هواداران «ثبات و همگرایی» تظاهرات خود را آغاز کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۸/۹/۸ کد خبر: 161130 منبع: پرینت

هواداران دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» صبح امروز جمعه، هشتم قوس، تظاهرات خود در برخی از نقاط شهر کابل را آغاز کردند.

دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» ضمن آن‌که با روند جاری تفتیش و بازشماری آرا مخالف است، کمیسیون مستقل انتخابات را برای زمینه‌سازی «تقلب» به نفع دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» متهم کرده است.
به گزارش 8 صبح، این دسته انتخاباتی، خواستار ابطال بیش از ۱۳۷ هزار رأی قبلاً قرنطین‌شده، بیش از ۱۰۲ هزار رأی خارج از زمان و همچنان آرای مربوط به ۲ هزار و ۴۲۳ محل فاقد معلومات بایومتریک است.

«ثبات و هم‌گرایی» پیش‌تر هشدار داده بود که اگر این شمار رأی باطل نشود، فصل تازه‌ای از اعتراضات خود را آغاز خواهد کرد.
این دسته انتخاباتی پیش از این مانع تفتیش و بازشماری آرا در هفت ولایت شده است.
تظاهرات امروز «ثبات و هم‌گرایی» که با شعار «نه به تقلب» همراه است، از جمله از غرب و شمال کابل به مقصد مرکز این شهر در جریان است.

پولیس کابل از آمادگی خود برای تأمین امنیت این تظاهرات اطمینان داده است.
جاده‌های منتهی به ارگ و محلی را که «ثبات و هم‌گرایی» مرکز تجمع هواداران خود انتخاب کرده بود، توسط پولیس مسدود شده است.
گارنیزیون کابل، محل تجمع معترضان را منطقه «چمن حضوری» در قلب شهر کابل تعیین کرده است.
این نهاد هم‌چنان از معترضان خواسته است از تجمع در نقاط دیگر شهر کابل اجتناب کنند و تظاهرات خود را در چهارچوب قانون و بدون آسیب به تأسیسات عامه و اخلال نظم عمومی به پیش ببرند.

«ثبات و همگرایی» در اعلامیه‌ای از این تصمیم گارنیزیون انتقاد کرده و هم‌چنان اصرار دارد که در منطقه «فواره آب» نزدیک کاخ ریاست جمهوری تجمع اعتراضی برپا خواهد کرد.
این دسته انتخاباتی گفته است که برنامه تظاهرات امروز خود را ۴۸ ساعت پیش به سمع پولیس رسانده است.
سران و اعضای ارشد «ثبات و هم‌گرایی» به هواداران خود از حضور در صف مقدم این تظاهرات اطمینان داده است.
این نخستین تظاهرات سازمان‌یافته در پیوند به آن‌چه «تقلب سیستماتیک» در انتخابات ششم میزان خوانده می‌شود، در شهر کابل است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثبات و همگرایی
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   اعتراض این مردم کاملا بحق است صبر مردم از این همه تقلب و جعل و دروغ تمام است.این تازه اول راه است.

>>>   ما از تظاهراتی که بخاطر نهادینه کردن دیموکراسی واقعی در اینده کشور کمک میکند استقبال میکنیم و ما هم به ضحم خود به تقلب و دیکتاتوری نه میگویم رای مردم حق مردم .
افغان

>>>   خوب است که به مردوم پيش از پيش احول داد که ما باختيم وحال باز به زور داخل حکومت ميشويم امسال سال ٢٠١٤ نيست

>>>   غنی و باند وی تقلب کار اول در جهان است.

>>>   قوماندانی گارنیزیون کابل حق مداخله در تعین جای و مانع از تظاهرات مردم را ندارد و نباید دستور ارگ را درین راستا عملی کند هرجا که میخواهند صدای شان را در جلویری از تقلب بلند کنند حقمشروع و قانونی شان است در هر تظاهرات که نظامیان بدستور پادشاهان و ریسان جمهور کشور ها مداخله کرده به خشونت و جدال کشانده شده و سر انجام به نابودی همان دولت و حکومت انجامیده است امروز که مانه ریس جمهورقانونی و نه حکومت قانونی داریم و در هرکار جز عمل خلاف قانون از جانب ریس یک تیم خاص انتخاباتی بنام دولت ساز که بگفته اکثریت مردم دولت باخت تابوت ساز است در طول بیشتر از پینجسال سلطنت اش جز بد بدختی و فقر و بیکاری و نفاق اندازی قومی و کذب و دروغ و نا امنی و خلاف رفتاری چیزی دیگری دیده نشده دیگر مردم چنین ریس جمهور خلاف کار قانون شکن زور گو چپاولگر حلقه خبیثه داخل ارگ را که میخواهند با رای تقلبی بکرسی ریاست جمهوری برای پینجسال اینده تکیه زند و اکثریت کمیسون سست عنصر را با تطمیع پول و دادن مقام با خود همراه کرده ورای تقلبی واضح وروشن غنی احمدزی را میخواهند به رای اصلی مردم محاسبه کنند مردم صدا بلند کرده باید کهبه خواستقانونی انها چواب مثبت داده شود و نظامیان همانطوریکه گفته شده غیر جانب دار و بیطرف هستند بیطرفی شانرا حفظ و عملا نشان دهند در کارمظاهره چیان که هدف شان تطبیق قانون است بدستور غنی مداخله نکنند .

>>>   زنده وکامیاب نباشند زیرا اگر همین ها نمی بود ما را غنی یهودی بل کل بالای امریکا و کشور های کفری می فروخت

>>>   همین حدود کمر بند امروز را اگر حکومت امن نگهداشته بتواند برای حکومت کافی است ،همین مرزهای ولایت کابل باشد شرق پل محمود خان غرب شاه دوشمشیره شمال چهار راهی زنبق غرب سینما پامیر

>>>   این آغاز رستاخیز ملت آگاه ما به خاطر از ریشه نابود کردن تقلب و متقلب است.

>>>   کاکای کلان آمد و رییس جمهور را تعیین کرد و رفت دیگر تظاهرات بی فایده است

>>>   زنده باد تیم ثبات و همگرایی واقعا فرهنگ خوب را به نمتیش گذاشتند به امید رسیدن حق به حقدار

>>>   عطای چور چی گفته :
عطا نور که در روز های اخیر پیکار های انتخاباتی به گونه غییر مستقیم حمایت خودش را دسته انتخاباتی دولت ساز اعلام کرد، شاید امروز از همان خاطر است که مردم را می گویند: به اعتراض ها نروند و نیروهای امنیتی را مصروف زیرا نظامی پوشان افغان حق سرکوب آنها را دارند.

>>>   ایا عبدالله ایزک هم آمده بود یا لب سرین زده ودر کدام آرایشگاه مصروف ارایش بود و لوپن های لندغر در سرکها مانند رمه سگ تا وبالا میدوید اگر عبدالله به قدرت هم برسد شما لوپن ها را مانند کلوخ استنجاه استفاده میکند ولی محقق خردوان شرم ندارد که عبدالله بالای بینی اش میخندد و این خردوان هنوز هم خود را خر عبدالله ساخته است

>>>   غنی به ترمپ بالاترین حد نوکری را نمایش داد

نیاز به تظاهرات نیست غنی نوکر است یعنی رییس جمهور اوست و بس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است