امکان محاکمه حلیم تنویر در هالند وجود دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۸/۹/۲۰ کد خبر: 161292 منبع: پرینت

نسل کشی و هویت کشی هردو جرم است، باید حلیم تنویر به دادگاه لاهه معرفی شود.
این اقدام در مرحله اول به تمام افغانستانی ها و سپس به برادران ملیت هزاره مربوط می باشد.
پناهجویان مقیم هالند بخصوص آنهایی که به موضوعات حقوقی آشنا هستند و یا دوستانی دارند که وکیل و یا حقوقدان می باشد، مراجعه نموده و اظهارات نژاد پرستانه و اهانت امیزحلیم تنویر را با ایشان مورد بحث قرار داده و اگر کوچکترین امیدی برای پیگری عدلی حتی تا مرحله ابتدایی علیه سخنان نژاد پرستانه حلیم تنویر موجود باشد به آن اقدام نمایند.

سخنان نژاد پرستانه فردی که در هر جامعه نا امنی اجتماعی را بوجد آورد، مسوولین عدلی و قضایی آن کشور مجبور است، به آن رسیدگی نماید.
هالند جزو اتحادیه اروپا و تحت قوانین قضایی این اتحادیه میباشد، همانطور که در المان اگر کسی به نژاد، ملیت و یا رنگ افراد جامعه اهانت کند، طبق مقرارت آلمان مورد بازخواست قرار می گیرد.

هالند نیز مجبور است این موضوع حساس را که احتمال درگیری افرادی برای دادخواهی دست به اقدامات تلافی جویانه بزنند و حیلم تنویر را مورد لت و کب قرار دهند میسر می باشد.

دوستان هموطن نخست از طریق وکلای هالند که موضوعات سیاسی را تحت تحقیق قرار می دهند معلومات بگیرد، مصارف چنین وکلای سیاسی را چندین نهاد است که در کشور هالند به عهده می گیرند. چنین نهاد هایی در المان وجود دارد. گفته می شود یک نماینده پارلمان هالند از افغانستان است، از انها نیز میتوانند در این مورد کمک بخواهند.

سخنان نژاد پرستانه حلیم تنویر به هالندی ترجمه و فیلم آن در اختیار کارشناسان گذاشته شود، یا در مرحله اول ده ها نفر در مقابل دادگاه لاهه علیه سخنان نفرت انگیز حلیم تنویر تظاهرات مسالمت آمیز براه انداخته اقکار عمومی را متوجه این جنایت کنند و خواسته های خود را روی پارچه های سفید بنویسند.
اگر این کار چندین روز صورت گیرد بدون شک مقامات به آن واکنش نشان خواهند داد.
حلیم تنویز نزد پولیس فرد ناشناسی نیست، او که در چندین سال گذشته دو بار در موضوع دعوا و چاقو کشی در هالند دوسیه داشته است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تنویر
هالند
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است متن بیابیه اقای حلیم تنویر با جزییات ومحل و موقیت بیان یعنی همه چگونگی از منبع موثق اخذ و نشر شود . ما حاضریم با کیفیت وتحلیل ماهیت
حقوقی آن در هر اقدامی سهم بگیریم . هنوز ماهیت و حالات جرمی موضوع
گنگ است مبادا ماجراجو تعبیر شویم و از کاه کوه بسازیم .
م.ش. ف کابل

>>>   اینطور نیست که تنها فاشیستان نمک حرام مهاجر باشند در خارج آنها قانون غنی یا قانون لوگری حاکم نیست باید تمام اقوام غیر اوغان دست به دست هم داده این نسل یهود این زاده حرام پاکستانی را محکمه نموده حتی اگر در جایی بدست هموطنان غیر اوغان مان میفتد باید به این نسل انتحار ترور درست داد که چطور حذف دیگران را در سر پروراند.

>>>   Manizha Naderi
آنانیکه به زن و دختر حلیم تنویر دشنام می نویسند، هیچ فرقی از خود تنویر ندارند. جرم عمل فردیست و نباید زن و دختر بیگناهش به این بهانه هتک حرمت شوند. بی حرمتی به بانوان خانوادهٔ حلیم تنویر نهایت زبونی و استدلال پایین است. نباید با عقبمانده گی فرهنگی برای اشتباه مرد خانواده، همیشه زن و دخترش را مورد اهانت و خشونت قرار داد. از تک تک آنانی که دشنام نوشته اند خواهش میکنم در یادداشت های شان تجدید نظر کنند.

>>>   جامعه مدنی ،حقوقدانان و همه شخصیت های مدنی ملی و بین المللی باید در تحقق محاکمه این عامل فاشیسم و جنوساید بکوشند

رزاق مأمون - گزارش نامۀ افغانستان
محاکمه بین المللی حلیم تنویر؛ پایانی به مفتیان جزا ندیده
اشاره: حلیم تنویر با اعلام آشکار به قتل، شاگردی به قسی ترین خون آشام تاریخ افغانستان- محمد گل مهمند- و بیرق افرازی بر «ختم» نژادی، مصادیق جرم خود را آماده کرده است.

چرا بايد تنویر رسمن در هالند محاكمه شود!
دکتر محمدی- حقوق دان
به دلایل زیر:
اظهارات اخير آقاي حليم تنوير، اوصاف متعدد جرمي دارد كه إيجاب ميكند مورد رسيدگي قضايي قرار گيرد. در يك نگاه اجمالي، اوصاف مجرمانه سخنان نامبرده به اين قرار مي باشند:
١. تباني براي ارتكاب نسل زدايي(Genocide) مطابق بند ب ماده سوم كنوانسيون منع نسل زدايي.
٢. تحريك مستقيم و علني به ارتكاب جرم نسل زدايي مطابق بند ج همان ماده.
٣. تحريك به جنگ داخلي، مطابق ماده ٢٥٤ قانون(كود) جزا.
٤. تحريك به تبعيض و تفرقه، مطابق ماده ٢٥٦ همان قانون.
٥. تهديد به جنايت عليه نفس، مطابق ماده ٦٢٤ همان قانون.
٦. توهين، مطابق مواد ٦٧٨ و ٦٧٩ همان قانون.
از همه هموطنان عدالتخواه تقاضامندم با پيوستن به اين كمپين، رسالت ملي و انساني شان را براي تأمين عدالت و نفي تبعيض و فرقه گرايي به انجام رسانند.
به زودي و در مشورت با أهل نظر، شكايت نامه رسمي ترتيب و با حمايت شما وطنداران وطندوست؛ به ويژه گروههاي متضرر، به مراجع ذيصلاح داخلي و بين المللي تقديم خواهد شد.
Razaq Mamoon

>>>   تنوير نبايد به دختران هزاره چنين حرفى را مى زد زيرا همين دختران هزاره اى با شهامت است كه بدون نكاح سنگ زيرين آسيا شده وخواهشات جنسى همه را مخصوصأ اشغالگران را زياد تر بر أورده مى نمايند .

>>>   حليم تنوير در سخنرانى ياد بود گل محمد خان مومند درشهر کلن آلمان گفت آغاز نقل قول: [...] کمبودى هاى از او (گل محمد خان مومند) تبليغ کنم . من از همه خواهش مى کنم از تمام دوستان وقت ايکه در مورد يک شخصيت تاريخى صحبت مى کنند٬ شخصيت را از نگاه روانکاوى بررسى کنند و راه هاى آنرا بسنجد و از او کارهاى انجام کارهاى خوب هم انجام داده و بلاخره ما به پشت حرفهاى ديگرها مى گرديم که چرا( گل محمد خان مومند 1885-1960) اين کارها را کرده. ما زياتر از اومى کنيم. اگر او به پشتونها جاى داده در اون جه (آ نجا-) که آنها کوچى هاى سرگردانى بودند که بعد ازحمله چنگيز حق دارد و بعد از اين من هم انجام مى دهم و تمام پشتونها را در سرزمينهاى حکومت جاى مى دهم" (پايان نقل قول بخش اول سخنرانى داکترحليم تنوير ) اين شاگرد گل محمد خان مومند مثل تهرونى ها سخن گفت زيرازبان به اين پخته گى وباستانى را زبون کرد. اين شخص در ايران تحصيل کرده واکنون نمکحرامى به ايران!
تفسير اين هفت نکات را به خواننده گان گرامى مى گذارم. من پشتونان شريف را متوجه مى سازم که اين شخص به تفکر شهروندى شدن کشور ضربه مى زند.
1- شخصيت را از نگاه روانکاوى - روانکاوى بخش روانپژشکى طبابت روحى وعقلى وعصبى است به عربى "پسشوپاتهى" Pschopathy
2- گل محمد خان مومند (1885-1960 ميلادى)
3- بعد ازحمله چنگيز (1162- 1227 ميلادى) کوچى هاى سرگردان شدند
4- تمام پشتونها را در شمال جاى مى کند
5 - در زمان چنگيز خان افغانستان بود
6- داکترحليم تنوير قصه احمد خان سدوزايى (1722-1772) افغانتبار پشتون را مفت کرد. پشتونها افغان و فغان کردند که لخک دروازه "سدو" مٶسس افغانستان است.
7- سرزمين هاى حکومت?
آيا سرزمين از حکومت است. جايداد و خانه و زمين داده نمى شود بلکه مالکيت از حکومت خريده نمى شود بلکه از سوى دولت (قوه قانونگذارى قانون مى سازد ) و دادگاه با قباله شرعى !ماليکت را در کنده درج مى کند وحکومت مجبور است که امنيت مالکيت ومال وجان مالک را تامين کند اگر حکومت افغانستان انتخابى و يا انتصابى باشد و قرارد ها و پيمانهاى جهانى را مدنظر گيرد . و حکومت تروريستى و طالبانى وتروريست نباشد.

>>>   لطفامتن کامل سخنرانى داکتر حليم تنوير را به مناسبت گرامى داشت از استاداش گل محمد خان مومند (مهمند) چاپ نموده وبه زبان هاى رسمى اتحاديه اروپا برگردان (ترجمه) نموده و در اختيار جهاننيان قراردهيم.
شوربختانه غير پشتونها از اين امکان سياست خارجى وديپلوماسى استفاده نمى کنند. اگر اين کمبودى پر شود پشتونها اينقدر گستاخ نمى شوند که از فاشيزم عريان دفاع کنند.

>>>   هزاره هاي با همت حتما از حيثيت قوم خود در برابر اين حيوان وحشي دفاع ميكنند اقاي تنوير بزودي در هالند محاكمه خواهد شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است