آقای دانش! مردم با سلوک سیاسی تان مشکل دارند
مشکل از اینجا تبدیل به خشم و عصیان در فضای حقیقی و مجازی می شود که جنابعالی در سلوک مدیریتی و رفتار و تصامیم سیاسی تان بی نهایت محافظه کارانه و غیرحرفه ای و با ترس برخورد می کنید 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۰    ۱۳۹۸/۹/۱۷ کد خبر: 161237 منبع: پرینت

استاد دانش عزیز!

جامعه و دوستان و حتی مخالفانتان نسبت به اخلاق و سلوک فردیتان اصلا و ابدا سخنی و نقدی ندارند. شما واقعا در اخلاق و رفتار فردیتان بسیار ارزنده و برازنده هستید اما مشکل نه در سلوک و اخلاق فردی شما که در رفتار و موضع گیری های سیاسی شما است.

مشکل از اینجا شروع می شود و ریشه می گیرد و تبدیل به خشم و عصیان در فضای حقیقی و مجازی می شود که ما به این باوریم که جنابعالی در سلوک مدیریتی و رفتار و تصامیم سیاسیتان بی نهایت محافظه کارانه و غیرحرفه ای و با جبن و ترس برخورد می کنید در نتیجه همین رفتارها است که مردم ما از کابینه و ادارات امنیتی و ملکی جارو شده اند و پروژه ها و خدمات لازم به گونه ی عادلانه و به موقع به مردم ما ارایه نمی گردد و در سطوح پایینی و میانی ادارات جای تحصیل کردگان و متخصصان ما خالی است.

تحت عنوان حذف جزایر قدرت و ملی سازی تصفیه قومی صورت گرفته و نقش مردم ما در سیاست ها و اقدامات معطوف به صلح و جنگ و بازسازی و خدمات تقریبا صفر است و این همه زیر لحیه و ریش مبارک شما انجام می شود. مگر قرار نبود مردم ما در کابینه سهم به سزا داشته باشند؟ کجا است سهم حداقلی این مردم؟ مگر قرار نبود عدالت و مشارکت و برابر در سطوح میانی و پایینی ادارات رعایت شود؟ کجا است سهم و جایگاه مردم ما؟ مگر قرار نبود پروژه ها و خدمات لازم به مردم ما به گونه ی عادلانه انجام شود؟ مگر قرار نبود در غم و شادی این وطن شریک باشیم؟ کجا است جایگاه معاون ریاست جمهوری و مردم ما در بحث صلح و دیپلماسی با خارجیان؟

استاد دانش گرامی!

مردم از کتاب حقوق اساسی و یا دین و سیاست و یا حقوق اداری و ده ها و صدها پژوهش شما شکوه ندارند؟ مردم از اخلاق و برخورد مهربانانه ی شخصیتان ناخشنود نیستند؟ مردم به دانش و اندیشه معاصر شخص شما اعتراضی ندارند. مردم با روحیه صبورانه و شکیبایتان مخالف نیستند. اتفاقا مردم به دو دلیل اساسی از شما انتظار عدالتخواهی و برابری جویی و ایستادگی در برابر مظالم جاری را دارند و سکوت و همراهی شما را عیب و نقض و جبن تلقی می کنند:

اول اینکه شما را بعنوان فرد اول سیاسی خود در هیات حاکمه می پندارند و طبعا انتظار دارند که بجای سخنرانی های طولانی و با ادبیات عالی همیشگی دست به اقداماتی بزنید که مطالبات استراتژیکشان تامین شود.

دوم به دلیل اینکه جنابعالی دارای دانش و بینش و سوابق مبارزاتی فرهنگی درخشان هستید شما را در قبال مبارزه با بی عدالتی و تبعیض و تمامیت خواهی مسوول تر و موظف تر در پیشگاه خدا و خود می بینند از همینرو است که همگان از شما انتظار جدی تر و وافرتری دارند و وقتی انتظاراتشان برآورده نمی شود مردم از شما ابراز نگرانی و ناراحتی و حتی بیزاری می کنند‌‌ و به شما و علم و اخلاقتان بد و بیراه می گویند و حتی از اطرافیان و حواریونتان که بسیاریشان برای کسب لقمه ی در گیرد و برتان هستند اعلام برائت می کنند.

پس تا دیر نشده امیدواریم به خود بیایید و سلوک سیاسیتان را با توجه به معیارهای دادخواهانه مورد بازنگری قرار دهید و طرح ها و نقشه ها و برنامه های مفیدتری برای مردم و جامعه تان داشته باشید‌.

ضمنا برخی از حواریون و اعوان و انصارتان که نان قدرت می خورند؛ در توجیه و دفاع از مظالم و تبعیض های هیات حاکمه کنونی جانب ادب و اخلاق و حرمت را فروگذار می کنند و تا می توانند به زبانی زیان آمیز سخن می کنند که البته سبب رنجش بیشتر مردم می گردد!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرور دانش
مردم افغانستان
سخنرانی
نظرات بینندگان:

>>>   جناب رحمانی عین مطالب گفتی این خیلی ترسو

>>>   سلام عارف جان رحمانی تازه خور.
مردم سر دونایی های پشه هم حساب نمی کنند. اما خودکت بیرار گل مردم را با خار و خاشاک و کثافات و اشغال تشبیه کردی چونکه نوشتی "مردم ما از کابینه و ادارات امنیتی و ملکی جارو شده اند"!
در نوشته ات بسیار ماهرانه چاپلوسی کردی باز آمدی مردم مردم می گویی در خالی که نوددرصد مردم به هیچ کسی رای ندادند. از یک طرف مردم را توهین می کنی و از طرف چماق ساخته سر دانش می زندی. عارف جان یادت نره که مردم به تو و دانش و غنی و عبدالله و نور و دوستم و خلیلی و محقق و دیگر دانگیی های مافیایی سیاست نیستند. مردم از جنایان دهشت افگنان و اشغالگران و دستنشاندگان اشغالگران بیزار و متنفر هستند. برای ما مردم سگ زرد برادر شغال است.

>>>   دانش راهمرایی خود برابر نکنید دانش یک انسان تحصیل کرده وطن دوست است مانند شما خر دوان و جاسوس نیست شما متولد صیغه هستید و نطفه تان معلوم نیست اما دانش یک فرد کاملا پاک است

>>>   بنام خداوند مهربان
در مورد فرد جناب دانش علمیت و شخصیت او هر آنجه اندوخته های علمی دارد مربوط شخص خود ایشان است، ولی انتظار مردم هزاره که جناب ایشان نیز از قوم هزاره است و وی را منحیث بزرگ وسیاست مدار خویش میدانند این نیست که با دیگراقوام شریف و نجیب افغانستان دست به گیریبان شوند زیرا دیگر اقوام ساکن در کشور هم محترم اند. اما باید در حد صلاحیت خود از حقوق مردمش بشکل قانونمندانه دفاع نموده و در مقابل تصمیم های سیاسی پلان شده تمکین نکرده و مسولانه پاسخ که برمبنای نغع همه اقوام باشدارایه کند، اگرچه بیشتر از سیاسیون نفع من باشد دیگرانش چه کنم را در ذهن تربیه کرده اند ولی این خطا خطا و خطاست. و از طرف دیگر که جناب عارف رحمانی استدلال خویش را در مورد جناب دانش بیان کردند، نظر شخصی شان است ولی یک اشاره را لازم میدانم که آنانیکه در امور سیاست میپردازند و صدد آن اند که بر مردم خدمت کنند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که قدر کسب افتخارات مردم را بدانند و آنر ضایع ندانم کاری های خوبش نکنند و صد ها دانش آموخته را قربان آرزوها و آرمان های خویش نکنند.
در اخیر استدعای صحتمندی و سلامتی مردم عزیز کشورم افغانستان را از خداوند بزرگ دارم و به امید نشر مطلب از طرف شبکه اطلاع رسانی افغانستان را دارم، قبل از قبل سپاس.
محمد تقی مرادی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است