آب های زیرزمینی منطقه خیرخانه در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۳۹۸/۹/۲۰ کد خبر: 161299 منبع: پرینت

خیرخانه در کابل!
آب های زیرزمینی منطقه خیرخانه در کابل سالانه پنج متر پایین می رود.
کاهش آب زیرزمینی خطر نشست زمین را در خیرخانه کابل در پی دارد که نتیجه ی آن ویران شدن خانه ها، ساختمان های بلند و بلند منزل های خیرخانه است.
آب های زیر زمینی در سایر مناطق کابل سالانه دو متر کاهش می یابد. در شهر کابل هر سال صد ملیون متر مکعب آب مصرف می شود، در حالی که ظرفیت آب به ۶۰ ملیون متر مکعب می رسد و ۴۰ ملیون متر مکعب آب کمبود است. میزان کمبود آب هر سال بالا می رود. این گزارش را وزارت انرژی و آب افغانستان تهیه کرده و از شاروالی کابل، وزارت شهر سازی، وزارت داخله و سایر نهاد های دولتی می خواهد از اعمار بلند منزل در مناطق رهایشی جلوگیری کند.

جلوگیری؟
نهاد های مربوط از شاروالی تا پولیس از مالکین بلند منزل ها رشوت می گیرند و به آن ها اجازه می دهند که در کوچه کوچه های شهر بصورت غیر قانونی بلند منزل بسازند، آن ها رشوت می گیرند و به حمام ها، حوض های آب بازی، موتر شویی ها و غیره جاهای مصرف گزاف آب اجازه می دهند که آب زیر زمینی را به عنوان ملکیت عامه غارت کنند.
ارگ کابل و وزیرانش در راس این چپاول و غارتگری قرار دارد و هیچ احساس مسولیت نمی کنند. گویا اینکه آن ها هیچ تعلقی به این خاک و این مردم ندارند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آب های زیرزمینی
خیرخانه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   سروش کیا آب های زیرزمینی مثل سایر منابع زیرزمینی کشور باید مورد توجه جدی حکومت قرار گیرد و مدیریت لازم را در استفاده معقول آن داشته باشد و از استفاده و مصرف بی رویه آن توسط فابریکات تولید آب معدنی نیز نظارت لازم مرعی الاجرا گردد

>>>   Haroun Zaheri
مطلب حیاتی وارزشمند !
متاسفانه مردم و سیاستگذاران اقتصادی و سیاسی ما پیش پا بین بوده و آینده نگری اصلا وجود ندارد.
بلی فساد باعث نابودی جامعه وملت میشود.

>>>   ع و غ هردو کلاهبرادارانی اند که دستانشان با عاصبین زمین های خیرخانه یکی است. خدا کند که آب خیرخانه کاملاً خشک شود تا این دزدان مجبور شوند مال ملت را دوباره به ملت بسپارند.
زلاند حکیمی

>>>   انديشمند صاحب سطراخيرتان را جقدربجانويشته ئيد .شعري شاعري هم برين مسؤلين صدق مي كند كه ميكويد كربه مير....الى اخرشعر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است