لطف تنویر و مخکش را نمیتوان از یاد برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۸/۹/۲۱ کد خبر: 161308 منبع: پرینت

اگر مهربانی و لطف کسانی مانند تنویر و مخکش نمی بود، شاید تا امروز متوجه نمی‌شدم به چه قومی تعلق دارم و این تعلق داشتن یعنی چی. اما رفتارهای کسانی مانند تنویر آدم را در تنگنا قرار می دهد و ناگزیر وقتی به نام هزاره تحقیر و اهانت می شوی، برخیزی و نگاه کنی دلیل این همه برآشفتگی علیه تو از کجا می آید. و می بینی که به رغم آن که هزاره ها نه تنها از امتیاز مضاعفی برخوردار نبوده اند که در هر قدم با مانع بزرگی حد اقل در این هیجده سال آخر روبرو شده اند،

با آنهم هزاره‌های امروز خوشبختانه به مرحله‌‌ای از بلوغ فکری رسیده اند که دختران شان را به عنوان انسان پذیرفته و حق انتخاب همسر، انتخاب شغل، پوشش و خیلی از حقوق انسانی دیگر شان را به رسمیت بشناسند.

برای هزاره های امروز نسخه های حقیرانه تنویری جفنگی بیش نیستند. تنویرها نزد ما واقعن قابل ترحم و دلسوزی اند چون با داشتن مدارک پر طمطراق تحصیلی و سپید کردن مو در جهان مدرن بازهم از سطح شعور قرون وسطایی فراتر نرفته اند. تنویرها اگر نمی بودند، زرغونه‌های ما در قرن بیست و یک به بد داده نمی شدند، سنگسار و فروخته نمی شدند و در سیمینار های علمی تنویری‌ها، زن دستگاه جوجه کشی تعریف نمی شد. سیما سمر شده دبیر کل سازمان ملل را مشوره می دادند، شکردخت شده برای جهان دستگاه درمان سرطان می‌ساختند، ربابه شده معلولیت را به فرصتی تبدیل و هستی را با نقاشی هایش زیبا می ساختند؛ الهه شده ترانه های (مادران مان) را لالایی می خواندند.

تصویر نخست متاسفانه از غزنین باستان (پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی)، از مراسمی است که تنویرها سمینار محو خشونت علیه زن برگزار کرده اند.
تصویر دوم از زنان ماین روب بامیانی که بامیان را از ماین ها پاک کردند.
و تصویر سومی زنان هم‌تبار شکردخت جعفری که با برگزاری مسابقه دوش به کمپاین منع خشونت علیه زن پیوستند.

آرزومندم روزی را ببینم که تنویرها صاحب عاقل شده اند.
به عنوان یک زن هزاره می گویم:
منی که اجازه دخالت در زندگی خصوصی ام را به اعضای خانواده ام نمی دهم، چطور ممکن است از تو آدم نژادپرست و متعصب حرف‌شنوی داشته باشم؟

مهتاب ساحل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تنویر
مخکش
نظرات بینندگان:

>>>   خواهر عزیز قلمت رسا باد !
.....به روی تنویر و تنویری های کثیف با همین طرز اندیشه شان !

>>>   حلیم(تاریک )یک چجاقو کش درجه یک . اینرا میتوانید ازضربات چاقو بر یازنه وخواهرش باور کنید

>>>   حليم تنوير در سخنرانى ياد بود گل محمد خان مومند درشهر کلن آلمان گفت آغاز نقل قول: [...] کمبودى هاى از او (گل محمد خان مومند) تبليغ کنم . من از همه خواهش مى کنم از تمام دوستان وقت ايکه در مورد يک شخصيت تاريخى صحبت مى کنند٬ شخصيت را از نگاه روانکاوى بررسى کنند و راه هاى آنرا بسنجد و از او کارهاى انجام کارهاى خوب هم انجام داده و بلاخره ما به پشت حرفهاى ديگرها مى گرديم که چرا( گل محمد خان مومند 1885-1960) اين کارها را کرده. ما زياتر از اومى کنيم. اگر او به پشتونها جاى داده در اون جه (آ نجا-) که آنها کوچى هاى سرگردانى بودند که بعد ازحمله چنگيز حق دارد و بعد از اين من هم انجام مى دهم و تمام پشتونها را در سرزمينهاى حکومت جاى مى دهم" (پايان نقل قول بخش اول سخنرانى داکترحليم تنوير ) اين شاگرد گل محمد خان مومند مثل تهرونى ها سخن گفت زيرازبان به اين پخته گى وباستانى را زبون کرد. اين شخص در ايران تحصيل کرده واکنون نمکحرامى به ايران!
تفسير اين هفت نکات را به خواننده گان گرامى مى گذارم. من پشتونان شريف را متوجه مى سازم که اين شخص به تفکر شهروندى شدن کشور ضربه مى زند.
1- شخصيت را از نگاه روانکاوى - روانکاوى بخش روانپژشکى طبابت روحى وعقلى وعصبى است به عربى "پسشوپاتهى" Pschopathy
2- گل محمد خان مومند (1885-1960 ميلادى)
3- بعد ازحمله چنگيز (1162- 1227 ميلادى) کوچى هاى سرگردان شدند
4- تمام پشتونها را در شمال جاى مى کند
5 - در زمان چنگيز خان افغانستان بود
6- داکترحليم تنوير قصه احمد خان سدوزايى (1722-1772) افغانتبار پشتون را مفت کرد. پشتونها افغان و فغان کردند که لخک دروازه "سدو" مٶسس افغانستان است.
7- سرزمين هاى حکومت?
آيا سرزمين از حکومت است. جايداد و خانه و زمين داده نمى شود بلکه مالکيت از حکومت خريده نمى شود بلکه از سوى دولت (قوه قانونگذارى قانون مى سازد ) و دادگاه با قباله شرعى !ماليکت را در کنده درج مى کند وحکومت مجبور است که امنيت مالکيت ومال وجان مالک را تامين کند اگر حکومت افغانستان انتخابى و يا انتصابى باشد و قرارد ها و پيمانهاى جهانى را مدنظر گيرد . و حکومت تروريستى و طالبانى وتروريست نباشد

>>>   سلام من خیلی تنهام با مادرم در یک خانه فرسوده زندگی می نماییم شاید بگویید دروغ میگوید اما حقیقت همین است من مکتب میروم و مادرم دست فروشی می کند واقعا خیلی دلم از این زندگی سرد شده دلم می خواهد خود کشی کنم اما مادر بیچارهی من منتظر است تاکه من یک داکتر عالی شوم و او را از فقر نجات دهم دلم برای مادرم می سوزد در غیر او من وقت خود کشی کرده بودم نگران آینده من و مادرم استم چی خواهد کردیم واقعا تشکر از این که به گپ های من گوش دادید

>>>   جواب حلیم تنویر رادروقت مناسب خواهیم داد. منبتی

>>>   بلی جواب حلیم تنویر را با اسلحه وگلوله خواهیم داد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است