نه به تبعیض و تعصب!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۷    ۱۳۹۸/۹/۱۸ کد خبر: 161268 منبع: پرینت

اگر تنویر در ادامه سخنش بخاطر وحدت ملی و اختلاط اقوام می گفت دختر هزاره را به پشتون ها می دهم و دختر پشتون را به هزاره یا هر قوم دیگر قابل توجیه و دفاع بود اما وقتی با تاکید و یک باور قوی می گوید دختر هزاره را به پشتون می دهم نهایت باور فاشیستی را نشان می دهد وقتی می گوید ختمش می کنم در واقع یک زنگ خطر است و مفهومش این است که دختر های هزاره را به پشتون می دهم اما مردهایشان چه؟ یعنی ختمش می کنم.

چند نکته ضرورت است که تنویر بداند و بفهمد:
1) زمان زورگویی به سر رسیده است وقتی عبدالرحمن نتوانست تو هیج غلط نمی توانی.
2) منفعت ملی در حفظ و رسمیت اقوام است و به اقوام با محوریت انسانی بعنوان یک انرژی و نیرو برای توسعه و آبادانی کشور باید نگاه شود.
3) شما برای حذف اقوام نیرو و انرژی خیلی زیادی ضرورت دارید که حداقل این توان را ندارید بیایید حذف اقوام و تعصب را درونتان خفه کنید و اینکه افغانستان خانه تمام اقوام است در ذهنتان بارور کنید. بگذارید افغانستان ساخته شود حتی اگر یک کامورا آن را بسازد.
4) بجای پخش میکروب های تفرقه و خشونت به سواد، تعلیم و تحصیل البته با مواد درسی جدید در مناطق پشتون تمرکز کنید و در این عرصه هرچه در توان است ما هم همکارتان. بیایید جای خودتان را انسانی بسازید نه اینکه چشمتان همیشه به گرفتن جای دیگران باشد یک زمان بجای ایرغه رفتن چیمچیری هم یادتان می رود.

یونس ذکی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حلیم تنویر
تبعیض
مردم پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   اگر من صلاحیت داشته باشیم دختر تنویر رابه رئیس آی اس آی میدهم تا روابط افغانستان وپاکستان بهتر شودواگر رئیس آی اسآی قبول نکرد آنرا به ترامپ میدهم حتما قبول میکند ، درینصورت عساکرش رابیرون نمیکند چون خسرش تنویر ( تاریک) درخطر می افتد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است