کمیسیون جدید اتحادیه اروپا رسماً به کار آغاز کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۸/۹/۱۱ کد خبر: 161162 منبع: پرینت

کمیسیون جدید اتحادیه اروپا‌، تحت ریاست اورزولا فون دیر لاین، پس از برخی از مقاومت ها و تأخیر، رسماً به کار آغاز کرد. با درنظرداشت چالش های زیادی که در برابر این کمیسیون قرار دارد، انتظارت نیز زیاد اند.

اورزولا فون دیر لاین، وزیر دفاع پیشین آلمان، یک شنبه (اول دسامبر ۲۰۱۹) کرسی ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا را رسماً احراز کرد. او برنامه های گسترده ای دارد. این جانشین ژان کلود یونکر در آغاز کارش در محفلی که به مناسبت دهمین سالروز انفاذ "پیمان لسبون" یا "پیمان اصلاحات منعقده لسبون" برگزار شده بود، شرکت کرد.

فون دیر لاین در آغاز دوره پنج ساله اش به عنوان رییس کمیسون اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: »ما مسوولیت داریم که یک اروپای نیرومند را، آنگونه که به میراث گرفته ایم، از خود بجا بگذاریم.» او افزود. »اروپا گنجی است که از آن باید محافظت صورت بگیرد.»

در ابتدا قرار بود کمیسیون جدید اتحادیه اروپا در اول ماه نوامبر امسال به کار آغاز کند، اما تعیین کمیسیارهای این کمیسیون زمان بیشتری را دربر گرفت؛ زیرا نامزدان این مقامات از کشورهای فرانسه، رومانیا و مجارستان مورد تأیید پارلمان اروپا قرار نگرفتند.

یکی از وظایف اساسی کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد قوانین است. این کمیسیون همچنان به عنوان "پاسبان معاهدات"، بر رعایت قوانین مشترک اروپایی در کشور های عضو اتحادیه اروپا نظارت می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون جدید
اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است