در این انتخابات بوی تقسیم قدرت می آید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۵    ۱۳۹۸/۹/۱۶ کد خبر: 161226 منبع: پرینت

ایتلاف ملی برای تشکیل یک حکومت موقتی با "حکومت اشتراک ملی" یکی نیست:

مدت ها قبل از برگزاری انتخابات افتضاح آور ریاست جمهوری از زمانی که آمریکا در مذاکرات "صلح" با طالبان "حکومت وحدت ملی" را دور زد من خواهان ایجاد یک حکومت موقتی فراگیر و قدرتمند متشکل از افراد صالح و خوش نام شدم تا این مرحله حساس مذاکرات صلح را مدیریت کرده سپس یک انتخابات شاف و سالم را برگزار کند. من در اینباره بیش از ده بار نوشتم.

اخیرا خواندم که حکمتیار گفته "این کشور برای برگزاری انتخابات شفاف و تامین صلح به یک حکومت موقت نیاز دارد." حالا چکار کنم؟ در افغانستان رواج دارد که هر حرفی را که رقیب، حریف یا دشمن بزند گرچه با واقعیت وفق داشته باشد نباید تکرار کرد و از آن بدتر تایید کرد هرچه نیروهای سیاسی، قومی یا فرقه ای افغانستان در جهت نظری که من برای بیرون شدن از بحران به آن اعتقاد دارم اظهار نظر کنند خوب است و از هر سویی که باشد من از آن استقبال می کنم.

همچنین اعضای "شورای نامزدان" چند روز قبل در یک نشست خبری خواهان تشکیل "حکومت مشارکت ملی" برای حل بحران شدند. حکومت مشارکت ملی را بار اول از زبان ولی مسعود در سال 2006 شنیدم. همان زمان به او گفتم "از این نظر بوی تقسیم قدرت" به مشام می رسد حکومت مشارکت ملی اگر موقتی باشد عیبی ندارد ولی اگر این حکومت دایمی باشد به معنی "تقسیم قدرت" میان 7 یا 8 تیم انتخاباتی خواهد بود. شکل وسیعتری از 50-50 "حکومت وحدت ملی".

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
ایتلاف ملی
نظرات بینندگان:

>>>   رفتار تحقیر آمیز ترا مپ با غنی نوکرحلقه بگوش خود تحقیر به مردم اافغانستان
واقعا شرم اور است ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین مرد خیز شجاع به آن نوکر حلقه بگوش خود (اشرف غنی) دستور می‌داد که برو در صف سربازان در آن جا استاده شو : این برخورد تراپ با ریس جمهور نامشروع دست نشانده جانکری را در بین سربازان آمریکایی در پشت سر خود استاد کرد . این کار احمقانه اشرف غنی توهین به مردم غیور یک کشور پنچ هزار سال تاریخ این سرزمین آزاد مجاهد پرور در طول تاریخ اسلام می باشد کسانی که بادیدن این تصویر شرم آور غنی از غنی نوکر حلقه بگوش اشغال گران دفاع می کنند چه باید گفت ایا انها گوش شنواه چشم بیناه دارنند که نفرین به این ریس جمهور غلام و نوکر یهودان امریکا و انگلسی طرف دار اشغال که ابروی مردم شجاع افغانستان را با آمدن رای های گوسفندی وقدرت طلب خود بزمین زد. هزاز هزارا نفرین به اشرف غنی بی ایمان و حمایت گران بی عزت آن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است