پلان اصلی تیم حاکم پشتون‌ ها
موجودیت فیزیکی و فکری اقلیت‌ ها همیشه برای اتحاد، یکپارچگی و تمامیت ارضی افغانستان خطرساز بوده است در تاریخ افغانستان دو بار این امر تمامیت ارضی و استقلال افغانستان را به خطر انداخته است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۷    ۱۳۹۸/۹/۱۸ کد خبر: 161258 منبع: پرینت

تنویر نماینده ی یک حلقه فاشیستی با تفکر برتری‌ طلبانه است که در این حلقه، طالب، مجاهد، روشنفکر و غربگرا وجود دارند:

1. یونس خالص مجاهد در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: در افغانستان اصلا نام ازبک را نشنیده بودیم اما نام هزاره را شنیده بودیم ولی تا هنوز ندیده‌ ایم که وجود دارند یا نه. (انکار وجود فیزیکی اقوام غیرپشتون).

2. ملا نیازی حاکم طالبان در شمال به بی‌بی‌سی گفت: تاجیک‌ ها به تاجیکستان، ازبک‌ها به ازبکستان و هزاره‌ها به قبرستان بروند.

3. جان آرنو، نماینده‌ی سابق سازمان ملل در افغانستان می‌نویسد: «تصویری که خلیلزاد، ابراهیمی و رییس جمهور کرزی برای ما ترسیم کرده بودند این بود که در افغانستان اکثریت مطلق را پشتون‌ ها تشکیل می‌ دهند. از چند قرن بدینسو این کشور با رهبری و زعامت پشتون بطور سالم اداره می‌شد. کودتای کمونیستی باعث تضعیف دولت مرکزی شد و زمینه را برای اقلیت‌ها مساعد ساخت تا مسلح شوند و با اعمال زور وارد رده‌ های بالایی دولت گردند. اکنون راه حل این‌ است که با برنامه‌ی خلع سلاح عمومی (DDR) اقلیت‌ ها خلع سلاح و با برنامه‌ی اصلاحات اداری (PRR) آنان از ادارات ملکی دور ساخته شوند و بعد از دوازده سال که حکومت بطور کامل در اختیار پشتون‌ ها قرار گرفت ما تضمین می‌کنیم که دیگر افغانستان لانه تروریست نباشد» (1)

4. انورالحق احدی رییس حزب افغان‌ ملت در مقاله‌ی «زوال پشتون‌ها» می‌گوید: «پشتون‌ ها اکثریت جمعیت افغانستان را تشکیل می‌ دهند و دولت افغان به‌ وسیله‌ ی پشتون‌ها تشکیل و تاسیس شده است بنابراین اقلیت‌ها باید هویت پشتونی دولت افغان را بپذیرند تا هویت ملی در افغانستان شکل بگیرد. پشتون‌ ها بیش از اندازه با اقلیت‌ ها مدارا کرده‌ اند ولی با این حال باز هم به قوم‌ پرستی متهم شده‌اند». (2)

5. اسماعیل یون در کتاب «سقاوی دوم» می نویسد: « موجودیت فیزیکی و فکری اقلیت‌ ها همیشه برای اتحاد، یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور افغانستان خطرساز بوده است. در تاریخ افغانستان دو بار این امر، تمامیت ارضی و استقلال افغانستان را به خطر انداخته است. اول، حکومت نُه ماهه‌ ی حبیب‌ الله کلکانی (تاجیک) و دوم حکومت ببرک کارمل (فارسی‌ زبان) در رژیم خلقی‌ ها. برای جلوگیری از این خطر باید اقدامات زیر صورت گیرد:

_ مذهب رسمی کشور باید حنفی باشد
_ نام این کشور همیشه باید افغانستان باقی بماند
_ فقط زبان پشتو رسمی باشد
_ برای در امان ماندن از دسیسه‌ی روس‌ ها باید مردم پشتون شرق و جنوب‌ شرقی افغانستان در شمال این کشور مستقر گشته و از امکانات برخوردار گردند
_ جهت حفظ امنیت کابل باید زمین‌ های اطراف آن شهر و همچنین زمین‌ های اطراف میدان هوایی بگرام تا میدان هوایی خواجه‌ رواش به مردم مناطق شرق و جنوب‌ غربی که کم‌ زمین هستند توزیع گردد
_ برای اینکه مردم پنجشیر (تاجیک‌ ها) وسیله‌ی دست بیگانگان قرار نگیرند باید از آنجا اخراج و در شرق و جنوب کشور اسکان داده شوند
_ برای اینکه دست ایران کوتاه شود باید زمین‌ های بامیان برای مردم شرق و جنوب‌ شرق کشور توزیع گردد و علفچرهای کوچی‌ ها مانند گذشته حفظ و حتی گسترش داده شود
_ در مرز مشترک با ایران باید قبایلی از جنوب و جنوب‌ غربی کشور مستقر گردد و...». (3)

6. جنرال طاقت در مصاحبه با تلویزیون‌ها اعلام کرد که: «پشتون اکثریت مطلق هستند و افغانستان یعنی پشتونستان و افغان یعنی پشتون و کسی که خود را افغان (پشتون) نداند حرامی است».

7. اشرف‌غنی: دوستم بخاطر کشتن طالبان باید محاکمه شود، چرا عملیات شبانه در مناطق پشتون اجرا می‌شود، چرا اکثریت زندانیان پشتون هستند، چرا ناامنی در مناطق پشتون است و من از این کار رنج می‌ برم و اگر به قدرت برسم عدالت قومی را در ناامنی و تعداد زندانیان اجرا می‌کنم. (که کرد).

8. سخنان شکریه بارکزی، هلی ارشاد، راضیه منگل، ناصر اصولی، فاروق اعظم، مخکش، مجید قرار، سلطانزوی و.... را هم که همه شنیدیم و از تنویر را هم مشاهده کردیم.

تاکنون بخش اعظم این پلان را اجرا کرده و در دوره بعدی حاکمیت اشرف غنی آن را کاملا عملی خواهند کرد.

1. داکتر مهدی، حل مناسبات تباری، سایت اینترنتی پیمان ملی و نیز سایت آریایی.
2. محمد شفق خواتی، «جریان‌های فکری و سیاسی افغانستان»؛ فصلنامه‌ی تخصصی پژوهشکده‌ی مطالعات منطقه‌ای؛ شماره هفتم.
3. سمسور افغان، سقاوی دوم، صص ۱۵۲_۱۶۰.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حلیم تنویر
رهبران پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   وطنداران محترم شما با خواندن این مضمون قضاوت کنید که گپ ازچه قراراست؟
بااحترم

>>>   خودات هم موضوع را علمی به بحث نگرفتی و یکجانبه و تحریک کننده و عوامفربانه نوشتی. شما ازین قماش به هزارها دارین که هر روز شخصیتها و شاهان اذادی چون امان الله غازی را فحش میگه و پشتونها را به مسخره میگیرند و شما خاموشانه شاد باش میگین. و اما به یک کلمه ناچیز روغن به اتش میریزید. معلوم میشه که ماجراجو و متعصب اید و فرادید ضعیف و ناتوان دارید . انسان باید دید وسیع و انترناسیونلستی داشته باشد نه که مولانا را به مهمند ترجیح دهد.

>>>   جناب جعفری، اینکه بخشی از پشتون ها نیت شوم دارند شکی وجود ندارد و به قول قرآن شریف" لاریب فیه"، واین که به اقوام دیگر باید هوشیاری و بیداری بدهیم، نیز کار خیر است و به تعبیر قرآن" عمل معروف" است. ولتکن من امه یدعون الی الخیر یا مرون بالمعروف و ینهون عن المنکر. ولی اجازه بده که برایت یک خاطر جمعی بدهم‌ که نیت شوم و سخنان نفرت انگیز این دسته فقط آبروی نداشته شان را بیشتر می برد و ممکن است اندک زحمتی برای ما هم خلق کند.اسلاف منفور این ها مگر چه شکری تانیستند بخورند که این مردک هوس دوباره خوردن آن را کرده است.پس راحت باش که: گر نگهدار من آن است که من می دانم شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد.

>>>   پته خزانه چیست و چرا تقلب شد و چرا همین تقلب را پشتون قبول نمی کند.
انتولوژی یا گلچین ادبیات پشتو چرا گنج پنهان شد

علل و دلايل و چگونگى پيدايش پته خزانه
گفتنى ايست که مردم شريف پشتون تاريخ فرهنگى دارد. باوجودايکه تاريخ ادبيات نوشتارى مردم شريف پشتون سابقه دراز مدت ندارد ولى سرودهاى که مردمان سينه به سينه و يک نسل به نسل حکايت مى کردند گذشته دارد مانند لندى پشتو که از زيبايى و قشنگى ادبى برخوردار است. که اين مطلب قدامت سکونت اين مردم را درپشته کوه سليمان برجسته تصوير مى کند. ولى درکتابهاى قديم حتى تا هزارسال پيش از زبان و نام پشتون نامى ذکر نشده است. اگر پشتونها درکابلستان ( غزنى تا به گنداهارا) و از گندهاررا تا به زابلستان زندگى مى کردند خو در يک کتابى از بزرگان دوران غزنه و کابل و هرات اشعار بزرگان پشتون پيش از رحمان بابا و "غلام اش" خوشحال خان ياد مى شد.

[1:52 p.m., 2019-11-14] Faiz Samadi: سلام
لطفن در روز بعد از ساعت ۱۲ روز زنگ بزنید
اکثر وقت آزاده دوای خواب میگرفته باشد ویا شب قبل من در کار میباشم و تا ناوقت میخوابیم.
لطفن بعد از ساعت ۱۲ روز زنگ بزنید و هر روز زن بزنید.
تشکر
[2:35 p.m., 2019-11-16] Faiz Samadi: متعصبترین گروه همین اوغانها یاپشتونها هستند۰
همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ ولی بازهم خود اینها و رهبر های اینها بر اساس همان روابط تعصبات قومی و پشتونولی خود همه باهم یکی میشوند، یعنی چون همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک تعصبی قومی دارند به اساس همان وجه مشترک باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ خلاصه که تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، ولی بازهم به اساس همان مشترکات قومی تعصبی از همدیگر دفاع میکنند و انگشت ملامت را هم با دیده درائی بطرف دیگر اقوام یعنی غیر اوغانها میگیرند۰

>>>   متعصبترین گروه همین اوغانها یاپشتونها هستند۰
همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ ولی بازهم خود اینها و رهبر های اینها بر اساس همان روابط تعصبات قومی و پشتونولی خود همه باهم یکی میشوند، یعنی چون همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک تعصبی قومی دارند به اساس همان وجه مشترک باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ خلاصه که تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، ولی بازهم به اساس همان مشترکات قومی تعصبی از همدیگر دفاع میکنند و انگشت ملامت را هم با دیده درائی بطرف دیگر اقوام یعنی غیر اوغانها میگیرند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است