رشوت اشرف غنی به رییس کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۸/۹/۱۷ کد خبر: 161245 منبع: پرینت

ده ماه پیش مصاحبه‌ ای با داکتر تمنا داشتیم. یک سوال و جواب مصاحبه را اینجا می‌گذارم و با دقت کلمات و جملات جناب داکتر را بخوانید.

سوال: پپس از ورود شما به رقابت‌ های انتخاباتی برخی‌ ها از احتمال معامله ی شما در جریان پروسه سخن زدند. در گذشته شاهد بوده‌ایم که یک نامزد ریاست جمهوری بر سر به دست‌ آوردن آمریت حوزه معامله کرده است. شما تا پایان رقابت‌ها خواهید ماند و یا تصمیم دیگری خواهید گرفت؟

داکتر تمنا اینگونه پاسخ داد: بگذارید بسیار عریان صحبت کنم؛ ما بخاطر پیروزی یک روایت می جنگیم نه بخاطر پیروزی در ارگ. فرامرز تمنا آنقدر کوچک نیست که رسیدن به چند خانه ی خشتی و کلخی و سمنتی (که نامش ارگ است) بتواند برایش یک خواسته بزرگ باشد. ما برای پیروزی یک روایت می‌ جنگیم و دستیابی به ارگ بخش کوچکی از این روایت است. همان روایتی‌ که در ابتدای مصاحبه گفته بودم بنابراین اگر به ارگ برسیم تازه کارهای ما شروع می‌شود و این ختم کار نیست. می دانم که چندین سال طول خواهد کشید که تا این روایت پیروز شود اما ارزش مبارزه را دارد بنابراین زمانیکه آدم برای یک چتر بزرگ می‌ جنگد و ارگ برایش یک خواسته کوچک است هیچ وقت در بین راه این روایت را با هیچ چیز عوض نمی‌کند پس هیچ‌ گونه برنامه‌ ای برای ایتلاف یا گذشت وجود ندارد. تکرار می‎کنم که ارگ برای ما فراتر از چند خانه ی خشتی و کلخی و سمنتی نیست که ما بخواهیم آن را به چیزی عوض کنیم. ما روایت خود را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم. شاید من اولین رییس جمهوری باشم که از خانه ی فعلی خود به ارگ نمی‎روم. ارگ باید تبدیل به موزیم ملی شود تا مردم ببینند زمامداران گذشته از چه جایی سرنوشت آنها و فرزندانشان را با تصمیمات ناسنجیده ی خود ویران کرده ‎اند.

جمشید یما امیری

اشرف غنی اخیرا به حوا علم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات رشوت داده است و دامادش (داکتر فرامرز تمنا) را که یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود در یکی از پست های کلیدی وزار خارجه مقرر کرده است.


داکتر غنی فرامرز تمنا کمیسیون انتخابات



کد (7)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
رییس کمیسیون انتخابات
فرامرز تمنا
نظرات بینندگان:

>>>   معامله تا گور برای غنی یک اصل است

>>>   استخبارات جاپان ازانطرف دنیا آگاهی جاصل کرده بود که گروهی ترورست قصد حمله به کاکا مراد را دارند ، اما امنیت ملی ناکام وبیکاره افغانستان از زیر ریش خود هم خبرندارد ، اینهم استخبارات ما!!!!

>>>   خصوصیتانقلابی روشنفکرانه ازین وطن در وجود فساد رخت بر بسته دیگر به مشکل میتوان یافت کسی برای مردم و وطن جان فشانی کند . همه برای پول و قدرت

>>>   شرم باد به فرامرز تمنا

>>>   تمام این ها برای بدست اوردن پول ومقام خود را کاندید می نماید یکی از اینها برای اینکه خدمت به وطن نماید خودرا کاندید نمیکند ( هیج گربه به رضا خدا موش نمیگرد)
احمد از کابل

>>>   من رای که منحیث رای دهنده رای خود را به اقایی فرامرز تمنا داده بودم دوباه گرفتم نمی دانستم که ایشان هم به دوران بلوغ سیاسی نا رسیده اقدام به کاندید شدن کرد و واخر امر هم غلام غلام شد افسوس به دانش علمی که فرا گرفتید و عمل تان دروغ وریا باشد
قیام

>>>   درکشوری بنام افغانستان نمیشود که بالای هیچ کسی اعتمادکرد چراکه سرشت این کشور به فریب وهیله ونیرنگ بناشده است. ما ازآقای تمناکدام گلیه نداریم بسیارکسانی بوده اند که سالها سنگ وطن دوستی رابه سینه کوبیده اندولی بعد ها بابدست آوردن یک چیزی ناچیزمانند یک شادی به یک تکه نان به رقص آمده است.
آقای تمناهم جزءهمان شادی های است که ریسمان اش به دست جناب اشرف غنی بوده وهروقت که دل صاحبش خواست درصحن وزارت خارجه به رقص وپایکوبی میپردازد.

>>>   والله اگه راست باشد چقه شرم و الله این ادم باید زهر بخورد. ما بالای کی اعتماد کنیم. به خدا ادم حیران میماند که چقه ادم ها کوچک میشوند و به گپ خود وفادار نمی مانند.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   وای بر این ملت سر نوشت این ملت باید همین باشد چون خود کرده را نه درد است و نه دوا ! روسپیگران سیاسی چهره افغانستان در جهان مکدر کرده اند. با وجدان های مرده و شرافت های گم شده هر لحظه به معاملات و داد و ستد دست می زنند.

>>>   هشدار به ملت غیور ما لگد مالی آمدن چاروای بیگانگان از مرز دیورند :
امدن کوچی های پاکستان هر سال از مرز دیورند یک آفات طبیعی خطر ناک سر طان زا به جامعه و محیط زیست افغانستان هستند.
اقوام کوچی پاکستان در فصل بهار به چراگاه های افغانسان از بیرون آن طرف مرز دیورند می آیند و «چادرنشین » غژدی نیسن اند, در ایام تابستان برای استفاده از علف خوش خوار به چراگاه های مناطق کو هستانی افغانستان بطور مؤقت به همرای گله بز , رمه گوسفند, گله گاو , شتر ,اسپ به مناطق چراگاه های مرتفع کوچ مي نمایند. روند جابجایی ناقلین پشتون در شمال افغانستان، به گفته حنیفی، امان الله خان در صدد تعمیم هر چه بیشتر هژمونی قومی بوده است تا، تعمیم عدالت، هرچند برنامه های اصلاح اجتماعی هم داشت.
ازین برمیآید که قیام مردم شمال به رهبری امیر حبیب الله کلکانی تنها انگیزه دینی نداشته بلکه علیه استیلای قومی نیز بوده است.
سیستم چرای عنعنوی مفرط وغیر علمی در واحد های چراگاهی افغانستان از طرف کوچی ها در این چند سال اخیر معمول بوده که باعث پایمال حاصلات و زیمن مردم کشور توسط رمه ای های شان شده است و این نحوه چرا در نهایت تخریب فرسایش نبتات و فرسایش خاک در مناطق دشتی وکوهی افغانستان گردید ه است.

بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی افغانستان بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله کوچی های پاکستان موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق محیط زیستی زمین زیبای ما مواجه شده است وادامه ی این روند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان و نبابات توسط رمه کوچی مانند آمدن برف کوچ ها روا ناب بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی ,طوفان شن های روان و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در بعضی از محلات و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان روبه رو کرده است.
در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان سبز نبات کوهی دچار مشکالت بیشتر می شود و با انقاض روبر خوا هد شد. برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی و نباتات باید از طرف اداره محیت زیست تصویب به اجرا در اید تا گیاهان , نباتات و جانوران بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند از دیدگاه دانش محیط زیست چرای بی رویه دام ها یک از دالیل سرزمین های تخریب شده ای کاهش پوشش گیاهی می باشد.

واین نوع چرای بی مسولیت طبیعت سرسبز زیبای کشور ما را لکد مال و خاک آلوکرده آسیب می رسانند و ترمیم پوشش گیاهی تخریب شده در شیب ها ی تند تپه ها و دامنه کوه ها مشکل و تقریبا غیر ممکن است. رعایت فصل چرا و آماده گی چراگاه جهت استفاده از چرا گاه ها لاقل یک ماه بعد از آب شدن برف ها و یا از اولین بارنده گی در منطقه تا موقع ای که گیاهان به ارتفاع 21 سانتی نرسیده اند چرا غیر ممکن از دید گاه دانش علمی محیط زیست و غلط ا ست.

چرای دامها در بلندی و ارتفاعات چراگاه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و بدون رشد ونمو گیا در سالهای آینده و هم موجیب اصلی تخریب منابع طبیعی می شود و نیز از جمله عوامل تهدید کنند اکوسیتم کوهستانی است و پیامد آن آمدن برف کوچ , فرسایش آب ,خاک و سیلاب های ویرانگر مسیر را خود به بار می آورد.

هوطنان مهن دوست عزیز نمونه ای آفات طبیعی خطر ناک در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد تعصب امیز تبار اشر عنی احمدزی بنام ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان یا اوغان بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش کوچی تبار اشرف غنی به دروع از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي گرديد.
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست خود مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

اگر کسانی که از آمدن کله کو چی ها ی آفت آور و یرورس جنگلات و نباتات از آن طرف مرز دیورند به خاطر نابودی چراگاه های سربز کشور عزیز ما افغانستان می آیند پشتی بانی می کند این فرد واقعاَ یک فرد اصیل بومی افغانستانی نیست و اگر باشد ، دلسوزی به طبیعت به مردم خود می داشته باشد و ابدآ نمی کند دفاع و پشتی بانی از آمدن کوچی های قاچاق بر اسحله ، مواد انفجاریه ، آفت طبیعی و آسیب های طبیعی , طبیعت زیبا ما بوسیله گله ها پای مال و لگد مال کردن سرسبزی و نابود حاصلات مرد م ما از بین بر ند بوته ها جنگلی و بخصوص پسته زار های کشور عزیزم ما فغانستان عزیز ما می آیند و گله های آنها موجب بدختی ها بشمول آلودگی محیط زیست وسبب ضر ر به ارزشهای صحت ، همچنان وجود انواع فساد ژیست میباشند.

ایجانب داکتر علوم محیط زیست منحث یک کادر مسلکی در بخش محیط زیست و دانش علمی و تحصصی محیط زیسطی را آز آن کشور شوروی کسب کردم از روی وجدان و صداقت به اهمیت رشته تخصصی تحصیلی خود باید از ارش های محیط زیست کشور عزیزخود برای صحت و بهداشت نسل های آینده مردم عزیز خود حفاظت و دفاع کنم.

هموطنان آگاه قلم بدست مطلب را دقیق بخوانید واگر قابل نقد است نقد کنید ؛ دلسوزی و همدردی تان را به وطنیکه بیش از 100 سال است که پایمال انسانهای نا انسان و همرای آمدن حیوانات از آن طرف مرز دیورند بوده است همیشه عمال کوچی ها آوردن قاچاق اسلحه و مواد انفجاریه بد ا خل افغانستان است و امروز باغث گسترش جنگ به شمال افغانستان شده اند

>>>   تشکیل حکومت به رهبری محترم حامد کرزی
حکو مت موقت سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت حکومت سرپرست ۱۸ ماهه
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
حاجی محمد محقیق مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
استاد خلیلی ریس شواری صلح ملا برادر ریس د بیر خانه شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل ، عمر داودزی و انس حقانی اعضای ارشد آن
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
نورالحق علومی وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
حکم تورسن ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی ریس شورای امنیت ملی
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فرها عظیمی والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
عبدالحمید خراسانی والی پنچشیر
شیرآغای شیرزی والی قندهار
نعیم لاله ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
فوزیه کوفی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
شاه‌گل رضایی ریس حقوق بشر افغانستان
داکتر ملك ستیز وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
پروان ظهرا مقبل والی پروان
محمد ایوب ایوبی والی بعلان
انجنیر رحمت الله نبیل بحیث سفیر در امریکا
عبد الحدود پیمان والی سمنگان
ازعملکرد حکومت بی بزنامه حکومت نا وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.
اشرف غنی و همکاران نزدیک فاشیزم آن خانه نشین و بخاطر کشته شدن 45000 سربا و150 هزار فرد ملکی کشت وزخمی از بی کفایتی وغفلت در امور جنگ محاکم میشوند!
خروج تدریجی نیروهای خارجی، آتش بس دایمی، ایجاد «حکومت سرپرست ۱۸ ماهه» و خلع سلاح طالبان از بند ‌های دُرشت این تفاهم‌نامه خواهند بود.
حکومت سرپرست به‌طور شورایی اداره می‌شود و برای برگزاری انتخابات‌ کار می‌کند.
هیچ‌کدام از اعضای حکومت سرپرست حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را ندارند.

>>>   غنی یهودی به خاطر قدرت گاهی به ترامپ چپلوسی می کند گاهی به یک زن بی حجاب ریس کمیسون اصلا این خاین نه حیث دارد ونه ابرو

>>>   در افغانسان معیار های به قدرت رسیدن فرق میکنند. ایجا تحصیل فهم، و دانش مطرح نیست بلکه پول و واسطه. اقای تمنا میخواست به مقامهای بلنتر برسد که حقش هم است. اما با تحصیل خوداز ریاست بالا نرفت. برای مطرح ساختن اول خودرا کاندید کرد درحالیکه میفهمید که پیروزی اش ناممکن است. حالا هم بعد از مطرح شدن معامله کرد. اما معامله با یک فاشیست نوکر و روانی جفا در حق چند جوان صاف دل است که سخنان اورا باور کرده به او رای دادند.سلطانزوی و خانمش بهترین الگو برای کاندیداند.

>>>   اصلاٌ همان گفته مشهور به یادم آمد که می گویند کار را مساله می کند اما لاف بی بی می زند .
کار مرز فری تمنا را خوشو گگ جانانه اش کرده . تمنا باید نا حق لاف می زند درین وطن معامله و بده و بستان است نه انتخابات شفاف و صداقت و راستی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است