منظورم هر دو طرف كي ها چيست ... افغان ها همه شان افغان بودن وهستند ولي افسوس ...
اگر از چپي ها پرسان وسؤال كنيد خدا را تعريف كنيد من شرط ميبندم درست از خدايش وصفات اش نميداند ...
اگر از رفيق كمونيست افغان مان سوال كنيم مكتب وهدف ات را كمونيزم تعريف كنيد نميداند شعوري ومكتبي مثل يك انسان هدف مند ومبارز ...
در اخر از خداوند ميخواهم همه ما افغان وهمه ملت افغان يك اتحاد وهم بستگي برادر بدهد كه از همه اي اين اجنبي ها كافر خلاص شويم يك ملت ارام وأبادوا داشته باشيم عاري از همه بدبختي ها
والسلام حاجي قدير از وردك شاه قلند ولي

>>>   حاجی صاحب وردک،
چرا هر روز راه کابل قندهار را مسدود میکنید پل هارا به هدایت پاکستان تخریب میکنید ، انجنیر جرمنی راکه برای فعال ساختن بند برق چک وردک آمده بود اختطاف کردید ویکی را کشتید ؟ شما از افغانستان هستید یا از پاکستان؟

>>>   خیلی تند نرو خودت اول معنی کمونیست را تعریف کن بعد بگو کمونیست اعضای حزب دموکراتیک خلق همه گی شان مسلمان بودن فرزنده پدر ومادر مسلمان بودن وطن پرستان صدیق وطن بودن نه دزد بودن نه جنایت کار بنام دین وطن مارا خراب کردید جوانان مارا کشتید و آ واره کشور های بیگانه کردید شرم وحیا ندارید خداوند شمارا نابود کند جنایت کاران

>>>   خیلی تند نرو خودت اول معنی کمونیست را تعریف کن بعد بگو کمونیست اعضای حزب دموکراتیک خلق همه گی شان مسلمان بودن فرزنده پدر ومادر مسلمان بودن وطن پرستان صدیق وطن بودن نه دزد بودن نه جنایت کار بنام دین وطن مارا خراب کردید جوانان مارا کشتید و آ واره کشور های بیگانه کردید شرم وحیا ندارید خداوند شمارا نابود کند جنایت کاران

>>>   از روزیکه اشرار بی فرهنگ
( دین فروشان وطن فروشان ناموس فروشان و خود فروشان)
به حکومت رسیدند جامعه ما این همه بی ناموسی و بی غیرتی و آدمکشی و اختلافات ملی و مذهبی را در طول تاریخ پنج هزار ساله اش ندیده بود، حالا خود سر تان را به گریبان تان کرده یک لحظه تفکر نمایید، چرا ؟

>>>   خسارات وارده بکشورافغانستان هزاران نفر کشته ومجروح ومصدوم واواره وچپاول منابع ملی وطبیعی کشورافغانستان پس از حکومت خلق وپرچم وکمونیست (مثلآ) بسیاربیشتر وسنگین تراست که همه ان درحکومت مجاهدین وجمهوری اسلامی بوده واکنون هم ادامه دارد واگر امریکا از انها حمایت نکند خودشان بایدفرار رابر قرار ترجیح داده وجان خودرا زنده بدربرند وبگذارند امریکا وعربستان و... هرچه خواهند انجام دهند حتی انتخابات

>>>   اقای منصوری من از موضوع گرد همایی بخاطر سالروز مرگ ببرک کارمل اگاهی ندارم اما من و تو و همه میدانیم که کلمه ای کافر چه معنی دارد حالا شما عقل تانرا به کار بیاندازید و ترجمه ای ایت را به معنی واقعی ان تعبیر کنید. اگر پرچمی ها چنین ایت متبرکه را به خوانش گرفته اند هدف شان از تنظیمهای جهادی شیعه وسنی و دگر کهنه گرایان و کور فکران که در طول تاریخ به شمول چهار دهه اخیر سد راه ترقی و پیشرفت و تمدن کشور قرار گرفته اند میباشد . کافر یعنی بیدین و چشم پوشیدن از واقعیت ها... پس پرچمی ها بسیار هوشیارانه و عاقلانه چنین کار را کرده اند. شخص ببرک کارمل در تمام عمرش حرفی بر ضد اسلام و مسلمان نزده و در ایام زعامت خویش هر بیانیه اش را به نام خدا بسم الله رحمن الرحیم اغاز میکرد زیرا او ریاست کشور را داشت و نمایندگی از کشوری که ۹۹.۹ فیصد ان مسلمان میباشد میکرد.
منصوری انقدر که همان پرچمی های دیروز به دین اسلام و حمایت از مردم مومن و مسلمان افغانستان دفاع کرده اند هیچ نیروی داخلی به شمول تنظیمهای شیعه و سنی و حامیان امریکایی شان نکرده است . اگر بیاد ندارید از پدر و پدر کلانهایتان بپرسبد...پس اگر امروز هم در گرد همایی های شان ایتی را به خوانش میگیرند معنی دو رنگی و فریب را نه بلکه نمایندگی از احترام عمیق شان به عقاید و عنعنات مردم افغانستان مینماید. امید در اینده اب را نادیده موزه از پا مکشید....
فخر اهنگر

>>>   جنایات به اصطلاح مجاهدین وجمهوری اسلامی از اقدامات خلق وپرچم وکمونیست و ببرک کارمل سنگین تر ووحشتناک تراست خدا به داد مردم افغانستان برسد .
طو طی

>>>   محترم منصوری صاحب:
پرچمی ها نه دو رنگ اند و نه از حیات سیاسی شان در طی چند دهه به شمول مدت زمانیکه حاکمیت سیاسی را در دست داشتند کدام شرمندگی به پیشگاه مردم زحمتکش و رنجدیده ای افغانستان که در زیر ستم چکمه های امیریالیزم و چاکران داخلی شان تکه تکه شده اند دارند. پرچمی ها در بدل هیچ حق الزحمه و هیچ نوع پاداشی لباس سربازی و افسری به تن کردند و جان های شرین خود را در راه وطن عزیز شان قربان کردند . اگر شما و یا اجداد تان به یاد دارند تپه ای نادر خان در کابل که به تپه ای شهدا مسمی گردیده بود پر از اجساد پرچمی ها ی رزمنده شده بود. انها شب و روز به حیث سپاهیان راه انقلاب در تمام موسسات دولتی و اماکن مقدسه به شمول تکیه خانه های اهل تشیع در سراسر کشور وظیفه اجرا میکردند حتی انعده اعضای حزب که محصل در کشور های اروپای شرقی بودند و رخصتی های تابستانی را به کابل میامدند موظف بودند که در گارنیزیون کابل و قوماندانی امنیه کابل راجستر و و ظایف انقلابی شانرا انجام دهند یعنی گزمه های شبانه غرض تامین امنیت را ایفا میکردند. پرچمی ها نه چور کردند و نه چپاول و نه دست به حیف و میل دارایی عامه زده بودند.
پرچمی ها تاریخ روشن و شفاف دارند انها تاریخ درخشان در راه مبارزات طبقاتی علیه ارتجاع داخلی در تبانی با روحانیون مرتجع و امپریالیزم دارند.
پرچمی ها در شرایط سخت و دشوار جنگ که از چهار سمت افغانستان
براه انداخته شده بود و هفنت تنظیم ارتجاعی پشاوری و هشت تنظیم شیعیان ساخت ایران که رهبران ان در قم و دگر شهر های ایران اعاشه اباطه میشدند
و کشور را به بهانه های مختلف و بی بنیاد در پرتگاه نیتی کشاندند جانبازانه مبارزه کردند. همین پرچمی ها که جناب شما و امثال شما با بی حیایی به انها تهمت میبندید حافظ منافع اقلیت ها در افغانستان بودند.اگر چشمان شما کور و مغز تان مسخ شده است بهتر است که در اینده قلم تانرا کنار گذاشته و دو باره به قم شریف که محل تجمع شما است برگردید .
دگروال امانالله

>>>   منصوری اغا؟؟؟؟؟؟؟
من در سال ۱۳۶۴ بعد از ختم از تحصیلات در اتحاد شوروی و بر گشت به وطن در یکی از جزو تامهای اردوی قهرمان جمهوری دموکراتیک افغانستان منحیث سرباز دوره ای مکلفیت ایفای وظیفه میکردم . من از دوره ه ای حرف میزنم که بسیاری از فامیل ها از ترس انکه فرزند ان شان به عسکری سوق نه شوند فرار را بر قرار ترجیح میدادند و هم اکنون نیز اگر خدمت زیر بیرق در افغانستان برای هر جوان حتمی شود من قسم میخورم که نیم نفوس کابل به پشاور و ایران به شمول جناب شما فرار خواهید کرد . قطعه ای ما وظیفه ای اکمالاتی داشت و ما در یکی از وظایف راهی ولایت قندهار شدیم تا به قول اردوی قندهار مهمات اعاشه. ادویه جات و مواد ارتزاقی به شهریان قندهار.برسانیم قطار اکمالاتی ما هم در رفتن و هم در بازگشت مورد حملات تروریستی تنظیمهای تروریست که حالا مردم افغانستان چهر ه ای خبیث این جهادی هادی جنگلی را شناخته اند قرار گرفت . در نتیجه ما چهار افسر جوان که اعضای حزب بودند و سه خورد ضابط و هشت سرباز را که دو نفر ان از فارغین کورسهای سه ساله ای در شوروی بودند شهید دادیم . شهدای ما از ملیتهای مختلف پعنی تاجیک پشتون و نورستانی بودند.
حالا قضاوت را بدست شما اقا میدهیم که ان چهار افسر جوان اردو که شهید شدند و اعضای حزب بودند و سه تن شان تازه تشکیل خانواده داده بودند قهرمانان واقعی نیستند ؟؟.برای انها کسی وعده ای هفتاد و حور بهشت و غلمان و فلان را نداده بود برای انها کسی نه گفته بود که بروید و چور کنید برای انها رهبر ی حزب و به خصو ص ببرک کارمل که در تاریخ افغانستان یگانه رهبر صادق بود که یک پول هم از دارایی ملت برای خود و یا فامیل خود ذخیره نکرده بود وظیفه داده بود تا در خدمت مردم باشند .
این است تاریخ گذشته ای پرچمی ها که شمه ای از انرا برای اقای منصوری و همفکران شان که تاریخ مبارزات سیاسی حزب دموکراتیک افغانستان را بسیار در سطح پایین و بی سویه با نشر مقاله های بی سر و پا به باد انتقاد میگیرند و یکعده ا ی دگر هم بدون تعمق و تحلیل دهان گشایی میکنند بیان کردم.
در این شکی نیست که اشتباهات و نواقص در کار حزب و دولت وقت بود
اشتباه و غلطی جزو حتمی عملکرد است و اگر اینرا کسی میگوید که پرچمی ها باعث جنگ و خونریزی شده ا ند جواب این افراد نیز مهیا است و ان اینکه لطفا بددون تعصب حوادث یک قرن قبل در افغانستان تا کنون را در ارتباط و پیوند با تاثیرات و فاکت های داخلی و خارجی مطالعه فرمایند کلید حل برای شان به اسانی بدست میاید.
ویس بارکزی

>>>   عقب ماندگی و فقر منبع فرومایگی یک جامعه میشود .پرچمی ها افغانستان را از این حالت برون میکردند ولی با مقاومت مسلحانه ای عقب گرایان مواجه شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است