حقانی: اولویت طالبان پایان جنگ در افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۸/۹/۱۴ کد خبر: 161185 منبع: پرینت

برادر سرکرده «شبکه حقانی» برای نخستین بار پس از آزادی از زندان گفت که بعنوان عضو جدید تیم مذاکره طالبان فعالیت می‌کند و اولویت این هیات نیز پایان اشغال و جنگ در افغانستان است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای تسنیم، «انس حقانی» برادر «سراج‌الدین حقانی» سرکرده شبکه حقانی پس از تبادل با اسرای آمریکایی و استرالیایی به دفتر سیاسی طالبان در قطر رفته و اکنون بعنوان یکی از اعضای تیم مذاکره طالبان فعالیت می‌کند.

حقانی به همراه دو نفر دیگر از اعضای ارشد طالبان 28 عقرب پس از 5 سال حبس و در حالیکه حکم اعدام وی صادر شده بود با دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل مبادله شد و پس از آن به دفتر سیاسی طالبان در قطر منتقل شد. وی افزود که تیم مذاکره کننده طالبان تحت فرمان رهبران این گروه فعالیت می‌کند و اولویت این هیات نیز پایان دادن به اِشغال و جنگ در افغانستان است.

انس حقانی در 12 اکتبر سال 2014 میلادی توسط مامورین اطلاعاتی آمریکا در بحرین دستگیر شد و سپس وی را به امارات و پس از آن به افغانستان منتقل کرده و به امنیت ملی افغانستان تحویل دادند. حقانی در نخستین گفتگوی رسانه‌ای خود پس از آزادی‌ اش درباره وضعیت رفتار با زندانیان در پایگاه هوایی بگرام به «نن‌تکی آسیا» گفت: اعطای حقوق بشری، قانونی و آزادی برای زندانیان باعث تقویت روند صلح می‌شود و تاثیر مثبتی بالای آن خواهد داشت.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقانی
طالبان
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   انس بچیم
در زندان های شما چه خبر است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است