کمیسیون مالی مجلس به همایون قیومی هشدار داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۶    ۱۳۹۸/۹/۱۸ کد خبر: 161255 منبع: پرینت

کمیسیون مالی و بودجه ی مجلس نمایندگان در نشست روز یکشنبه 17 قوس آنچه را که دستکاری‌ های غیرقانونی در بودجه و دریافت هزینه‌ های نامحدود سفرهای همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و مشاور بلندپایه ی رییس‌ جمهور گفته می‌ شوند به بحث گرفت.

به گزارش طلوع، اعضای این کمیسیون هشدار دادند که اگر قیومی درباره ی این موارد توضیحات قناعت بخش ندهد کمیسیون مالی و بودجه ی مجلس او را به دادستانی کل معرفی خواهد کرد. سرپرست وزارت مالیه قرار است در نشست روز چهارشنبه ی کمیسیون مالی و بودجه ی مجلس درباره ی این موارد توضیحات بدهد.

سندی که به طلوع‌ نیوز رسیده نشان می‌دهد که همایون قیومی در حدود پانزده روز پیش برای سفرهای بیرونیش خواستار اجازه ی همیشگی با هزینه ی نامحدود شده‌ است و این درخواست نیز پذیرفته شده‌ است.

دیده‌بان شفافیت افغانستان می‌گوید که پاسخ نگفتن به عملکرد‌های «غیرقانونی» شفافیت را زیر پرسش خواهد برد. محمد اکرام افضلی رییس این دیده‌بان گفت: «عدم پاسخگویی ریاست‌ جمهوری در مورد مصارف بیرون از بودجه خلاف قانون است و این نشان دهنده ی این است که حکومت حاضر به شفافیت و پاسخگویی به مردم نیست.»

اما ارگ ریاست‌ جمهوری می‌گوید که حاضر است تا به این عملکردها پاسخ دهد. دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری اظهار داشت: «تمام سفرها رسمی است و از تمام سفرهای رسمی خود وقت به وقت به رییس‌ جمهور گزارش می‌دهد.»

پیش از این نیز در پی نشر یک گزارش طلوع‌ نیوز مبنی‌ بر دریافت حقوق 250 هزار دالری همایون قیومی از انستیتوت «موثریت دولت‌ها» و عملکردهای غیرشفاف این نهاد در حکومت افغانستان کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا او را به دادستانی کل معرفی کرده‌ بود.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایون قیومی
کمیسیون مالی
دادستانی کل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است