افغانستان، نیازمند به کمک های بشر دوستانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۸/۹/۱۴ کد خبر: 161181 منبع: پرینت

سازمان ملل متحد می‌گوید که شمار نیازمندان به کمک‌های بشری در افغانستان در حال افزایش است.

به گزارش طلوع، بربنیاد آمارهای سازمان ملل متحد در سال جاری میلادی 6.3 میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشری نیازمند بوده‌اند در حالیکه این رقم در سال آینده ی میلادی به 9.4 میلیون تن خواهد رسید.

توبی لنزر هماهنگ کننده ی امور بشردوستانه ی سازمان ملل برای افغانستان در اینباره گفت: «ما پیش‌بینی کرده‌‎‎ایم که در حدود 9.4 میلیون تن در سال 2020 میلادی باز هم نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند یعنی از هر چهار نفر یک نفر نیازمند خواهد بود.»

سازمان ملل متحد، جنگ، خرابی هوا، سیلاب‌ها، خشک‌سالی و فقر را از دلایل افزایش در شمار نیازمندان به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان می‌داند: «برای رسیدگی به این وضعیت ما از جامعه ی جهانی تقاضای کمک‌های مالی بیشتر را خواهیم کرد به این معنی که ما به 734 میلیون دلار نیاز داریم و تلاش می‌کنیم تا این پول را فراهم بسازیم.»

در همین حال وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان، هرچند از تلاش‌ها برای رسیدگی به نیازمندان سخن می‌زند اما می‌گوید که در سال پیش رو 2.5 میلیون تن به کمک‌های بی‌درنگ نیاز خواهند داشت.

احمد تمیم عظیمی سخنگوی این وزارت بیان داشت: «براساس سروری و آسیب‌شناسی‌هایی که انجام دادیم دو و نیم میلیون تن به کمک‌های فوری نیاز دارند.»

سازمان ملل متحد تنها راه پیشرفت‌های اقتصادی و کاهش نیازمندی‌های بشری را در کشور رسیدن افغانستان به صلح می‌داند و تاکید دارد که با این وضعیت هم به این چالش رسیدگی جدی صورت خواهد گرفت.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمک
اقتصاد افغانستان
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی غنی ۱۷۰۰ ملیون افغانی را بدزدد و از طریق کود ۹۱ خرچ بی بی گل کند باید که ۱۰ ملیون انسان نیازمند کمک باشند.

ملت یک قیام جانانه و تسخیر ارگ راه حل است.

>>>   چو گاوی بیالاید گاوان ده را /// نه کهه را منزلت ماند نه میه را
این مردم بی سواد و جاهل با قتل جاهلانه ء آقای ناکامو را و گروپ خیر اندیش و نیکو کار ثابت کردندکه نه مسلمان اند و نه انسان. چگونه مستحق
کمک های انسانی باشند

بشار از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است