آیا امرالله صالح نژادپرست است؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۹    ۱۳۹۸/۹/۷ کد خبر: 161114 منبع: پرینت

اینکه چرا در چند روز اخیر سونامی فحش و دشنام علیه آقای صالح براه افتاده و او را یک فرد نژادپرست معرفی کردند زیاد جای تعجب نیست چون جرم اش این است که ناف خود را از ناف قوم بریده و فراقومی عمل کرده است. بنابراین این کار او برای قوم پرستان سخت تمام شده و در پی انتقام گرفتن از او اند.
اما انچه تعجب آور است این است که این سونامی آنقدر قوی بود که تعدادی از "روشنفکران" را هم با خود همراه ساخت و قدرت فکر کردن شان را تا سطح تقلید و همراهی با جمع تقلیل داد.

در تفکر دینی و قبیلوی بریدن از دین و قوم جرم ایست بسیار سنگین. امرالله صالح برای قوم پرستان پرستان یک مرتد قومی است، کسی که جبهه قوم خود را ترک کرده و به جبهه "دشمن" پیوسته و خیانت بزرگ را مرتکب شده است. خیانتی حتی بزرگتر از بوسیدن دست و پای حکمتیار و ملا تره خیل توسط عبدالله‌. صالح اگر جبهه قوم را ترک نمی کرد و سر اش به آخور قوم اش خم میماند، اگر ده بار دیگر هم افشار را مانند عبدالله و همدستان اش برای هزاره ها کربلا میساخت نه هزاره ها با او مشکل میداشتند نه هم قوم پرستان قوم خودش، برخلاف از او با تمام توان دفاع میکردند.

چند روز قبل فردی بنام عبدالله در برابر چشمان و گوش های نماینده سازمان ملل به یکی از اقوام توهین کرد اما آب از آب تکان نخورد، نه هزاره ها او را نژادپرست نامیدند، نه قوم پرستان قوم خودش و نه هم "روشنفکرانی" که با این سونامی فحش و دشنام همنوا شدند.
چرا؟

نژادپرست به کسی گفته میشود که قوم و قبیله خود را برتر از دیگران میداند و دیگران را پست تر از قوم و نژاد خویش، همه گندیدگی های قوم خود را فضیلت و از دیگران را رذیلت می پندارند. آیا صالح چنین کاری را کرده است؟
صالح اما بر خلاف از روی گندیده های قوم خود پرده برداشت. چگونه و به کدام دلیل میشود فردی را که سخنان نژادپرستانه قوم خود را انتقاد و افشا میکند نژادپرست خواند؟

صالح فقط سخنان نژادپرستانه دیگران را نقل و قول کرده است، اینکه دقیق و کلمه به کلمه نقل نکرده است به این معنی نیست که این سخنان بسیار انسان دوستانه بوده و او آنرا نژادپرستانه ساخته است. و حتی از همین اشتباه خود هم معذرت خواست.
اما کسانی که این سخنان نژادپرستانه را گفته اند نه معذرت خواستند و نه هم این سیل انسان های انساندوست و ضد نژادپرستی یخن آنها را گرفتند. گفتند جوک است و خندیدند. چون این سخنان جوک است پس همه آزاد اند همیشه و در هر جا که دل شان خواست از گفتن این گونه جوک ها لذت ببرید، فقط کسانی که از این جوک ها انتقاد کنند میشوند نژادپرست.

پیوستن صالح با غنی ممکن کار اشتباه بوده باشد اما جرم نیست و او مرتکب هیچ جرمی نشده است همان گونه که پیوستن دیگران با آقای اتمر جرم نبود. حتی اگر این کارش جرم هم باشد هیچ عدالتی و هیچ عقل سلیمی نمیتواند کسی را بخاطر یک جرم اش متهم به جرم دیگری کند.

با اقای صالح هیچ گونه خویشاوندی فکری ندارم. او جمعتی بود و یا هنوز هم است و من مخالف تمام جریان های اسلام سیاسی. پس این پست در دفاع از صالح نیست، فقط بیان واقعیت از دید خودم است و بیان اینکه چگونه امواج قوی همه را باخود میبرد.
من با هیچ سونامی همراه نخواهم شد، مگر با قطره ای از حقیقت.

معشوق رحیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
نژادپرست
نظرات بینندگان:

>>>   نژاد رست نیست پول پرست وچوکی پرست است

>>>   مهمان مهمان را خوش نداره
صاحب خانه هردورا....
تاجیکها وهزاره ها مهاجر باید به وطن خود بازگردند.

>>>   اقای صالح لطفا به کولاب برگرد تورا چی به افغانستان؟؟؟؟

>>>   اگر عبدالله گفته است<اگر فرزند حسین هم باشی تورا میکشم> کجای این عبارت توهین است اول این که عبدالله درجه ای امام حسین را به مدارج عالی وبالا قرارداده او <ع> راتا اندازه ای بلند برده که دیگر بالا تر از مقامش کسی دیگری نیست این اظهار عبدالله برای هرکس چه شیعه باشد ویاخیر ارتقای منزلت استوهرگاه عبدالله رقیب وحریفش را گفته است که تورا میکشم بازهم توهین نکرده تهدید کرده مثل این که اشرف غنی میگوید اگر فلان کار را نکنم بچه ای سگ باشم!!!ایا او بخودش توهین کرده است ویا به سگ توهین کرده به هیچ یک این قول غنی یک نوع قسم است ویا شرط بندی میباشد ویا میگویند اگر بچه ای بادشاه هم باشی از تو نمی ترسمدرین سخن هیچ نوع تهدید دیده نمیشود
گل نبی

>>>   بد پدر تو و به پدر ناصالح این پابوس غنی و فاشیزم قبیله لعنت ، صالح بخاطر قدرت و ثروت قوم خود را فروخت و نزد غنی فاشیسترین انسان زانو زد ، این حکومت تک قومی غنی فاشیستی است و هرکسی که با ان همنوا شود فاشیست است.
کوه کن

>>>   افرین رحیم صاحب

>>>   صالح نژاد پرست نیست، بی ادب است. نژاد پرست نیست بی غیرت است. نژاد پرست نیست کاسه لیس است. نژاد پرست نیست قدرا پرست است. چوکی پرست است. ضعیف کش است. خر است و از سر نوست دوستم درس نگرفته است. خر است و از سر نوشت تمامی وزرای هزاره و تاجیک درس نگرفته است خر است و از معامله غنی شتر سوار با عبدالله درس نگرفته است.

>>>   معشوق رحیم
من اگر بر صالح میتازم به خاطر این است که دیروز میگفت شیر سپید است و امروز میگوید شیر سیاه است.
مثل نور
مثل داودزی
مثل مولانا قربان
مثل میر
مثل کلکانی
مثل نجرابی

صالح از قوم نبریده چون صالح قوم ندارد تا از آن ببرد.
صالح از حقیقت از انسانیت و از شرافت و عزت بریده تا با کثافت و نجاست بپیوندد

تو اگر نمیدانی بدان
و اگر میدانی بیهوده مران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است