پیامدهای خوبی برای کمیسیون انتخابات متصور نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۸/۹/۹ کد خبر: 161141 منبع: پرینت

با گذشت دو ماه از انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون انتخابات نتیجه این انتخابات را اعلام نکرده است.
هواداران دسته های انتخاباتی اشرف غنی و عبدالله هر دو ادعا می کنند که بلند ترین آرا را دارند و برنده انتخابات هستند.

هواداران داکتر غنی می گویند که بیش از پنجاه در صد آرا دارند و چون دسته انتخاباتی عبدالله برنده نیست در برابر بازشماری مشکل ایجاد می کند. هواداران دسته انتخاباتی‌ داکتر عبدالله می گویند بیش از پنجاه در صد رای دارند، اما کمیسیون با وارد ساختن در حدود ۳۰۰ هزار رای که به گفته آنان تقلبی است می خواهد داکتر غنی را برنده انتخابات اعلام نماید.
در این میان منابعی در کمیسیون می گویند که هیچ کدام از نامزدان ۵۰+۱ را تکمیل نکرده اند و این انتخابات برنده ندارد باید به دور دوم برود.

آنچه به دست می اید این است که هم نامزدان انتخابات و هم کمیسیون انتخابات نتایج این انتخابات را میدانند اما مردم را در سردرگمی و خلای اطلاعاتی قرار داده اند. کمیسیون انتخابات نمی خواهد آنچه را که در دست دارد به مردم اطلاع بدهد.

نمونه یک کار کمیسیون را اینجا می نویسم:
از آغاز هفته که گذشت تا روز پنج شنبه که با شماری از خبرنگاران رسانه های دیگر در کمیسیون انتخابات بودیم و هر روز از اعضای این کمیسیون در باره چگونگی باز شماری آرا می پرسیم، حوا علم نورستانی رییس، عصمت الله مل معاون، اورنگزیب عضو و حبیب الرحمان ننگ رییس دارالانشای کمیسیون هر روز می گویند که بازشماری بیست و هفت ولایت تمام شده، انشالله که از قندهار و ننگر هار هم امروز تا شام خلاص میشه (البته در سه روز اخیر پکتیا نیز به لیست اضافه شده بود) اما هیچ کدام جزییات این باز شماری را به دست نمی دهند تا هنگامی که روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی پس از پرسش های پی در پی خبرنگاران افشا شد که دارالانشا بی فیصله اعضای کمیسیون دوصد وپنجاه برگه نتایج بازشماری را به کندهار و ۲۵ برگه را به کاپیسا فرستاده است.

افشای این مساله از سوی یک عضو این کمیسیون رییس و اعضای دیگر کمیسیون را خشمگین ساخت و کنفرانس را ترک کردند.
کمیسیون نمی خواهد اطلاعات دقیق را به رسانه ها بدهد برخی اطلاعات چند دست و نادرست هستند.
منابعی در کمیسیون می گویند که این کمیسیون میخواهد نتایج ابتدایی را بی بازشماری۷ ولایت اعلام کند اما تا کنون تصمیم نهایی را نگرفته است
می گویند از بیش از ۸۰۰۰ محل رای دهی که به بازشماری رفته است تنها ۱۳۷۴ محل آن در هفت ولایتی استند که شماری از دسته های انتخاباتی در آن جا مخالف باز شماری آرا هستند و تنها پنج درصد کل آرای انتخابات را می سازد که در نتیجه نهایی چندان تغییری به میان نخواهد آورد.
اما اگر کمیسیون انتخابات نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بی بازشماری محل های هفت ولایت اعلام کند، این کار پیامد های خوبی برای کمیسیون انتخابات و کشور نخواهد داشت.

انیسه شهید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کمیسیون
نظرات بینندگان:

>>>   Jalila Gulistani
این انتخابات نیست انتصاب است
کاش اشرف غنی اینهمه پول هایکه هزینه انتخابات و درملوگ شد و هزینه تقلبات اش و همچنان کمپاین های انتخابات را ، به یک راه خوب مصرف میکرد،
در این هوای سرد به مردمان بی سرپناه و بی غذا و بی آب و نان چیزی تهیه میکرد
و یا چند مکتب میساخت و یا یک چند فابریکه گک تولیدی کوچک که تعدادی بیکاران صاحب کار و با رمیشد و خودش را بدون انتخابات ریس جمهور اعلام میکرد
انوقت مردم حمایت اش میکردند و هم دعایش
اما اینهمه پول و اینهمه در بدری ملت واقعن جفای بزرگ و خیانت ملی ست..

>>>   کمیسیون اگر عزت و غیرت و دیانت دارند تسلیم تیم تقلب نشوند و وجدان و ضمیر خود را نفروشند.
حتی یک طفل هم میداند که قانون چه میگوید و طرزالعمل چگونه است.

>>>   هفت ولایت استقلال خود را اعلان کنند و معلومدار که تیم تابوت ساز کشور را به سمت تجزیه سوق میدهد

>>>   در پیام اولی کمیسیون انتخابات گفته شده بود که نتیجه انتخابات در روز اول اعلان میشود . چون دیدند که اشرف غنی برنده نیست با چال ها و تاکتیک های مختلف اعلان نتایج را به تعویق انداختند تا با تقلب سازمان یافته اشرف غنی را برنده اعلان کنند ، حتی با مفقود کردن دستگاه های بایو متریک و حافظه آنها غیره اسناد و دخالت مستقیم یوناما و بالاخره با شکستاندن قفل دروازه ای کاملا مصئون کمیسیون و تصمیم آتش زدن اوراق و اسناد کمیسیون موفق به اجرای برنامه تقلب نشدند که بالاخره با فشار تیم متقلب تابوت ساز بالای کمسیون انتخابات بیش از ۳۰۰ هزار رای خارج از موعد انتخابات و بدون بایو متریک وجعلی به همکاری رئیس کمیسیون ، رئیس دارالانشاء ، آقای ننگ و ... شامل پروسه شده و میخواهند به هدف اصلی شان که پیروزی اشرف غنی است ، دست یابند که انشاالله به کمک خدا ، مردم افغانستان و شخصیت های وطن پرست و متعهد و پاک چون مولانا عبدالله این پلان شان نیز خنثی خواهد شد و روی تقلبکاران سیاه و منحیث خائن ملی شناخته خواهند شد
کوکچه

>>>   متقلبین آرمان رسیدن به قدرت را به گور میبرید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است