آسیای میانه هنوز نگران داعش در افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۸/۹/۷ کد خبر: 161103 منبع: پرینت

وزیرخارجۀ روسیه می‌گوید کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دستجمعی سرحدات افغانستان را به‌خاطری از نزدیک نظارت می‌کنند که در "این کشور" به‌شمول تروریستان خارجی مسایل زیاد وجود دارد.
رادیو آزادی به نقل از تاس روسیه گزارش داد، سرگی لاوروف این سخن را در نشست دیروز وزیران خارجه و دفاع و رییسان امنیت ملی این کشورها گفت.

کشورهای آسیای میانه به‌خاطر فعالیت گروه دولت اسلامی یا داعش در شمال افغانستان بارها ابراز نگرانی کرده اند.
این درحالی‌است که رییس جمهور اشرف غنی در بازدید اخیر خود از ننگرهار اعلام کرد که گروه داعش در این ولایت ریشه‌کن ساخته شده است.
مقامات ننگرهار هفته گذشته ادعا کردند که بیش از ۷۰۰ نفر از جنگجویان داعش با خانواده‌هایشان به نیروهای دولتی تسلیم شده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
آسیای میانه
نظرات بینندگان:

>>>   کشور های اسیای میانه را همان شیوه های سابق رهبری از شر فساد متجاوزین اسلامیگرا نگهداشته است ور نه خال و روز انها بد تر از افغانستان حواهد شد.

>>>   واقعا که حافظ امنیت ثبات و صلح داخلی در اسیای میانه نیروهای سابق یعنی همان کمونیستان سابق که حالا تغییر نام د اده اند میباشند. ورنه اگر انها به صدا و اشک تمساح ریختن های غرب و امریکا گوش میدادند حال انها از افغانستان هم بد تر میشد گرچه بعد از سقوط شوروی و از هم گسیختن نظام دولت عربستان سعودی با چند ملیون جلد قران شریف و ایران با برنامه های مشخص خویش یعنی ترویج شیعیزم در این کشور ها رو اوردند و حتی عربها از احزاب اسلامی در ازبکستان و تاجکستان حمایت کردند و اوضاع داخلی تاجکستان که همه واقف اند فوق العاده خراب شده بود اما احزاب کمونیستی این جمهوریتها دست مداخله گران را از کشور ها ی شان بریدند که البته فدراسیون روسیه در این نبرد در کنار شان بود و هنوز هم از کمک های روسیه برخوردار اند اما اینده هنوز معلو نیست که امریکا چه گلهای را در این کشور ها بنام دفاع از حقوق بشر به اب خواهد داد.
کشور های اسیای میانه حق دارند از خرابی اوضاع در داخل افغانستان اظهار نگرانی جدی نمایند . چنین نگرانی ریشه ای چهل ساله دارد و این ریشه از دریای مداخلات ارتجاع منطقه و امپریالیزم بین المللی اب داده میشد و هنوز هم جریان دارد. در ان سالها تجاوز شوروی حکومت کمونیستی در افغانستان و در خطر بودن گویا اسلام در افغانستان از جمله سناریوهای میان تهی بود که توسط سی ای ای و بریتش انتلیجنت سرویس برنامه ریزی شده بود. درسهای تلخ از اوضاع افغانستان برای این کشور ها فوق العاده اهمیت دارد و یقینا که وضعیت کنونی افغانستان را همواره ترصد میکنند .
فخر اهنگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است