اینها را ببرید و سر بازار برده فروشان بفروشید
دوساعت تشریح عملکرد کاری کمیسیون که بارها شنیده شده بود، توسط رییس و یکی از کمیشنرهای انتخابات تکرار گردید و یک کمیشنر بی ادب، کنترول جلسه را برعهده گرفت و این نشست را به افتضاح کشید 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۸/۹/۱۹ کد خبر: 161282 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)نشست مشترک کمیسیون انتخابات، دسته‌های انتخاباتی و نهادهای ناظر انتخابات روز برای دریافت راه‌حل به چالش‌های انتخاباتی در کمیسیون انتخابات برگزار شد.
در این نشست، در حدود هفتاد نماینده از دسته‌های انتخاباتی، کمیسیون انتخابات، نهادهای ناظر و دیپلومات‌های خارجی حضور داشتند.

این نشست که به پیشنهاد نهادهای ناظر بر انتخابات برگزار شده بود و قرار بود که جلسه ای برای تفاهم و قانع کردن دسته های انتخاباتی باشد، به جلسه معلوماتی تکراری کمیسیون مبدل گشت و با خودرایی و غرور بیجای کمیشنرهای کمیسیون بی نتیجه پایان یافت.
کمیسیون انتخابات برای توضیحات کارکرد های اعضا و کمیشنرهای انتخابات حدود دوساعت وقت گذاشته بود و توضیحات اضافی و تکراری خود را دوباره تکرار کرده و وقت این نشست را ضایع ساخت اما به هرکدام از دسته های انتخاباتی فقط سه دقیقه وقت برای اعتراض و توضیح گذاشته بود.

دوساعت تشریح عملکرد کاری کمیسیون که بارها شنیده شده بود، توسط رییس و یکی از کمیشنرهای انتخابات تکرار گردید و یک کمیشنر بی ادب، کنترول جلسه را برعهده گرفت و این نشست را به افتضاح کشید.

شماری از دسته‌های انتخاباتی، کمیسیون انتخابات را به نقض قانون انتخابات متهم کردند.
این نشست با تنش‌های لفظی میان اعضای کمیسیون و شماری از نمایندگان نامزدان انتخابات همراه شد و سرانجام دستۀ انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی نشست را ترک کرد.
اسدالله سعادتی گفت: شما تصمیم گرفتید که به نتیجه نرسید؛ شما تصمیم را گرفته‌اید. ما هم آخرین حرف‌های خودرا می‌زنیم و ما هم می‌رویم تصمیم خودرا می‌گیریم که در برابر یک قانون شکنی آفتابی و آشکار ما چه می‌توانیم.

نهادهای ناظر بر انتخابات که پیشنهاد دهنده این جلسه بودند، می‌گویند که کمیسیون انتخابات نشست بررسی مشکلات با دسته های انتخاباتی را بگونه درست مدیریت نتوانست.
یوسف رشید، مسوول بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه، گفت: کمیسیون در فارمت خود بدبختانه که بسیار دقیق نبود، برای معترضین فرصت بسیار برابر نشد که گپ‌های خود را بگویند و کمیسیون هم نتوانست بر بنیاد قانون جواب بدهد.

نعیم اصغری عضو بنیاد آزاد و عادلانه افغانستان نیز در اینباره گفت: ما طرح برگزاری این جلسه را به کمیسیون انتخابات دادیم اما آنها باوجودی که قبول کرده بودند و بجای اینکه نمایندگان معترض و نامزدان تشویش های قانونی خود را بیان کنند و کمیسیون در برابر آن پاسخ های قانونمند خود را ارایه بدارد و اگر پاسخ های اعضای کمیسیون انتخابات قانع کننده نمی بود، کمیسیون شکایات انتخاباتی وارد عمل می شد و اظهار نظر می کرد، کمیسیون انتخابات بجای بحث حقوقی و تخنیکی، جلسه را به مجلس معلوماتی و گزارش دهی خودش تبدیل کرده بود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه رییس کمیسیون بجای جواب به معترضان، شروع به گزارش دهی تکراری از روز اولی که به کمیسیون امده پرداخت که این گزارش نه وقتش بود و نه جایش! در حقیقت کمیسیون انتخابات بیشتر زمان را ضایع ساخت.

آقای اصغری درباره کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز گفت: نماینده این کمیسیون نیز مانند کمیسیون انتخابات وقت جلسه را با توضیح کارکردهای تکراری خود گرفت. در جلسه ای که فرصت کم بود و زمینه گفتگو مساعد بود و میشد که این بن بست بشکند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی بجای اینکه میان تکت های انتخاباتی و کمیسیون انتخابات داوری کند، سکوت کرد و متاسفانه نه تنها مشکل حل نشد که تشنج بیشتر شد.
کمیسیون شکایات صرفا به شکایاتی که این کمیسیون رسیده توجه کرده و این کمیسیون با درنظرداشت ماده نود انتخابات، نتوانسته مواردی را که در مورد تصامیم خلاف کمیسیون انتخابات است و چالش زا شده وطرف هایی که این چالش ها را به وجود آورده اند شناسایی بکند و در قسمت آنان تصمیم بگیرد.

این عضو بنیاد آزاد و عادلانه افغانستان افزود: کمیسیون انتخابات قوانین را نقض کرده و بسیاری از طرزالعمل هایی که خودشان ساخته بودند خلاف آن عمل کردند و همین نقض قوانین باعث شده تا این جنجالها به وجود بیاید.

واقعیت قضیه این است که هر دو رییس و اعضای کمیسیون های انتخاباتی بدرد کار انتخابات نمی خورند و باید هر دو کمیسیون بصورت رسمی تعطیل و تمامی سران و اعضای متخلف آنان به دادگاه معرفی شوند و از همین حالا منتظر آن روز باشید که سران این کمیسیون ها مانند گذشته به زندان بروند.
بقول یکی از دوستان؛ "اینها را ببرید و سر بازار پیشاور بفروشید تا به بردگی بروند"...!

در هر صورت، همانگونه که از قبل مشخص بود و ما در این سایت بارها تذکر دادیم، در افغانستان زمینه دموکراسی و انتخابات فراهم نیامده و خارجی ها فقط از دموکراسی و انتخابات، عوارض و معضلات و نکات منفی آن را به ما هدیه داده اند و ما را در منجلابی فروبرده اند که دیگر نه راه برگشتی در آن متصور است و نه راه پیشرفتی!

همانگونه که بجای حضور مثبت زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و نظامی، بهره برداری های جنسی اول را می زند، در دیگر عرصه های دموکراسی و ایجاد نظام قانونمند، تقلب و جعل و تزویر و فریب و...، جلوتر از بقیه موارد برما تحمیل شده است.

در این کشور تمامی نهادهایی را که خارجی ها به ما پیشکش داده اند، انحرافی است و فقط برای مشغول کردن اذهان عامه ایجاده شده و فقط نام ها و شعارهای قشنگی دارند وتا کنون باعث بدبختی بیشتر ما می شده است...!

در هر حال، تا زمانی که خارجی ها تصمیم گیرنده اصلی ما باشند این کشور و مردم این سرزمین بجایی نرسیده بل هر روز که می گذرد بحران های موجود عمیق تر شده و راه های بیرون رفت از بحران ها، بیشتر مسدود می گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برده فروشان
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   من که نشست رابصورت زنده ومکمل تماشا نمودم در بین کمیشنران کمیسیون انتخابات و شکایات انتخاباتی چنین شخصیت وجود نداشت که منطق و استدلال اقایی سعادتی رادرک و هضم نماید
طرزدید کمیشنران کمیسیون انتخابات به سویه اطفال کودکستان عیار ساخته شده بود برایشان قبلا درس داده شده بود که از چار چوکات متن عدول نورزید
طرز بیان خانم ظریفی در مقابل یک مهمان ومقام عالیتربه اوهم به ان منطق عالی طفلانه بود
سریال تکراری وبازی با کلمات اقایی دانشیاد هم چیزی کم از حماقت چیزی دیگر نبود ایشان همه مردم را نادان وبیسواد پنداشته بودند و تشریحات دروغ را اغاز کرده بود جالب بود برایم برای اساتید محترم کمیسیونها دانش مسلکی واخلاق وادب مهمانی ارزو دارم
قیام

>>>   طرح چنین نشست های عوام فریبانه برای پنهان کردن برگه های تقلبی در صندوق های رای انهم به نفع یک تیم خاص به همکاری بعضی از کمیشنران و ریس دبیر خانه کمیسون انتخابات با ستاد های انتخاباتی تیم غنی راه حل نبوده ونیست و تیم های معترض را که با اتکا بقانون در برابر انچه تقلب خواهنده شد بجای نمیرسد جز اعتراضات خیابانی معترضین را در برابر کار خلاف قانون و لوایح و طرزالخمل که کمیسون انتخابات بروی ان پا گذاشته سرو صدا ها را بیشتر کند حاصلش چیزی دیگری نخواهد بود وهم نیست بعضی از سوالات را در برابر انچه کمیسون تا حال انجام داده قرار میگیرد.
۱- چرا کمیسون رای های ابطال شده بیشتر از یک ملیون رای تقلبی را واضح نمیگوید و اشکار نمیسازد که بنفع کدام تیم های انتخاباتی صورت گرفته بود
۲- چرا از پاسخ واضح و روشن در مورد یکصدو دوازه هزار رای خارج از وقت و بیشتر از پنجاه هزار رای گرفتن عکس از روی عکس و یکصدو سیوهفت هزار رای قرنطین شده شرکت درملوک که کمیسون انرا در غیاب نمایندگان کاندیدان شامل سیستم کرده جواب روشن و واضح و اقنا کننده ندارد و نمیدهد واز ان طرفه میرود .
۳- ایا جابجایی رای جعلی و تقلبی در سیستم که کمیسون انتخابات انرا انجام داده بنفع یک تیم خاص بزیر نام اشتباه کارمند استخدام شده از جانب کمیسون در محلات در روز انتخابات صبغه قانونی دارد یا خیر به نظر مه و از دیده قانون چنین کار اشتباه نه بلکه جرم انتخاباتی است و پیگرد قانونی را در پی دارد پافشاری و اسرار ریس و تعداد از کمیشنران بر قانونی بودن چنین چیز چیست و در کجای قانون جا دارد که شخص مرتکب چنین کار علاوه ازینکه تحت پیگرد قانونی قرار داده نشده به عمل جعل و تقلب ان صحه گذاشته شود ایا عملی کردن ان شریک جرمنیست که است .

>>>   کمیسیون نگداشت که تیم عبدالله عبدالله که مانند فرشته های آسمانی پاک و بی گناه اند همیشه قدرت این مملکت در دست شان بگیرند، زیرا دیگر زمین، زمان و مکان را خداوند خلق کرده وافغانستان را اینها. باید همیشه بدست اینها باشد.
نوید کابلی

>>>   تا آمریکا نخواهد هیچ کسی اشرف غنی را خلع کرده نمیتواند ؛ روزیکه امریکا خواست همان روزی است که دعای مردم مظلوم افغانستان قبول میشود و بخواست آمریکا اشرف غنی هم خایین ملی میشود و هم تروریست و ...
آمریکا ، اسرائیل ، انگلیس ؛ ناتو ، یوناما و متحدانشان این مزدور فرومایه خویش را بالای مردم مظلوم افغانستان تحمیل نموده اند و هر قدر مردم بیچاره افغانستان داد و فریاد دادخواهی میکنند ، کسی نیست که صدای شان را بشنود و این بار نوبت خانه ملت رسید و اشرف غنی را خایین ملی قلمداد کردند ، میدانیم که این خواست وکلا نیز به جایی نمی رسد و امریکآ و متحدانش از وی دفاع نموده و کشتار بی رحمانه و اعمال تروریستی شان را بر ضد مردم مظلوم افغانستان دوام میدهند . گرچه آمریکا و متحدانش غرض تحمیل جاسوسان خود چون کرزی و اشرف غنی احمدزی نزد مردم افغانستان نهایت منفور شده اند که عکس العمل مردم مظلوم افغانستان را در دفاع از آرای پاک انتخابات ریاست جمهوری در تمام افغانستان میبینید که با یک صدا فریاد میزنند :
مرگ بر تقلب ؛ مرگ بر تقلب کاران ؛ مرگ بر حامیان تقلب که معلومدار هدف شان آمریکا انگلیس و یوناما و ... میباشد ؛ باز هم آمریکا از سر اشرف غنی دست وردار نبوده و بخ حمایت ترور و تروریستان و آدمکشان و تقلبکاران ادامه می‌دهد ؛ این عمل وحشیانه آمریکا در مقابل مردم مظلوم افغانستان ثبت تاریخ خواهد شد
ام مردم به دفاع از حق خویش به مبارزه شان ادامه داده و انشاءالله پیروزی از آن مردم افغانستان خواهد بود

>>>   درسالهای 2009 _2014 _2019 که سه دوره انتخابات شد عبدالله وشورای نظار از تقلب میگویند وناکامی خویش را قبول نه دارد
کرزی اشرف غنی کمسوون انتخابات ملل متحد همه از نطر اشرار متقلب حتا درملوک هم متقلب کفتن کار را به جای نه میکشند بجز بربادی کشور
بی خبر

>>>   امریکا با این وضعیت افغانستان برای مرحله سوم هم می تواند اشرف غنی را رئیس جمهور بسازد. مردم ما در برابر آمریکا شکست خورده است و نمی تواند بر خلاف میل آمریکا از خودش ان حرکتی نشان دهند.

>>>   جناب نوید کابلی
من در مورد آن جلسه و چگونگی آن نمیتوانم قضاوت درست بکنم، ولی مثل روز روشن است که نه تنها تیم عبدالله مانند فرشته های آسمانی پاک نیست بلکه همانند تیم غنی تیم شیطانی و کثیف است. اینها همه چهار کلاهای فاسد وخیانت کار اند.
مهاجر دور ازوطن

>>>   تیم دولت ساز داماد نورستانی را چوکی داد شما چی میدهید؟؟

>>>   این دومین بار است که ریسان کمیسون انتخابات با نام نوررستانی در انتخابات این پروسه ملی اشکارا خیانت کرده اند یک خاین که در راس کمیسون انتخابات سال ۱۳۹۳ در پر کردن صندوق ها از رای های تقلبی بنفع غنی احمدزی نقش داشت با فشار مردم غنی انرا با همکاران خاین دیگر ان بحیث مشاور در داخل ارگ جبجا کرد با تمام امتیازات قبلی ان در انتخابات سالجاری هم یک خانم بنام نورستانی را بحیث ریس کمیسون انتخابات مقرر کردند با تجارب گذشته میدانستند که همین خانم حوا نورستانی در مورد برگه های تقلبی بنفع غنی بهترین همکاری را میکند که حال هم واضح و اشکارا گردید که خانم نورستانی با همکاری ننگ ریس دبیر خانه و اورنگ زیب و دانش کمیشنران با ستاد های انتخاباتی تیم متقلب غنی همکاری کردند و بازهم برگه های تقلبی را بنفع غنی خلاف قانون و مقررات و لواح و طرزالعمل های که خودشان ساخته بودند به رای غنی شمرده اند و درین پروسه ملی خیانت نابخشودنی را مرتکب گردیده اند و پروسه ملی انتخابات را با کار خاینانه شان به گند کشیده اند .

>>>   این معامله خانم نورستانی خود بر تقلب و طرفداری کمیسیون از تیم دولت ساز مهر تایید می گذارد. در افغانستان آنقدر بی حیایی به اوج خود رسیده که ما یک نمونه آنرا در این معامله می بینیم. بازهم وای بر مردم که در گرو این خاینین گیر مانده و رنج می برند.

>>>   همین خود واضح نشان میدهد که تیم اشرف غنی در رای تقلبی که دیگر کاندیدان کشیدن ان از ارای پاک مردم هستند و تیم غنی با کمیسون انتخابات مشترک همین دو علیه خواست قانونی سایر نامزادان قرار گرفته مبین این حقیقت است کهتمام همین رای های غیر قانونی بنفع غنی احمدزی در صندوق ها جابجا شده و تعداد از اعضای کمیسون انتخابات همکار با تیم غنی است همچنان در هر جا که خلاف رای های تقلبی حرف و حدیثی به میان اید با تغیر رنگ چهره ستاد انتخاباتی غنی فورنا بدفاع ان قرار میگیرند این خود میرساند که تیم دولت باخت تابوت ساز غنی در رای های تقلبی پر شده در صندوق های رای به همکاری بعضی از کمیشنران کمیسون های انتخاباتی و در راس همه ریس دبیر خانه بنام ننگ در جابجایی ارای تقلبی دست دارند این چیزیست که خود شان واضح ساخته اند .

>>>   این ده نامزد مانند این مسئولین هستند ک
به نقل از سلام‌وطندار، منابع در ریاست سیلوی پلخمری گفته اند، در نشستی میان نهادهای کمک ‌کننده و مسئولان محلی بغلان 170 تُن گندم برای کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌جا شده‌گان به رئیس و اعضای شورای ولایتی بغلان سپرده شده است.
اما شماری از خانواده‌های نیازمند و بی‌جا شده‌گان بغلان می‌گویند، با آنکه چند بار برای دریافت گندم نزد مسئولان شورای ولایتی مراجعه کرده‌اند، اما تا کنون برای آنان گندم توزیع نشده است.
به گفتۀ آنان، اعضای شورای ولایتی بخشی از این گندم را به مخافظان ‌شان و قسمت دیگر را در بازار به فروش رسانده‌اند.

>>>   این یک شورای دزدان و شورای وطن فروشان است پس کمیسیون انتخابات ومردم باید به این خردجالان هیچ اهمیت ندهد همه جوالی خردوان لندغر و دزد در این شورا جمع شده اند

>>>   همیشه می گفتند: "یک سر صد سر را نگاه میکند مگر صد سر یک سر را نگاه کرده نمی تواند." علت اصلی این همه پرابلم ها خودتان هستید وقتی برادران مسعود بین خود جور آمده نمی توانند جمعیت چگونه یک پارچه شود استراتیژی عطا و عبدالله هم که اصلأ معلوم نیست، بعد از مزاری هزاره ها ۶ توته شدند، ازبک و ترکمن یکی در جان دیگر هستندو از همه بدتر هر یکی ازاینها با جاسوسان دولتی مانند کرزی، اتمر، احدی و...جورآمد می کنند بجای آنکه بین خود جور شوند. وقتی توافق سیاسی نباشد حتی اشرفک پچول هم می تواند یکه دو میدان شود.
آزاده

>>>   همه چیز وابسته به بی بی گل است
اگر توانست ترامپ را خوش و راضی کند غنی جیغه بیغرتی را بلند تر زده و حاکم ارگ میشود در غیر آن تورسن باید با بی بی گل ملاقات کند.

>>>   قصه همه نامزادان در کله پزی مفت است نه انتخاب است ونه اعلان حیف پول های بی جای که به مصرف می رسد

>>>   ریس کمیسیون یک زن است ایا در افغانستان مرد نبود که زن را ریس کمیسونساخت

>>>   کمسیو ن که به دست یک زن رهبری شود او هر گز نتیجه نمی دهد خا طر جمع باشید فقط دولت مردم را بازی می دهد

>>>   اوغانها در کل از انتخابات شفاف هراص دارند و میدانند که میبازند پس مجبور هستند توسط مورده بابای خود ضمینه تقلب و خیانت را فراهم کرده برای بقای رژیم فاشیستی و اله دست هر اجنبی خود بکوشند

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.

>>>   Rassul Fedai
پشتونیزم و افغانیت به معنای برتری طلبی قومی و سلطه گری نژادی ، اندیشه و ایدئولوژی غالب و معطوف به عمل در میان اکثریت پشتون های افغانستان است:

همان کوچی بیسواد که به بهسود می رود و شترش را بر کشتزار هزاره می چراند و جوان هزاره را می کُشد و خانه ی هزاره به آتش می کَشد

تا تره کی که هزارستان را خالی از هزاره ها و چراگاه شتران کوچی ها می خواست

تا حفیظ الله امین که با توزیع اسلحه در میان پشتون ها سرش از ما و مالش از شما گفته پشتون ها را علیه هزاره تحریک می کرد

تا ملا نیازی که در مزار، هزاره ها را به گورستان حواله می داد

تا پشتون داعشی که سرِ تبسم را برید

تا پشتون طالبی که در جلریز قطاع الطریقی و آدم کشی می کند

تا کشتار در دهمزمگ

تا انفجار در مراسم جنازه ی پسر ایزد یار

تا تحریق و تخریب صدها مکتب و جاده

تا اجرای هزاران انتحار و انفجار

تا مخکش که برنامه ی هزاره روبی از ادارات دولتی طرح می کند

تا اشرف غنی که تعادل قومی در زندان ها بوجود می آورد

تا خلیلزاد که برای اجرایی کردن برتری طلبی قومی بر درگاه امپریالزم لابیگری می کند

تا حلیم تنویر که فرمول پاکسازی قومی ارائه می کند

تا . . . تا . . . تا . . .

و تا بی نهایت " تا " های دیگر ؛ همه و همه بر یک محور حرکت می کنند :
"محور پشتونیزم و افغانیت "

جای تاسف است که بسیاری از روشنفکران و قلم بدستان ما این محور شرارت را نمی بینند و اظهارات حلیم تنویر را شخصی تلقی می کنند ، اگر اظهارات حلیم تنویر ربطی به پشتون ها ندارد اظهارات اشخاص بی نام و نشان به آدرس قوم پشتون و احیاناً تعرض لفظی به اعضای خانواده ی حلیم تنویر هم و به طریق اولی شخصی است و ربطی به قوم خاصی ندارد .

شما چرا عزا گرفته اید و دایه ی مهربان تر از مادر شده اید و اشک تمساح می ریزید برای آن ها ؟!

>>>   یکی از نزدیکان مولانا عبدالله؛ تیم دولت ساز امشب به مولانا عبدالله وزارت داخله را همرای پنج میلیون دالر پیشنهاد کرده بود تا به نفع تیم دولت ساز سخن بگوید ،مولانا عبدالله در جواب گفته من سرنوشت پنج ساله ملت افغانستان را با چوکی و پول معامله نمی کنم
برای حمایت از قهرمانی این آقا تا میتوانید شیر نماید.

>>>   هرگاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را اصلاح کرده و ملّی و مدرن و با دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، عاقبت تبدیل به عمله و آلت دست گشته و منافع فرصت طلبان و سوجویان داخل و بیگانه را تاًمین می کند.

>>>   تجزیه افغانستان مبارک
و این است بالا ترین دست آورد کمیسیون ها

>>>   هيچ درامهٔ سی آی ای امريکا در افغانستان کوتاه نبود ، اين و آن انتخابات فقط بازی کنان اند ، جالب اينکه بازی کنان خود از آخر درامه آگهی ندارند .
.... .

>>>   خانم نورستانی بر علاوه نقدینه هاث فراوان ، حق خود را با یکجا کردن دامادش با اشرف غنی و وعده پست وزارت و یا سفارت گرفته و حالا دهن پر آب است نا گزیر است به همین تقلب تن و نتیجه را به نفع غنی اعلان کند اینکه فردا چه می شود خدا میداند.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
مورد تقلب در میان ۴۴ ملیون رای دهنده در انتخابات سال ۲۰۱۷ در بریتانیای نامسلمان:
۱ تقلب
مورد تقلب در میان ۲ ملیون و ۷۰۰ هزار رای دهنده در انتخابات سال ۲۰۱۹ در افغانستان مسلمان:
۱ ملیون تقلب

>>>   حبیب الرحمان ننگ رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات ماهانه ۱۳۰۰۰۰ افغانی به عنوان معاش، ۷۰۰۰۰ افغانی به عنوان مدد معاش و ۱۵۰۰۰۰ بحیث خرج دسترخوان دریافت می‌کند.
این امتیازات فوق‌العاده به دستور اشرف‌غنی برای ننگ در نظر گرفته شده است. البته این امتیازها همان طور که در تاریخ حکم درج است، از ماه‌های قبل است. به تازگی برای آقای ننگ مبلغ ۷ صد هزار معاش پیشنهاد شده است.

>>>   وقتی در کشوری عواقب تمامی اعمال و مسئولیتها به بشهت خیالی و کس ندیده و امر خدا و نایبش حواله شود، در آنجا دیگر دولتی و کسی به زندگی دنیوی و ساخت و ساز و سازندگی و رفع نیازهای فردی و اجتماعی کشور و خلق الناس توجه نداده و اهمیت نمی دهد، زیرا بنیادگراها و آخوندهای مرتجع مردم را فقط برای کشتن و یا کشته شدن دعوت کرده و فعالیت و زندگی می کنند. آیا عقبمانده تر و فلاکتبارتر از این بینش و تفکر و عمل هم چیز دیگری وجود دارد، که کشور و جامعه ایی را با دستان خود به کشتن و کشته شدن و خونریزی و ویرانی تشویق و یا مجبور سازند؟ در کشور آلمان و دیگر کشورهای آزاد و دموکراتیک وقتی صحبت از دادگاه و دادرسی و قضاوت و حکم می شود، قاضی و قاضیها به نام خلق و اقتدار ملی آنکشور قضاوت کرده و حکم صادر می کنند و نه بنام خدا و یا اسلام و دین و شریعت ویرانگر.با این حقایق ما مسلمانان متاًسفانه سرنوشت خیلی تلخی داشته و خواهیم داشت.خیلی.

>>>   کشوری که نامش تقلبی باشد پول رسمی و سرود ملی و تذکره اش تقلبی باشد هیچ عجیب و غریب نیست انتخاباتش هم تقلبی باشد

>>>   متاسفانه از بدی روزگار در کشوری تقلبی بدنیا امدیم که دقیقا قانون جنگل حاکم است یا باید طعمه شوی و لال باشی یا هم از جنگل فرار کنی اگر شیوه زندگی با تمدن و شرف و کرامت بدون اجبار و خشونت و وحوشت میخواهی و نمیتوانی تسلیم گرگهای فاشیست باشی راهی جز فرار نداری مگر این که خدا رحمی به حال ما کند و کشور ما را از فاشیست قبیله تجزیه نماید‌.

>>>   بیش از ۳۲ میلیون رای انتخابات بریتانیا در ۱۰ ساعت شمرده شد

>>>   تا موقعی که مردم و بخصوص روشنفکران و حاکمان در داخل کشور، حول محور شعار و اهداف ملّی و حاکمیت ملّی و قوانین دموکراتیک به وحدت نرسند، در کشور ما صلح و آرامش و امنیتی در کار نخواهد بود. کشور افغانستان از دو طرف تحت اشغال هست، یکی آمریکا فرصت بزرگ و طلایی برای مردم افغانستان که حامی و حافظ آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و صلح و امنیت و است، و طرف مقابل آن طالبان و متحدین ضد آمریکایی وی هست که به بهانهً مبارزه با اشغالگری، افغانستان را به میدان رقابت های قومی و حاکمیت دینی و مذهبی ویرانگر و نابود کننده تبدیل کرده است می باشد.

>>>   اقای اندیشمند در انگلستان ادم ها خودرا برای ریاست جمهوری کاندید کرده بودند ولی در افغانستان حیوانات مانند گلمرجان خودرا کاندید کرده بودند که عقل دارد و نه هم شعور که از حیوان هم بدتر است بناء افغانستان تا انگلستان زمین تا اسمان تفاوت دارد ومردم انگلستان از رای خود کار گرفتند ولی وحشی های افغانستان با زور تفنگ و سوته دروازه های کمیسیون انتخابات را بند کرده اند این تفاوت مردم انگلستان با افغانستان یک کمی از منطق خود هم استفاده بکن
کمال الدین اندرابی از کالیفورنیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است