طرح اهدای جایزه‌ ی بین‌ المللی نوبل به‌ نام ناکامورا
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۳۹۸/۹/۱۴ کد خبر: 161198 منبع: پرینت

بیایید با طرح تقاضای جایزه‌ ی بین‌ المللی نوبل جهانی به این شخصیت شامخ و ارزشمند پاسخ صریح به هراس‌ افکنان و قاتلین ارزش‌ های انسانی دهیم.

1. دولت افغانستان باید طرح این پیشنهاد را از طریق شورای حقوق بشر سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد به کمیته‌ی گزینش جایزه بین‌المللی نوبل در استکهلم ارایه دهد.

2. وزارت خارجه ج ا ا از اتحادیه‌ی اروپا و نمایندگی آن در افغانستان بطلبد تا برای این طرح از نام کمسیون اروپا در سطح جهانی دادخواهی نماید.

3. سفارت‌ های افغانستان در سازمان ملل واقع در نیویورک، ژینوا، توکیو، ویانا و استکهلم برای حمایت جهانی از این طرح دادخواهی نمایند.

4. کمسیون حقوق بشر، نهادهای مدنی، احزاب سیاسی، نهادهای اکادمیک، رسانه‌ها و شخصیت‌های بانفوذ این طرح را برای احترام به شخصیت ناکامورا ترویج کنند.

5. هیات بالا رتبه‌ از رهبری دولت افغانستان همراه با جنازه‌ی داکتر ناکامورا به توکیو سفر کرده مراتب همدردی مردم افغانستان را به مردم جاپان پیش‌کش نموده و در همگرایی با حکومت جاپان برای این طرح در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد چانه‌ زنی کند. این هیات باید در پارلمان جاپان پیام سپاسگزاری مردم افغانستان را به مردم جاپان ارایه دهد.

6. هیات بالا رتبه به شمول نهادهای مدنی، احزاب سیاسی، پارلمان و نماینده‌ی مردم ننگرهار به مقر تفویض جایزه نوبل جهانی به سویدن، شهر استکهلم سفر کرده و در زمینه اطلاعات، شواهد و توجیهات لازم را برای این کارزار مطرح نماید.

7. نهادها و اجتماعات افغانستان در سویدن با اجرای نشست مشترک در مقر تفویض جایزه نوبل جهانی به سویدن، شهر استکهلم برای این طرح دادخواهی نماید.

8. دولت افغانستان باید به افتخار از شخصیت داکتر ناکامورا به مثابه‌ی شهروند افتخاری محله‌ای را به‌ نام این انسان بشردوست مسما سازد.

9. وزارت خارجه ج ا ا به تمام نمایندگی‌های رسمی خود سفارش دهد تا برای این طرح در سطح دیپلوماتیک لابی کند و حمایت جهانی را بدست آورند.

اینجا است که افغانستان می‌تواند مکلفیت و دین خود را در برابر چنین فرزند پرافتخار بشریت جبران کند.

ملک ستيز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناکامورا
جاپان
جایزه نوبل
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا ماداریم به کدام سمت می‌رویم مردانه گی وجوان مردی دربین مامرده کسی که بماخدمت می‌کند به بیماران ماجان می‌دهند به مردم زندگی یاد می‌دهد آنوقت بجاي قد دانی وسپاس گذاري جان اورا میگیریم
من به نوبه خودم خجالت میکشم ازخانواده اینمردبزرگ ازهم وطنان که واقعا افغان است وابروی ملت وکشور خودرا دوست دارد برای شناسایی قاتلین این بزرگ مرد کمک کند تا خون این مرد پایه مال نشود امیدوارم دولت ونیروهای مسلح کشور نگذارد این قضیه لکی ننگ نشود برای کشور ومردم ما
(محمد علی صادقی ازدایکندی)

>>>   خدمت را به پشتون های انتحاری کرد و انتحاری های کثیف هم مزد زحمات شان را داد.

>>>   تحليل و پيشنهاد با فرمولبندى فوقالعاده علمى اميد كه مقامات ذيصلاح در مورد اقدام نمايند
پرويش ساتهى از جرمنى

>>>   بسیار تشکر از طرح وخواسته شما باز هم تشکر
ححح

>>>   با تایید همه آنچه شمانوشتید یک گله هم از مسئولین ننگرهار و در کل از دولت افغانستان دارم و آن اینکه:
در تمام این سالها که این انسان شریف مصروف خدمتگذاری به افغانستان و مردمش بود هیچ گونه اطلاع رسانی جمعی یا تقدیر علنی یا معرفی همگانی صورت نگرفت.
به شمول من شاید جمع کثیری از هموطنان نه از نام این مرد و نه هم از خدماتش اطلاعی نداشتیم.
دیگر اینکه این آدم به تنهایی خود این همه خدمات را سازمان دهی و انجام داد چرا مسئولین ولایات کشور با همه امکانات که در اختیار دارند هیچ کاری انجام نمیدهند؟

>>>   نظر عاليست!

>>>   سلام جناب ملک ستیز
پشنهاد های شما بسیار عالی وانسانی است.ولی توجه داشته باشید آنجا افغانستان است با مردمان ریاکار وسیاسیون بی عقل و خرفت و شکم پرور و شهوت ران.حسن اندیشه شما را ارج می نهم.
یکی از پیروان ایدیولوژی خلق.وطن دوست

>>>   درین کشور کمک های بلا عوض ویا مشروط دولت ها وسازمان های ملی وبین المللی و دولت ها وملت ها وکشور ها سرازیر گردیده با وجود این که مقدار زیاد این کمک ها توسط خارجی ها به یغما رفته ودرین دیار بسیار فیصدی کمی ان را گذاشته اند وبه قول خانم کلینتون که در مجلس سنای کشورش اظهار داشت ما تنها ده درصد از عوایدی که از افغانستان داریم درانجا مصرف مینمایم وباقی را درینجا می اوریم خوبست که اینها گفتند وانهای که نگفتند وبه یغمابردند بسیار اند ودرینجا همشهری های خود ماهم ارام ننشستند وملیونها وملیارد ها دالر ویورو از سرقت مالیات وچوشیدن خون این ملت اندوختند وبه خارج انتقال دادند ودر هر جا کاخ و کوخ خریدند وبه عیش ونوش پرداختند وسرمایه های ملی را به باد دادند ودزد های معروف چون الکوزی وحبیب گلزار وابراهیم محب وعبید الله سدوخیل وعزیزی و... جور شدند ولی به نفع ملت وکشور یک ملیونم خدماتی را که تتسو ناکامورا انجام داده نداده اند ملیونها دالر را بنام جهاد وهجرت وتوسیعه وبنیاد جمع کردند ولی فرزندان شان در خارج وداخل به عیش ونوش مصروف بوده پولهای باد اورده را برباد مینمایند وملیاردها دالر را از شهرک های عینو وازادی وخلیلی گرد اوردند وباز میگویند که خدمت کرده اند وتقاضا دارند که ملت افغان به انها افتخار نمایند ومدال افتخار نثارشان کنند!!!انهم به پاس این که شهرک را به اسم خود نگذاشته اند!!!چه خوش نوشته بود یکی از اهل نظر!اقا ان ملیاردها دالر را بیاور وبه به دولت بسپار در عوض شهرک را به اسم خود بگذار اینها ملت عزیز مارا غافل فکر کردند!!!این داکتر جاپانی شاید پول زیاد را در عمران وابادانی کنر وننگرهار به مصرف نرسانیده اما انچه داشته از خود واز سایر موسسه ها گرد اوری نموده بلاخره جان ومال خودرا فدای این ملت بی بضاعت وفاقد رهبریت ساخته ویگانه کار خوبی که غنی خان در زندگیش نموده تابعیت افغانستان را برایش داده وچون تابع افغانستان است در پهلوی سایر فداکار ها وقهرمانها باید لقب قهرمان ملی را برایش دادواسم او را در تاریخ کشور با خط درشت وزرین نوشت واحساس وعلاقه اش را تقدیر نموده وبه دشمنان وطن عزیز و وانهای که این مرد فداکار وسلحشور را به قتل رسانیده اند نفرین ولعنت نثار باید کرد
تبنگ چی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است