رهبران پشتون در اولین فرصت باید مجازات شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۴    ۱۳۹۸/۹/۱۸ کد خبر: 161264 منبع: پرینت

سخنان تنویر را چندین بار شنیدم و به چند دلیل می توانم بگویم که پشت این سخنان نه تنها کینه تاریخی بلکه اندیشه مسموم فاشیستی پنهان شده است.

تنویر یک فرد است ولی نیت و مرام او یک سیستم مخرب است که اگر فرصت رشد پیدا کند می توانند مانند دیگر فجایع تاریخی دنیا را تکان دهد. تصفیه نژادی یا "Ethnic Cleansing" از فجایعی است که کمتر از نسل کشی نیست نمونه ی آن را اقدامات دولت میانمار در مقابل اقلیت مسلمان ها Rohinya می بنیم.

یکی از راهبردهای نرم و مدرن تصفیه های نژادی از بین بردن یک هویت از طریق ادغام فرهنگ و زبان و نژاد یک مجموعه به اساس سیستم طراحی شده صورت می گیرد نمونه ی آن تصفیه نژادی مردمان بومی با مهاجرین اروپایی در آمریکای شمالی می باشد.

تنویر باید بداند که ازدواج یک موضوع اجتماعی است و هرکس به دور از تعلاقات مذهبی و نژادی می تواند بر پایه عشق زندگی را بسازند اینکه شما آن را به صورت سیستماتیک و در لفافه مطرح می کنید خیلی خطرناک به نظر می رسد. شما حاضر هستید بگویید که دختر هزاره را به بچه پشتون می دهید ولی هیچ وقت ننگ و غیرت پوشالی شما قبول نکرد که بگویید دختر پشتون را هم به هزاره می دهید. شما و امثال شما هر وقت توانستند تعصب را خود کفن کنند بدون شک وحدت ملی به خودی خود ایجاد خواهد شد.

آقای تنویر!
شما ظاهرا امتیازات و پست دولتی را هم بند انداختید پس هر اظهار نظر شما نمایندگی از موقف سمت رسمی شما می کند (درغیرآنصورت حتی یک نفر هم به اراجیف شما اهمیت نمی داد).

شما باید در مورد اینکه ناموس پشتون ها توسط هزاره ها در بامیان مورد تجاوز قرار گرفته اند سند ارايه کنید درغیرآنصورت نه تنها شما به یک قوم شریف که در طول تاریخ افغانستان به طور سیستماتیک محروم واقع شده است تهمت و افترا می بندید بلکه وحدت ملی را خدشه دار می سازید در نتیجه اگر در این خراب شده قانون و عدالت اجتماعی باشد شما و امثال شما در اولین فرصت باید مجازات شوید.

هادی احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حلیم تنویر
رهبران پشتون
مردم هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   نه تنها که این سخن دروغ بنام تنویر اما درحقیقت و باطن تاریک فکرمنافق ضد وحدت اقوام باهم برادر کشور ما توهین و تحقیر بقوم پشتون و قوم هزاره است بل کشور مردم ازاده با غرور ان است باید رسما از مردم ما معذرت خواهی کند در غیر ان باید مورد پیگرد قانونی با این اتهام بی اسناد و بی بنیاد اش قرار داده شود و جزای توهین خود را ببیند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است